star

SATKS

120 posts in this topic

Itselläni kokemusta parin viikon takaa..

Positiiviset kokemukset jäi paikasta. Hyvää huolta pidettiin, varsinkin synnytyssalin puolella. Vuodeosaston puolella minua ei niin kauheasti neuvottu ja ohjattu (jota ehkä kaipasi joissakin asioissa), kun ei mitään hätää ollut ja ei itsekään kauheasti asioista kysellyt!

Mutta kuitenkin hyvillä mielin siellä oli ja sieltä lähdin!

 

ja kuten aikaisemminkin on todettu niin minäkin vielä mainostan, että ruoka oli hyvää!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oottekos te muut käyneet tutustumassa synnäriin?

Kun sinne ilmeisesti täytyy itse varata aika rvk 32 jälkeen.

Ootteko olleet sielä yksin vai onko sit samalla kertaa ollut muitakin tulevia synnyttäjiä tutustumassa?!

 

Itse haluan mennä tutustumaan, mies on kyseisessä paikassa töissä, eikä kuulemma halua tulla tutustumaan...En haluaisi yksin mennä :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oottekos te muut käyneet tutustumassa synnäriin?

Kun sinne ilmeisesti täytyy itse varata aika rvk 32 jälkeen.

Ootteko olleet sielä yksin vai onko sit samalla kertaa ollut muitakin tulevia synnyttäjiä tutustumassa?!

 

Itse haluan mennä tutustumaan, mies on kyseisessä paikassa töissä, eikä kuulemma halua tulla tutustumaan...En haluaisi yksin mennä :unsure:

Siellä on aina isompi porukka samaan aikaan.

Te kokooonnutte porukalla sellaseen "odotushuoneeseen" ja siitä sitten lähdetään kerralla tutustumaan.

Ja sano sille ukolles ;) et se on tultava sinne!! Aina siellä uutta oppii!

...niin ja sano terkkuja myös :P

 

Ja itse sinne soitetaan ja varataan aika.

Muistaakseni se kestää n. 1-2 tuntia ja me ainakin oltiin tutustumassa "keskellä päivää" eli työpäivän aikana.

(Joten siinäkin mielessä se mies vois sinne tulla)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silloin muuten, kun me mentiin synnyttämään, niin siinä eteisessä oli juuri yksi ryhmä odottamassa tutustumiskäynnin alkamista. Kävi mielessä, että olisiko pitänyt tehdä oikein näyttävä "Synnyttävän Naisen Entree" :lol: ja katsoa, kuinka moni haluaa samantien peruuttaa koko jutun... ;):P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin myös tutustumassa paikkoihin ja oli tosi ankean näköinen paikka se alakerran synnytysosasto. Ihan kuin ruumishuoneella olisi käynyt tutustumassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kävi mielessä, että olisiko pitänyt tehdä oikein näyttävä "Synnyttävän Naisen Entree" :lol: ja katsoa, kuinka moni haluaa samantien peruuttaa koko jutun... ;):P

 

Hahhhaahhaaa :lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Siellä on aina isompi porukka samaan aikaan.

Te kokooonnutte porukalla sellaseen "odotushuoneeseen" ja siitä sitten lähdetään kerralla tutustumaan.

Ja sano sille ukolles ;) et se on tultava sinne!! Aina siellä uutta oppii!

...niin ja sano terkkuja myös :P

 

Ja itse sinne soitetaan ja varataan aika.

Muistaakseni se kestää n. 1-2 tuntia ja me ainakin oltiin tutustumassa "keskellä päivää" eli työpäivän aikana.

(Joten siinäkin mielessä se mies vois sinne tulla)

 

 

Täytyy sanoa miehelle, että "star käski sun tulla", jospa se sit suostuis... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Täytyy sanoa miehelle, että "star käski sun tulla", jospa se sit suostuis... ;)

Hahaa - sit se ei ainakaan suostu ;)

Ei vaan - kaikki keinot käyttöön vaan...

 

...itku-potku-raivari toimii varmasti :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ En tiedä auttoiko se ku sanoin, että star käski vai se ku sanoin, että se on ihan työaikaan (toki kysyi, että eihän ole ruoka-aikana :lol: ), mutta nyt siis jo parempi suhtautuminen.

Täytyy kuulemma katsoa sitten lähempänä...mut tällä hetkellä olisi tulossa (kunhan ei tule mitään muuta tärkeämpää <_< ).

