Iridessa

Letrozol ORION 2,5 mg (vol. 2)

961 posts in this topic

Käykö täällä enää kukaan?:)

kiva Mira että leikkaus meni hyvin! Miten olet toipunut?

mä pääsen vihdoin alottamaan ekan kierroksen Letroja huomenna! Ens viikolla sit kontrolliultra. Jännittää kovasti miten reagoin lääkkeisiin. Tyhmä kysymys muuten: apteekissa kysyivät voiko vaihtaa halvempaan eli letrozol accordiin ja sanoin joo mutta onhan tuo ihan samaa kamaa? Onko muilla ollut myös accord? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Kirsty said:

Käykö täällä enää kukaan?:)

kiva Mira että leikkaus meni hyvin! Miten olet toipunut?

mä pääsen vihdoin alottamaan ekan kierroksen Letroja huomenna! Ens viikolla sit kontrolliultra. Jännittää kovasti miten reagoin lääkkeisiin. Tyhmä kysymys muuten: apteekissa kysyivät voiko vaihtaa halvempaan eli letrozol accordiin ja sanoin joo mutta onhan tuo ihan samaa kamaa? Onko muilla ollut myös accord? 

Mä käyn täällä mutta ei tunnus sivut kunnolla nykyään toimivan. Leikkuu meni hyvin tai oli toinen piuha tukossa, sen huuhtelivat. Löydöksestä nyt ootan tuloksia ku vasta viikko, sitten näytteen ottivat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, [email protected] said:

Mä käyn täällä mutta ei tunnus sivut kunnolla nykyään toimivan. Leikkuu meni hyvin tai oli toinen piuha tukossa, sen huuhtelivat. Löydöksestä nyt ootan tuloksia ku vasta viikko, sitten näytteen ottivat.  Saapa nähdä miten tässä käy tulenko piankin raskaaksi ,että onko aukiolotutkimus auttanut asiaa. Jännittää ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kirsty on se samaa tavaraa :) Lykkyä pyttyyn letrokierrolle!

Minun ensimmäinen letrokierto loppui, tänään kp 1. Sinänsä tekivät mitä piti, eli kaunis folli ja LH-huippu testissä ja limakalvo oli hyvä, mutta eipä vaan tärpännyt. Tässä kierrossa tehdään inssi, letrot on käytössä edelleen kp 3-7. Tämä siksi kun alan olla vanha (taas pyörähti vuosi lisää mittariin) ja hermot alkaa mennä, kun yli vuoden yrityksen jälkeen on saldona vain yksi kkm siihen liittyvine toimenpiteineen <_< Kun ollaan privaattisektorilla vielä toistaiseksi niin voi tällä lailla nopeasti muuttaa mieltään, alun perin meidän piti mennä letroilla pari kolme kiertoa.

edit: Mulla ei ollut siitä 2,5mg x 1-annostuksesta mitään sivuoireita, mutta oon yleensäkin aika vähäoireinen tyyppi.

Edited by rullakatriina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mira, toivottavasti auttaa ja tulet pian raskaaksi! Onko teillä samantien lupa yrittää raskautta?

rullakatriina, kiitos! Tsemppiä myös sulle inssiin! Saanko kysyä minkä ikäinen olet? Mun mielestä on kuitenkin positiivista että olette jo kerran tulleet raskaaksi.. vaikka tiedän TODELLA kuinka turhauttavaa tämä odottelu ja ainainen pettyminen on. Itselläni 1,5 v yritys, taustalla yksi varhainen keskenmeno/tuulimuna/pul mikälie 2016 sekä yksi kohdunulkoinen tänä vuonna. Nyt toinen päivä letroja menossa ja molemmilla puolilla tuntuu ihmeellisiä kipuja ja tuntemuksia. Viime kierrosta (siis ilman letroja) tuntui toisella puolella samanlaista ja folliultrassa näkyi kaksi puhkeavaa follikkelia sillä puolella. Ei vaan siitäkään kierrosta tärpännyt vaikka kaikki oli niin "priimaa". Nyt pelkäänkin että letrot kasvattaa liikaa folleja ja tulee yrityskielto. Eniten kuitenkin pelkään uutta kohdunulkoista jos ovis tapahtuisi tässä kuussa siltä samalta puolelta jossa se oli alkuvuodesta. On tää yhtä murhetta ja pelkoa. Tuntuu taas tällä hetkellä todella epätoivoiselta. :,(

