Kippara

Suonikohjut

6 posts in this topic

Laskettuun aikaan kuukauden verran, edellisistä raskauksista tullu muutama hailakka hämähäkkisuonikohju pohkeisiin, mutta tän viimeisen kohdalla on häpyhuuliin ilmestynyt paksut kastemadolta näyttävät suonikohjut, ei nätit ja kauniisti pullottaa ja onko vain omien korvien välissä että kivistävätkin :/ Onko muilla moisista kokemusta ja häviävätkö synnytyksenjälkeen tai mitä noille voi tehdä :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on toisessa häpyhuulessa oikea söpöliini, tuli jo aika alussa raskautta. :D Onhan se ruma pullero, mutta ei kivistä eikä arista. Raskauden aikana noille ei voi tehdä mitään ja tyypillisesti häviävät kyllä synnytyksen jälkeen, eli ei kannata mitenkään puristella ja tökkiä niitä. Suonissa on myös aika hyvin joustoa, eli kohjun ei pitäisi olla millänsäkään synnytyksestä, mutta toki siellä sitten paikkaillaan jos tulee tarve. Itse olen miettinyt, että tämä on kyllä pienempi paha, kuin jos olisi vaikka pahoja peräpukamia. Ja tosiaan väliaikaista, sinulla ei onneksi ole enää pitkään kärvisteltävänä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en osaa sanoa yhtään niiden häviämisestä omakohtaisesti, mut oon netistä lukenut, että ainakin tosiaan ne häpyhuulissa olevat usein synnytyksen jälkeen häviävät. Itelläni on ollut itse asiassa jo ennen raskautta häpyhuulissa pieniä tummia täpliä, jotka olen todennut suonikohjuiksi ja nyt yksi on hieman kasvanut raskausaikana, tosin tämä isoinkin läpimitaltaan ihan max. 3 mm jos sitäkään. Toivon ettei ainakaan enempää enää leviäis, mut ei siitä tähän mennessä ole ollut kuin kosmeettinen haitta.

 

Jos kivistää, niin kuulemma voi kokeilla kylmäämistä, sen toimimisesta en osaa sanoa, mut monessa paikkaa suositellaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hep! Ekassa raskaudessa ei tainnut tulla yhtään, mutta tällä kertaa raskauden puolivälin paikkeilla koko oikea takareisi paukahti täyteen isoa suonikohjua ja just siinä nivusessa ja häpyhuulessa on myös. Ei kivaa. :( Joskus vähän pakottavatkin. Toivon tosiaan, että nää raskauden jälkeen ainakin pienenis koska nyt tosiaan näyttää aika mielenkiintoiselta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo isompi on melkein 8 millin koko uloimman häppärin poikki ja pullottaa ihan sillai että seistessä peilin edessäkin näkee profiilissa, ja tosiaan kans nivuseen paukahti samaan aikaan kohju, mielenkiintoisia nää raskauden kun vasta kolmannesta tälläiset vaivat pukkaa ja kaikki painon nousut yms on tullut samaan tahtiin kuin edellistenkin kanssa :/ toivottavasti ainakin pienenis synnytyksen jälkeen, olo ei tuolaisten kanssa kauheen seksy oo, no pukamat taas pukkaa synnytyksen jälkeen joten jos toinen helpottaa niin toinen vaiva taas alkaa :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilannepäivitystä: kaikeksi onneksi häpyhuulen karmea suonikohju hävisi jäljettömiin pian synnytyksen jälkeen. :) Se turposi entisestään hieman loppua kohden, mutta ei vaivannut synnytyksessä eikä ollut missään vaiheessa kipeä, ja oli poissa heti kun muistin tilanteen tsekata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now