Iridessa

Letrozol ORION 2,5 mg (vol. 2)

961 posts in this topic

^ Pahoittelut vielä täälläkin uudesta kierrosta. Ihan samoja ratoja kulkevat ajatukset mullakin... just paasasin yhdelle ystävälleni, ettei mulla olisi mitään hätää jos tietäisin, että tulen varmasti raskautumaan onnistuneesti jossain vaiheessa. Se "jossain vaiheessakin" riittäisi, ei tarvitsisi olla edes kiirettä (no okei, biologian sallimissa rajoissa sentään :lol: ), kunhan vaan olisi varmuus... tämä epätietoisuus on kaiken pahinta! Ja sen myötä välillä takaraivossa välähtelevä ajatus, että mitäs jos se ei toteudukaan koskaan... :girl_impossible: Samoin sitä mäkin olen miettinyt, että tässä hommassa on niin monta muuttujaa ja niin monen tekijän pitää mennä kohdilleen, että _miten ihmeessä_ joku raskautuu esimerkiksi vahingossa kerrasta...? Tai miten tämä maapallo voi ylipäätään kärsiä liikakansoituksesta. Hieman itseironisuutta alkavan viikonlopun kunniaksi: jos olisi mun lisääntymiskapasiteetista kiinni, niin taitaisi koko telluksella olla yhtä harvaan asuttua kuin Suomen Lapissa... :girl_crazy:

 

Takerrun tuohon, että jo 6-millinen limis ennen ovista olisi ihan hyvä. Toivotaan! Mutta arvatkaas kuulkaa miten paljon olen miettinyt sitäkin, kun siinä kohdunulkoisessa raskaudessa alkio kiinnittyi munanjohtimeen... ei kai siellä nyt ainakaan voi olla yli 6-millistä limistä vai voiko!? Ja siellä se vaan olla köllötteli kahdeksannelle viikolle asti. Merkillisiä juttuja, kertakaikkiaan. Mun testaamattomuus on nyt pakon sanelemaa: meille tulee juuri näillä hetkillä kaveripariskunta viikonlopuksi ja jos nyt testaisin negan, niin multa menisi varmastikin fiilis kaikkeen sosialisointiin ja haluaisin vain vetäytyä suklaalevyn ja punkkulasin kanssa itsekseni sohvannurkkaan. Toivottavasti menkat siis pysyvät poissa ainakin sunnuntai-iltaan asti, jos nytkin tulee hutikierto...!

 

Hyvää viikonloppua kaikille - tehkää jotain kivaa, tuulettakaa päätänne lapsentekotouhuista! :dancegirl:

Edited by Töhö

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anelma, ihanaa että sait hyviä uutisia! :)

 

No, ultra on nyt ohitse ja minulle kävi jotain ihan kauheeta..! Jännitin sitä niin paljon että en muista melkeen yhtään mitä lääkäri sanoi löydöksestä, milleistä siis!! x) mutta siis, vaste lääkkeelle oli nyt ainakin parempi, kaksi vähän isompaa follia oli, toinen suurempi. Ja limakalvokin hyvä kuulemma. Nyt odotan kuumeisesti että tekstit tulee OmaKantaan että voin käydä kattoos ne koot.. on tää noloa! No, jokatapauksessa nyt kolme kiertoa eteenpäin käytän tätä Letro-annosta, eikä nyt tarvii käydä ultrassa. Ja ovista pitää testata, jos ovisplussaa ei tule, niin soitto polille, sitten joko nostetaan annosta vielä (kolmeen!) tai sitten joku pistos vielä tueksi. Huuuh, kiitos kaikille tsempeistä! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Pahoittelut vielä täälläkin uudesta kierrosta. Ihan samoja ratoja kulkevat ajatukset mullakin... just paasasin yhdelle ystävälleni, ettei mulla olisi mitään hätää jos tietäisin, että tulen varmasti raskautumaan onnistuneesti jossain vaiheessa. Se "jossain vaiheessakin" riittäisi, ei tarvitsisi olla edes kiirettä (no okei, biologian sallimissa rajoissa sentään :lol: ), kunhan vaan olisi varmuus... tämä epätietoisuus on kaiken pahinta! Ja sen myötä välillä takaraivossa välähtelevä ajatus, että mitäs jos se ei toteudukaan koskaan... :girl_impossible: Samoin sitä mäkin olen miettinyt, että tässä hommassa on niin monta muuttujaa ja niin monen tekijän pitää mennä kohdilleen, että _miten ihmeessä_ joku raskautuu esimerkiksi vahingossa kerrasta...? Tai miten tämä maapallo voi ylipäätään kärsiä liikakansoituksesta. Hieman itseironisuutta alkavan viikonlopun kunniaksi: jos olisi mun lisääntymiskapasiteetista kiinni, niin taitaisi koko telluksella olla yhtä harvaan asuttua kuin Suomen Lapissa... :girl_crazy:

