Iridessa

Letrozol ORION 2,5 mg (vol. 2)

961 posts in this topic

40 minutes ago, Kiki25 said:

Töhö ymmärsinkö oikean,että on noi 85å euro ifv hoito?

Kyllä vaan eli noin tonnin kun varaat, niin sillä pitäisi selvitä. Sekin tosin vaikuttaa, että millä lääkkeillä ja annostuksella sua hoidetaan, mutta karkeasti arvioiden näin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myös mulle @Kirsty lääkäri sanoi samaa eli jollei 3-4 Letro-kierrosta tärppää, niin on aika epätodennäköistä, että niitä käyttämällä tärppäisi enää sen jälkeen. Mulla oli eka IVF-hoitokierros helmikuussa ja toisen suunnittelukäynti huhtikuussa. Toukokuussa ei mahduttu mukaan hoitoihin ja sen jälkeen kaksi seuraavaa kiertoa kesä- ja heinäkuulla ovat menneet ohi henkilökohtaisista syistä johtuen. Ehdin nimittäin varata reissut ulkomaille pahaan kohtaan kiertoja siinä vaiheessa kun vielä luulin, että jono on varmuudella ainakin elokuuhun asti. Vasta tämän jälkeen tuli tieto ostopalveluista ja siitä, että jonot ovatkin purkaantuneet. Nyt sitten jälleen "sorvin ääressä", mutta juuri alkaneen kierron osalta labran kesäsulku vesittää hoidon. Eli josko ensi kierrosta sitten viimeinkin, toivottavasti... :gsew: Kiitos tsempeistä ja jos säkin päädyt IVF-hoitoihin, niin kannattaa tulla pulisemaan tuonne suljetun puolen IVF-ryhmään ^_^ Toivon kuitenkin kovasti, että Letrot tuottaisivat jo sitä ennen kohdallasi tulosta! :tender:

Edited by Töhö

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Mira_83 said:

 

Kyllä Mira.Pelkään nukutuksesta ja dyagnosista.Katsotaan sen jälkeen mitä minulla on.Toivotan kovasti sinulle tulet nopeasti raskaaksi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Töhö! Joo toivottavasti letroilla tärppää mutta yritän olla toivomatta liikaa. Piinapäivät menossa ja yritän ajatella muita juttuja kun oireiden kyttäämistä mutta vaikeaa se on taas yllättäen. :blink:Ehdottomasti tulen ivf-ketjuun jo piakkoin tutustumaan aiheeseen sillä itselleni vielä täysin vieras ja "pelottava" juttu. Onpas teille tulla harmillista odottamista, toivotan kovasti onnea seuraavaan hoitokierrokseen!!!:girl_in_love: 

 

Kiki: milloin teillä on laparoskopia varattuna? Toivotaan että kaikki kunnossa ja pääset pian aloittamaan letrot! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Kirsty said:

Kiitos Töhö! Joo toivottavasti letroilla tärppää mutta yritän olla toivomatta liikaa. Piinapäivät menossa ja yritän ajatella muita juttuja kun oireiden kyttäämistä mutta vaikeaa se on taas yllättäen. :blink:Ehdottomasti tulen ivf-ketjuun jo piakkoin tutustumaan aiheeseen sillä itselleni vielä täysin vieras ja "pelottava" juttu. Onpas teille tulla harmillista odottamista, toivotan kovasti onnea seuraavaan hoitokierrokseen!!!:girl_in_love: 

 

Kiki: milloin teillä on laparoskopia varattuna? Toivotaan että kaikki kunnossa ja pääset pian aloittamaan letrot! :)

19 hours ago, Kirsty said:

Kiitos Töhö! Joo toivottavasti letroilla tärppää mutta yritän olla toivomatta liikaa. Piinapäivät menossa ja yritän ajatella muita juttuja kun oireiden kyttäämistä mutta vaikeaa se on taas yllättäen. :blink:Ehdottomasti tulen ivf-ketjuun jo piakkoin tutustumaan aiheeseen sillä itselleni vielä täysin vieras ja "pelottava" juttu. Onpas teille tulla harmillista odottamista, toivotan kovasti onnea seuraavaan hoitokierrokseen!!!:girl_in_love: 

 

Kiki: milloin teillä on laparoskopia varattuna? Toivotaan että kaikki kunnossa ja pääset pian aloittamaan letrot! :)

Hei Kristy ja kiitos.Jono on pitkä aika odotan jo 2 kk varma lokakuussa.Toivotan kaikkille sama!Olette tällä paras ystävät

