Viljatuuli

Parhaat äitiysvaatteesi

195 posts in this topic

-Ginatricotin piiiitkänpitkät hihattomat topit! (Eli ns. wifebeaterit) :)

-H&M:ltä ostettu imetysmekko jossa tilaa mahalle (ei kyllä näytä muuten yhtään mammavaatteelta)

-Mammacollegehousut! Ihan ehdottomat! Ei kiristä eikä purista.

-Tukevat ja pehmeät rintaliivit

 

Ainakin tähän mennessä (20+6) nämä on olleet ihan ehdottomia suosikkeja. :) Tuollaiset mammalegginsit mun pitää kyllä hankkia kans asap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen jo etukäteen ajatellut, että nuo Daturan mainitsemat Ginatricotin topit ovat varmasti hyviä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

H&M:ltä ostetut mammamallin collegehousut! Aivan uskomattoman ihanat päällä! Mä en kotona enää muita housuja käytäkään :D Pitäisi käydä hakemassa samanlaiset vielä mustina, niin kehtaisi niiden kanssa käydä kaupungillakin. Nää harmaat on mun makuun vähän liian kotihousumaiset kaupungilla käytettäväksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iiikk.. tahtoo jo ostaa mamma-vaatteita!! Tai siis ei todellakaan pakosti tarvii olla sitä mama-sanaa noissa, kun näyttää noin hyvin löytymään nuita rypytettyjä paitojakin. :) Mulla on muuten kanssa tuollanen -kukahan sen mainitsikaan- H&M:n vaal.pun. ryppypaita, joka käy kyllä varmasti imetysaikanakin loistavasti.

 

Siirtyy vielä haaveilemaan vauvamasusta muihin ketjuihin.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tän keskustelun innoittamana kävin hakemassa kaapista viime raskaudessa hankitut H&M:n harmaat mammacolleget, ja on ne vaan mukavat :D Tää on nyt tän raskauden ensi hetki, jonka vietän äitiysvaatteissa. Lisäksi sain kaverilta tosi monet, siis varmaan kuudet äitiyshousut/caprit, jotka on kaikki kankaisia. Yhdet tais olla tollaset H&M:n caprit, mutta beigenä. En oo vielä niitä sovitellut, kun ei mahakaan paljon oo pullahtanut vielä. Äitiysfarkkuja mulla ei ainakaan vielä oo, viimeksi meni osa normaaleista farkuista ihan raskauden loppuun asti kun maha kasvoi niin ylhäällä. (Ja siis turposin lopulta 20 kiloa, ilmeisesti puolet oli sielä nilkoissa..)

 

Äitiyspaitoja ostin viimeksi paniikissa yhden ruman Lindexiltä, kun luulin ettei sellasia löydy mistään kuitenkaan hienoja. :rolleyes: No, en sitten käyttänyt sitä kertaakaan, vaan pärjäsin masutuubilla ja ihan tavallisilla pitemmillä paidoilla. Neuletakit oli tosi hyviä, mun vauva kun syntyi tammikuussa, ja tuleva joulukuussa. Aika usein mulla tais olla masutuubi lisälämpöä ja pituutta antamassa, pitkä toppi tai paita ja sitten neuletakki napitettuna sen verran kuin kiinni meni. Mutta siis paitoja löytyy kyllä tosi hyvin! Kaikkia tunikoita ja mekkoja ym.

 

Mäkin haluisin legginssit! Ja noi yhdet shortsit näytti kivoilta.. Kuinka voikin vaatteet olla aina niin ihania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan lempparit on pari vuotta takaperin ostetut rennot KappAhlin äitiyskaprit, joissa noin 10cm resori ja nauha vyötäröllä. Ei puristaneet mistään ja kasvoivat tosi hyvin vatsan mukana. Niitä tuli käytettyä koko viime kesäkin, vaikka mahasta ei ollut tietoakaan. Nyt taas odotellaan sellaisia ilmoja, että tarkenis käyttää noita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polarn o Pyretin fleecetakki on ollut ihan ehdoton, olen käyttänyt tätä melkein päivittäin sen jälkeen, kun ostin. Kasvaa hyvin mahan mukana ja uskoisin tälle olevan käyttöä vielä raskauden jälkeenkin, koska sivuissa olevat vetoketjut saa kokonaan kiinni, jolloin takki on hyvin vartaloa myötäilevä.