 

Takerrun tuohon, että jo 6-millinen limis ennen ovista olisi ihan hyvä. Toivotaan! Mutta arvatkaas kuulkaa miten paljon olen miettinyt sitäkin, kun siinä kohdunulkoisessa raskaudessa alkio kiinnittyi munanjohtimeen... ei kai siellä nyt ainakaan voi olla yli 6-millistä limistä vai voiko!? Ja siellä se vaan olla köllötteli kahdeksannelle viikolle asti. Merkillisiä juttuja, kertakaikkiaan. Mun testaamattomuus on nyt pakon sanelemaa: meille tulee juuri näillä hetkillä kaveripariskunta viikonlopuksi ja jos nyt testaisin negan, niin multa menisi varmastikin fiilis kaikkeen sosialisointiin ja haluaisin vain vetäytyä suklaalevyn ja punkkulasin kanssa itsekseni sohvannurkkaan. Toivottavasti menkat siis pysyvät poissa ainakin sunnuntai-iltaan asti, jos nytkin tulee hutikierto...!

 

Hyvää viikonloppua kaikille - tehkää jotain kivaa, tuulettakaa päätänne lapsentekotouhuista! :dancegirl:

Eipä mullakaan ole tuloksia näkynyt ja yli vuosi yrittämistä. Silloin kun tärppäsi niin limis todennäköisesti oli ohuempi. Nykyään jopa paksumpi, mikä tosi outoa.

 

Välillä hyvä ottaa parin päivän hengähdystauko. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En oo kerenny lukee nyt ketjuu kunnolla ja koitan tänään lukee ja vastailla mut mitä tää teksti tarkottaa?kattelin noit paprui mitä ultrasta tullu ja siellä lukee näin :kolmikaikuinen kierron vaiheeseen sopiva 4.5 mm.

 

Eli tarkottaaks tuo nyt limistä?

Tuo ultra on otettu kp 7

Tää on heinäkuulta ja kävin vähä lukee mitä sillon on lääkäri kirjottanu.follikkelin kokoa ei ollu mainittu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei kaikille

 

Täällä on tapahtunut hurjasti sillä aikaa kun minä tuuletin päätäni kaikesta tästä yhden kierron ajan (pakon sanelemana, mutta täytyy sanoa että pääkopalle saattoi tehdä hyvääkin..)

 

Ihana oli kyllä myöskin pitkästä aikaa lukea toisten kuulumisia. Niin paljon kaikkea etten yksitellen nyt erittele mutta luin keskustelut läpi ja toivotan isosti onnea kaikkiin vaiheisiin!

 

Vähän tulin omiakin kuulumisia varovasti kertomaan kun vähän jäänyt vaan sivusta seuraamiselle minun täällä käyntini.

 

Täällä mennään nyt kolmatta letro-kiertoa. Ultra oli kp 13 jolloin yksi 14mm folli löydös. Ovis tuli kp 18, tikuttamalla ei tietoa, mutta ei jäänyt kyllä huomaamatta kun kivut veti sitten kirjaimellisesti jalattomaksi :/ Miulla tuntuu ovikset olevan letrojen kanssa kovin paljon kivuliaammat kun clomeja käyttäessä.

