Onda

Vapaata höpöttelyä: Omia suosikkinimiä

30 posts in this topic

_smaller.jpg


 

~*~

 

Meillä on varmasti monella mielessä erilaisia määriä suosikkinimiä - ylös kirjoitettuja listoja, mielessä pyöriviä nimiä ja valmiita nimikokonaisuuksia. Moni näistä ei kuitenkaan koskaan tule päätymään omien lapsiemme nimiksi.

Tämän ketjun tarkoituksena on päästä kirjoittelemaan ylös kaikkia näitä ihannoimiaan nimiä.

Jos on joku tietty nimi, mitä haluaa vaalia, eikä sanoa ääneen (koska se on "the nimi", jonka haluaa tulevalle lapselleen antaa), ei niitä tarvitse jakaa :)

 

~*~


Pidetään nimivinkkien kyselyt kuitenkin noissa omissa tyttöjen ja poikien nimien ketjuissa. Tämä on vain tämmöistä vapaata höpöttelyä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen aina jotenkin pitänyt nimistä. Omistan joitakin nimikirjojakin. Viimeksi eilen tuli huomattua, että kuinka pitkä nimilista mulla oikeastaan onkin puhelimen kätköihin tallentunut - enkä tosiaan niistä nimistä pohtisi omalleni kuin ehkä viittä. Täällä on paljon nimiketjuja, mutta nyt vielä enemmän sellainen "nimihypetys-höpötys"-ketju :)

 

~

 

Mulle on aina ollut helpompaa löytää kivoja nimiä tytöille. En tiedä miksi, mutta näin vaan on. Siksi yllättäen tyttöjen lista on minulla pidempi :)

 

Mua pitkään houkutti vain nimet, jotka ovat jotenkin todella pehmeitä äänteellisesti. Vieroksuin r- ja s-kirjaimia sisältäviä nimiä. Sitten kuitenkin tuli vastaan joitakin, jotka olivat kauniita juuri niiden kovien kirjainten vuoksi.

 

Tytöt:

A: Aila, Aili, Aini, Alina, Alma, Amalia, Anja, Annu ja Aune.

Näistä lemppari ylitse muiden on Alma. Mies vaan on sanonut sille jo kauan aikaa sitten suoraan selvän ein :D

 

E: Eeva, Eevi, Edna, Eila, Eili, Eini, Elda, Ellen, Elma, Emma, Erna, Esme, Esti ja Etta.

Näistä taas Eini ja Emma ovat suosikkeja kutsumanimiksi, Ellen taas toiseksi nimeksi. Emma vaan yleistynyt niin paljon, että taitaisi jäädä väliin (en ole vielä ihan varma siitä), mutta Eini taas liian lähellä nyt lähisukulaisten nimiä. Mutta kaunis se on silti :)

 

I: Ia, Iisa, Iita, Iitu ja Isla

J: Jonna

K: Kiira

L: Liia, Livia ja Lorelei

Tuo Isla. Minusta se vaan on todella, todella kaunis nimi. Haluan omilleni perinteisemmät nimet, mutta Isla on ehdottomia lemppareitani. :lipsrsealed:

 

M: Maaren, Magda, Maike, Malla, Malva, Malviina, Mea, Meimi, Mette, Metti, Miira, Mila, Milena, Milva, Minea, Mirta ja Moira

Malva on ollut suosikkini pitkään. Tiedän, etten sitä lapselleni ainakaan kutsumanimeksi antaisi (ja toiset nimet tykkään kaivaa suvusta). Jos esikoisemme olisi ollut tyttö, hän olisi saattanut olla Mila. Vaikka seuraava olisi tyttö, en enää sitä antaisi, sillä pidän siitä, että lasten nimet jollain tavoin sointuvat yhteen. Moira taas olisi suosikkini, jos asuisimme ulkomailla.

 

N: Neija ja Nita

O: Outi

P: Piitu

S: Saini, Sansa ja Sylvi

Jos en olisi niin tarkka siitä, mistä nimen olen kuullut, Voisin hyvin antaa esikoiselleni nimen Sansa. Mies tosin olisi vastaan :D

 

U: Una

V: Valma, Venla, Verna ja Vilma

Näistä voisin etunimeksi antaakin minkä vain Vernaa lukuunottamatta. Venla kuitenkin löytyy lähisuvusta (ja sen lisäksi ystäväpiiristä) ja mies taas on sanonut jo nyt ei:n Valmalle ja Vilmalle :D Muuten hyvä ;) Verna taas olisi itselleni keskimmäiseksi nimeksi.

