Viljatuuli

Parhaat äitiysvaatteesi

195 posts in this topic

Mitkä äitiysvaatteesi ovat osoittautuneet parhaimmiksi? Ovatko ne olleet ihan äitiysvaatemallistoa vai "tavallisia" vaatteita?

 

Mä riemuitsin monta kuukautta Benettonin suorista housuista, jotka olivat töissä asialliset ja päällä mukavat. Nyt kun kotioloa on enemmän, korvaamattomiksi ovat osoittautuneet Mamaliciouksen collegehousut, jotka ostin alunperin kuntosalia varten. Kotona en muuta nyt pidäkään. Pyykkipäivinä harmittaa, kun muut kotihousut ovat kauheita roikkuvia rönttänöitä, noissa harmaissa collegeissa sen sijaan on ihan siisti olo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

H&M:n äitiyscollegehousut. Kahdet löytyy ja molemmat aivan ihanat, niissä onkin sujunut leppoisasti koko joululoma :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä raskaudessa:

 

Kotona Me&i:n plyysihousut ja joku väljä paita esim. miehen t-paidat. :D

 

Muualla H&M:n äitiysfarkut tai Vero Modan tavislegginsit (sellaista paksua kangasta) sekä Espritin tavispaidat/tunikat ja neulemekot. Muita äippävaatteita mulla ei juurikaan ole vielä käytössä kuin kahdet farkut. Kaikki yläosat on tavismallistoista, sillä en oikein tykkää/löydä sopivia yläosia äitiysmallistoista. Yleensä ne on tosi isoja.

 

Viimeksi maha oli suurimmillaan kesällä, joten lempivaatteita oli H&M:n äitiyscaprit ja tavis t-paidat. Ostin kokoa suurempia mitä normaalisti käytän tai sellaisia pitempimallisia. Käytin myös paljon normimalliston mekkoja, jotka oli venyvää kangasta. Paljolla käytöllä oli myös H&M:n äitiyspellavahousut.

 

Parhaimmat "äitiysvaatteet" olen siis löytänyt ihan normaalimallistoista alaosia lukuunottamatta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisikos jollain suositella mukavia alushousuja? :) Mulla ongelmaksi on osoittautunu se, että kaikki alkkarit tuntuu kiristävän nivusista. Oon ostanu jo tavallista isompia alkkareita, mutta lopputulos on ollu se että vyötäröltä alkkarit "pyörii" päällä ja nivusista mukamas aina vaan kiristää...ei käsitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä olen suosinut lantiomallisia alkkareita, joita olen ostanut normimallistosta, mutta pari kokoa omaani isompia. KappAhlista ostin parit matalat äitiysalkkarit, jotka nekin olivat ihan hyviä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
H&M:n äitiyscollegehousut. Kahdet löytyy ja molemmat aivan ihanat, niissä onkin sujunut leppoisasti koko joululoma :D

 

Ehdottomasti nämä, ja huomenna käyn hakemassa toiset :D

 

Muut hyvät sijoitukset ovat olleet Boob imetyspaita, sellainen ihan tavallinen pitkähihainen ja Boob-toppi. Ihanan pitkiä, perusmallisia, ja menevät loppuun asti masun yli ja ovat laadukkaan tuntuista materiaalia :)

 

edit. alkkareista ainoat hyvät ovat olleet h&m äitiysalushousut, joita myydää muistaakseni kolmen tai kahden erissä, mustia ja valkoisia siinä on... en siedä kuin puuvillaisia alushousuja ja muualta hankitut ovat lentäneen samantein roskiin...

Edited by Tuittunen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olisikos jollain suositella mukavia alushousuja? :) Mulla ongelmaksi on osoittautunu se, että kaikki alkkarit tuntuu kiristävän nivusista. Oon ostanu jo tavallista isompia alkkareita, mutta lopputulos on ollu se että vyötäröltä alkkarit "pyörii" päällä ja nivusista mukamas aina vaan kiristää...ei käsitä.

 

 

Parhaimpia ovat olleet sellaset yksinkertaset mustat ja valkoiset, joita saa Lindexiltä usein jostain "ota 3 maksa 2"- tellingeistä. itse sain kyseisen vinkin esikoista odottaessa Naikkareista eräältä tyypiltä ja totta oli. Mulla on noista sekä sellaista ihan puuvillaista hipsterimallia, joka venyy tooooooosi isoksi ja sitten selaista lycraversiota, joka myös ihan hyvä. Mutta loppumetreillä nuo puuvillahipsterit siis ehdottomasti parhaat.