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, Kirsty said:

Mira, toivottavasti auttaa ja tulet pian raskaaksi! Onko teillä samantien lupa yrittää raskautta?

rullakatriina, kiitos! Tsemppiä myös sulle inssiin! Saanko kysyä minkä ikäinen olet? Mun mielestä on kuitenkin positiivista että olette jo kerran tulleet raskaaksi.. vaikka tiedän TODELLA kuinka turhauttavaa tämä odottelu ja ainainen pettyminen on. Itselläni 1,5 v yritys, taustalla yksi varhainen keskenmeno/tuulimuna/pul mikälie 2016 sekä yksi kohdunulkoinen tänä vuonna. Nyt toinen päivä letroja menossa ja molemmilla puolilla tuntuu ihmeellisiä kipuja ja tuntemuksia. Viime kierrosta (siis ilman letroja) tuntui toisella puolella samanlaista ja folliultrassa näkyi kaksi puhkeavaa follikkelia sillä puolella. Ei vaan siitäkään kierrosta tärpännyt vaikka kaikki oli niin "priimaa". Nyt pelkäänkin että letrot kasvattaa liikaa folleja ja tulee yrityskielto. Eniten kuitenkin pelkään uutta kohdunulkoista jos ovis tapahtuisi tässä kuussa siltä samalta puolelta jossa se oli alkuvuodesta. On tää yhtä murhetta ja pelkoa. Tuntuu taas tällä hetkellä todella epätoivoiselta. :,(

Juu kyllä me ihan kokoajan saadaan yrittää. Nyt alkoi sitten menkat 12päivää myöhässä. No jospa ne letrot auttaa paremmin kun lääkäri antaa luvan aloittaa niiden käytön.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kirsty valitettavasti tuli 37 mittariin. Pillerit jätettiin pois puolitoista vuotta sitten ja siinä oli ensin semmoista hengailua, ennen kuin sitten ehkä kolmannesta yrityskierrosta tärppäsi. Se olisi ollut just hyvä aika vauvan tulla. Nyt en tiedä, työkuviot on ihan auki ja jos tulen raskaaksi niin ne voi mennä ihan myttyyn. Mutta ei ole varaa enää odotella niin yritetään kovasti. Eiköhän jotain töitä aina löydy. Mulla on folliultra ensi perjantaita ja se on myös siis hoidon suunnittelu inssiä varten. Pitääkin käydä huomenna labrassa <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei kaikkille.Minun pitää tehdä laparoskopi ja sen jälkeen varma IFV.Paljonko maksa IFV ja missä klinika on parempi teen.?Onko rahoutus laina?Otan mieli pide.Mira -83.Miten meni lapatoskopi?Miksi sinä teit leikaus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsemppiä Mira, toivottavasti Letrot auttaa sulla ja pääset ne pian aloittamaan! :)

 

Rullakatriina: miten meni folliultra? Itselläni kohta ikää 32 ja olen jotenkin aina ajatellut että raskautuminen voisi olla mulle vaikeaa..valitettavasti kävi "ennustus" toteen. :(

meillä oli 1. Letrokierron folliultra eilen ja omat tuntemukset kävi taas toteen, oikealla yksi "hieno" johtofollikkeli joka puhkeaa lähipäivinä. Vasemmalla kuitenkin myös 2 jotka ovuloimassa. Tämä siis se kohdunulkoinen puoli. Saatiin silti yrityslupa vaikka 3 kypsymässä. Hyvä limakalvo, lh-huippua en ole vielä bongannut. Lääkäri puhui alustavasti että tämä ei taida olla mulle hyvä lääke kun on vastetta liikaa ja aika pian meidät laitetaan ivf-jonoon. Puhui että luultavasti mulla ovulaatiohäiriö koska tiputtelua loppukierrossa. Toisaalta helpottava tieto, ehkä jotain on tehtävissä tälle lapsettomuudelle, tähän asti tuntunut niin epätoivoiselta koko touhu.

