Viljatuuli

Parhaat äitiysvaatteesi

195 posts in this topic

Minä suosin

- tunikat

- collegehousut

- matalavyötäröiset farkut ihmisten ilmoilla

- pitkät topit ja paidat

- villapaidat :)

 

Aluskerrasto täytyisi uusia itselläkin.

Edited by Miivva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotona ja lähikauppareissuilla h&m:n äitiyscollegehousut on ihan lempparit. Normaalisti en mitään verkkareita suostu käyttämään kuin urheillessa, mutta noi on ihan siistit ja mukavat.

 

Muutoin h&m:n äitiysfarkut on suosikit. Loppuraskaudessa eivät kyllä tuon nykyisen resorin kanssa mene, mutta ekassa raskaudessa ompelin itse uuden isomman resorin tilalle. Sitten jos ostaisi isommat, mitkä menee muokkaamatta ison mahan kanssa niin ei istu ollenkaan.

 

Alushousuista parhaiten sopii Prismasta ostettu nippu puuvillaisia hipstereitä. Mihinkään mamma-alushousuihin en ole nähnyt tarvetta investoida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en oo vielä oikein muita äitysvaatteita ostanut kuin h&m:n mustat äityshousut..jotka ovatkin kyllä olleet aivan ihanat! Sekä sitten pari äityspaitaa (joita en ole vielä edes käyttänyt). Raskausviikkoja nyt siis 17+0. Pitäs kyl käydä hankkimaan lisää etenkin housuja, kun ei tahdo enää farkut yms normaalit housut mahtua. Mutta kotosalla mahtuu vielä kaikki vanhat rennot vaatteet, joten niitä on toistaiseksi tullut pidettyä sitten. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

H&M Mama -malliston collegepöksyt ja Mamaliciouksen pellavahousujen tyyliset valkoiset housut ovat olleet suosikkini koko raskauden ajan. Muitakin äitiyshousuja on ollut, mutta muut eivät ole olleet niin mukavia. Molemmat housut maksoivat pari kymppiä (Mamaliciouksen housut löysin Stockmannilta alesta).

 

Yläosana olen käyttänyt suurimmaksi osaksi toppeja ja niiden kanssa sellaisia neuletakkeja, joita voi pitää auki. Mamaliciouksen Heal tank top on ollut suosikkini sen saumattomuuden takia.

 

Kotona mulla on melkein aina mekko päällä. Niitä onkin tullut ostettua muutamia, toivottavasti kaikki eivät ole venyneet vatsan kohdalta pilalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihmisten ilmoille parhaimmaksi vaatteiksi on osoittautunut

Elloksen äitiysfarkut ja siihen yhdistettynä H&M:n äitiystopit ja siihen ihan normivaatteet päälle..

 

Alusvaatteita en ole muuttanut eli edelleen stringit ja yhtä kuppikokoa isompia liivejä käytössä.

 

Kotona yleensä vaihdan H&M:n tavallisiin collegehousuihin ja samat äitiystopit jäävät päälle.

Olen myös tykännyt H&M:n lasten farkkiminihameesta (koko 164cm)ja siihen olen yhdistänyt

paksut Lindexin sukkahousut. Silloin on paljon vapaampi tunne.. Mikään ei purista...

 

Ulkovaatteissa olen luottanut b.youngin harmaaseen takkiin. Peittää edelleen masun (rv 37+0),

vaikka kaksi alinta nappia ei ole mennyt kiinni sitten viikkojen 25 jälkeen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

parhaimmat äitiysvaatteet on H&M MAMA:n rennot beiget housut ja normi H&M:n musta 3/4hihallinen paita ja joku naruolkain toppi ja ehdottomasti tukisukat(joita saa vaikka instrusta)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamalicious- farkut ostin viime viikolla ja nyt en tajuu mitä päälleni laittaisin, kun ne ois vähitellen pakko laittaa pesuun...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ sama ongelma täälläkin. Pakko vissiin käydä hankkimassa toiset äitiyshousut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä pidin melkein puhki H&M suorat mustat housut (äitiysmallistoa). Mulla oli loppuun asti tosi pieni masu, joten hyvät olivat! Muutenkin pienen masun vuoksi pääsin aika helpolla, käytin normivaatteita loppuun asti. Ainoastaan housuja ostin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Rintsikoiden jatkopalat oli erinomainen hankinta, muistaakseni Sokokselta ostin.