 

Nyt menossa DPO 11 ja vielä olen malttanut olla testaamatta, vaikka oireita on ollut runsain mitoin. Päällimmäisenä varmaan aivan mahdoton rintojen aristus, joka saa käyttämään liivejä yölläkin. Vielä ajattelin sunnuntaihin odottaa testaamista mutta alkaa jännitys olla aika sietämätön.

 

Toivottavasti saan ilouutisia kerrottavaksi, mutta vielä en pidätä hengitystäni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja aijemmassa ultrassa kun söin teroja alkukierrossa oli kp 10 limis 9mm

Siin on nuo miun kaks ultraa tältä vuodelta mis on kunnol tutkittu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noniin löysin nyt nuo merkinnät eilisestä käynnistäni ja lun selailin tätä ketjua taaksepäin niin totesin että eihän mun löydös mikään hyvä ollutkaan! Limakalvo oli 9,3 ja vasemmassa ovariossa follit 12mm ja 10mm.. kun katsoin että monella ollut kahtakymmentäkin.. Epätoivo iski, tässä annostuksessa olen nyt sitten kiinni monta kuukautta.. Paitsi jos en saakkaan ovisplussaa niin sitten kai annosta tarkistetaan. Mutta onhan nuo follit aika pienet :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä tässä näyttäisi siihen mahdollisuudet olevan *sormet ristissä*

Vielä pidin aamulla pääni enkä testannut, vaikka testit polttelee kaapissa. Oireet jatkuu, vuodot ei ole alkanut.

 

Ei minullakaan Noomi ollut ultrassa kuin 14mm folli, ovis tuli vaan sitten vähän normia myöhemmin. Elä siis vielä heitä kirvestä kaivoon!

 

Vitsi kun itse olin ultrassa taas niin mukana että en yhtään muista sanoiko lääkäri erikseen limiksen paksuudesta vai totesiko vaan että hyvältä näyttää :/ En osaa ottaa kantaa limiksiin kun ei aavistustakaan mitä omat edes olleet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirjoittelen paremmin myöhemmin, mutta tähän väliin pikavastaus limiksestä:

 

"Alkukierrossa, kuukautisvuodon loppuvaiheessa kohdun limakalvo on viivamaisen ohut. Seerumin estrogeenipitoisuuden kasvaessa se alkaa paksuuntua noin millimetrin päivävauhdilla ja rakenne muotoutuu tyypillisen kolmikerroksiseksi (olisikohan Mariella tämän synonyymi tuo mainitsemasi kolmikaikuinen?). Ovulaatioaikaan endometrium (eli limis) on yleensä kokonaispaksuudeltaan noin 10 mm ja ovulaation tapahtuessa kohtuontelossa näkyy joskus pieni niukkakaikuinen alue, niukka vuoto. Luteaalivaiheessa kohdun limakalvo ei enää kasva paksuutta ja rakenne muuttuu homogeeniseksi, kerrosrakenne häviää ja kaikuisuus lisääntyy" (lähde: Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim).

 

Tästä päätellen, millin kasvuvauhdilla, mun limis olisi yleensä n. 8,5 - 9,5 mm luokkaa ovispäivänä. Toivottavasti se riittää. Ja tässä oli myös vastaus Rosetan pähkäilyyn aikoinaan sitä koskien, voiko limistä paksuntaa vielä oviksen jälkeen... näyttäisi siltä, että sen suhteen kaikki paksuntamiskonstit ja poppakonstitkin olisi otettava käyttöön jo ennen ovista.

Edited by Töhö

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evakkosiilillä jännät paikat, pidän peukkuja!

 

Noomi: mikä kp sulla oli, kun ultrattiin? Follit ovat toki pienehköjä, mutta ehkä lääkäri on katsonut, että ovat saaneet sen verran kokoa, että lähtevät siitä kasvamaan kuitenkin.

