Oliivia

Mobiilisovellukset raskautta toivoessa

32 posts in this topic

Moi!

 

Olen uusi täällä ja yritin hieman selailla mutten löytänyt aiheesta juttua. On olemassa todella monia puhelimeen ladattavia sovelluksia, joiden avulla on helppo tarkkailla kiertoa, mutta ennen kaikkea kirjata erilaisia oireita päivittäin ylös, joiden perusteella sovellus mahdollisesti pystyy jopa ennustamaan kierron pituuksia ja esim. oviksen ajankohtia.

 

Onko kellään näistä kokemusta? Itseä helpottaisi paljon, kun olis jokin tollanen paikka missä selkeästi näkyis kaikki oireet mitä minäkin päivänä on ollut. Haluaisin mieluusti mahd. monesta eri sovelluksesta kokemuksia tai toki, jos kaikki komppaa yhtä ja samaa sovellusta, niin eiköhän sekin helpota omaa valintaa! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisätään vielä (koska mobiiliversiossa en pysty muokkaamaan viestejä), että se näyttäisi mun mielestä suht selkeältä, mutta haluaisin käyttökokemuksia..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fertility Friendille minultakin ääni! Oon käyttänyt sitä noin seitsemän vuotta sekä ilmaisa että maksullisena.

Clue on ehkä enemmänkin ehkäisyyn ja muuten kierron tarkkailuun, koska siellä on paljon ehkäisyvaihtoehtoja.

WomanLogiakin joskus testasin, mutten enään muista millainen se oli.

Oon jotain muitakin kerennyt tässä vuosien aikana testata, mutta FF on ainut mikä on pysynyt käytössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut Ovia ja oon tykännyt. En tiedä ennustaako se lämmöistä mitään, kun en ole mittaillut. Sinne on hyvä laittaa asiat ylös ja ulkoasu on miellyttävä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on womanlog pregnancy ilmaisversio ollut nyt käytössä, mutta en koe sen olevan mitenkään ihmeellinen. On varmasti paljon parempiakin sovelluksia.

Lähinnä tulee itse laitettua sinne paino silloin tällöin ylös + varatut verikokeet, neuvolat jne. En osaa sanoa että muuttuisiko se paljon monipuolisemmaksi maksullisena versiona, perehtyminen jäänyt hiukan vähäiseksi :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla käytössä Flo ja WomanLog, Flo on mieleisempi :) Flo analysoi oireita ja siirtää sen mukaan arvioitua ovulaatiopäivää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on käytössä Glow, mutta tämän keskustelun innoittamana tuli asennettua myös Flo. Ajattelin käyttää molempia tässä pari kuukautta ja katsoa, miten hyvin ennusteet onnistuvat. Molemmissa pystyy aika samalla tavalla kirjaamaan oireita, ovistestien tuloksia jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos flo vinkistä, otan ehdottomasti käyttöön. Olen käyttänyt vain womanlogia kuukautisten seurannassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parin kuukauden testin perusteella tykkään enemmän Glow'sta. Se tuntuu oikeasti päivittävän noita ennusteitaan paremmin ja miellyttää muutenkin minua enemmän käyttöliittymältään. Tykkään myös siitä, että se antaa kaikenlaisia vinkkejä ja tietoa sen perusteella, mitä tietoja sinne on syöttänyt. Glow on saatavilla vain englanniksi, Flo myös suomeksi, mutta taidan kyllä kuitenkin jäädä käyttämään mieluummin Glow'ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kindara on ollut nyt pisimpään käytössä, ja sen takia jatkanut sitä. On se myös aika simppeli ja mielestäni riittävä. En osaa kyllä sanoa kuinka ennustaminen toimii, mielestäni ottaa aina aika standardin mukaan, ennustaa ovulaation kp 14 vaikka kertaakaan ei ole mulla siihen osunut. Oon kuitenkin myös nyt fertility friendin ja glown ladannut. Vähän erilaisia, glowssa on kivaa just vinkit ja ulkonäkö, ja keskustelut viihdyttää :D fertility friendia monet on kehunut ja ajattelin sitä vielä testaa jos se alkaisi ennustaa oikein :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on pitkään ollut Clue käytössä kuukautisten seuraamiseen. Ennustaa ovulaation mulla tosi hyvin oikein (tunnistan ovulaation oireista itse). Sitäpaitsi tykkään siitä, kun ei oo mitään perhosten kuvia tms. vaan käyttöliittymältään melko neutraali. Tuo riittää meille nyt tjottaillessa hyvin, kun ei ole aikomuksena lämpöjä mittailla tai muuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Latasin tämän keskustelun luettuani näitä sovelluksia mielenkiinnosta. Minua ei ehkä niinkään kiinnosta kuinka tarkasti sovellus laskee ovulaation vaan tiedot kierron pituudesta jne.

