Mira_83

Letrozol ja raskaaksi tuleminen + muuta asiaa kyselisin.

1 post in this topic

Kyselisin muiden kokemuksia  & tuloksia seuraavassa asiassa elikkä :

Mulle aloitetaan seuraavan kierron aikana Letrozol Orion 2,5mg.

Munasoluja kypsyttämään eli voiko tällä lääkkeen avulla tulla raskaaksi ?

Eka kertaa antoivat lääkkeen kun meillä lapsettomuutta useamman vuoden ajan .

Miehellä kaikki hyvin ,mutta minulla sitten ei ihan olekkaan aivan kaikki kunnossa.

 

Kokemuksia kaipailen kovastikkin asiaan.

 

 

Tässä ainakin mitä lääkäri on sanonnut seuraavat asiat :

TSH, T4V normaalit, FSH 9,7,prolaktiini 138, progesterooni 18,6, otettu kp 22.

 

Nykytila (status)

Spekulatutkimuksessa normaali fluor, portio siisti. TVUÄ:llä kohtu normaalikokoinen, endometrium ohut, oikea ovario hiukan PCO-tyyppinen, kuitenkin oikean ovarion näkökentässä selvästi alle 10 follikkelia. Aavistuksen suurentunut. Vasen ovario kummallisen pyöreä, siinä pari antraalifollikkelia näkyy, sitten semmoista pientä valkoista kaikua ja yksi tummempi tähtimäinen nesterakkula. Vasemmalle TSSG:ssä ei saada läpimenoa. Lähinnä tulee mieleen dermoidi.
  Hoidon suunnittelu

Aloitetaan kokeeksi Letrozoli seuraavaan kiertoon. Tekee jo tässä kierrossa ovulaatiotestejä kierron puolessa välissä. Seuraavassa kierrossa kp 10 - 13 UÄ-kontrolli, Letrozoli kp 3 - 7. Kierto vaikuttaa säännölliseltä, joten välttämättä anovulaatiosta ei ole kyse. Seuraavan ultran yhteydessä myös kiinnitettävä huomio oikean ovarion muutokseen, onko se hävinnyt spontaanisti, tarvittaessa lisäseuranta sen suhteen.
 

Hoidon toteutus
Diagnoosi
N97.0 Munasolun irtoamattomuuteen (anovulaatioon) liittyvä naisen hedelmättömyys




Toimenpiteet
LC2HE Kohdun ja munanjohtimien ultraäänitutkimus varjoainetta tai keittosuolaa käyttäen (HSG-ultraäänitutkimus)

Tämä toimenpide muistaakseni jo siis tehty eli kohtu ihan norm. ja munanjohtimet auki ainakin toinen ihan selvästi.

 

Onko muilla ollut samaa,kuin minulla ja silti tullut raskaaksi?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now