 

kiki: mulla ei valitettavasti ole tietoa ivf-paikosta/hinnoista mutta itseänikin kiinnostaa sillä aiomme mennä yksityiselle tekemään ensimmäisen hoidon kun meidät laitetaan julkisella ivf-jonoon. (Jono meillä 6kk)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko kommentoida Kirsty, että kannattaa selvitellä vaikuttaako yksityisellä käynti jonotteluun.
Muistelen että tässä ois viimeisen 6kk:n aikana joku samaa suunnitellut, mutta joutunut suunnitelmasta luopumaan. Että siinä kaupungissa kunta olisi saanut siitä tietää ja heidän jonottelu julkiselle ois peruttu. Tai jotain muuta vastaavaa. Suljetulla puolella ois ivf-ketju, jossa porukka varmaan asiasta tietäis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anastacia: Joo pitää selvitellä! Kiitos tiedosta, ei edes tullut mieleeni että vois vaikuttaa. Luulisi että kun jonotusaika on niin pitkä niin saisi ihan rauhassa omakustanteisesti käydä tekemässä väliajalla mitä lystää. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Folliultrassa (kp 9) oli molemmin puolin yksi isompi folli, todennäköisesti vasemmalta valikoituu koska siellä vähän isompi. Limakalvo vielä vähän ohut. Maanantaina on seuraava ultra, sitten voi varmaan jo aika tarkkaan tietää minä päivänä on inssi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Kirsty! Lääkäri sanoi 

Viimeisin uä-tutkimus sopi sactosalpinx-löydökseen,tämä varmistetaan tähystystutkimusella,eli voi olla, ettei sactosalpinxia olekaan,mutta jatkohoitoa ajatellen tämä pitää varmistaa.Sactosalpinx on munajohdintulehduksen jälkitila,jossa muanajohdin on venyttynyt ja ajoittain nestetäyteinen.Mitä ymmärrätte,onko 100 prosentia sactosaloinix?En ymmärsin kaikki .Kiitos avusta

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 21.7.2017 at 7:29 AM, Kirsty said:

Mulla ei valitettavasti ole tietoa ivf-paikosta/hinnoista mutta itseänikin kiinnostaa sillä aiomme mennä yksityiselle tekemään ensimmäisen hoidon kun meidät laitetaan julkisella ivf-jonoon. (Jono meillä 6kk)

@Kirsty, mulla oli juuri tämä sama suunnitelma alunperin, mutta selvittelin asiaa kuluneena keväänä sekä julkiselta polilta että yksityiseltä klinikalta ja molemmissa lääkärit vahvistivat saman faktan: jokainen käynti IVF-hoidoissa yksityisellä klinikalla voi vähentää vastaavan verran hoitokertoja teidän julkisen puolen kolmesta hoitokerrasta. Eli @Anastacia muistelee aivan oikein ja se tyyppi jota hän muistelee, saattaa olla hyvinkin minä :P Lisäksi voi kuulemma olla myös niin, että julkisen puolen jonotuspaikka evätäänkin kokonaan siksi ajaksi, kun on hoidoissa yksityisellä klinikalla eli julkisen polin jonottamisen joutuu aloittaa taas alusta vasta sitten, jos se yksityisen puolen hoitokerta päättyy negaan.