 

Töhö: Teoriassa (ja monilla onnekkailla myös käytännössä) tuo limisjuttu menee juuri noin. Mutta esimerkiksi mulla limis ei ollut kasvanut kp 8:n ja 11:n välillä yhtään, vaikka follikkeli oli kasvanut 6 mm. Omalla kohdallani mietin sitä, voisiko limis paksuuntua ovulaation jälkeen vielä, jos käyttäisi estrogeenilisää... normaalissa lääkeettömässä kierrossahan estrogeenia ei niin paljon enää oviksen jälkeen erity (-> limakalvo ei paksune). Nojoo, mutta suurimmalla osalla siis toimii just noin kuin Duodecim valistaa. Harmittaa vaan kuulua siihen joukkoon, jolla ei taaskaan mene hommat kuin oppikirjoissa.  :hysteric:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Töhö, toihan oli tosi mielenkiintoista, paljon uutta tietoa Limiksestä! Mulla tosiaan se yksi tärppi tuli silloin kun yksin limiksen olleen ohuempi. Nyt kun kaikki näyttää ideaalta lääkärin mukaan niin mitään ei tapahdu. En tosiaan ymmärrä kuinka olen kerran onnistunut tulemaan raskaaksi tosta noin vaan.

 

Vähän asiasta toiseen, mulla alkoi kkm jälkeen aika pahat pms-oireet. Niitä ei ole koskaan ennen ollut. Välillä rinnat kipeytyvät heti ovulaatiosta niin ettei lenkkeily onnistu. Nyt pari kiertoa kipuja einole tainnut olla. En tiedä onko tekemistä Letrozolea kanssa, tuskin. Vaihtelua kuitenkin eri kierroissa. Viime kuussa todella runsaat kuukautiset itselle, paljon riekaleita. Tosiaan itsekin toivoin että olisiko ollut edes kiinnittymisyritys. Antaisi vähän toivoa.

 

Täällä odotellaan kuukautisia ensi viikon loppupuolelle. En oikeastaan ole päivistä ihan varma, olisiko torstai se odotettu pv mutta voi myöhästyä paljon. Oviksen sain tikutettua ehkä onestepillä, cb näytti tyhjää koko kuukauden. Toiveet ei siis ole korkealla. Tietysti mielessä kytee josko kuitenkin olisi käynyt ihme.

 

Kaikille muillekin toivon onnea ja plussatuulia. Jos tietäisi että se plussa varmasti on tulossa niin olisi helpompi jaksaa odottaa mutta usko meinaa välillä hiipua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noniin löysin nyt nuo merkinnät eilisestä käynnistäni ja lun selailin tätä ketjua taaksepäin niin totesin että eihän mun löydös mikään hyvä ollutkaan! Limakalvo oli 9,3 ja vasemmassa ovariossa follit 12mm ja 10mm.. kun katsoin että monella ollut kahtakymmentäkin.. Epätoivo iski, tässä annostuksessa olen nyt sitten kiinni monta kuukautta.. Paitsi jos en saakkaan ovisplussaa niin sitten kai annosta tarkistetaan. Mutta onhan nuo follit aika pienet :/

Mulla oli aikoinaan aukkari kp 7, silloin limis 6mm, folli muistaakseni 10-12mm. Hoitaja sanoi aikaa varatessa että kp7 ei välttämättä löydy vielä johtofollia.