 

gallery_239_41_14024.jpg

Edited by Joy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun raskausajan vaatetuksen kulmakivet on ollet juuri ne Gina Tricot:n pitkät hihattomat topit, aina on päällä. Olen vaan joutunut ostamaan yhtä kokoa isompia kun normaalisti.

 

Samoin koko kesän olen kulkenut (ja kuljen vielä loppuajan) erilaisissa haaremihousuissa, joissa on resorivyötärö. Näitä on myynnissä ainakin Ginalla ja Zarassa, ja eiköhän niitä nykyään löydy vaikka mistä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kans harmeet ja mustat henkkamaukan lökärit. Ja sairaan hyvät on. Hiukan turhan ohkasta se kangas, mutta muuten tosi mahtavat.

 

Muutenkin ehkä just henkkamaukan mammavetimet ovat musta kivoimpia.

 

Mulla on hirmu arsenaali mammavaatteita, kun säästin kahden vuoden takaa kaikki vaatteet plus ostin huutiksesta käytettynä pari kolme vaatepakettia. Osan paketeissa olleista vermeistä olen myynyt eteenpäin, kun oli sellasia, joista en tykännyt tai oli useempi turhan samanlainen. Muutamant kesävermeet mulla on nytkin huutiksessa myynnissä (vink vink) kun en esim hameita voi mun pahojen suonikohjujen takia käyttää. Yhdet caprit on myös niin isot mulle etten voi käyttää. Mulla olis myös kolmet mustat mammahousut, joita en sit lopulta tainnut (enkä enää ennen synnytystä taida pahemmin pitääkään)yksiä lukuunottamatta kertaakaan käyttää, kun noi läkärit ja farkut on enempi mun juttu kuin suorat housut. Joten jos jotain kiinnostaa, niin halvalla lähtee. M/L kokosta löytyy.

 

Tänään oon viihtynyt Me&I:n mekossa (caprit kaverina) ja tohon menee masu tosi mukavasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ylivoimainen suosikki on ollut H&M:n spagettiolkaiminen ohut trikooäitiyspaita. On mustana ja valkosena ja maksoivat varmaan jonkun 5 €/kpl. Töissä käytin niitä aika alusta lähtien ihan loppuun aina muiden paitojen alla.

 

Toinen suosikki on ollut tälläkin hetkellä päällä oleva VeroModasta ostettu Mamaliciouksen farkkuhame. Harmi vaan että löysin tän vasta tossa muutama kuukausi sitten. Aivan loistava ei kiristä ja helppo käydä pissalla.

 

Lisäksi muiden kehumat H&M:n mustat lökäpöksyt on olleet ahkerassa käytössä. Ajattelin ottaa ne varmaan sitten synnärille kotiintulohousuiksi, kun on ne vaan niin mukavat päällä.

 

Työvaatteiksi sopivista oli parhaita no toi farkkuhame ja sitten Mamaliciouksen musta neuletakki, sopi ihan tasan kaikkien äitiyspaitojen päälle ja näytti siistille jos oli vaikka asiakastapaaminen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- H&M:n mustat 3/4 olohousut, lahkeensuissa kiristettävät nauhat

- H&M:n äitiyslegginsit

- H&M:n tavalliset pitkähihaiset tiukat peruspaidat, yltävät hyvin mahan päälle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisätäänpä nämä

 

Old Navyn hame

on633374-00vliv01.jpg

 

Old Navyn t-paita, ihana esimerkiksi mustan, valkoisen tai ruskean topin kanssa

on653684-04vliv01.jpg

 

Gapin collegehousut, mulla tummanruskeana

gp636947-00vliv01.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kanssa suosittelen noita Gina Tricotin pitkiä toppeja.. Ne on ihan loistavia! Ja lisäks hennesin pitkähihaiset mamatrikoopaidat on tosi hyviä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppeja olen ostanut Henkalta eri väreissä

 

DXL805_70774_15041_34_0691.jpg

 

samoin kuin näitä pitkähihaisia

 

DXL805_70775_10100_34_0696.jpg

 

 

Työhousuja mulla on tämän raskauden aikana (nyt rv 34) ollut vain kolmet: 1 tummat skinnyt mammafarkut H&Mltä, yhdet bootcut-farkut ja harmaat suorat housut Mamalicioukselta.

 

Mamalicioukselta mulla on myös musta ja valkoinen äitiyskauluspaita,

 

481920.jpg

 

joita sitten olen käyttänyt solmittavien normimallistojen neuletakkien kanssa talven.

 

Kotioloasuna se lähes kaikkien täällä mainitsema H&M:n äitiysoloasu ruskeana.

