Maasa

Tyynyistä

30 posts in this topic

Tyyny otettiin käyttöön molemmille lapsille muistaakseni noin 1-vuotiaana. Sellainen Finlaysonin Muumi-tyyny meilläkin. No, on ne sängyssä ja nukkumaan käydessä jopa pää on tyynyssä, mutta aika pian nukahdettuaan kumpikin huitoo tyynyn kauemmas ja nukkuvat siis käytännössä ilman tyynyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä poika alkoi hakeutumaan "korkeammalle" joskus 10 kk iässä, esim. meidän välissä nukkuessa halusi aina päänsä tyynylle, sohvalla lepäillessä pää tyynylle. Niinpä ostin lasten tyynyn (en vauvakokoa) hänen omaan pinnasänkyynkin ja se kelpasi hyvin. Eli aika varhaisessa vaiheessa otettiin käyttöön mutta jotenkin lapsi itse "ohjasi" itse itseään sen käyttöön girl_smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä molemmilla lapsilla muumityynyt käytössä. Suunilleen 1v iässä otettiin kumpaisellekin tyyny käyttöön. Esikoinen nyt 5v ja kuopus 3v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämäpä oli hyvä muistutus! Kuopus on nyt vuosi ja neljä kuukautta ja saattaisi tykätä kovastikin tyynystä. Eipä vaan ollut käynyt mielessä, että sellaista voisi hänelle tarjota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ollut ihan vastasyntyneestä saakka sellainen tositosi littana tyyny, anoppini tekemä + hän teki siihen myös useita tyynyliinoja. Tykkäsin, että oli kiva imettää sen tyynyn kanssa; oli jotain isompaakin tyynyä/imetystyyny oman käteni alla, mutta vauvan oma tyyny aina vauvan pään alla. Mutta ei siis ole varsinaisesti "tyyny" kun on niin ohut.

 

Mutta nyt olen miettinyt, kun vauva 10kk, hankkisinko jonkun hieman paksumman tyynyn jo. Nykyään jos poika nukkuu meidän vieressä, usein tunkee päänsä jomman kumman meidän tyynylle osittain, tai jonkun peittomytyn päälle.

---Nytpä huomasin, että Sunflower78 oli tuossa yllä kirjoittanut ihan samaa ja saman ikäisestä lapsesta. Eli tosiaan poika taitaa haluta oma tyynyn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now