 

Ja itku-potku-raivari ei olisi toiminu, sit se ei olis tullu ollenkaa..(ei sille saa suuttuakaan, ku se suuttuu heti siitä :lol: ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

Hahaa - noh, mut oli keino mikä hyvänsä, ni pääasia et on tulossa :)

Mun pitäs men käymää täs töis joku päivä, ni käyn sanoo sil pari valittua sanaa samalla ;) ...itse asiassa mulla onkin sille just asiaa - vien kannettal sil laittoon :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti mies mukaan tutustumaan. Itse olin esikoista odottaessa tutustumiskäynnillä ja mukana oli tasan yksi nainen ilman miestä ja musta tuntui, että mun lisäksi muutkin asiaa hiukan ihmetteli. Jopa mun mies oli tsekannut sormustilanteen vaikkei normaalisti mitään huomaakaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä esikoinen syntyi Satks:ssa ja oli hyvä kokemus kaikkineen, ihana henkilökunta. Yksi kätilö oli tyli joka tuli saliin onneksi vasta ihan loppuvaiheessa, käsittääkseni juuri ko. henkilö on se josta monella muullakin huonot kokemukset. Toinen olisi tarkoitus synnyttää Vammalassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen syntynyt SATKS:ssa ja sinne olisi tarkoitus mennä parin kuukauden sisällä myös toista pyöräyttämään.

 

Ensimmäisestä kerrasta jäi ihan mieluisa kuva. Kätilöt olivat aivan ihania, samoin osaston henkilökunta. Ainoa keneen petyin oli lääkäri. Olin kyllä toivonut ja pyytänyt epiduraalia, mutta hän olisi voinut hiukkasen edes varoittaa koska aikoo sen laittaa, eikä herättää ensin toista joka on vihdoin kivuiltaan saanut hetkeksi unta (synnytys kesti 18 tuntia) ja sitten vain pistää se sanomatta yhtään mitään. Siinä havahtui mukavasti ja kauhea paniikki iski että jotain meni vikaan kun tuntui kuin olisi sähköshokkeja saanut. Onneksi oli kätilö ja oma äiti siinä rauhoittelemassa että ihan normaalia on.

Osastolla oli todella hyvä hoito ja opastus. Mulla tuli maitoa jo todella hyvin heti synnytyksestä lähtien ja heti väsättiin verkkoliivit+liina ettei tarvinnut sairaalavaatteita sotkea ja vaihdella jatkuvasti. Tiivis tunnelma siellä kyllä oli, kaikki olivat päättäneet ilmeisesti syntyä samaan aikaan. Meidänkin huoneessa oli koko ajan neljä äitiä, hetkellisesti jopa viisi, mutta hienosti mahduttiin, eikä tullut vierailijoista mitään sanomista/häiriötä.

 

Äitiyspolin toiminta on ihmetyttänyt tämän raskauden aikana. Kävin ensimmäisen raskauden ultrakäynnit Raumalla, joten ei ole vertailu kohtaa, mutta tuntuu että nyt on joka kerta huono tuuri ollut. Kertaakaan ei olla ajoissa päästy, vähintään vartti myöhässä joka kerta, mutta pari kertaa kestänyt pidempäänkin. Kerrankin tultiin etuajassa ja kysyin että jos mahdollista että pääsisin mahdollisimman nopeasti koska töissä oli kiire ja sinne oli pakko ehtiä. Päästiin 40 minuuttia myöhemmin mitä varattu aika oli ja kaksi paria pääsivät meitä ennen jotka olivat tulleet meidän jälkeen ja heillä oli myös aika varattu 14.00 niinkuin meilläkin. Toisella kertaa tulin ylimääräisenä, kun alkoivat kauheat alavatsan kouristukset ja neuvolasta lähetettiin tarkistuttamaan että kaikki olisi kunnossa. Jouduin odottamaan tunnin ennen kuin pääsin. Istuskelin siinä sitten kipujeni kanssa ja panikoin ettei vauvalla ole mitään hätää. "Otetaan sitten kun keritään" oli vastaus kun kuskina ollut siskoni kävi kysymässä. Onneksi ei ollut sitten mitään hätää. Muuten on henkilökunta siellä ollut kyllä todella ystävällistä.

 

Synnytyspuolella taas oli aivan ihanaa, kun siellä jouduin vierailemaan pari viikkoa sitten pahojen supistusten vuoksi. Heti pääsin ultraan ja otettiin sisälle osastolle. Tuli todella turvallinen ja huolehdittu olo! Mielelläni menen synnyttämään uudelleen, koska tiedän olevani hyvissä käsissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama ongelma meillä tuolla äippäpolilla :angry: Sellaset 45 min myöhässä päästiin sisälle :angry: Anoppi sit tokas että seuraavalla kerralla pitäs mennä ainakin 30min

myöhässä...Mä sit sanoin et jos teen niin niin sitten ne kuiteskin just silloin olisi

ajoissa :lol: :lol:

 

 

 

