nasunen

Kuinka paljon laskettuaika muuttunut?

26 posts in this topic

En ainakaan haulla tai selailulla löytänyt vastaavaa ketjua. Linkatkaa toki jos tällainen ketju jossain jo on :)

Eli mielenkiinnosta kysynkin, onko laskettu aikanne muuttunut paljonkin siitä minkä olette itse laskeneet plussauksen jälkeen. Neuvolassa tai ekassa ultrassa. Vai onko pysynyt täsmälleen samana sen kanssa jonka olette itse laskeneet :)

Edited by nasunen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla menkkojen mukaan laskettu aika olisi ollut 12.9, ekan ultran viikolla 6+4 mukaan 15.9 ja nyt nt-ultran mukaan 10.9  :grin: Ja vauva siis saanut ovulaation induktiolla alkunsa, eli oviksen tarkka päivä on kyllä tiedossa.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla esikoisen laskettuaika oli 24.3 ja pysyi siinä (syntyi muistaakseni 41+3). Laskin sen ihan normikierron 28 päivän mukaan, ei tietoa missä vaiheessa oli ovis.

 

Toisen laskettuaika oli kierron mukaan laskettuna 6.8 mutta ultrassa se siirrettiin 2.8. (Syntyi 39+4)

 

Samoin tässä kolmannessa, alkuperäinen LA 11.4, siirtyi 7.4. Vielä ei ole syntynyt.

Edited by Nattunen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen laskettuaika oli 12.5. Np-ultran mukaan 14.5. Laskettua aikaa ei muutettu, kun heitto oli noin pieni. Esikoinen käynnistettiin lapsiveden vähyyden vuoksi 41+5 ja hän syntyi 41+6.

 

Nyt toisen laskettuaika on 4.8. Np-ultran mukaan 6.8. Laskettua aikaa ei taaskaan muutettu. Luulen, että LA:n yli mennään tälläkin kertaa

 

Mulla on aika säännöllinen 28 päivän kierto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta ja kuopuksesta en muista, mutta tässä raskaudessa neuvola muutti 3 päivää aiemmaksi, vaikka tiesin oikean ajankohdan tasan oviksen perusteella. Hassua sinänsä, kun raskauduin heti varhaisen km:n jälkeen, joten ei neuvolakaan voinut edellisten menkkojen perusteella määrittää. Ilmeisesti laskivat sitten keskenmenovuodon menkoiksi :D Eipä se juuri haittaa, kun heittoa olo tosiaan vaan se kolme päivää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän esikoisen laskettu aika on virallisesti 7.3.16, mutta sekä alkuraskauden ultrassa että np-ultrassa vastasi neljä päivää isompaa. Tuo neljä päivää isompi on varmaan "totuus", koska mulla lähes aina on ollut ovis aikaisin, n. kp 10. Laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu, jos ois viidellä päivällä heittänyt niin ois aikaistettu..... tosi ärsyttävää, koska nyt vauvasta sitten povataan isohkoa ja jos niin tosiaan on, niin pahimmillaanhan tän annetaan mennä "oikeasti" pidemmälle ennen käynnistystä (edim. Jos käynnistettäis 42+0, niin todellisuudessa on jo 42+4). Ahdistaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta menkkojen mukaan laskettu aikaistui ultrassa 10 päivällä. Mulla oli kierto 20-40pv, joten ihan epäsäännöllisestä kierrosta johtui. Esikoinen syntyi 40+5. Toinen sai alkunsa heti perään ekasta oviksesta, joten ei menkkoja välissä. La määriteltiin ultran mukaan ja napero syntyi 40+1.

 

Tässä raskaudessa oma arvio lasketulle olisi 9.6., oviksen bongasin ja meillä oli vain yksi ehkäisemätön kerta, joten sen mukaan la voisi olla aikaisintaan 8.6. Varhaisraskauden ultrassa lasketuksi ajaksi saatiin tuo 8.6., niin yksityisellä kuin kunnallisellakin. Yksityisellä sanottiin, että vu:n mukaan määritelty la on tarkin ja nt-ultrassa vastaa usein hieman isompaa, mutta neuvolassa menevät jostain syystä sen mukaan. Niinhän se la nt-ultran mukaan oli 6.6. ja sen mukaan mennään. Rakenneultran mukaan la ois ollut 8.6. mutta sitä ei toki lähdetty muuttamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen laskettu aika oli ensin 11.9 mut ultrissa muuttui 4.9. Ja syntyi käynnistettynä 31.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oviksen perusteella laskettuna esikoisesta heitto oli +1pv neuvolan laskemasta ja toisesta +4pv (jota vastasi myös alkupuolen ultrissa, loppupuolella kiri kokoa kiinni). Laskettua aikaa ei kummassakaan muutettu neuvolan laskemasta kun heitto on niin pieni, mutta eipä tarvinnut itsellä tai ultraajalla ihmetellä jälkimmäisen ultrissa sitä että vauva vastasi neljää päivää odotettua pienempää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta mun menkkojen mukaan laskettu aika oli 24.1. Ekassa ultrassa kaveri oli kuitenkin niin pieni, ettei niskapoimua edes pystytty mittaamaan ja LA siirrettiin 9.2, poika syntyi 11.2.