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heips vaan kaikille! Maaliskuun Kkm jälkeen alettu taas hommiin. Käytiin kesäkuussa ovumiassa. Lääkäri sielä totes miehelä normozoospermian eli normaalit siittiöt. Vaikka 98% epämuodostuneita. Sanoi ettei nykytutkimuksen mukaan sillä ole merkitystä. Liikkuvuudenkin totes normaaliksi vaikka eteenpäin liikkuvat oli 15%. Mutta koska kokonais liikkuvuus on reilusti yli viitteen niin seki tulkitaan normaaliksi. Eli nyt meillä on papereissa lapsettomuuden syynä female factor eli vika todennäköisesti minussa sitte vaan. Ivf hoitoa eivät meille tässä vaiheessa suosittele koska mulla on vasen munasarja jotenkin kohdun päällä. Sitä ei voitais punktoida jos tehtäis ivf.

Eli suunnitelma on nyt inseminaatio ja letrot + irroituspiikki. Tässä kaiken päälle mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta johon nyt lääkitys. Nyt vaan odotellaan saadaanko me inssi jo tähän kiertoon vai meneekö seuraavaan.

Elämänalku kp 2

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervetuloa takaisin elämänalku! Pahoittelut keskenmenosta :unsure: Pidän peukut pystyssä että saatte inssin tähän kiertoon!

Mites muilla menee? :girl_in_love:

Täällä testattu vitivalkoinen nega eilen kp 23/26. Olin hiukan toiveikas, sillä rinnat olleet arat, joka yleensä mulla viitannut raskauteen, mutta viime kierrosta oli arat myös eli ei siitäkään voi näköjään mitään päätellä. Ajatukset uuteen kiertoon taas sitten! S-prog verikokeen vastaus ei ole tullut vielä mutta yksi positiivinen asia on että aikaisemmin vaivannut tiputteluvuoto jäänyt pois! Tai siis onhan tässä vielä pari päivää aikaa mutta yleensä alkanut jo tähän mennessä.

Osaako muuten joku sanoa onko kunnallisella aina taukokierto hoitojen välissä? Mitään ohjeita emme saaneet mitä tehdään jos ja kun kuukautiset alkavat.. kovasti haluaisin letroilla heti perään kun auttoivat tiputteluvuotoon mutta onko pakko pitää tauko kk...?<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei kaikille.Krisy, ei mitään.Toivotan,että saat paras hoito!Minä sain kutsukirje 15.9 pitää ottaa kaikki tulokset ja mieheni kanssa menemme ensikerran.Mutta minä perutin aika,koska silloin menen Bulgariassa lomalle kuukausi.Lokakuussa saan uuden aika,toivotan että ei tarvi teen laparoskopi ja saan Letrozol.Minulla ei ole mitään oireita,kuukaisikierrot on ihan tasan.Autatko jotain Letrozol  tai ei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sivusta huikkailija täällä jälleen :D Pahoittelut @Kirsty negasta :( Letrojen kanssa ei kuitenkaan tarvitse pitää taukokiertoja eli ei muuta kuin uutta yritystä tulille vaan ^_^

Edited by Töhö

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4.8.2017 at 10:41 PM, Kiki25 said:

Hei kaikille.Krisy, ei mitään.Toivotan,että saat paras hoito!Minä sain kutsukirje 15.9 pitää ottaa kaikki tulokset ja mieheni kanssa menemme ensikerran.Mutta minä perutin aika,koska silloin menen Bulgariassa lomalle kuukausi.Lokakuussa saan uuden aika,toivotan että ei tarvi teen laparoskopi ja saan Letrozol.Minulla ei ole mitään oireita,kuukaisikierrot on ihan tasan.Autatko jotain Letrozol  tai ei?