 

Mulla on myös kahdet H&M:n mamma-alkkarit, sellaset mummomalliset lika kainaloihin tulevat. Ihan sinänsä ok-pökät, kun vähän mahaa tukevat. Mutta mulla ne krinnas nivusista, liian suora malli, ois saanut olla muotoillumpi. Myöskin pitsit kutittivat ihoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suosikit hmisten ilmoilla:

-normifarkut matalalla vyötäröllä

-suorat äitiyshousut

-pari pitkää neuletta normimallistosta

 

Kotona:

-pyjamanhousut

-t-paidat, topit ja pitkät trikoopaidat

 

Nyt ihan loppuraskaudessa kovilla pakkasilla ulkona oon käyttäny toppahousuja joissa on henkselit. Esikoisen kanssa kun ei tarkene seisoskella ulkona ilman lämpösiä vaatteita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekot, tunikat ja legginssit ovat olleet ehdottomia lemppareita.

 

Ostin parit mamma-legginssit Vero Modasta ja mekkoja oon ostanut eri liikkeistä ihan normi-mallistosta, joten niitä voi pitää myös myöhemmin sillä s-koko on mennyt päälle koko raskauden ajan.

 

Kotona on legsujen lisäksi miellyttävää pitää college-housuja, jotka nekin on ihan normaalit, eikä mammahousut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suosikkeja on

 

Ei-kotona

* h&m:n äitiysfarkut, jotka tosin nyt alkavat käydä varsinkin kylmällä pakollisten mammalegginsien kanssa niukoiksi.

* joko normaaleja villapaitoja + masutuubi tai joku äitiysvillapaita.

 

kotona

* äitiysverkkarit (tavalliset verkkarit eivät mene enää)

* jälleen jotain pitkähihaista näin pakkasilla tai sitten ihan normaali t-paita

 

Alushousuiksi olen nyt loppuvaiheeksi ostanut sloggin sellaisia hipstereitä. Vähän (mutta vain vähän) ne jää masun alle rullalle ja muuten toimivat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Parhaat sukkikset on henkkamaukalla. Harmittaa vieläkin, että ostin myös kalliit ja huonot Noppies-merkkiset.

- Rintsikoiden jatkopalat oli erinomainen hankinta, muistaakseni Sokokselta ostin.

- Juhlavaatteiden alla spanx-merkkinen "haalarisukka" raskaana oleville, joka silottaa jenkkakahvat ja reidet ja tukee mahaa, on ollut tosi hyvä.

- Alkkareista parhaat on tavalliset matalat stringit, joita käytin jo ennen raskautta. Villasukkisten kanssa mahan päälle tulevat mamma-alkkarit tosin on paremmat, jotta ei kutise. Mamma-alkkareissa Noppies on ihan ok merkki.

- Glamourmom-imetystopit extrapitkällä mallilla on menneet loppuun saakka hyvännäköisinä ja toimivina yläosina joissa jää vähän ylimääräistäkin pituutta mahan alapuolelle, rintsikoitakaan ei tarvitse erikseen. Toivottavasti toimii myös imetysaikana yhtä hyvin.

- Housuista Seraphinen under the belly -farkut on lempparit, hameista niin ikään Seraphinen tweedhame. Mulla on kyllä useampiakin housuja ja hameita, joista tykkään, mahan alle jäävät on olleet mun mielestä parhaita läpi raskauden. Varsinkin nyt lopussa, kun se over the belly -mallien resori tuppaa yltämään vain vähän navan päälle ja siitä jää ruma raja.

- Treenivaatteista Niken pitemmän malliset dri-fit-treenitopit sisäänrakennetuilla rintsikoilla on yltäneet mahan yli ainakin tähän rv 38 saakka. (Muoks. oon ostanut omaa normaalia kokoani, eli venyy tosi hyvin.) Lyhyemmät meni johonkin rv 30, minkä jälkeen alkoi alavatsa pilkottamaan aina jossain vaiheessa tuntia.