 

Koko ei välttämättä ole ainoa olennainen vaan limiksen ja folkin koon suhde toisiinsa. Luin jonkin tutkimuksen mikä on ideaali paksuus limikselle suhteessa folkin kokoon ja mikä antaa parhaita tuloksia. Oliko niin, että yli 25mm follit eivät olleet tilastollisesti yhtä hyviä. Ehkä 22mm taisinolla joku hyvä ja siihen n reilu 10 mm limis. Näin muistelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen oli kp11 kun ultrattiin.. Pitää nyt vaan toivoa että folli ottaa kasvuspurtin ja ovulaatio tosiaan tulee. Siinä kun riisuuduin niin kuulin lääkärin sanovan hoitajalle että "hänellä on tosi korkea Amh (muistaakseni..)-arvo. Mitähän sekin tarkoittaa. Sanoi myös että minulla selvästi follit kasvaa hitaasti. Puuh, jotenkin epätoivoinen olo nyt, anteeksi valitukseni :/

 

Evakkosiili, tule sitten HETI kertomaan meille uutiset! Hehe, täällä jännäillään mukana!

 

Ihanaa viikonloppua kaikille :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, täytynee tulla :D

 

Secretariatille onnea kiertoon! on kuitenkin ovis tikutettu, että on kuitenkin mahdollisuudet että se pieni ihme voisi tapahtuakin :)

 

Noomille peukut että se folli nyt sen spurtin ottaa. Minä toivon sinunkin puolesta jos itsellä meinaa epätoivo yllättää <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänä aamuna tyylipuhdas nega pc testiin :(

Nyt siis dpo 13. Testaillaan uudestaan parin päivän päästä jos vuodot ei ala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evakkosiili: Pahoittelut negasta :( Jospa vain vielä olisi toivoa parin päivän päästä...! Jos käy niin, ettei tässä kierrossa tärppäisi, niin mitkä teillä on jatkosuunnitelmat hoidon suhteen? Ja oletteko jo miten pitkään yrittäneet? Silloin aikoinaan kun kahlasin nämä molemmat Letro-keskusteluketjut läpi, olen tilanteestasi saattanut jo lukeakin, mutta ei millään enää kaikkea muista, kun on käynyt läpi niin monta kohtaloa...

 

Noomi: Täällä nimenomaan saa "valittaa", joten anna palaa vaan! ^_^ Minä kiertopäivänä sulla on ovis yleensä? Jos se tapaa tulla vasta aika myöhään, niin johan se folli ehtii yhä kasvaa ultrauksen ja oviksen välisenä aikana... tsemppiä, toivotaan että näin kävisi! :) Sulla ei kuitenkaan ilmeisesti ole todettu munasarjojen monirakkulatautia (PCOS)? Jostain luin aiemmin, että AMH-pitoisuudet ovat PCOSta kärsivillä naisilla noin 2-3 kertaa korkeammat kuin yleensä.

 

Rosetta: Onkos sulla vielä koskaan kokeiltu estrogeenilisää ennen ovista? Vai voiko siitä olla silloin jotain haittaa?

 

Secretariat: Jospa kuukautisesi eivät alkaisikaan alkavan viikon lopulla, vaan Letrot nyt yllättäisivätkin kaikkien niitä käyttämiesi kuukausien edestä!  :girl_pinkglassesf:

 

Täällä starttasi juuri puolenyön jälkeen kp 29 (dpo 17). Mulla oli nyt sunnuntaina koko päivän ihan sellainen olo, että nyt ne menkat alkaa, nyt ne menkat alkaa, NYT ne viimeistään varmaan alkoivat... mutta vielä eivät silti ole alkaneet. En ole kuitenkaan suuremmin yllättynyt - odottelinhan niitä alunperinkin vasta maanantaille / viimeistään tiistaille. Alavatsa on yhä nippaillut ja lauantaina illalla mulla oli muutaman tunnin ajan todella etova olo. Muuten ei mitään mainittavaa... harmittaa, kun ei ole edelleenkään sitä rintojen aristustakaan (on tämä hullua touhua, kun kaikenlaisia oireita / vaivoja oikein janoaa itselleen...) :rolleyes: No, seuraavan parin päivän sisällä olen taas paljon viisaampi - sekä mahdollisesti menkkojen alkamisen että maanantaisen IVF-hoitojen suunnittelukäynnin suhteen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ei ole kokeiltu... tähän asti on kokeiltu näitä epäsuoria menetelmiä (stimuloidaan munasarjoja, jotta ne tuottaisivat enemmän estrogeenia), ja tulos nyt on ollut kirjaimellisesti laihanlainen. Tilanne todetaan ovista edeltävässä ultrassa ja sanotaan, ettei tässä nyt enää mitään voida tehdä. Ongelmana siis on, että suora estrogeeni voi estää oviksen. Toisaalta sitä käytetään kyllä muilla Suomenkin klinikoilla ja Yhdysvalloissa erityisesti esim. just Letrojen jälkeen, jos huono limistilanne huomataan. Mun kohdalle sattuneet lääkärit nyt ovat olleet penseitä sen suhteen, mutta tätä uutta lääkäriäni en toisaalta ole vielä yrittänyt kunnolla pehmittääkään. :) Toivon nyt, että tää Menopur tekisi ihmeitä. 