Kiitos Kiki! Tsemppiä sulle odotteluun! Letrozol saattaa yleensä kai parantaa ovulaatiota vaikka olisikin säännöllinen kierto ja ovulaatio tapahtuu, nähtäväksi jää auttaako, toivottavasti!! Kannattaa varmasti ainakin kokeilla. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5.8.2017 at 1:42 AM, Töhö said:

Sivusta huikkailija täällä jälleen :D Pahoittelut @Kirsty negasta :( Letrojen kanssa ei kuitenkaan tarvitse pitää taukokiertoja eli ei muuta kuin uutta yritystä tulille vaan ^_^

Kiitos Töhö! Ja eiköhän eilen alkanut tiputtelu kp 25/26 kun niin iloitsin sen poisjäämisestä, mutta ainakin myöhemmin kun yleensä! Ja kiitos tiedosta, uuteen letrokiertoon siis :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Aika jännää! Mie vedin vuonna 2012 kahdeksan kiertoa putkeen letroja (pari kertaa alussa ultrattiin). Nytkin olen viisi kiertoa ihan omatoimisesti niitä vedellyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Samaa ihmettelen: mäkin vedin viisi kiertoa putkeen Letroja viime syksynä sekä pari kiertoa putkeen omatoimisesti myös tänä keväänä. Eivätkö tosiaan @Kirsty edes perustelleet sulle taukokiertoa mitenkään? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Letrotsoli kai jonkin verran "kertyy" elimistöön (tai vast.), mutta useampi kierto peräjälkeen, esim. puoli vuotta, on mahdollista mun käsittääkseni tehdä. Taukokierron taustalla voinee olla jokin muu syy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo eivät syytä sanoneet enkä edes tajunnut kysyä. Mulla siis eka letrokierto nyt vasta takana että kertymisestä ei nyt voi kai olla kyse? Nyt kuitenkin kärsimättömänä ihmisenä otin ohjat omiin käsiin ja aloitin letrot eilen. Olemme suunnitelleet yksityiselle siirtymistä ja varasin ensikäynnin ensi viikolle, jolloin varmasti myös katsotaan ultra ja voidaan tarkistaa letrojen vaste samalla. Meillä olisi ivf-hoito tulossa yht 3 letrokierron jälkeen eli sama siirtyä nyt, kun päätimme hetki sitten että ivf tehdään yksityisellä jokatapauksessa. Ilmoitan tästä julkiselle puolella ensikäynnin jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kirsty said:

Joo eivät syytä sanoneet enkä edes tajunnut kysyä. Mulla siis eka letrokierto nyt vasta takana että kertymisestä ei nyt voi kai olla kyse? Nyt kuitenkin kärsimättömänä ihmisenä otin ohjat omiin käsiin ja aloitin letrot eilen. Olemme suunnitelleet yksityiselle siirtymistä ja varasin ensikäynnin ensi viikolle, jolloin varmasti myös katsotaan ultra ja voidaan tarkistaa letrojen vaste samalla. Meillä olisi ivf-hoito tulossa yht 3 letrokierron jälkeen eli sama siirtyä nyt, kun päätimme hetki sitten että ivf tehdään yksityisellä jokatapauksessa. Ilmoitan tästä julkiselle puolella ensikäynnin jälkeen.

Hei Kirsty!Ymmärsinko oikean oletko raskana ivf hoito jälkeen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi Kiki, ei vaan tarkoitin että olemme lähikuukausina aloittamassa ivf-hoidot yksityisellä. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään oli ekan letrokierron (1 viikko oviksesta) s-prog-arvo tullut ja se oli 76! Kun luomukierrossa oli 30. Eli jotain vaikutusta letroilla on. Millasia arvoja teillä on ollut 1 viikko oviksesta? Pitää ilmeisesti olla yli 25 että voidaan ovulaation todeta tapahtuneen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei kaikille!Minulla on hydrosalpinx 100 %.Minun pitää pois munaputkien ja sen jälkeen ivf hoito.Mihin paras teen ivf hoito?Toivoitan,että olette hyvää.Minä olen surullinen...

Edited by Kiki25

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosiaan se löydös selvisi,että onkin mulla Endometrioosi kohdunnapukan takana ,mutta hyvä laatuinen onneksi, joten seuraavat tilannetta aika ajoin vissiin.

. Jännittää ihan vietävän paljon .

Löydöksestä ei siis ole mitään haittoja ,sillä ei minulla mitään oireita ole . 

Tänään sainkin kuulla ,että huomenna 9.9 .2017 saan aloittaa Letrozolet eka kertaa :)

Hitto miten voi jännittää hurjan paljon tämä asia.

Edited by Mira_83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitkästä aikaa täällä. Toista yritetään samoilal menetilmillä kuin viimeksi ja Letrot taas käytössä. Huu saa nähdä miten tässä käy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi! Ajattelin tulla tsemppaamaan varsinkin uusia letrojen käyttäjiä :)

Meillä letrot auttoivat niin hyvin (1tbl/kp3-7), että ensimmäisestä kierrosta plussa :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now