 

Kokonimet: Olin teininä pitkään varma, että jos saisin tytön, tulisi hänestä Eini Alina tai Eini Alina Linnea. Aika hyvin tulee esiin se, minkä mainitsin, että pidin soljuvista nimistä. Pidän nimestä yhä, mutta nyttemmin hakisin enemmän nimiä suvusta. Plus, että Eini on jo muuten listoilta poissa :)

 

Ja vastaavasti poikien nimet. Näissä huomaa jotenkin mielestäni enemmän sen, että haen perinteisempiä nimiä. Mukaan tietty mahtuu myös tuoreempia, mutta jotenkin itestä tuntuu että vähemmän kuin tyttöjen nimiin.

 

Pojat:

A: Aapo, Aarno, Ahti, Antto, Arno, Arnold ja Atte

Jos en vierastaisi niin paljon sitä r-kirjainta nimissä, voisin antaa tuon Aarnon lapselleni nimeksi. En tiedä, ehkä pääsen vielä tästä päähänpinttymästäni eroon :) Ja tuo Ahti aiheuttaa paljon ristiriitaisia tuntemuksia - se on jotenkin aivan huippu, mutta tuntuu kuin siitä joku juttu puuttuisi.

 

E: Eeki, Eeli, Eemeli, Eemi, Eemu, Erno ja Esa

H: Hannu

I: Iikka, Iiro, Iivo ja Ilpo

Ilpo on omasta mielestäni ihana. Tässä tulee sitten vaan se toinen päähänpinttymäni, eli i-alkuiset nimet ovat mielestäni vaikeita: kuinka herkästi IIKKA olisikin LIKKA (pakko kirjottaa capsilla, jotta kirjaimet erottuvat, tämä jo osoittaa pointtini) tai Ilposta käsin kirjoitettuna Upo?

 

J: Jaakko, Jaro, Jiko, Jimi, Jino, Johannes, Jonni, Jooa ja Joona

K: Kaapo ja Kimmo

Näistä kahdesta setistä löytyy nyt TOP2 poikien nimistä. En vain ole saanut miestä vakuuttuneeksi. Vielä ;)

 

M: Miika, Miiko, Miko, Milo ja Miro

N: Niilo, Niklas ja Nooa

Olin pitkään, hyvin pitkään sitä mieltä, että meidän esikoisesta tulee Niklas, jos hän on poika. Noh, oli poika, mutta ei tullut Niklasta. Ei siis harmita, enkä enää tiedä antaisinko sitä nimeksi, mutta se on ihan mun lemppareita :)

 

T: Timi, Topias, Tuomas ja Tuukka

V: Valtteri ja Vertti

 

~

 

Tämmöinen vaatimaton lista meikäläisellä :D Miten muita, onko meitä muita "nimifaneja"? :)

Edited by Onda

Share this post


Link to post
Share on other sites

No minä olen! Ja harmittaakin että lasten määrä jää tähän kolmeen ja lapsilla on vain kaksi etunimeä (jääräpäinen mies)

 

Mutta meillä on Onda hyvin paljon samanlainen nimimaku! Isla meiltä löytyykin ja muutkin nimet ovat ns. pehmeitä. Itsekkin olen vierastanut ns. kovia konsonantteja mutta oletettavasti kolmannen lapsen toisesta nimestä löytyy r-kirjain.

 

Pojalle myös nimi Aaretti olisi ihana vaikka sisältääkin r ja t kirjaimia.

 

Jos tämä tuleva lapsi on poika, siitä luultavasti tulee Iikka. Tyttöä on kyllä tästäkin lupailtu..

 

Muoks. Pakko lisätä että mun mies on tosi kova nimifanaatikko ja molemmilla on aika kova halu nimetä lapsi oman mielen mukaan. Nimistä ollaan isoimmat kiistat saatu aikaan mutta onneksi sopu on löytynyt vielä toistaiseksi ainakin.