Mä ihmettelin keväällä ihan samaa kuin sä eli sitä, että miksi julkinen puoli on kiinnostunut siitä, mitä mä teen jonotusaikana omilla rahoillani yksityisellä puolella, sillä eikö olisi vaan hyvä sekä taloudellisten resurssien että muiden julkisen puolen jonottajien kannalta, jos mä raskautuisinkin yksityisissä hoidoissa jo ennen julkiselle pääsyä. Sitä perusteltiin muistaakseni mm. sillä, että jos yksityisen puolen hoidot eivät onnistu, niin ei ole välttämättä perusteltua tarjota niitä sen enempää julkisellakaan puolella, sillä he eivät osaa hoitaa yhtään sen "paremmin" (mikä tietysti sinänsä on loogista). Koska yksityisen ja julkisen puolen lääkärit ovat varsinkin samassa kaupungissa pienen piirin kollegoja keskenenään, voivat työskennellä myös molemmissa sairaaloissa samaan aikaan sekä tekevät yhteistyötä mm. hoitojen ostopalvelujen muodossa, on melko todennäköistä, että "väliloikka" yksityiselle voi hyvinkin tulla julkisen puolen tietoon. Niinpä mä päädyin hautaamaan suunnitelmani yksityisestä ja jäin kiltisti julkkarin jonoon. Mutta nyt ihan viime kuukausina ainakin mun kotikaupungissa jonot ovat kuitenkin purkautuneet eli julkkarin hoitoja on alettu tehdä myös ostopalveluna yksityisellä klinikalla, joten jonot eivät ole enää puolen vuoden mittaisia. Sun kannattaa tarkistaa sekin sua hoitavalta julkiselta polilta, jospa sielläkin olisi jo sama tilanne jonojen suhteen :)

Kovasti tsemppiä, sitkeyttä ja plussatuulia teille jokaikiselle Letroilijalle! :give_heart: Edelleen käyn välillä kuulumisenne lueskelemassa, vaikka Letrot ovatkin mun osalta jo paketissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko julkisella puolella ilmaiseksi IFV hoito?Paljonko maksa yksityisellä puolella,ja onko siellä jono yksityosellä ja rahoitus lainaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei se @Kiki25 ilmaista ole julkkarillakaan, mutta halvempaa tietenkin. Mulla kertyi ensimmäisestä IVF-hoitokierrosta muistaakseni jotain 250 euroa polimaksuja ja lääkkeisiin hujahti jo heti kerralla sen n. 600 euroa, mistä tuli Kelan lääkekatto täyteen. Tuo lääkehintahan on tietysti sama riippumatta siitä, missä hoidetaan. Yksityisellä kannattaa varata varmaankin noin kolmisen tonnia yhteen IVF-hoitokierrokseen, riippuen myös mahdollisista alkioiden jatkojalostuksista ja pakastuksista. Lainoista mulla ei ole tietoa, mutta ainakin osa yksityisistä klinikoista antaa käsittääkseni tarvittaessa korotonta maksuaikaa muutaman kuukauden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, Kiki25 said:

Kiitos Kirsty! Lääkäri sanoi 

Viimeisin uä-tutkimus sopi sactosalpinx-löydökseen,tämä varmistetaan tähystystutkimusella,eli voi olla, ettei sactosalpinxia olekaan,mutta jatkohoitoa ajatellen tämä pitää varmistaa.Sactosalpinx on munajohdintulehduksen jälkitila,jossa muanajohdin on venyttynyt ja ajoittain nestetäyteinen.Mitä ymmärrätte,onko 100 prosentia sactosaloinix?En ymmärsin kaikki .Kiitos avusta

 

Ymmärsin niin että ei ole varmaa onko sactosalpinx, leikkauksella varmistetaan asia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Töhö said:

@Kirsty, mulla oli juuri tämä sama suunnitelma alunperin, mutta selvittelin asiaa kuluneena keväänä sekä julkiselta polilta että yksityiseltä klinikalta ja molemmissa lääkärit vahvistivat saman faktan: jokainen käynti IVF-hoidoissa yksityisellä klinikalla voi vähentää vastaavan verran hoitokertoja teidän julkisen puolen kolmesta hoitokerrasta. Eli @Anastacia muistelee aivan oikein ja se tyyppi jota hän muistelee, saattaa olla hyvinkin minä :P Lisäksi voi kuulemma olla myös niin, että julkisen puolen jonotuspaikka evätäänkin kokonaan siksi ajaksi, kun on hoidoissa yksityisellä klinikalla eli julkisen polin jonottamisen joutuu aloittaa taas alusta vasta sitten, jos se yksityisen puolen hoitokerta päättyy negaan.