Olen siis tuossa tapauksessa tullut raskaaksi alle viikko siitä, kun kuukautisvuodon piti alkaa ja mulla tulikin parin päivän niukat "valemenkat".

 

Kolmannesta LA muuttui myös, mutta vain viidellä päivällä ja siitä kerrasta väitän kyllä, että lääkärit olivat väärässä ja alkuperäinen, myöhempään aikaan sijoittuva, LA ois ollut oikeampi, niin sitkeästi poika pysyi sisäpuolella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tärppäyskierto venyi jostain ihmeen syystä hirveästi (normaalisti tasainen kierto) ja arvasin, että ovulaatio on ollut normaalia myöhemmin. Neuvola toki laski sen normaalin 28 päivän kierron mukaan eli annettu laskettu aika oli ihan liian varhain. Ekassa ultrassa LA sitten siirtyikin 8 päivää eteenpäin just siihen itse arvioimaani päivään, koska sikiö oli huomattavasti oletettua pienempi. Rauhoittelin itse ultraajaa, että näin sen piti mennäkin, ei pitäisi olla mitään vialla :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla esikoisesta vaihtu laskettu aika noin 10 päivällä, kakkosesta en muista että olis vaihtunut. Nyt tässä raskaudessa ekoissa ultrissa oli 5 päivää pienempi, mutta nt ultrassa oli enään 2 päivää pienempi, niin ei lähdetty vaihtamaan laskettua aikaa. Ja se sopis mun ovulaatioon parhaiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuukautista normikierrolla lasketusta ajasta nt-ultrassa LA muuttui 5 päivää, tätä oletinkin kun kierto ei sitä normi 28 päivää noudata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta la muuttui np-ultrassa tasan 2vkoa myöhemmäksi.

 

Seuraavilla kerroilla pääsin nlan tarjoamaan ns ar-ultraan, missä selvitettiin raskauden kesto. Molemmilla kerroilla itse tiesin lähes päivälleen oviksen/hedelmöittymisen ajankohdan, mutta nlat halus pitkien kiertojen takia ultrata varmuudeksi.

 

Tokassa raskaudessa np-ultrassa la:ta siirrettiin 5pv eteenpäin, mikä mun mielestä meni väärin. Siis että edellinen ar-ultran selvittämä la oli todellisempi ja vauva vaan oli jonkun kasvuspurtin ottanut just ultraan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee, tätä tuskin lasketaan mutta naurattaa vieläkin kun ykkönen tuli vähän yllätyksenä. Menkkojen mukaan merkattu laskettuaika neuvola kortissa koreilee marraskuussa, ja lapsi syntyi huhtikuussa (la maaliskuun vika). Mulla ei ole kiertoa ollenkaan siis tai on mutta saattoi olla kuukaisia. Ultrattiin ekan kerran 8+ vkolla jossa määritettiin sitten oikea LA. Piti siis ihan lääkärissä käydä kysymässä mikä vaivaa, kun laatta vaan lentää. Lekuri sitten kysyi n. minuutin jälkeen että ettet olisi raskaana, mikä ei käynyt mielessäkään.

 

Kolmosessa LA siirrettiin 5 päivää vähemmäksi, kun muksu oli NP-ultrassa 13+6 kokoinen eikä 13+1. Tuo on väärä kyllä, koska tiedän oviksen ja sen yhden ainoa osuneen peittojenhelitus kerran perusteella ettei se aiemmin ole ollut mahdollista. Vähähn ahdistaa että haluavat käynnistää väkisin ajoissa, kun kaksi ekaakin on syntyneet 41+0 ja 41+3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menkkojen mukaan ois (mun muistikuvan mukaan) ollut laskettu aika 17. tai 18.10., en kyl muista todellakaan kumpi. Ovulaation olin bongannut siten, et tiesin arvion olevan mahdollista heittää yhdellä päivällä aiemmaksi, mut oviksen mukaan periaatteessa laskin et la ois 23.10., mut ar-ultrassa katsottiin et on päivän isompi, niin mentiin sit loppujen lopuksi sen "ekan" ovispäivän mukaan eli la 22.10.. Oliko tarpeeks epäselvästi kerrottu? :grin: Päivissä tarkottas siis n. 5 päivän siirtoa.

Edited by Elflady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viidellä päivällä aikaistui nt-ultrassa, koska mulla on aika lyhyt kk-kierto ja uä:ssä alkio vastasi jo isompaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nt-ultrassa siirrettiin päivällä myöhemmäksi, vaikka alkioiden ikä oli tarkasti tiedossa (pakastealkionsiirto).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nt ultrassa LA vaihtui, 6pvä isompi olikin.. Rakenne ultrassa päivää ei vaihdettu, mutta 3pvä taas mitat näytti isommaksi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nt ultrassa ei muutettu LA lainkaan, vaikka sikiö olikin 2pv isompi. Sanoi että katsotaan sit rakenneultrassa uudestaan jos vielä muuttuu jotakin  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now