Edited by Nattunen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä ilmoittautuu yksi nimifriikki! Mulla ole vielä valitettavasti lastakaan, mutta voisin nimetä kokonaisen kaupungin asukkaat vaikka heti.

Ja tässä mun suosikkeja.

 

Pojat

 

Aarel, Aaren, Aario, Aarni, Aarre, Aarti, Aatto, Aatos, Ahti, Ainar, Ahti, Akseli, Aleksanteri, Aleksei, Aleksis, Alex, Anton, Antto, Aslak, Aslan,

Ben, Benjam,

Caspar, Casper, Christian,

Danel, Daniel, Deniel, Domi,

Edvin, Eeli, Eemi, Eemos, Eemi, Eenok, Elia, Elian, Elias, Eliel, Elja, Eljam, Eljas, Emiel, Emil, Emilio, Eppu,

Gabriel,

Haiku, Halti, Hemmo, Henrik, Hugo, Huima, Humina, Huurre,

Ian, Iivan, Iivari, Iivo, Ilian, Ilias, Ilja,

Jaatu, Jali, Jamiel, Jaro, Jemias, Jeremia, Jeremiah, Jeremy, Jeriko, Jerome, Jesper, Jimi, Jippu, Jiri, Jiro, Joel, Johannes, Jon, Jona, Jonah, Jonas, Jonathan, Jooa, Joose, Joseph, Joshua, Josias, Josiel, Joska,

Kaiku, Kajo, Karri, Kasperi, Kaspian, Kevin, Kuura, Kuutti,

Lare, Lari, Lauri, Lennart, Leonard, Leopold, Liam, Lion, Luukas,

Markus, Matias, Max, Meo, Micke, Miikkael, Miiko, Mikael, Mikel, Mio, Miro, Misha, Miska, Mitja, Myytti,

Nikolai, Nikolas, Noel, Nuuk, Nuutti,

Onni, Otso, Oula,

Petja, Petteri, Pietari

Rafael, Remi, Ronny, Routa, Runo,

Samuel, Sasha, Sebastian, Sergei, Sinuhe, Sirius, Sisu, Sumu,

 

 

Pitääpä jatkaa heti kun kerkiää :)

Edited by Teddy-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin tykkään keksiä erilaisia nimiyhdistelmiä ja olen hyvin kiinnostunut, minkä nimisiksi ihmiset nimeää lapsensa. Aina luen kirkolliset sanomalehdestä.  :grin:

 

Mutta siis joskus teininä pidin ihan vihkoa, johon keksin erilaisia nimiyhdistelmiä. Löysin sen vasta ja oli ihan hauska lukea niitä. Nyt on kyllä nimimaku muuttunut jonkin verran, mutta soinnullisuus on ollut aina tärkeä osa nimiä. En kestä, jos on semmosia nimirimpsuja, jotka ei soinnu yhtään yhteen.

 

Meidän tyttö ja poika omaavat kolme nimeä, joista toinen ja kolmas tulee suvuista ja ekat on "ihan omat". Tytön nimen päätin jo ala-asteella, kun kuviksen opettajalla oli sen niminen suloinen tyttö. Pojan nimi vain löytyi nimipäiväkalenterista.

 

Ja hyvä lista Ondalla, paljon minun suosikkinimiä siinä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kiinnostaa myös nimet paljon ja luen kanssa kirkolliset aina suurella mielenkiinnolla :) Ja täällä seuraan nimiketjuja paljon vaikken hirveästi kommentoikaan.

 

Mua kiinnostaa erityisen paljon nimissä se, mistä ne tulee. Meillä omien lasten nimet on pitkälti suvusta tulleita ja jokaisella nimellä on joku muukin merkitys kuin se, että "se on kiva". Paitsi esikoisella on tuplanimi väliviivalla, sen eka puolikas on vaan kiva joka sopi hyvin sen toisen puolikkaan kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kanssa luen kirkollisista kastetut, aina kun lehden eteen päädyn. :D

 

Ja myös tuo, mistä Ida-Mari puhui, että kuulee, mistä nimet on tulleet. Täytyy myöntää, että välillä tulee mielessään pyöriteltyä silmiä, kun kaverit kertovat ihan tohkeissaan, kuinka lapsen nimi on valittu siten, että se kertoo missä lapsi on saanut alkunsa jne. :D Mut on se silti kiinnostavaa kuulla!