 

 

Vasta hankittuja:

 

Vinkki! Vilalla oli tämän kevään mallistossa kivoja yläosia, jotka sopivat myös isonkin mahan kanssa

 

mm. Antina Cardigan

 

1-lrg.jpg

Edited by Unita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oltiin Miamissa ennen joulua ja sieltä löyty aivan ihania mammavaatteita <3 . Eipä löydy suomesta samanlaisia, ei. Mutta tämän hetken suosikit on kyl nää H&M mammagolleget.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Mamaliciousin mustat stretch-pillifarkut, joissa tuubi mahan päällä – toimi sekä toimistossa että vapaalla

 

- Mamaliciousin mustat suorat housut, joita pidin niin kauan, kunnes (sivu)vetoketju hajosi :)

 

- Masutuubi + normipaidat, erityisesti pakkasilla oli ihana saada ylimääräinen kerros kangasta masun päälle, varsinkin kun oli lyhyt takki

 

- Kookaïn A-linjainen vyötärömittainen talvitakki, jonka ostin ehkä viikolla 16+ ja jossa on tällä hetkellä (rv 36+) vielä muutama sentti kasvunvaraa. Kerrospukeutumisen kanssa toimi myös niillä järkyttävillä paukkupakkasilla, ja kevättä kohti mentäessä ei hiosta (ihan niinkuin nää kelit tästä olis lämpenemässä laskettuun aikaan mennessä… :) )

 

Näiden lisäksi käytössä lähinnä omat ei-äitiysvaatteet, lökäpökät jne. Aika vähällä sitä pärjää, jos pitää pyykkipäivät miehen lököhousuja. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
samoin kuin näitä pitkähihaisia

 

DXL805_70775_10100_34_0696.jpg

 

 

Itselläni on tämä paita mustana ja on kyllä supermukava mutta parin päivän käytön jälkeen alkoi toisesta kainalosta paistaa päivä ja nyt muutaman pesun jälkeen on molemmissa kainaloissa ammottava reikä, kangas ikäänkuin kului puhki. No, kotipaitana menee kun henkkaa ei kotikaupungista löydy niin en ole saanut aikaiseksi valittaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ostin vera modasta pari viikkoa sitten pellavahousut joissa resoori, todella mukavat ainakin nyt, kun farkut vähän alkavat kiristää, mutta masu on niin pieni etten viitsi vielä muutakaan ostaa.. kasvaisipa se masu jo.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole vielä vatsa kasvanut omista vaatteista yli (rv15+5), mutta sain tänään mieheltä lahjaksi PoP:n windstopper-fleecen, ja uskon siitä tulevan keski- ja loppuraskauden suosikkivaatteen. Joku tätä jo aiemminkin kehui, eli tässä on sivusaumoissa vetskarit, joilla saa lisää tilaa vatsalle mutta jotka kiinni ollessaan tekevät takista normaalin, tyköistuvan takin. Nyt tuntuu vähän hassulle, että takki on edestä pidempi kuin takaa, kun vetskarit on kiinni. Loistava!

 

7310011670509.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mistä löysit ja mitä kustantaa suurin piirtein? Mä olen fleece-takkien suuri ystävä ja palelen kesät talvet, joten tuo olisi varmasti hyvä hankinta :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Niiden liikkeestä mies oli hakenut. Tietääkseni nettikauppa ei toimita kuin Ruotsin sisällä... En ole kyllä tarkistanut. Hintaa on 60-70e. Tänään taas tuo takki päälle ja luontoon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kanssa hankin jo talvella tuon yllämainitun takin ja se on kyllä ollut valtavan hyvä nyt keväällä! Koot on sen verran reiluja, että sisään mahtuu ihan hyvin toppausta ja lisäksi takki pitää tosi hyvin tuulta! Vetskareilla on saanut kasvavalle mahalle hyvin tilaa vaikkei takki yhtä tyylikäs enää olekaan kuin mahtuessaan vielä kiinni. Miinusta tosin siitä, että taskuja ei ainakaan omassa takissani ole lainkaan (ei siis edes tuota kuvassa olevaa rintataskua) mikä on vähän huonoa ulkoilutakin ollessa kyseessä...

 

Muuten äitiysvaatteista enimmälle käytölle ovat päässeet Mamaliciouksen tummat farkut (mukavat ja ihan täydellisen malliset!) sekä ne Hennesin kuuluisat lökäverkkarit.

Share this post


Link to post
Share on other sites