Iridessa

Letrozol ORION 2,5 mg (vol. 2)

961 posts in this topic

Onnea matkaan Keko! En ole itse ainakaan kuullut aiemmin että noin isoa vaihtelua olisi siittiöiden määrässä. Mutta kyllä tuossakin nyt vielä hyvät mahdollisuudet pitäisi olla. Pidetään peukkuja.

 

Täällä on menossa kp 27. Ovista ei taaskaan tikuttamalla löytynyt, mutta kivuista päätellen osui kp 18. Mies tuolloin tietenkin työmatkalla, joten nyt vaan toivotaan että pari päivää edeltäneet pupuilut riittää. Jotain oireen poikasta on ollut mutta vielä ei uskalla toivoa isosti. Ensi viikolla sitten testailua..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kp 23 eli piinapäivät jatkuvat vielä. Tarkistin että ovisraidat tuli kp12 ja seksiä harrastettiin päivät 10-12 joka päivä, ajoitus pitäisi olla ok. Nyt viime viikolla ostetut rintaliivit jäivät liian pieniksi, toivon parasta mutta yritystä jo jonkin aikaa takana joten odotukset eivät älyttömän korkealla. Ovikseen mukaan menkat voisivat alkaa ke-to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evakkosiilillä ja Secretarialla jännittävät päivä menossa, tsemppiä!

 

Tsemppiä myös kaikille muillekin tottakai omiin vaiheisiinsa :) Toivottavasti pian saataisiin kuulla plussa-uutisia.

 

Mä kävin tosiaan aukiolotutkimuksessa noin viikko sitten ja molemmat putket oli auki, jes! Täällä menossa lääkkeettömän kierron kp 19 ja kaikista ennakko-odotuksista poiketen, mä ehkä ovuloin! Sain eilen jonkun näkösen viivan ovistikkuunkin eli ehkä se oli eilen. Tai sitten se oli lauantaina, kun en päässyt tikuttelemaan. Selvästi Letrojen kanssa ovisoireet on paljon voimakkaammat. Mahdollisesta oviksesta huolimatta toiveet ei ole kovin korkeella: kp 11 ja 12 oli taas vuotoa. Viimeksikin, kun piti olla ilman lääkitystä, oli noita yksittäisiä vuotopäiviä. Eli eihän limakalvoa ole varmaan lähellekään riittävästi... No, kaikesta huolimatta täytyy yrittää pysyä positiivisena ja keksiä aivoille muuta ajateltavaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loistavia uutisia tinhi! Sekä aukiolo että lääkkeittä ovulointi :)

 

Jos tämä ei nyt tästä plussaile niin meillä tulee vatukkakeiton tavoin reissaamistaukoa ja ns. hukkakuukausia. Mutta nyt ei muuta kun vatukkakeittokin uuteen yritykseen.

 

Secretariat: jännitetään yhdessä, mulla olisi aikalailla samat päivät että menkat pitäis alkaa.. mitkä on siellä voinnit?

 

omaa napaa. Täällä raskausoireita on ollut ja jonkin verran ihan. Nyt dpo 12 ja ainakin tänä aamuna pc näytti vielä ikävästi negaa :( vielä hetki piinailua siis ainakin tiedossa ennen kun saa mitään suuntaan tai toiseen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hienoa tinhi kun putket on auki ja ovis tuli :-)

 

Toivotaan tosiaan että kohta kuullaan plussa uutisia, jännät päivät menossa!

 

Tsemppiä kaikille :)

Edited by Keko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toivottavasti pian alkaa plussa-aalto! Tsempit piinailijoille!

On: Uusi kierto alkoi ja tänään onneksi sentään jo kp3 ja letrot alotettu. Edellinen kierto jäi 27 päivän mittaiseksi ja näyttääkin, että aikalailla se nyt siihen tietämille vakiintunut. On siis pääteltävissä, että parissa viime kierrossa ovis on tod.näk tapahtunut jo ennen pregnylin laittoa. Mullahan ei siis nyt ultria oo ku usean kierron ultrailujen perusteella lääkitys nyt kohillaan. Jälleen siis sama lääkearsenaali tässäkin kierrossa. Usko alkaa olla tosissaan koetuksella, että voiko näin onnistua. Periaatteessa kaiken pitäis pelittää ja olla ok mutta mitään ei vaan tapahdu tai viitteitäkään raskautumisesta ei kroppa anna. Ajatukset alkaa jo siirtyä mahd tulevaan ivf-hoitoon. Vielä kuitenkin pari-kolme kiertoa näin ja jospa tässä joku ihme tapahtuisi.

Edited by puuttuva palanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnea uuteen kiertoon puuttuva palanen, toivotaan parasta.

 

On: dpo 14, haalea haamun esihaamu testiin aamulla, illalla pientä tiputteluvuotoa. En tiiä mitä ajatella, mutta kokeillaan yön yli nukkumista ja aamulla uutta testiä kehiin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kunpa olisi tärpännyt evakkosiilillä! Entäs muut piinailijat tai missä kierron vaiheessa nyt tahansa olevat, mitä kuuluu?

