Sign in to follow this  
Followers 0
kara

Bumbleride

3 posts in this topic

Nyt kiinnostaisi teidän kokemuksenne Bumbleridesta, erityisesti Indiestä, eli yhden lapsen rattaista. Tuplia olen nähnyt monen kehuvan.

 

Indietä näkyy saavan nyt sekä 3- että 4-pyöräisenä Suomesta. 3-pyöräinen sopii juoksurattaaksi (juositetut ilmakumirenkaat).

 

Meillä haussa kevätvauvalle rattaat + vaunukuoppa. Meillä on tarvetta lenkkivaunuille metsäteille ja asfaltille sekä päikkärikäyttöön. Lisäksi käytössä on (yhteensopivuutta jos ajattelee) matkarattaat (Babyjogger City Mini 4) ja Cybexin kaukalo, mutta vauvavaiheessa noita Bumblerideja koppineen pitäisi kuljettaa farmarissa  mummolareissuille jne.

Miten Bumbleride vertautuu BJ City Eliteen, johon myös saa vaunukopan?

 

Onko kellään kokemusta tuosta vaunukopasta, että miten kätevä se on Suomen vuodenajoissa? Mahtuisko 6-12 kk ikäinen siihen vielä toppakamppeissa ja -pussissa?

 

Indiessä lasta ei saa ratasvaiheessa kasvot työntäjään päin, onko se haitannut teitä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä käyttökokemusta on vielä vähän (vauva 6 vkoa), mutta ollaan kovasti tykätty Bumbleride Indiestä! Meillä on nelipyöräinen malli, kolmipyöräistä ei edes harkittu (mm. bussiin nousu ja poistulo hankalaa, kun pitää tasapainoilla yhden renkaan varassa). Pidetään siitä, että vaunut kääntyy ja ohjautuu näppärästi yhdelläkin kädellä, ovat kevyet työntää. Meillä on adapterit Maxi-Cosin turvakaukalolle ja vaunut on olleet sen ansiosta helpot myös kauppareissuilla. Ehdoton plussa siitä, että taittuvat helposti kasaan ja vievät kohtuullisen vähän tilaa auton takakontista.

 

Vaunukoppaa itsekin mietin, että miten vauva mahtuu siihen talvitamineissa. Toistaiseksi ainakin meidän tyttö on sen verran pienikokoinen, että ahtaaksi koppa ei varmaankaan ehdi käydä ensi talven aikana. Pituuttahan kopassa on kyllä reippaasti, mutta mielestäni se on melko kapea.

 

Jousitusta noissa ei ihan hirveästi ole, joten kovin kuoppaisella tiellä kyyti saattaa olla hytkyttelevää, mutta ei se ole ainakaan meidän matkustajaa häirinnyt.

 

Kaikenlaikkiaan ovat olleet ainakin meidän käyttöön nappivalinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meiltä löytyy Indiet kolmipyöräisinä, ja 2,5 vuotta käyttökokemusta. Tykkään edelleen kovasti! :)

 

Kolmipyöräisyyttä itse säikyin etukäteen (siis aikoinaan ekoja vaunuja hankkiessa), mutta kun näitä ennen ajelin tuplilla, joissa oli kyllä neljä pyörää mutta edessä kääntyvät ja keskemmällä, tykästyin ketteryyteen. Enkä ole kyllä katunut.

 

Bussiin nousua itsekin ensin vähän kammosin ja aina lukitsin etupyörän sitä varten, mutta aika pian totuin enkä ole kyllä vähään aikaan lukinnutkaan, vaikka kolmevuotias kyydissä. Ja me käytetään bussia aika paljon. Indiet on aika pitkät eli siinä mielessä ei kyllä parhaat bussissa, mutta ketterät kääntymään vähän sivuttain eikä meillä päin busseissa ratasruuhkaa yleensä olekaan.

 

Ainoa mihin en näillä rupea on liukuportaiden kulkeminen ylöspäin, mutta se nyt ei ole iso ongelma :D (varmaan muutenkin fiksua rattailla käyttää hissiä... :P ).

 

Kovin pomppuisilla teillä ja talvella lumella tykkäsin vähän enemmän tukevista, jousitetuimmista (nelipyöräisistä) Oran Jovi Aireista, mitkä meillä oli esikoisella. Mutta hyvin Indielläkin pääsee, kun renkaat on kuitenkin isot ilmakumit, eturengas lukittavissa ja kolmipyöräisyys antaa paljon anteeksi jousituksen osalta. Ja kaupoissa, kesäteillä ja asfaltilla ylipäänsä nämä on ihanat. Kannattaa varmasti vähän tosiaan mietiskellä omia tarpeita: Jos pääkäyttö on siellä metsälenkeillä, harkitsisin paremmin jousitettuja.

 

Autoon jos haluaa usein työntää, kannattaa tarkistaa mahtuvuus. Renkaat ei taida olla kovin helposti irrotettavat, tai ainakaan en ole keksinyt, ja kolme pyörää osuu kasassa niin eri kohtiin, että vie tilaa. Joihinkin takakontteihin on saanut nähdä vaivaa mahduttaa. Toisaalta pakkaus on suht keveä ja lukittavissa kasaan, helposti sekä auki että kasaan napsahtava, niin että itse olen ongelmitta kuljettanut Indietä mukana junassa yläkerrankin matkatavaralokeroissa, siinä missä tosi monet muut rattaat (ainakin nämä matkarattaita isommat) vaativat alakerran lattiapaikan. Farmariautoonkin on saanut vaan heittää kyytiin.

 

Me hankittiin Indiet pienemmän ollessa päälle puolivuotias, niin vaunukoppaa ei edes ole. Mutta noin yleisesti enpä tiedä montaakaan päälle puolivuotiasta, joka vielä vaunukoppaa käyttäisi. Meidän kevätvauva nukkui niin tuolloin alle vuosikkaana kuin vuotta myöhemmin lämpöpussissa (Eisbärchen), jonka kanssa ei koppaa kaivattu. Ratasistuimeen mahtuisi nukkumaan vielä vaikka nyt metrisenä kolmevuotiaana. Viisivuotiasta esikoistakin äskettäin niissä kuskasin, sillä taitaa jo ottaa pää vähän kiinni kuomuun mutta muuten on tilaa.

 

Ratasosaa vähän kaipasin työntäjään päin tuossa n. 6-12 kk välillä. Mutta meillä nämä oli vielä silloin vähemmällä käytöllä tuplien rinnalla, eikä niissä tuplissakaan saanut naamaa käännettyä. Vauva ei koskaan muusta tiennyt ja hyvin viihtyi (heti vaunukopasta päästyään.) Mieluummin ottaisin käännettävän ratasosan mutta lopulta en itse pitänyt ratkaisevana kriteerinä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0