 

Meidän oma poikahan on saanut kolmiosaisen nimensä mallilla:

Eka nimi on ihan vain isin keksimä ja kaunis (ristiäisissä kuultiin, että ollut myös pojan papan isoisän nimi).

Toinen on nimi, jolla isäänsä on joskus kutsuttu, mutta ei mikään yleinen lempinimi.

Kolmas nimi on siis Ensio ja se löytyy (yllättäen) suvusta ja samalla sopii mun mielestä esikoiselle.

 

Tämän vuoksi mahdolliselle seuraavallekin tullaan antamaan nimi, jossa on näitä elementtejä. Paras on, että ei ole väliä saisimmeko tytön vai pojan, hän silti saisi yhden nimensä minulta, samoin kuin esikoinen on saanut toisen nimensä isältään :D Minulla olisi siis valmiina täydet nimet kahdelle tytölle ja yhdelle pojalle :D Et mites ois kolmoset, jossa kaks tyttöä ja yksi poika? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin olen kiinnostunut nimistä. Olen teinistä asti pitänyt listoja lemppari nimistä. Maku nimien suhteen on aika radikaalisti muuttunut vuosien varrella :D Luen myös aina kastetut lehdestä ja olen kiinnostunut millä perusteella ihmiset lapsiaan nimeää.

 

Tykkään pääasiassa uudehkoista nimistä, ei tarvitse löytyä nimipäiväkalenterista, mutta ei kutenkan saa olla mitenkään väkisin väännetyn kuuloinen. Vanhat ja perinteiset nimet ei ole niin mun juttuni, paitsi toisena nimenä. Vaikka kyllä vanhoista nimistäkin kauniita löytyy, mutta omalleni en osaisi antaa. Tykkään myös lyhyistä nimistä, viisi kirjainta on ihan ehdoton maksimi, neljä kirjainta on aika hyvä.

 

Meidän pojalla on kaksi nimeä. Etunimi on kansainvälinen, mutta viime aikoina myös suomeen rantautunut nimi. Toinen nimi on puolestaan vanha ja tulee mun puolen suvusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei jee nimiä!! :girl_crazy:

Ainoot tyttöjen nimet mitkä ite kelpuutan on

Mariella Mirella Vasilisa Verna Viivi :D siis etunimiksi. Miun ihan lemppari on Mariella ja meijän (jos sieltä tulee) tytöstä tuleekin sitten Mariella Jasmin Elisa.

 

Poikien nimiä on Jooa Nooa Nico Kimi Oliver Rasmus

 

Pojalle (mie) oon päättäny jo etunimen ja miehenkaa päätettii koko nimi. Pitää viel suostutella sitä etunimeen :D onhan tässä viekä aikaa onneks :D eli pojasta meille tulisi Jooa Taisto Henrik. Taisto ja Henrik olis jokatapauksessa. Mut etunimi saattaa muuttuu. Toivottavasti ei :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mariella ja Mirella on mun mielestä aivan ihanat nimet! Voisin pistää toiseksi nimeksi, kun etunimeen en halua ärrää. Meidän tytön keskimmäinen nimi on Maria, joten varsinkin Mirellasta saisi mahdolliselle siskolle sointuvan rimpsun, kun on äänteellisesti samanlainen ja kolmitavuinen.

 

Muutenkin taidan tykätä nimistä, jotka loppuvat -lla tai -nna. Mirella, Vivianna, Evianna, Avella...

 

Ihan perusnimeä ei voisi toiselle tytölle laittaa, kun ekalla on superharvinainen etunimi.

 

Pojannimistä sain viime aikoina mieleeni, että Kyösti on ihan hullun söpö nimi! Siis nimenomaan hullun, koska onhan se äänteellisesti kauhea, mut ehkä just siks niin sympaattinen! Ja jotenkin miehekäs, ei mikään lälly.

Edited by Doremifa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä voisin oman nimilistan paljastaa siltä osin että ihanat nimet joita en saa ikinä käyttöön joko sukulaisten tai muiden asioiden takia, esimerkiksi nimiä jotka ovat suvussa enkä tahdo missään nimessä antaa kyseisille henkilöille edes kuvitelmaa siitä että olisin kunnioittanut heitä nimiä valitessa.