 

Täälläkin yritän usuttaa Töhöä testaamaan. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Töhö, sehän tässä onkin kun en ovuloi koskaan. Muistan aikuiselämältäni yhden oviksen, siitä pari vuotta. PCOS minulla on, kaikkine sivujuonteineen (mm. ylipaino, akne, karvoitus  :hysteric: ym). Se siis selittänee tuon AMH-arvon. Eli ei ole mitään tietoa koska ovulaatio ehkä tulisi, ja pelkään että ei tämäkään annos ollut sopiva. Mutta nyt ei auta kun testata vielä viikon verran ovista, ja jos ei plussaa tule, niin soitto lääkärille, josko ensi kiertoon nostetaan vielä Letroannosta, tai sitten otettaisiin jotkut pistokset mukaan.. Ja minäkin kannustan sinua testaamaan!  :pupu_1:

 

Mitä ovistestejä olette käyttäneet? Mä otin nyt käyttöön nuo ClearBluen digitaaliset, niin ei tarvitse tulkita mitään viivoja, vaan se on selkeä kyllä tai ei-vastaus. Ne on vaan mahdottoman kalliita, mutta ei auta itku markkinoilla :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noomi: Toivottavasti se ovis sieltä kuitenkin tulisi! Mulla käytössä ovistestailuun tuplasysteemi: OneStep-halpisliuskat ja ClearBluen dual hormone -digitaaliset. Aloitan testailun halpisliuskoilla, ja kun ne alkavat näyttää vahvistuvaa  viivaa, otan rinnalle Clearbluet. Yleensä Clearbluen tikkuja menee 3-4/kierto, joten ei liian paha taloudellisesti. Tilasin noita homehealth.uk:sta, joten siinäkin säästi mukavasti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirjoitan taas paremmin / pidemmin myöhemmin, mutta tähän väliin omanapailut koskien testausta: päädyin nyt aamulla testailemaan siksi, kun on tosiaan tänään se suunnittelukäynti... iski paniikki, että olisiko hölmöä mennä sinne arpomaan testaamatta, että "en itse asiassa edes tiedä olenko jo raskaana vaiko enkö ole, mutta suunnitellaan nyt IVF-hoitoa silti". No, ei kuitenkaan mitään uutta auringon alla: negaahan se näytti :girl_sad: Ihmeen rauhallisesti otin asian, ei kyyneltäkään, ei tuskan parahdusta, ei mitään... heitin tikun vain roskiin ja lähdin töihin. Ehkä siksi tämä "tyyneys", kun olen koko loppukierron jotenkin "tuntenut nahoissani", ettei tärppiä varmaankaan ole tullut. Kai siihen vaikuttaa se tämän kierron ohut limiskin, eivät olleet odotukset missään vaiheessa kovin korkealla. Toki olo on taas vähän toivoton (kirves kenahti nyt kaivoon siitä kaivon reunalta, kestää taas hetken onkia se ylös...), mutta eipä tässä suuremmin murehtimiset auta, vaan täytyy suunnata eteenpäin jälleen kerran tällä odottavan piiiiitkällä tiellä...  :gsew:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi miten paljon täällä koko ajan tapahtuu! Kivoja uutisia Anelma! Ja tsemppiä kaikille, joilla taas uusi kierto pyörähti käyntiin..!! Ja Evakkosiilille kans tsempit jänniin hetkiin! Töhö, ehkä hyvä ettei tunteet koko ajan oo niin pinnassa.. Sen parempi, mitä enemmän pystyy elämään normaalia kivaa arkea :) Tsemppiä! Ehkä se IVF sitten tuo uutta toivoa :)

