Sign in to follow this  
Followers 0
Krisse_

Myöhäinen ovulaatio

3 posts in this topic

Hei kaikille!

 

Verikokeen perusteella hCG arvoni oli eilen illalla 446, kuulemma vastaa neljännen raskausviikon arvoja. En kuitenkaan ymmärrä ollenkaan koko tätä kuviota, raskaus on minulle ensimmäinen ja tuli yllätyksenä. Minulla on diagnosoitu PCO, jonka vuoksi kiertoni pituus ei koskaan ole ollut säännöllinen vaan on saattanut olla 30-50 päivääkin. Viimeiset menkkani ovat alkaneet 6.12, joten ilmeisesti siitä alkaen raskausviikot laskettaisiin? Joten eikö raskausviikkoja pitäisi olla jo enemmän? Hedelmöittymisajankohdaksi Clearbluen testi esitti 1-2 viikkoa, joka sopisi siihen että mieheni kanssa ehkäisy petti uuden vuoden alussa. Mutta jos noihin raskausviikkoihin on uskominen niin eikö hedelmöittymisajankohdan pitäisi olla aikaisempi, jo ennen uutta vuotta tapahtunut? En ole vielä neuvolassa käynyt tai jutellut gynekologin kanssa, ainoastaan mieslääkärin ja miessairaanhoitajan, jotka kumpikaan ei kovin vakuuttavasti osanneet minulla asiaa selittää. :)

 

Kiitos jo etukäteen, jos joku osaa minulle asiaa hieman paremmin avata.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastaat itse omaan kysymykseesi. :) Viikkoja ei siis kannata laskea kuukautisten alkamispäivän perusteella, koska nlan laskukaava perustuu siihen 28 päivän kiertoon. Oviksesta laskettuna noi viikot täsmää. Ultrassa sitten selviää tarkat viikot.

 

Onnea ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnea plussasta Krisse_! :)  Mulla on vähän sama tilanne, eli  kuukautiset alkanut viimeksi 9.12 ja ovuloin kuun vaihteessa. Soitin eilen ekan ajan neuvolaan ja siellä todettiin, että laskettu aika mullekin näyttää väärin, jos  ajattelee tuota perinteistä 28 päivän kiertomallia. Itsellä oli siis testi negatiivinen vielä 11.1 (ei haamun haamua) ja lauantaina viivan pystyi jo mieskin toteamaan plussaksi. Ovuloinnista laskettuna  viikot on kuitenkin ihan  normaalit, koska ovulointi tapahtuu yleensä noin 2 vkoa ennen menkkoja ja tuo Clearbue laskeekin raskausviikot hedelmöittymisestä lähtien. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0