Pojat: Ilari, Joonas, Tommi

 

Tytöt: Usva, Halla, Loviisa, Katariina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin olen aika nimifriikki ja olen huomannut, että monesti nimimaku on aika samansuuntainen ihmisillä. Mun nimimakuni on muuttunut kyllä radikaalisti siitä kun olin 15. Silloin halusin tyttäreni nimeksi Serene :D

 

Omat suosikkinimeni (ja meidän tyttöjenkin nimet joukossa) ovat melkolailla nämä:

 

A: Auni, Adele, Adina, Alisa

 

E: Eevi, Elea, Eedi, Enni, Edina

 

L: Lila, Lili

 

M: Mila, Minea

 

O: Odessa

 

P: Penni

 

S: Salli, Sella, Siena, Sinea, Stella

 

V: Viena

 

Ja pojasta olisi tullut Kyösti tai Nuutti :D

 

Kuten huomata saattaa tykkään aika paljon lyhyistä nimistä, jotka ovat jopa lempinimimäisiä osa. Vanhahtavat nimet myös kuulostaa musta kivoilta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi nimistöntutkija, joka luonnollisesti on kiinnostunut nimistä :grin:

 

Tytöt: Aalo, Neela, Naia, Olivia, Ava, Engla

 

Pojat: Noa, Noel, Elia, Jooa, Mio, Iivo

 

Tykkään myös yleisesti luontonimistä, mutta yksikään ei tähän mennessä ole iskenyt niin että antaisin omalle lapselle :)

Edited by Milaliina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin yksi nimistä kiinnostunut. Tykkään lueskella erilaisia nimilistoja ja kastettuja lehdistä, sekä tutkia hautakiviä ja vanhoja suvun nimiä jos jostain saisi kimmokkeen omiin top-listoihin.

Yritän välttää r- ja s-kirjaimia sisältäviä etunimiä, mutta kyllä muutama sellainen nimi on listalle löytäny silti. Toisessa ja kolmannessa nimessä taas saa olla r ja s.

 

 

Tässä muutamia mieluisia etunimiä tällä hetkellä;

 

-Ada, Alina, Alisa, Erika, Hilda, Ilona, Isa, Mailis, Verna

 

-Akseli, Eino, Elis, Elmo, Ilpo, Leo, Vilho, Väinö

Edited by nnipsu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi nimistöntutkija, joka luonnollisesti on kiinnostunut nimistä :grin:

 

Kappas, meitä on täällä muitakin! ;)

 

Mua viehättävät mm. semanttiset nimet ja luontonimet, kuten:

Toivo, Valo, Onni, Armas, Usva, Sade, Oiva, Aarre, Sointu yms.

 

Poikien nimissä mua viehättävät -el-loppuiset nimet kuten Daniel, Fidel, Noel, Eliel, Gabriel, Mikael... Danielia ja Noelia mietittiin pitkään meidän pojalle, mutta nimeksi valikoitui lopulta kuitenkin ihan eri nimi, eikä se sitten ollut edes -el-loppuinen. :grin:

 

Meillä on sukunimi aika "rosoinen" ja konsonanttivoittoinen, joten etunimissä tykkään "pehmeistä" nimistä ja nimistä, joissa on vokaalien lisäksi soinnillisia konsonantteja kuten b, g, m, n, v, l. Tykkään myös harvinaisemmista ja jopa täysin uniikeista nimistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onpas kiva ketju, mäkin olen kiinnostunut nimistä ja tykkään lueskella kastettuja ja kuolinilmoituksia.

 

Jännä, miten monella on tuo, että eivät halua r tai s -kirjaimia, mä taas tykkään niistä kovasti, ja tykkään monista voimakkaan kuuloisista nimistä. Mä mietin mielelläni sointuvia nimirimpsuja. Mun ihanne on kaksitavuiset eka ja toka nimi ja kolmetavuinen kolmas nimi. Mies tykkää vaan kahdesta nimestä ja meidän pojalla on kaksi nimeä, tälle toiselle tulee kolme ainakin jos on tyttö kuten näyttäisi. Suvussa kulkeva toinen nimi vaatii sen.

 

Mun tämän hetken suosikkeja. Pidemmät nimet on tarkoitettu toiseksi tai kolmanneksi nimeksi.

