tinka28

Lugesteron?

206 posts in this topic

Ja kyselyikä jatkuu :D

Miten ajoitatte seksin? Mitäs jos kerkeen pistää luget ja mies tulee ehottelee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ En ole edes miettinyt tätä, vaikka käytän Lugeja nyt jo kahdeksatta kiertoa. Onneksi tämä ei sentään johdu siitä, ettei meillä olisi ukkoni kanssa ollenkaan seksielämää :girl_crazy: Mä laitan Luget yleensä illalla juuri ennen nukkumaan menoa ja meillä mies menee kosimaan useimmiten jo mua aikaisemmin, joten tästä ei siitä syystä ole tullut ongelmaa. Olisiko teilläkin mahdollisuus siihen, että sujautat ne paikoilleen vasta juuri ennen kun alat nukkumaan, jolloin miehesi tietäisi olla enää ehdottelematta? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Haha :grin:

Mä jäin kato miettii sitä, että jos niitten laiton välissä ois 12h ja laittaisin aamusin ja iltasin kello kahdeksan. Vai onko sillä mitään väliä, jos ilta lääkkeen laittaakin klo:22 ja aamun vaikka klo:7?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ainakaan mulla ole ollut mitään väliä, vaan usein voi Lugejen käyttöaika eri päivinä vaihdella monellakin tunnilla. Ja välillä olen jättänyt yhden annoksen kokonaan väliinkin tai väliaikaisesti pienentänyt omatoimisesti päiväannosta, jos olenkin huomannut paketin lähenevän loppuaan nopeammin kuin ehdin seuraavan kerran apteekkiin. Tuhru on silti pysynyt kokonaan poissa. Nythän mulla on loppukierron tukena pienin mahdollinen annos eli vain 100 mg per päivä ja hyvin näyttää sekin riittävän, vaikka edelleen tuon yhden ainokaisen kapselin "asennusaikakin" heittelee iltaisin miten sattuu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Nii joo. Mie ajattelin, että niittenkin kanssa pitää olla tarkkana, kun letrot pitäs ottaa suht samaan aikaan aina.

 

 

 

Muoks. Onko muuten kukakaan käyttänyt lugeja suun kautta?

Edited by Anastacia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä tosiaan taitaakin olla ainoita mun tähän mennessä käyttämiä lääkkeitä näissä lapsettomuushoidoissa, jonka kanssa ei ole niin kellontarkkaa. Onhan se sentään ihan kiva etu sen kaiken töhnän kääntöpuolena ;) Tosin tämän 100 mg:n päiväannoksen kohdalla sen töhnänkin määrä on ollut kyllä aika mitätön.

 

Ainakaan mä en ole yhdessäkään kierrossa syönyt Lugeja kun muistelisin lukeneeni, että alateitse käytettynä ne toimivat tehokkaammin.

Edited by Töhö

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok :)

 

 

Mä en jaksais odottaa, huomenna voin aloittaa luget. Niin toivon että tästä saatais se apu ja saataisiin pian vauva :lipsrsealed:

Oonhan muuten käsittänyt ohjeen oikein; "kolmannesta ovulaation jälkeisestä päivästä" eli dpo4?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ööh... jos varsinainen ovispäivä on dpo0, niin eikös kolmas ovulaation jälkeinen päivä ole vasta dpo3? Mulle ohjeistettiin sama aloituspäivä, mutta eri sanoin: "aloita Luget neljän päivän kuluttua ovistestin plussasta". Eli laskin seuraavasti: ovistesti plussaa = dpo-1, varsinainen ovispäivä = dpo0, neljä päivää ovisplussasta = dpo3. Saatko siis aloittaa Luget sittenkin jo tänään? ;) Toivotaan, että ne tosiaan olisivat teillä ratkaisu vihdoin ongelmaan :give_heart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No perkele! :girl_impossible:

Mä vaan ajattelin, et sitten kun alottaa dpo4 ja syö 10 päivää, on sopivasti dpo14. Aaargh! Ehkä mä alotan sitten illalla. Muoks. Ei ehkä vaan siis alotan illalla, nyt ei varmaan kannata enään sitä ottaa.