 

Noomille tiedoksi, että mulla on kans korkea AMH-arvo, se oli 30. Paljonko sulla? Mutta mulla on pelkkä PCO, ei PCOS. On kai niin, että mitä korkeampi AMH, sitä epätodennäköisemmin luomuna ovuloi, mutta joillakin lääkkeillä voi olla tosi hyvä vaste. Että ei luovuta toivosta!! :)

 

Mulla Letrot näyttää toimivan (?) suureksi yllätyksekseni. Söin tupla-annoksen. Sain ovulaation testattua kp 14, nyt dpo 7. Tää on siis eka koskaan, todennäköisesti! Toiveet eivät ole kuitenkaan korkealla, koska kohdun limakalvo oli homogeeninen, eli ei kolmikerroksinen (vaikkakin tarpeeksi paksu, jopa 11 mm jos oikein muistan.) Lääkäri ei siitä paljon mitään sanonut, mutta löysin lääketieteellisesti vakavasti otettavilta sivuilta tietoa, että rakenne pitäisi olla kolmikerroksinen. Huoh.. En tällaisesta edes tiennyt. Tuntuu että aina ilmenee joku uusi asia, joka voi mennä pieleen. Mutta on nuo asiat sen verran monimutkaisia, että ei tule hullua hurskaammaksi vaikka kuinka yrittää selvitellä.

 

Mukavaa viikkoa kaikille!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosetta: Muistelinkin, että joku sivujuoni siinä estrogeenin käytössäkin oli... hienosäätöisiä hommia nämä kyllä, kun sillä kuuluisalla maalaisjärjellä taas ajattelisi, että se olisi oiva lääke, kun eikös nimenomaan estrogeeni vahvista limistä luomukierronkin alkuvaiheessa. Mites Menopurin kanssa on mennyt, onko mitään sivuoireita?

 

Noomi: Mä oon käyttänyt pitkälti halpoja PregCheckin ovistestiliuskoja, joita löytyy ihan perus-Cittareista ym. Tasavahvat ovisviivat irtoavat niilläkin hyvin ainakin mulla, kunhan aika vaan on oikea. Tosin tässä kierrossa kerkesin jo oviksen ohareita panikoidessani hätääntyä ja laukata apteekkiin ostamaan myös kalliin Clearblue Digital -ovulaatiotestin... helppohan se tosiaan on, kun hymynaaman ilmestyminen / ilmestymättä jääminen tikkuun ei jätä yhtään tulkinnan varaa, mutta turhan hintava pakkaa olemaan mun makuun. Toivotaan, että säkin pääsisit heiluttelemaan sitä hymynaamaa ukkosi nokan edessä kosiskellessasi häntä petipuuhiin, niin kuin mä tässä kierrossa tein (ai että miten eroottista!) :pupu_1:

 

Ankerias: Kiitos tsempeistä! :lipsrsealed: Toivottavasti mahiksia olisi limiksen rakenteesta huolimatta, ei näistä jutuista kuitenkaan ikinä tiedä. Hyvä homma myös kuitenkin, että ainakin vastetta Letroilla tulee :) Ihan samat tunnelmat kyllä täälläkin sen suhteen, että joka kierrossa tuntuu olevan joku seikka, missä tähdet eivät ole suotuisassa asennossa... tiivistäen itsellä:

1. Letro-kierto: edellisen kierron Lugesteron sekoitti kierron, joten ovis tuli liian aikaisin.

2. Letro-kierto: Lugesteronin käyttöajankohta yhä pielessä, ei vastetta Letroilla ollenkaan.

3. Letro-kierto: Molemmat kypsyneet follit vasemmassa munasarjassa, jonka munanjohdin saattaa olla tukossa kohdunulkoisen raskauden jäljiltä.