 

- Juhlavaatteiden alla spanx-merkkinen "haalarisukka" raskaana oleville, joka silottaa jenkkakahvat ja reidet ja tukee mahaa, on ollut tosi hyvä.

 

- Housuista Seraphinen under the belly -farkut on lempparit, hameista niin ikään Seraphinen tweedhame. Mulla on kyllä useampiakin housuja ja hameita, joista tykkään, mahan alle jäävät on olleet mun mielestä parhaita läpi raskauden. Varsinkin nyt lopussa, kun se over the belly -mallien resori tuppaa yltämään vain vähän navan päälle ja siitä jää ruma raja.

 

Kysymyksiä:

- Onko nuo jatkopalat siis tarkoitettu rinnanympäryksen kasvattamiseksi? Tarttisin kans ja aattelin jo mennä ompelukauppaan, mutta parempi jos saa valmiina.

 

- Mistä Suomesta saa noita spanxeja? En oikeen löytäny nettikaupoistakaan. Myykö alusvaateliikkeet niitä vai saako vaan ulkomailta?

 

- Ja mistä noita Seraphinen kamppeita saa? Saako muualta kuin bebelanesta tilaamalla?

 

Kiitos! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kysymyksiä:

- Onko nuo jatkopalat siis tarkoitettu rinnanympäryksen kasvattamiseksi? Tarttisin kans ja aattelin jo mennä ompelukauppaan, mutta parempi jos saa valmiina.

 

- Mistä Suomesta saa noita spanxeja? En oikeen löytäny nettikaupoistakaan. Myykö alusvaateliikkeet niitä vai saako vaan ulkomailta?

 

- Ja mistä noita Seraphinen kamppeita saa? Saako muualta kuin bebelanesta tilaamalla?

 

Kiitos! :lol:

 

1. On tarkoitettu just siihen, niissä valmiina myytävissä on parit hakaset ja sitten jäykkää kuminauhaa, niitä saa ainakin valkoisina, mustina ja ihonvärisinä. Ei oo kalliita, jotain 4 euroa tais olla paketti jossa oli kolme.

 

2. En ole nähnyt spanxeja Suomessa, tilasin vakkarinettikaupastani Figleaves.

 

3. Seraphinea en oo nähnyt Suomessa muualla kuin Bebelanen nettikaupassa, itse tilasin suoraan heidän omasta nettikaupastaan koska valikoima oli Bebelanea isompi ja tuli halvemmaksi isommista postareista huolimatta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytössä on nyt (rv 18+3) kolmet mammahousut ja yhdet isommat on varastossa. Itse asiassa Henkkamaukan normikoko 42 menee vielä myös housuissa. Hameet mahtuvat vielä myös, mutta kevättä kohti haluaisin vielä äitiyshameita... Ja mekkoja. Missymomilla on ihania kuteita, mutta en raaski laittaa kuuttakymmentä euroa yhteen hameeseen :(

 

Muutama äitiyspaita mulla on myös, mutta monet tunikamalliset paidat käyvät tietysti vielä hyvin. Samoin vanhat kotihousut mahtuvat vielä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Kundera nopeasta vastauksesta :) ! Selailin tuota seraphinen nettikauppaa ja taidan tilata sieltä. Euron kurssi on nyt niin hyvä, ettää kannattaa kerrankin tilata brittipunnissa. Postikulut näytti olevan Britannian ulkopuolelle 10£ eli 11€. Ei kovin paha ja tosiaan valikoima hyvä, paljon kauniita äitiysvaatteita.