Mä ihmettelin keväällä ihan samaa kuin sä eli sitä, että miksi julkinen puoli on kiinnostunut siitä, mitä mä teen jonotusaikana omilla rahoillani yksityisellä puolella, sillä eikö olisi vaan hyvä sekä taloudellisten resurssien että muiden julkisen puolen jonottajien kannalta, jos mä raskautuisinkin yksityisissä hoidoissa jo ennen julkiselle pääsyä. Sitä perusteltiin muistaakseni mm. sillä, että jos yksityisen puolen hoidot eivät onnistu, niin ei ole välttämättä perusteltua tarjota niitä sen enempää julkisellakaan puolella, sillä he eivät osaa hoitaa yhtään sen "paremmin" (mikä tietysti sinänsä on loogista). Koska yksityisen ja julkisen puolen lääkärit ovat varsinkin samassa kaupungissa pienen piirin kollegoja keskenenään, voivat työskennellä myös molemmissa sairaaloissa samaan aikaan sekä tekevät yhteistyötä mm. hoitojen ostopalvelujen muodossa, on melko todennäköistä, että "väliloikka" yksityiselle voi hyvinkin tulla julkisen puolen tietoon. Niinpä mä päädyin hautaamaan suunnitelmani yksityisestä ja jäin kiltisti julkkarin jonoon. Mutta nyt ihan viime kuukausina ainakin mun kotikaupungissa jonot ovat kuitenkin purkautuneet eli julkkarin hoitoja on alettu tehdä myös ostopalveluna yksityisellä klinikalla, joten jonot eivät ole enää puolen vuoden mittaisia. Sun kannattaa tarkistaa sekin sua hoitavalta julkiselta polilta, jospa sielläkin olisi jo sama tilanne jonojen suhteen :)

Kovasti tsemppiä, sitkeyttä ja plussatuulia teille jokaikiselle Letroilijalle! :give_heart: Edelleen käyn välillä kuulumisenne lueskelemassa, vaikka Letrot ovatkin mun osalta jo paketissa.

Kiitos Töhö tiedosta! Kiva kuulla susta! Onko teillä ollut vielä käyntiä ivf-suunnitteluun tms? Tulethan tänne sitten kertomaan miten meni, peukut pystyssä kannustan!! Ja samaa kuulin nyt myös ystävältäni joka on ivf-jonossa. Voi olla että mekin sitten tyydytään aluksi jonottamaan vaikka tuntuu ikuisuudelta tuo 6 kk. Toivotaan että jono täälläkin lyhenisi. Nyt luin lääkärin tekstin viime käynnillä ja siinä oli että kaksi letrozol hoitokiertoa tän ekan jälkeen kannattaa maksimissaan yrittää ja sitten ivf.

Tässä ekassa letrokierrossa ovisplussa kp 11 ja hurjat oviskivut kp 12 (su). Innolla odotan vaikuttaako letrot loppukierron tiputteluun, lääkäri sanoi että jos kyseessä on ovulaatiohäiriö niin letrot voi sen korjata ja tiputteluvuoto jäädä pois. Lugesteronia tähän kiertoon ei siis vielä kokeilla. Kovin toiveikas raskauden suhteen en ole ja henkisesti valmistaudun jo ivf:ään. Tottakai toivon ettei siihen tartte lähteä.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Kirsty said:

Ymmärsin niin että ei ole varmaa onko sactosalpinx, leikkauksella varmistetaan asia.