- Kengistä hyviksi paremman pukeutumisen talvikengiksi on osoittautuneet korkonilkkurit, mitkään istuvat saappaat ei nimittäin enää mene kun pohkeissa on pieni kestoturvotus. Jalkaterä ei onneksi ole levinnyt, joten nuo menee jalkaan.

Edited by Kundera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kaunis alkkarivinkeistä! Ihanaa, että muutkin ovat selkeästi joutuneet pohtimaan asiaa :) Täytyy lähteä joku päivä alkkarikierrokselle kaupungille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tykkäsin eniten Hennesin ruskeista reisitaskuhousuista, joissa oli tosi korkea ja venyvä maharesori. Niiden ja pitkien, istuvien trikoopaitojen kanssa näytin mielestäni kohtuullisen hyvältä vielä päivää ennen synnytystäkin. Mammahousuja ehti kertyä yhteensä noin viidet, joista vain Hennesin kapeat farkut eivät mahtuneet loppuviikoilla enää päälle (muuten olivatkin tosi kivat). Kotioloihin tuli hankittua muutama hyvin väljä telttapaita, mutta en viihtynyt niissä lopulta kovinkaan hyvin, kun olo alkoi tuntua liian homssuiselta. Loput raskausaikana käyttämäni vaatteet olivat tavisosastolta ja käytän niitä nyt raskauden jälkeenkin, etenkin empirelinjaiset ovat aina yhtä kivoja. Tosin olen niin turhamainen, että valitsen tällä hetkellä päälleni useimmiten tyköistuvaa vaatetta, kun haluan nauttia pienentyneistä mitoistani peilistä :rolleyes:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä tykkäsin eniten Hennesin ruskeista reisitaskuhousuista, joissa oli tosi korkea ja venyvä maharesori.

 

Mulla on tuollaiset myös ja menevät päälle vieläkin vaikka tiukkaa tekee. Tosin tuntuvat silti hyviltä päällä. Mä en edes muistanut koko housujen olemassa oloa kun olivat anopilla korjattavana, kunnes anoppi antoi ne takaisin :D Sitten toinen mistä olen pitänyt on sellainen hihaton paita joka on rypytetty sivuilta, masu mahtuu komeasti vieläkin sinne ja pituus ei kärsi siitä. Kummatkin siis ovat tavisosastolta, tai siis oikeastaan bib osastolta ku ei mulle mee ilman raskauttakaan päälle normaalikoot, paitsi joskus paidoista jos ei oo tisseissä jotain leikkauksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masutuubit on ihan parhaita! Niiden avulla käytin lähinnä ihan tavis vaatteita viime raskudessa. Omat farkutkin meni (auki) loppuun asti masutuubin kanssa. Nyt en ole vielä tarvinnut miettiä mammavaatteita, mutta samalla kaavalla yritetään selvitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ostanut yhtään masutuubia, mutta Mamaliciouksen mustat äitiystopit ovat olleet tosi tiuhassa käytössä, kun niiden kanssa on voinut pitää vähän lyhyempiäkin paitoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin on pari Henkkamaukan toppia, joita ekassa raskaudessa pidin alkuun normipaitojen kanssa. Silloin oli kiire päästä siirtymään mammavaatteisiin tosi pian, vaikkei olis heti ollut tarvettakaan. Loppuraskaudessa sitten odotti jo niistä eroon pääsyä ja tavisvaatteiden käyttöä.

 

Nyt sama homma. Keskenmenneen raskauden aikana ostin heti huutiksesta hirmu läjän mammavaatteita. Nyt nuo odottavat kaapissa ja sormet syyhyävät, että pääsen niitä käyttämään. Osa nisitä on mun mielestä tosi kivoja. Tavisvaatteita en ole aikoihin ostanut, kun olin niin ajatellut olevani raskaana. Keskenmeno vähän pilas vaatetilanteen, mutta onneksi ollaan tas raskaana. Jos kohta pääss noita vaatteita käyttämään. Yhtä kivaa mammaneuleliiviä ainakin vois hyvin jo kohta käyttää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole vielä oikeita äitiysvaatteita ollenkaan (vko12 menossa). Maha kuitenkin sen verran pullottaa, että H&M:n jumppahousut, joissa on korkea taitettava vyötärö on aivan lempparit kotona. Kaikki kuminauhat mahan päällä on ärsyttäviä. Välihousuista olen pitänyt lantiomallisia, samoin löysin Seppälästä hipster-malliset vähän paksummat sukkahousut, joissa on leveä ja matala vyötärö, ne ei vielä paina. Alushousuista olen myös huomannut, että kuminauhat painaa nivusia. Käytän tosin muutenkin enimmäkseen hipsterssejä, just lindex-tyyppisiä, joissa ei ole kuminauhaa nivusissa, ainakaan tiukkaa. Lisäksi sloggilla on sellaisia pitsireunus hipsterssejä, ne on hyviä. Saa nähdä miten sitten kun maha tästä kasvaa! Paitaosastolla toivon pärjääväni pitkällä noilla ylipitkillä trikootopeilla ja