Edited by marlee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin joulun jälkeen hamstraamassa gina tricotista kasan pitkiä toppeja ja pidän niitä entisten paitojeni kanssa. Ihanaa kun ei tarvitse pelätä että paita nousee kainaloihin. Ja samalla siirryin H&M mamma housuihin joiden trikoo osa peittää mahan niin ettei vyötärön seudun iho kyllä todellakaan vahingossa päivänvaloon putkahda. Hurraa!

Nyt pitää vielä mennä metsästämään niita rintsikoiden jatkopaloja kun olis ollut tarpeen jo muutaman viikon ajan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Lindexillä muuten ainakin on noita rintsikoiden jatkopaloja.

 

Noista jatkopaloista tuli mieleeni, että onkohan olemassa mitään "housujen vyötärön laajentajia"? Ihan kun olisin jossain joskus nähnyt sellaisen jutskan, jonka avulla housujen nappia ja vetskaria voi pitää auki ilman että housut tippuvat. Olen tosin saattanut myös kuvitella tai nähdä unta asiasta... :rolleyes:

 

Ehkä pitäsi itse vääntää kuminauhasta joku systeemi, sen verran ovat housut alkaneet kiristää. Erityisesti iltapäivisin töissä tekisi mieli avata housujen nappi... Mahaa ei kuitenkaan ole niin paljon, että varsinaisia mammahousuja tarvitsisi, tai se mahan päälle tuleva resori tuppaa jäämään vähän löysäksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kyllähän sellasia jatkohommeleita on. En vana millään muista mikä sen nimi oli. Mielessä pyörii joku baby belly, mut en oo yhtään varma.

 

Mä oon yhdet mammafarkut ottanut käyttöön, sellaset ei-mahapussilliset. Niitä viimeksikin käytin alussa,mut hylkäsin sitten, kun oli isompi keissi. Vois kai tuolta ylähyllyltä hissukseen ruveta jotain vermeitä esiin kaivelemaan. Yhdet mammaverratit ovat kotioloihin jo päässeet ja pari paitaa. En välttämättä vielä noita mammakuteita tarttis, mutta tekee mieli laittaa, kun ostin ison kasan kivoja huutiksesta ja onhan ne paljon mukavempia päällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin vatsakas lämpöiseen kesäaikaan... Lemppareita oli

 

-Henkkamaukan beiget samettihousut (semmoset mukamas-matalavyötäröiset joissa vyönlenkit ja sit kuitenkin korkee resori jonka sai hyvin topin alle piiloon, tuntu hyvältä ja näytti hyvältä).

-Vaaleet farkut samalla idealla

-Valkoset viileet caprit joita sai käännettyä pariin eri pituuteen

-Valkoset shortsit joissa pieni joustoresori

-Kiva polvipituinen farkkuhame johon sai myös vyön ja resori jäi piiloon

-Muutama joustokankainen mekko normaalista mallistosta (ihan hyvin palautuivat, voi käyttää ilman mahaakin :grin:)

-Ihan tavismalliston pidempiä toppeja

-Myös masutuubi oli ihan hyvä (sekin tais olla joku vanha tuubitoppi)

 

Eikö sellainen housun'laajennin' paina tai kiristä vatsaa istuessa? Mä en sietänyt mitään nappeja ja remeleitä, parhaita oli just sisäpuolelta sileet hameet ja housut jotka ulospäin näytti kuitenkin 'normaaleilta'.. Eikö sellasen jatkoviritelmän päällä saa olla aika paksu paita ettei ne napit törrötä hassusti kankaan läpi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostelen tätä, josko joku osaisi kertoa miten tuollainen housunlaajentaja käytännössä on toiminut?

 

Mulla puristaa farkkujen vyötärö (vaikka on matala), mutta mahaa ei ole tosiaankaan vielä niin paljoa, että äitiysfarkut sopisivat päälle. Josko toi olisi ratkaisu..

Share this post


Link to post
Share on other sites