Kiitos Kirsty!!!Toivotan,että ei ole.Kun kävin aukiolotutkimus ei ole,mutta viimeinen uä lääkäri nähnyt sactosalpinix.Ennen tämä hän aina lupasi aloitamme Letrozol,mutta nyt odotan laparoskopi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Töhö said:

Ei se @Kiki25 ilmaista ole julkkarillakaan, mutta halvempaa tietenkin. Mulla kertyi ensimmäisestä IVF-hoitokierrosta muistaakseni jotain 250 euroa polimaksuja ja lääkkeisiin hujahti jo heti kerralla sen n. 600 euroa, mistä tuli Kelan lääkekatto täyteen. Tuo lääkehintahan on tietysti sama riippumatta siitä, missä hoidetaan. Yksityisellä kannattaa varata varmaankin noin kolmisen tonnia yhteen IVF-hoitokierrokseen, riippuen myös mahdollisista alkioiden jatkojalostuksista ja pakastuksista. Lainoista mulla ei ole tietoa, mutta ainakin osa yksityisistä klinikoista antaa käsittääkseni tarvittaessa korotonta maksuaikaa muutaman kuukauden.

Kiitos Töhö vastauksesta.Toivotan että ei tarvi tämä hoito minulle,mutta katsotaan laparoskopi jälkeen.Paljon onnea sinulle ja kaikille myös!

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Töhö said:

Ei se @Kiki25 ilmaista ole julkkarillakaan, mutta halvempaa tietenkin. Mulla kertyi ensimmäisestä IVF-hoitokierrosta muistaakseni jotain 250 euroa polimaksuja ja lääkkeisiin hujahti jo heti kerralla sen n. 600 euroa, mistä tuli Kelan lääkekatto täyteen. Tuo lääkehintahan on tietysti sama riippumatta siitä, missä hoidetaan. Yksityisellä kannattaa varata varmaankin noin kolmisen tonnia yhteen IVF-hoitokierrokseen, riippuen myös mahdollisista alkioiden jatkojalostuksista ja pakastuksista. Lainoista mulla ei ole tietoa, mutta ainakin osa yksityisistä klinikoista antaa käsittääkseni tarvittaessa korotonta maksuaikaa muutaman kuukauden.

Töhö ymmärsinkö oikean,että on noi 850 euro ifv hoito?

Edited by Kiki25

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 13.07.2017 г. at 4:54 PM, Mira_83 said:

 

Hei Mira!Teitko laparoskopi?Minun pitää tehdä ja minä pelkään tosi paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiki25 

 

Eli kerrotko mitä siis sinulle tehdään, nukuttavatko , mitä ne tutkii jne...

Kerron sitten enemmän sinulle .

Minulla ne nukuttivat koska tekivät muuta tutkimusta koska eipäilivät löydöksen olevan lähellä kohdunseinämää ,mutta ei ollutkaan . 

Sieltä näkyi ,että munanjohdin toinen aivan tukossa, huuhtelivat,sekä vatsaontelo kiinnikkeitä vapauttivat . 

Sitten tehtiin toisenlainen tutkimus kohta kk sitten ,jossa selvisi missä se löydös on , joku kasvain . Ottivat näytteen joten odotan tuloksia , sen jälkeen saan aloittaa Letrozolet kun lääkäri antaa siihen ensin luvan. Niitä en vielä ole päässyt aloittamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Mira_83 said:

Kiki25 

 

Eli kerrotko mitä siis sinulle tehdään, nukuttavatko , mitä ne tutkii jne...

 

.

Minulla ne nukuttivat koska tekivät muuta tutkimusta koska eipäilivät löydöksen olevan lähellä kohdunseinämää ,mutta ei ollutkaan . 

Sieltä näkyi ,että munanjohdin toinen aivan tukossa, huuhtelivat,sekä vatsaontelo kiinnikkeitä vapauttivat . 

Sitten tehtiin toisenlainen tutkimus kohta kk sitten ,jossa selvisi missä se löydös on , joku kasvain . Ottivat näytteen joten odotan tuloksia , sen jälkeen saan aloittaa Letrozolet kun lääkäri antaa siihen ensin luvan. Niitä en vielä ole päässyt aloittamaan.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now