Edited by Anastacia

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tämä ilta riittää ihan hyvin, ei hätää  ^_^  Jos mä olisin sun tilanteessasi nyt, niin aloittaisin joka tapauksessa vasta tänään illalla, kun laitan Luget vain kerran vuorokaudessa. Ja joillekin määrätäänkin vähän eri aloituspäivä, joten ei se niin päivälleen ole näiden kanssa sen aloituksenkaan suhteen - pääasia, kunhan ei aloita liian lähellä ovista, ettei keltarauhashormoni pääse sitä häiritsemään. Tuo kolme päivää oviksesta / neljä päivää ovistestin plussasta vaikuttaisi kuitenkin olevan aikalailla yleisin aloituskäytäntö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja taas pukkaa kyssäriä: jääkö teillä sitä töhnää sisään? Vai valuuko teillä kaikki ulos?

 

Eilen illalla pesin/kaivelin vanhaa töhnää pois uuden lääkkeen tieltä, mietin onko se vaan sitä täyteainetta ja voihan sen poistaa kun ei itsekseen tajua tulla ulos?

Edited by Anastacia

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Todellakin jää. Sellaista helmiäisenvalkoista massaa. Ja sitä on emättimessä vuorokauden ympäri, vaikka edellisten kapseleiden laitosta olisi jo vuorokausi tai ylikin. Nyt kun käytän Lugeja vain 100 mg / päivä, niin töhnää on ilahduttavan vähän. Mutta varsinkin IVF-kierrossa sitä oli tuolla alakerrassa niin paljon, etten meinannut saada kaikkea edes suihkussa pestyä (koska se on koostumukseltaan myös vähän rasvaista, tuntuu jämähtävän helposti) :wacko: Mä en ole kuitenkaan mitenkään erikseen lähtenyt töhnää emättimestä pois "kaapimaan" kun mietin kans, että sisältääkö se yhä myös sitä vaikuttavaa ainetta. Se katoaa kyllä sieltä "itsekseenkin" pari päivää Lugejen käytön lopetuksen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musta se valkoinen töhkä on vaan täyteainetta, eli ei haittaa jos sen kaapii pois. Välillä itsellä tuli se kokonainen pilleri pihalle seuraavalla vessakäynnillä, mutta se oli aina joltain sivulta sulanut ja täytteet häipyneet elimistöön. Se sisällä oleva oikea aine ainakin omien tuntemusten mukaan imeytyy kaikki nopeasti pois.

 

Mulla meni lugeista hirveät määrät puuvillapikkareita lopullisesti pilalle, kun se täyteaineen rasva tms. imeytyy niinhin housuihin niin, ettei vielä viidenkään pesun jälkeen ole lähtenyt... Ja töhkäkohdat ovat myös pysyvästi värjäytyneet eri värisiksi kuin muu osa housuista... Täytyy heittää kaikki menemään, kun saan hankittua uusia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos taas vastauksista!

 

Miten pitkään teidän pitää käyttää lugeja, jos tärppää? Mulla oli vaan ohjeena, että käytä vuodon alkuun. Positiivinen lääkäri, kun ei usko raskautumiseen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tästä ei ole muuten ollut mitään puhetta, sillä valitettavasti ei ole vielä kertaakaan ollut ajankohtaista :rolleyes: Mutta olen käsittänyt, että reseptiin voi pyytää jatkoa vaikkapa jonnekin 12. viikolle asti, mikäli siltä tuntuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli ohjeena 12 viikolle asti ehkäisemään keskenmenoa. Sen jälkeen voi olla kait jopa haittaa, ei ainakaan enää hyötyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Alatko/aloitko vasta rv12 jälkeen vähentämään lääkitystä?

Edited by Anastacia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se piti lopettaa heti kun viikko 12 alkoi.

 

Kävin äsken vainoharhaisena neuvolassa ja kyllähän siellä kaikki oli yhä OK, syke 150 ja nyt 14+2 menossa. Ehkä nyt taas selviää viikon päästä olevaan lääkäriin asti murehtimatta. Ei ole helppoa olla raskaana näin keskenmenojen jälkeen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos taas vastauksesta!

Hyvä että kaikki oli ok neuvolassa :) Tiedän että ite tuun olemaan hermona ja vaadin ultria, että maholliset ongelmat huomataan ajoissa eikä vasta puolessa välissä raskautta.