4. Letro-kierto: Jostain syystä kohdun limakalvo jäi vähän liian ohueksi.

...Että tästä nyt sitten korkein odotuksin kohti viidettä Letro-kiertoa, mitähän tällä kertaa edessä <_<

 

Se meidän tämän päivän suunnittelukäyntikin on nyt sitten pulkassa ja ensi vuoden alusta aloitetaan IVF-hoito pitkällä kaavalla. Käynti meni hyvin, vaikka piikkikammoisella onkin sulattelemista niiden kaikkien pistosten kanssa :wacko: Kaipa kaikkeen kuitenkin tottuu ja jollei totu, niin sitten mennään sillä kuuluisalla suomalaisella sisulla. Onneksi olin myös lueskellut jo etukäteen hoidon toimintaperiaatteen, sillä asiaa lääkäriltä tuli erittäin paljon, erittäin lyhyessä ajassa. Se jäi nyt vielä vähän epäselväksi, että aloitetaanko jo joulukuun lopussa alkavasta kierrosta (koska hoitoyksikkö on tietysti välipäivinä kiinni) vaiko vasta tammikuun lopussa alkavasta kierrosta. Joka tapauksessa pystyn kuulemma jo joulun välipäivinä menkkojen alettua soittaa jollekin päivystävälle hoitajalle ja saattaa olla, että hoito päästään aloittamaan jo silloin. Ja jollei päästä, niin joka tapauksessa joulukuu ja sitten ehkä vielä myös tammikuu mennään tällä nykyisellä hoitomuodolla Letrot + Luget - ainoastaan sillä erolla verrattuna entiseen, ettei enää tarvitse ennen ovista käydä ultrassa tsekkaamassa follitilannetta, vaan vedän itsekseni koko hoidon alusta loppuun. Secretariat, oletko sä soitellut hoitoyksikköösi ollenkaan niissä Letro-kierroissa, joita olet pyörittänyt itseksesi ilman ultraa? Kun eikös sinne soiteta kierron alussa käytännössä oikeastaan vain sen ultra-ajan varaamisen vuoksi...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikaisesti omaanapaa: taidan saada lähes kaikki Menopurin ei-vaaralliset sivuvaikutukset. Päätä särkee, viime yö meni valvoessa kuumien aaltojen takia (voi sitä hien määrää :rolleyes:) ja vatsa on kummallinen. Toivottavasti runsaat sivuvaikutukset tarkoittavat hyvää vastetta, ettei mene ihan hukkaan tämä. 

 

Täälläkin se "täydellinen kierto" hakusessa... tosin täytyy muistaa, että vaikka kaikki olisi kohdillaan, on raskautumisen todennäköisyys silti vain se noin 30% eivätkä prosentit valitettavasti kumuloidu. Silti mielessä se, että jos nyt saisi edes yhden optimikierron aikaan, niin olisi edes kunnolliset mahikset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

evakkosiili: pahoittelut negasta. :/

 

 

Täällä menossa kp7. Letroja syöty kp3-7, 2tablettia. Sain gyneltä luvan laittaa vagifemiä kp8-11. Jos se vaikka vähän antais potkua limakalvolle. Mutta mä en tiedä kokeilenko sitä vai en? Ku jostain tosiaankin luin että estrogeeni voi estää ovulaation. Mutta onkohan emättimeen laitettavalla estrogeenillä(vagifem) niinkään voimakasta vaikutusta että ovis estyis?

 

Kuinka monta kiertoa letroja teille on määrätty? Mulla menossa nyt toinen letro kierto ja tabletit riittää enää yhteen kiertoon lisää.. sain 30tabletin pakkauksen. Gyne antoi ymmärtää ettei lisää letroja määrätä ainakaan heti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now