On: Kp4 ja päänsärkypäivä ollut tänään. Oikein tyypillistä mulla, että suurinpiirtein näillä kiertopäivillä päätä särkee. Uskoisin, että letroilla on tekemistä asian kans. Yövuorossa täällä ollaan. Vielä toinen yö tän jälkeen. Sitten onneksi vlpuksi mökkeilemään miehen kanssa. Toivottavasti säät suosii kun suunniteltiin pientä patikointia :)

Edited by puuttuva palanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evakkosiili, kerro kerro kerro, miten homma etenee! :)

 

Puuttuva palanen, pieni pala mökkielämää kuulostaa niin ihanalta  :lipsrsealed:

 

ON: Polilta ilmoitettiin, että Letrot taitavat mun osalta jäädä tähän... (Yhteensä viisi kiertoa.) Seuraavaksi olisi vuorossa jotain piikitettävää. Ei vielä puhelimessa sanonut, mistä lääkkeestä on kyse. Pöh... Maanantaina on vielä tulossa labra-aika, että mittaavat progesteronin. Nyt menossa kp 22. Fiilikset ei oo kauheen korkeella... Muutenkin mua vaan tällä hetkellä tympii tän meidän lapsettomuuspolin koko toiminta.

 

No, vaikka Letrot omalta osalta jäisivät tähän, niin aion kyllä seurailla taustalla! :)

Edited by tinhi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voimahali tinhille! Miksiköhän letrot jäämässä sulla kokonaan pois? Mulla yksistään niillä vaste on riittämätön ja siksi tuikkaankin lisäksi Bemfola 75iu kp8 ja 9.

 

Mikä tilanne Keolla, Secretariatilla, evakkosiilillä?

 

Yks yövuoro tässä vielä. Kiva kyllä päästä kaksistaan möksäileen. Pohjoisessa ehkäpä jo ruskaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihanaa mökkeilyä puuttuva palanen! Vähän on hyvä hakea lisävirtaa välillä :)

 

Voi tinhi :( toivottavasti seuraava hoito olisi sitten se teidän onnen tuoja.

 

On: täällä haamulaisia pukkaa pc:n testeihin, tihrustamalla ne näkee. Rusehtavaa vuotoa paperiin, ei kuitenkaan phs:n asti. Digi sanoi ei raskaana tänä iltana, mutta koska oireet jatkuvat ja vuoto ei ole kunnolla alkanut pitää varmaan elää epätietoisuudessa vielä toistaiseksi. Ahdistavaa :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi nyt ensimmäinen letro-kierto eli siis kp1 menossa. Letroja syön kp:t 3-7. Jonkun verran jännittää mahdolliset oireet, varsinkin sen jälkeen kun luki pakkausselosteen... :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli ovisraidat kp 12, vois ilmeisesti kp 13 niin nyt laskelmieni mukaan do 16. Jännitys tiivistyy mutta oireet viittaa menkkoihin minun mielestäni.. :( toivo elää kuitenkin! Vuoto alkanee ihan lähipäivinä jos on alkaakseen. Sormet ristissä odottelen, testata en uskalla vielä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä nyt 8 päivää inssistä. Alavatsaa nipistellyt koko viikon, taitanee johtua lugeista? Vielä pitäisi viikko odottaa. Voi olla kyl et tulee testailtua jo muutaman päivän päästä vaikka melkein vastauksen tiedänkin.

 

Tsemppiä kaikille ja hyvää viikonloppua :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja menkat alkoi eilen illalla ja nyt kp 2 ja tänään alkaa taas letrot. :( ovis oli kp 13. Kaikki mukamas ok mutta ei vaan homma toimi. Väkisin tulee mieleen nämä kadonneet kuukautiset ja kun menkoissa tulee limakalvoa se on aivan valkoista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyhmä kysymys, mutta ootteko ottaneet letrot mihin aikaan päivästä? Mietin vain mahdollisia sivuoireita ja onko väliä mihin aikaan päivästä on pillerit ottanut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harmillista Tavis. Tsemppiä uuteen kiertoon.

 

Olen itse ottanut Letrot ennen nukkumaanmenoa. Oikeastaan sen takia, koska näen vuodon määrän päivän aikana. Alkaa nimittäin tiputtelemalla nykyään ja letrot aloitan toisena runsaana vuotopäivänä, kuten gyne minua opasti. 