Leikkurin puolella oli mukavaa väkeä muo hoitamassa :) Vaikka hiukan kaipasin

sitä edelliskerralla ollutta anestesialääkäriä :D Osastolla sain sitten olla huoneessa

yksinäni kun mut oli leikattu ja samalla oli oksennus/ripulitauti...Tällä kertaa tuntus

että oli enemmän vipinää käytävillä kun ekalla kerralla...Hoitajat oli ihan mukavia

paitti se ketä mut kotiutti <_< Alkoi inisemään mulle kun annoin jäbälle muutaman

kerran lisämaitoa <_< Kai mä ite lapseni paremmin tunnen?Mutta muuten oli ihan

mukavaa taas olla siellä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pistäkääpäs YV:llä mulle sen ilkeän kätilön nimi niin tiedän ettei kannata ottaa itteeni hänen kommenttejaan synnytyksessä/vuodeosastolla tässä parin viikon sisällä kun sinne pääsen. =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oltiin nyt sit tänään tutustumassa.

Meille molemmille jäi aika yhtä tyhjän kans -olo. En sit tiedä käytiinkö meidän kanssa vähä nopeempaa kaikki läpi, kun sielä oli vissiin aika kiirus just sillon, mut jotenki jäi ihan tyhmä olo...

Mut eiköhän sitä silti kaikki hyvin mene, kun synnyttämään mennään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen aikaan en käynyt edes tutustumassa...Mut silti kaikki meni ihan hyvin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen kuullut niin huonoa kuin hyvääkin kommenttia porista, vähän vaihtelevalla menestyksellä, mites siellä vierailijoiden kanssa on, onko vaan rajoitettu mieheen/perheeseen, vai miten? itsellä tulee elokuun korvilla sinne päin lähtö niin kaikki tieto kans tervetullutta! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä mietein kanssa paljon aikoinaan että kuinka tarkkoja ovat vierailijoiden kanssa. Meillä kävi molempien perheet katsomassa eikä siitä mitään sanottu, joten kyllä sinne uskaltaa muutkin kuin isovanhemmat tulla katsomaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toinen synnytys takana ja edelleen ihan positiivinen kokemus sairaalasta.

 

Virallisestihan tuolla saa käydä isä+sisarukset vapaasti ja isovanhemmat vierailuaikoina. Eipä henkilökunnalla taida olla aikaa toimia portsarina eli muitakin varmasti käy. Kohteliasta varmaan olisi mahdollista huonetoveria kohtaan, että jos muita ja muihin aikoihin käy niin heitä voisi tavata vaikka päiväsalissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anoppi soitteli osastolle ja kyseli vierailuaikoja...Heti oli kuulemma hoitajat kyselleet että

kuka soitelee :o Oli sitten sanonut että anoppi/mummi soittelee :) Eli taidetaan olla aika

tarkoja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varmaan ovatkin tarkkoja puhelimessa kyseltäessä, kun siinä on helpohko vedota noihin sääntöihin, kun menee sanomaan, että on täti/kummi tms. Mutta tuskin alkavat keneltäkään käytävällä tivaamaan että mikä on sukulaisuussuhde. Varsinkaan jos nää sukulaiset tietävät huoneen numeron, johon tulevat, eivätkä joudu sitä hoitajilta tiedustelemaan. Jos kovin iso rypäs sukulaisia on tulossa katsomaan, niin sitten voivat ehkä asiaan puuttua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No onkos kenelläkään tuoreita mielipiteitä? :)

Mitäs Satks:sta on muuten saanut lahjuksina mukaan, sen libero kassin ilmeisesti ainakin, onko myös ne marttojen villasukat tullut mukaan?

 

Emppu78 Lueskelin tuolta jonkun muun aiheen kautta että mainitsit että ei miehet saa olla sektiossa mukana, siis eikö porissa saa mies tulla sektioon mukaan??! vai ymmärsinkö ihan päin P:tä? :huh:

(Ei tiedä vaikka itsekin sellaiseen joutuisi, niin vaan kiinnostaa)

Edited by Ceekoo

Share this post


Link to post
Share on other sites
No onkos kenelläkään tuoreita mielipiteitä? :)

Mitäs Satks:sta on muuten saanut lahjuksina mukaan, sen libero kassin ilmeisesti ainakin, onko myös ne marttojen villasukat tullut mukaan?

 

Itse kävin tuossa helmikuussa ja ainaskin silloin sai liberon kassin, villasukat ja timon kultaan lapun jolla pystyi sitten hakemaan lapselle onnenriipuksen ilmaiseksi, jos tuohon kaiverruksen tahtoi niin se sitten maksoi!

Kassin ja lapun sain heti matkalla synnytyssalista osastolle(siis yöllä 3 aikaan)! Ja sukat tuli sitten osastolla ollessa heti seuraavana päivänä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now