En pysty tämän muutaman minuutin näpyttelyn tuloksena juuri käyttökokemuksia antaa, mutta kirjoittelen siitä huolimatta. :rolleyes:

Fertility Friend oli käyttöliittymältään niin vanha ja karmea, etten pitkään jaksanut edes näpytellä. Womanlog on myös vähän vanhanoloinen (vaikkakin siis selkeästi FF:ää uudempi) ja mainoksien määrä tekee hulluksi, mutta tykkäsin sen statistiikka-sivusta. 

Nopealla vilkaisulla silmää miellytti eniten Clue ja Flo. Ensin mainittu on suppeampi, joten minun ääni tällä hetkellä menisi Flo-sovellukselle. 

Glow'sta en pitänyt lähinnä sen takia, että se huutaa joka paikassa (maksullista) premium-päivitystä. Myös käyttöliittymä oli minulle epämieluinen. 

Kindarasta en osaa tässä vaiheessa sanoa muuta kuin että on suppeahko, mutta kalenterinäkymä on kiva. Ovian koin vaikeakäyttöisimmäksi, mutta siellä on todella paljon merkkailtavaa, jos haluaa viedä olot ja kropan toiminnan tähtitieteen puolelle!  :lol:

Edited by hoobi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intouduin tämän ja toisen keskustelun perusteella lataamaan Ovian. Kivalta näyttää, saa nähdä onko myös hyödyksi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen vasta vähän aikaa käyttänyt, mutta tykkään kovasti Flo'sta. Koska edelliset kuukautiset (=tyhjennysvuoto) on ollut heinäkuussa, ei se tällä hetkellä ennusta minulle kuukautisia, mutta eipä kai mikään sovellus näin pitän tauon jälkeen pysty siihen. Saan merkittyä sinne tällä hetkellä itselleni tarpeelliset tiedot ja ulkoasu sekä käytettävyys Androidilla on miellyttävät. Sovelluksen voi myös vaihtaa "raskausasetukselle", mikä vaikuttaa hyvältä, ettei raskausaikaa varten tarvitse välttämättä ladata uutta sovellusta.

Tänään latasin tuon Kindaran, mutta en oikein tykkää. Juuri siksi, että kuukautiset ovat viimeksi olleet heinäkuussa, näyttää se oletusnäkymän taulukossa heinäkuulla, vaikka myös helmikuulla on merkintöjä. Joudun siis siinä selaamaan monta kuukautta eteenpäin, että pääsen oikeaan kohtaan. Flo on myös miellyttävämpi täyttää, ehkä siksi, että olen käyttänyt sitä ehkä viikon verran kauemmin.

Vielä voisin ehkä testata Glow'ta.:girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytän Fertilityfriendiä. Osaa kaikista kokeilemistani ehdottomasti parhaiten ennustaa kiertoa, ja ottaa huomioon edellisten kiertojen lisäksi lämmöt, ovulaatiotestit, limat jne. Chartit voi näppärästi koota päällekäin vertailtavaksi (niin omat kuin muidenkin) ja muiden chartteja voi tuhansien charttien tietokannasta hakea erilaisilla hakuehdoilla. 

Sehän ei ole vain sovellus vaan löytyy myös selaimesta. Ja minä taas olen käsittänyt että se nimenomaan olis ensisijaisesti charttiohjelma ja sen päälle on tullut sitten nuo yhteisöt sun muut. Mutta voin olla väärässäkin. 

Ihan valtavasti FF tarjoaa myös tietoa sivuillaan sekä sovelluksessaan. 

Ulkonäöllä ei minulle ole tämän kanssa väliä, tärkeintä on että ohjelma toimii hyvin ja on sujuva käyttää. 

Edited by Aloy
Lisää tekstiä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now