 

 

Muistanko oikein, että jollain muullakin on ollut lugeista sivuoireena väsymys? Oisin voinu nukkua päikkärit, vaikken niitä osaa nukkua. Muuta oiretta ei ole tullut, en tiiä onko tissit hieman arat vai johtuuko liikunnasta/lihaskivusta. Vetistä valkkariakaan ei varmaan ole tai en sitä huomaa kun on ph:n suoja melkein koko ajan.

Mitä muita sivuoireita muille on tullut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te joilla raskaus on alkanut, niin onko sitä lugemönjää tullut koko ajan? Mulla ei oo enään jäänyt juurikaan sitä mönjää sormiin uutta laittaessa ja mietin voisko se meinata jotain?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sivuoireita on ollut jos jonkinmoista loppukierroissa, tosin hankala sanoa mitkä niistä johtuvat Lugeista ja mitkä ovat esim. PMS-oireita. Joka tapauksessa mulla yleisimpiä ovat ainakin painon tunne alavatsalla, menkkamainen juilinta ja kuvotus. Joissain kierroissa myös rintojen aristaminen, tosin aika lievä sellainen. Lisäksi tässä kierrossa oli vihlovaa kipua alavatsalla sekä vetistä valkovuotoa. Vaan mitäpä sitä ei kärsisi sen eteen, että luteaalivaiheen tiputteluvuoto ainakin pysyy kurissa :rolleyes: Väsyä en muista yhdistäneeni nimenomaan loppukiertoon, vaan kyllä se on mulla riippuvainen enemmänkin siitä, miten myöhään on tullut kukuttua hereillä iltaisin :D

 

Itsehän en ole ollut raskaana ja kyllä mulla yleensä sitä mönjää jää sormiin loppuun asti aina uutta kapselia asentaessa. Tässä kierrossa se tosin on ollut vähäisempää, mutta siitä syytän matalaa, 100 mg:n päiväannosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se vaalea mönjä on sitä suojakuorta, eli se ei taida kai imeytyä mihinkään. Mutta itsellä kun oli yksi pilleri kerrallaan, niin se kyllä aina tuli itsekseen pihalle joko pönttöön vessakäynnillä tai housuihin tahmana. Ei tarvinnut kaapia mitään seuraavaa laittaessa. Varmaan riippuu myös siitä, tuleeko normaalisti kuinka paljon valkovuotoa. Jos valkovuoto on vähäistä, niin varmaan helpommin jää se töhkä jumittamaan.

 

Usein (ei aina) raskaaksi tullessa jää se menkkojen aikainen "kuiva kausi" väliin ja vuoto voi olla kait silloin runsastakin, joten poikkeuksellinen töhkättömyys voisi olla hyväkin merkki, jos töhkä onkin huuhtoutunut runsaan valkovuodon mukana pois. :)

 

Mulla tossa pitkäaikaisessa lugejen käytössä tuli vaikka mitä vatsakipua (jossain aiemmin taisin jo siitä selostaa), mutta muuten parin viikon kuurissa lähinnä sellaisia valeraskausoireita, turvotusta ym. ennen kuukautisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaikka mun ohjeessa luki että käyttäsin vuodon alkuun asti, niin eikös se ole sama ne jo lopettaa kun nyt on dpo13 ja testi nega?

Oon käyttänyt lääkettä 9,5/10pv:n ajan.

Muoks.

Paljonkohan lugeilla voi siirtää menkkoja ja vaikuttaakohan se seuraavaan kiertoon? En haluis ovista pääsiäiseksi, kun lähdetään kavereille kyläilemään ja siellä ei hyödyntelyt kuitenkaan onnistus.

 

 

Muoks.

Mulla oli oireina väsymystä (tämähän voi johtua jostain muustakin) ja mahakramppeja (näitä on muissakin kierroissa loppukierrossa). Ja kyllä sitä töhnää sitten lopulta jäikin taas sisuksiin tuon parin päivän jälkeen ja valui ihan urakalla ph:nsuojaan.

Mulla jäi uupumaan tissikipu ja mahan turvotus.

Edited by Anastacia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now