 

Sivuvaikututksena minulla on kovat kuukautisten tapaiset ovulaatiokivut ja välikipuja. Olen myös hormoonihörhönä tuon kuurin ajan eli tunteet pinnassa ja mielialat vaihtelevat. Normaalisti olen hyvinkin rauhallinen. Lisäksi rinnat ovat paisuneet ennen kuurin aloitusta. Ensin luulin sitä raskausoireeksi, mutta taisivat muokkaantua ainakin hetkellisesti pysyväksi muutokseksi. On tämä naisen kroppa ihmeellinen, kun pienellä tapletilla saa kropan ja tunteet sekaisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Secretariat, voi pöh :(

 

Anelma, mulla oli Letrot 2 tbl/pvä, joten pyrin ottamaan ne noin 12 h välein. Taisin ottaa klo 7 ja klo 19. Pakkausselosteen sivuoirekasaa ei mun mielestä kannata liikaa tuijottaa. Kyseessä on kuitenkin lääke, joka on myös syöpälääke. Tällöin lääkettä syödään huomattavasti pidempään, jolloin sivuoireitakin voi esiintyä. Näin pienillä annostuksilla ja lyhyillä kuureilla ei pitäisi olla suuria vaikutuksia. Näin mulle sanottiin yhden lääkärinkin toimesta :) Mulle Letrot aiheutti kans kunnon ovulaatiokivut, ehkä vähän hormonihirviöhetkiä ja pientä päänsärkyä. Ja menkat alkoi aina tiputtelulla.

 

 

ON: Nyt se varmistui, että Letrot jäävät multa pois. Seuraavaksi vuorossa pistoksina Gonal-f ja irrotuspiikkinä Ovitrelle. Kävin tänä aamuna pistosopetuksessa. Vähän jännittää... Nyt mennään kp 28, joten heti pistokset eivät ala. (Ja tavallaan olis vielä mahkut, että olisinkin raskaana. Ei kyllä siltä ainakaan tunnu.) Letrot jäävät pois, koska takana on viisi kiertoa niiden kanssa ja kuulemma sitä ei suositella "nautittavaksi" puolta vuotta enempää. Tiedä sitten... Eikös esim. puuttuvalla palasella ollut useampi Letro-kierto takana? Mut eipä siinä sitten mitään, kuulemma joillekin pistoshoito toimii paremmin. Jään kyllä taka-alalle lueskelemaan teidän kuulumisia! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tinhi: Tsemppiä! Toivottavasti muutos tuo tulosta. Mulla on nyt mahdollisesti letrokierto nro 9, mutta sen noin puolen vuoden kohdalla tehtiin muutoksia siltä osin, että rinnalle tuli Bemfola kp8 ja 9 sekä irrotuspiikki Pregnyl. Yksinään letroilla ei siis saatu riittävää vastetta.

Mitä muille kuuluu? Keko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko oli tulla kirjottaa tänne välillä kun huomasin, että Tinhillä alkaa samat kuviot kun mulla.

Mulla viedään toista Gonal f kiertoa ja huomenna taas ultra vaikka just tiistaina kävin.

Tykkään aina välillä kurkkia täällä ku tuntuu, et gonalista ei oikeen löydy mitään kokemuksia luettavaksi.

 

Tsemppiä kaikille tuleviin kiertoihin ja toivotaan lämpimästi syysplussia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksi päivä letroilla enää! Kiitos vastauksista, päätin kokeilla onko ilta-aika sopiva.. Onneksi ei oo ollut kummempia sivuvaikutuksia, ehkä pieniä kuumia aaltoja välillä! Pelkäsin turhaan etukäteen, mutta tämän viikon tehnyt yövuoroa ja olisi ollut puuduttava viikko mahdollisten päänsärkyjen ym oireiden kanssa.. 

 

Nyt jännityksellä odotan seurantaultraa tiistaina. Mulla on aiemmilla perusgynekäynneillä ultrassa ollut vaikeuksia löytää/nähdä munasarjoja, toivottavasti nyt olisi vähän paremmin asiat! Turhauttavaa jos ei kunnolla näe onko folleja kehittynyt. Lisäksi mielenkiintoista nähdä tuleeko itselle jonkinlaiset ovulaatiokivut/-oireet, aiemmin ei ole ollut...  :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nega oli perjantaina testi ja eilen alkoi vuoto. Nyt sitten on varattu tiistaille ivf suunnittelu käynti. Jännittävä syksy tulossa.. Onkohan täällä mitään ivf keskustelua? :) Tätä letro palstaa aijon kyl jatkossakin seurailla vaikka multa letrot jääkin varmasti pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keko: jäsenten lapsettomuuskeskustelujen puolella on IVF/ICSI-ketju, mutta sinne pitää muistaakseni olla 100 viestiä kasassa, että pääsee sisään.

 

Itse käyn aina välillä täällä kurkistelemassa, kun kesäaika mentiin letroilla sillä aikaa kun oltiin IVF-jonossa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä taas tauon jälkeen. Tänään oli kolmannen letrokierron seurantaultra ja yllätyksenä ainakin kuusi follia ja yhdyntäkielto :( Aiemmat lääkekierrot meni ihan hyvin ja nyt oli tarkoitus kokeilla irrotuspiikkiä mut sit varattinkin jo ivf-suunnittelukäynti marraskuulle :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now