Maallinen olento

Millä viikolla raskausarvet ilmestyivät?

16 posts in this topic

Olisko ollut jo rv 6 kun mulla alkoi jo kehittymään arpia reisiin ja vatsan sivuille / kylkiin, vaikka paino ei ole noussut grammaakaan, pikemminkin laskenut vajaan kilon. Nyt tänään huomasin kauhukseni, että ongelma on jo levinnyt tisseihin (ja rintsikkaostoksille pitäisi lähteä). Nyt on vasta rv 8+2!! En olisi osannut odottaa raskausarpia vielä näin aikaisin :( En tiennyt tämän olevan edes mahdollista... Mites muilla, onko joku joutunut nauttimaan raidoituksesta jo näin aikaisin vai vasta myöhemmin? Kiinnostaisi tietää :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei tullut esikoisesta lainkaan raskausarpia. Öljysin tosi huolella vatsaa. Liekö sillä vaikutusta? Tokasta on nyt vkot 16+1, eikä vielä ole arpia ilmaantunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskausarpien saaminen on pitkälti geneettisen taipuvaisuuden tulosta, toiset saa herkemmin ja toiset ei yhtään. Äitini ei saanut ainuttakaak vaikka painoa tuli paljon, mä taas sain ekat arpeni jo kasvuiässä lantiolle, reisiin, rintoihin, kainaloiden taakse kun selkä levisi... :rolleyes: ja tämän perin isältäni jonka ihotyyppi on arpeutuva, kasvuarpia myös hänellä. Oon rasvannut raskaudet läpeensä, esikoisesta ripsahti ekat rv 33 kun iho oli tosi pinkeä, ja kunnon tiikeriraidat tuli. Tokasta sit vanhat repesivät vähän lisää ja muutama uusi tuli. Jotkut sanovat ettei rasvailulla ole väliä, mutta auttaa se ainakin ihon kutinaan ja kihinään ja helpottaa sen ihon pinnan oloa, ja hieronta tekee hyvää iholle yleensäkin. Raskausarvet vaan tuulee sinne syviin kerroksiin eikä niitä voi estää jos ne on tullakseen.

 

Tulipas romaani :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä tissit on tiikeriraidalliset ja jenkkakahvat myös. Tulikohan nuo rv 13+

Eipä nuo haittaa, rajuu rakkauttaha neki vaa on :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samaa huikkaan kuin Ekaterina. Meidän perheen äiti ja kolme siskosta ovat synnyttäneet yhteensä 11 lasta ja 12. tulossa (yhdet kaksosetkin), eikä kenelläkään ole yhtäkään raskausarpea. Rasvaus saattaa ehkä vähän auttaa, mutta ne varmaan vaan tulee jos on tullakseen. :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun äidillä ei oo yhden yhtäkään raskausarpea, ja isälläkään en oo mitään arpia nähnyt niin ei taida sille kovin helposti tulla... Tietysti mun sit pitää olla tällainen joka saa niidenkin edestä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta tuli rv 38. Tästä toisesta ei ole vielä tullut, mutta vielä ehtii parissa viikossa tulemaan... :( Rasvailen masua kyllä iltaisin, mutta eiköhän niitä tule rasvailusta huolimatta jos on tullakseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekat arvet sain minäkin kasvuiässä rintoihin, tosin niitä ei näy enää ellei osaa katsoa todella tarkkaan. Varsinaisia raskausarpia ei tullut esikoisen raskausaikana yhtään. Vasta synnytyksen jälkeen ilmaantui pari pientä. Samaa oli kuopuksen odotusaikana, uusia raskausarpia tuli vasta kun vauva oli jo syntynyt. Äidillä oli ihan sama tilanne. Ja ei, en osaa sanoa miksi vasta synnytysten jälkeen se iho raidoittui. Jos joku osaa kertoa vastauksen, niin olen kiitollinen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikolla 25+ otetussa kuvassa näkyy ensimmäinen pienen pieni arven alku navan vieressä. Nyt viikkoja on 36+ ja se alkuperäinen arpi on vähän kasvanut kokoa ja pari pientä alkua on tullut lisää parin viime viikon aikana. Muualta en ole venymiä bongannut, mutta vielähän tässä ehtii.

Edited by maam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napaan tuli n viikolla 30, mutta muuten säästyin arvilta raskausaikana. Sen sijaan rintoihin tuli arpia (ja muitakin ihomuutoksia) kun maito nousi rintoihin synnytyksestä neljän päivän kuluttua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on rv 30+4 eikä vatsassa ole vielä yhtään arpea, vaikka se on jo tosi iso :) Tisseihin tuli muistaakseni viikko tai kaksi sitten ekat arvet, ovat onneksi aika haaleat vielä. En usko, että mulle välttämättä arpia tuleekaan vatsaan kun äidilläni, eikä siskollanikaan odotusaikana tullut ollenkaan. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rintoihin raskausarpia alkoi muodostua ahkerasta rasvauksesta huolimatta muistaakseni toisen kolmanneksen alussa.

Navan ympärille tuli muutama raita vasta lasketun ajan paikkeilla... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen arpi tuli vatsaan rv29. Toistaiseksi ei ole tullut lisää, vaikka maha kasvaa yläkäyrän yläpuolella ja on tosi pinkeä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pari viikkoa sitten huomasin että iho navan yläpuolella vanhan napakorun reiän alueella näyttää tietyssä valossa kiiltävän hassusti. Nyt on kiiltävä alue alkanut näkymään jo kunnon arpena, vaikka melko pieni vielä onkin. Nyt rv 34+6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekat arvet sain minäkin kasvuiässä rintoihin, tosin niitä ei näy enää ellei osaa katsoa todella tarkkaan. Varsinaisia raskausarpia ei tullut esikoisen raskausaikana yhtään. Vasta synnytyksen jälkeen ilmaantui pari pientä. Samaa oli kuopuksen odotusaikana, uusia raskausarpia tuli vasta kun vauva oli jo syntynyt. Äidillä oli ihan sama tilanne. Ja ei, en osaa sanoa miksi vasta synnytysten jälkeen se iho raidoittui. Jos joku osaa kertoa vastauksen, niin olen kiitollinen. :)

Voisiko olla, että kun iho pääsee löystymään, ne tulevat tavallaan silloin vasta paremmin näkyviin kun pinkeässä nahassa ei välttämättä ainakaan vaaleampia tule huomattua? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now