Sign in to follow this  
Followers 0
papukaija

Kokemuksia ennenaikaisista synnytyksistä

1 post in this topic

Hei!

Tahtoisin kuulla kokemuksianne ennen rv 37 käynnistyneistä synnytyksistä. Miten synnytys lähti käyntiin, oliko jo aikaisemmin ollut jotakin merkkejä ilmassa siitä että synnytys tapahtuisi ennenaikaisesti, yritettiinkö sitä estää? Miten itse synnytystapahtuma sujui, liittyikö siihen jotain erityistä? Jos paikat olivat lähteneet kypsymään jo aikaisemmin, oliko synnytys kovin nopea? 

Omasta tilanteestani: odotan toista lastani ja runsaat harjoitussupistukset alkoivat jo ennen raskauden puoliväliä. Osittain supistukset olleet myös lievästi kipeitä/epämukavia, kuitenkin siis hyvin kaukana oikeista synnytyssupistuksista jotka esikoisen synnytyksen jäljiltä ovat vielä jotenkin mielessä... Tällaisilla onnettomillakin supistuksilla kohdunkaula on lyhentynyt aika reilusti (kaikki mitat ultralla):
rv 20+ : 3,8cm
rv31+2: 3cm,
rv32+1: 2,5cm,
rv 33+0: 1,6cm, huolimatta siitä että olin sairaalassa lepohoidossa edellisen ja tämän ultran välisen ajan.  

Esikoisen kanssa supisteli samalla tavalla, mutta tuolloin supistelu ei kypsyttänyt paikkoja ennen kuin ihan lopussa (rv 35 oli jotain kypsymistä tapahtunut) ja lapsi syntyikin vasta viikolla 39, siksi tämä tilanne tulikin itselleni vähän yllätyksenä. Nyt on täynnä jo 34 viikkoa, eikä synnytystä enää esteltäisi jos lähtisi käyntiin. Toive olisi että pieni malttaisi vielä kasvaa masussa muutaman viikon, mutta toki hyvät viikot on jo alla eli sikäli ei akuuttia hätää ole. Tässä olen ehtinyt muutaman viikon aikana kuitenkin miettiä paljon kaikenlaista, ja siksi olisikin mielenkiintoista kuulla teidän kokemuksia ja tarinoita ennanaikaisiin synnytyksiin liittyen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0