 

Airi, Ainikki, Alma, Aune, Aulikki, Hilla, Hilkka, Halla, Heljä, Kanerva, Katri, Kerttu, Kaarina, Lilja, Loviisa, Maire, Matilda, Maija, Martta, Milja, Rauha, Ronja, Saima, Sanelma, Sirkka, Taimi, Tuire, Talvikki, Tuulikki, Usva, Varpu, Verna, Valpuri

 

Aarne, Aarni, Arvo, Arsi, Ahti, Eino, Henri, Ilmari, Kerkko, Martti, Matias, Mauri, Niilo, Olavi, Otava, Pauli, Peetu, Rauli, Reino, Taisto, Tapio, Tarmo, Toivo, Unto, Urho, Verneri, Vihtori, Vilho, Voitto, Väinö, Väinämö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiva, et tänne on porukkaa löytänyt :)

 

Mulle iski tänään, et miksei mun listoilla ole koskaan ollut Konstaa? :D Mä haluaisin siis seuraavalle (jos ois poika) etunimen, joka ois jollain tavalla "voimakas" ja Konstahan ois. Plus et löytyis suvusta, kuten esikoisenkin etunimi. Ois siis aika nappi. Vaikka veikkaan jo, ettei menis miehelle läpi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konsta on muuten tosi ihana nimi btw :)

 

Onko täällä kellään muulla ongelmaa, että venäläiset (poikien) nimet viehättää? Mulla tulisi olemaan luultavasti ihan suomalainen lapsi, mutta ykkösnimivaihtoehdot pojalle on Sasha, Misha, Ilja, Aleksei, ja Igor.

Edited by Teddy-

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä tykkää ihan hirveästi venäläisistä nimistä, sekä tytön että pojan. Tytön nimistä lemppari on Valeria ja pojan nimistä Nikolai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mustakin on ihanaa pohtia nimiä! Mulla on nykyään aina iltasella lampaiden laskemisen sijaan tapana pyöritellä erilaisia nimiyhdistelmiä päässäni.

Mun lempparivokaalit on a ja i. Myös o on kiva. Sen sijaan u- ja e-nimet ei yleensä niin miellytä. Lisäksi keskimäärin tykkään, että nimessä on jotain "pirteempiä" konsonantteja kuten k, s tai t. Monet r-nimetkin mua miellyttää, mutta mieluummin kuitenkin välttäisin sitä, kun ärsyttää se, et ulkomaalaiset lausuu sen sit päin honkia (vaan pojalle annoin kuitenkin r-nimen).

Tykkään myös tutkia nimien merkityksiä ja alkuperää. Mieluiten antaisin omakielisiä suomalaisia nimiä tai ainakin sellaisia nimiä, jotka on olleet Suomessa jo tosi kauan.

Kaikenkaikkiaan marabellon lista täsmää tosi hyvin mun nimimakuun. Aune, Tuire, Henri, Mauri, Pauli, Peetu, Rauli ja Reino ei oo mulle mieluisia, eikä nyt ihan kaikki muutkaan nimet omalta listalta löydy, mut lista kuitenkin sisältää paljon mun tän hetken lemppareita sekä pojan molemmat nimet ja tytön etunimen yhden kirjaimen erolla. Listaan voisin lisätä tytöille vaikka Hilppa, Orvokki, Sinikka, Vellamo ja pojille Aatos, Armas, Koitto, Ohto, Oiva, Otso.

Tavallisempien nimien lisäksi mää tykkään etsiskellä harvinaisempia ihanuuksia esim. keskiaikaisista suomalaisista nimistä, kalenterista poistetuista nimistä, hautakivistä tai sukukirjoista. Pojalla voisin antaa toiseksi nimeksi jonkun keskiaikaisen -ia-päätteisen (Kostia, Kaipia, Nousia). Tytölle ihania olis ainakin Ainamo ja Onnia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mustakin Risto toimisi hyvin pienokaisen nimenä, vaikka moni tuon Ritva, Reino, Pirjo -aikakuden nimi tuntuu omien vanhempien ikäluokan nimeltä enemmön kuin lapsen nimeltä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ritva ja Pirjo antaa tosiaan elähtäneen kuvan. Mutta sitten taas joku Kerttu toimii musta hyvin edelleen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now