-paidoilla. Yleensä ne on aika venyviä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamaliciuksen ja H&M:n kapeat äitiysfarkut, H&M:n collegehousut, H&M:n pooloneulemekko ja Gina Tricotin normi tunika on olleet eniten käytössä. Lisäksi H&M:n halvat mammatopit ja masutuubit sekä kaikki omat vähänkään pidemmät neuleet ja paidat on olleet kovasti tarpeen. Pakkasilla a-linjaisesta Vilan villakangastakista on ollut iloa. Olen hankkinut tosi vähän mitään äitiysvaatteita, lähinnä nuo parit housut ja topit.

Edited by amento

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lempparihousut (ihmisten ilmoilla liikuttaessa..) on ehdottomasti olleen Polarn o. pyretin pillifarkut. Väreinä on sininen ja musta. Paitoina olen käyttänyt ihan normaaleja omia paitoja. (rv. 30+2)

 

Kotona housuina on usein flanelliset yökkärihousut.. mutta niitä käytin myös ennen kuin olin raskaana. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti parhaat äitiysvaatteet on ollu h&m:n äitiyshousut, joita mulla on kahdet enkä oikeastaan muita housuja ole kodin ulkopuolella käyttänytkään. Myös h&m äitiysfarkkuhame on ihan loistava. Yläosina on käyneet vanhat pitemmät topit ja neuletakit ym. Kotona menee vanhat verkkarit ja t-paidat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen tykästynyt Mamaliciouksen farkkuihin. Mulle ei sovi mitkään kapeat tai pillimäiset mallit, vaan noi mun farkut on justiinsa semmoiset mistä tykkään. H&M:n suorat mustat housut on myös tosi hyvät.

Kotihousuina olen pitänyt ei-äitiysmallisia trikoosamettisia (tai mitä tämä kangas nyt on?) olohousuja, jotka ostin Prismasta ja toiset Kapp Ahlista. Niissä on taitettava resori joka ylös nostettuna tulee hyvin mahan päälle.

 

Paitoina mulla on sekä äitiyspaitoja että ihan tavallisia pitkiä puseroita. Mm. Lindexin tavalliset pitkät poolot on olleet kovassa käytössä. Ne on mukavan pehmoisia ja tosiaankin niin pitkiä ettei tarvitse pelätä, että napa vilkkuu!

 

Uusimmista hankinnoista ehdottomasti parhaat on Instrumentariumin puoleen reiteen tulevat hoitosukat. Kalliit oli, mutta on kyllä tosi hyvätkin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.O.P:in ihana valkoinen trikoopaita on tämän hetken ykkössuosikki, ja jalassa elly B -merkkiset farkut, jotka ostin ed. raskauden aikana (2006), ja pelittävät vieläkin ihan ok. Helsingissä olen sitä mieltä, että paras paikka mamavaateostoksille on Kampin keskus, siellä Bebés ja P.O.P vierekkäin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tykkään kaikkein eniten H&M:n mamma-collegehousuista. Siis kotihousuina. Ostin Bebesiltä Nappies-farkut, joihin olin jälkeenpäin pettynyt, koska malli ei teekään hyvää vartalolleni (päärynävartalossa leveä lantio)..hmm.. Mies ihmettelee miksen voisi raskaana ollessani näyttää vähän pyöreämmältä.. Toistaiseksi (rv 27) vanhat stretch-perusfarkut ovat vielä mahtuneet nappi ja vetskari auki ja avonainen kohta piiloon masutuubilla. Masutuubit ovat kyllä toinen lemppariäitiysvaatteeni!!!

Edited by Mischa

Share this post


Link to post
Share on other sites