Minttuliini

JS

245 posts in this topic

Just olin synnyttämässä Jorvissa ja hyvin saatiin auto pysäköityä suoraan synnyttäjien oven eteen. Vanhan Turuntien puolellahan on uusi iso parkkipaikka, missä on hyvin tilaa jos ihan sairaalan eteen ei mahdu.

Edited by Arby

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Oltiin varmaan samaan aikaan Jorvissa. :) Riippuu kyllä todella paljon, mihin aikaan on liikkeellä. Meille tuli pikkuisen kiire, joten mentiin sittenkin omalla autolla. Onneksi se oli illalla ja silloin löytyi todella hyvin tilaa. Aamu- ja iltapäivällä ei taas meinaa millään löytyä, vaan piti mennä sinne Vanhan Turuntien puolelle.

 

Me oltiin 5 yötä Jorvissa kolmen hengen huoneessa, mutta siellä oli kuitenkin aina yksi vuode tyhjänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin kaksi yötä kolmen hengen huoneessa, mutta koko ajan oli yksi sänky tyhjänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekin saatiin auto suoraan siihen äitiyspolin/synnytysosaston oven eteen. Onneksi! En olis pystynyt kävelemään metriäkään pidemmälle!

Oltiin aamulla ysin jälkeen liikkeellä, mutta oli pyhä niin varmaan sen takia vähemmän autoja/ihmisiä liikkeellä. Parkkipaikat kyllä näytti muuten olevan täysiä kuitenkin. 

 

Mäkin olin kolmen hengen huoneessa, ja pääsääntöisesti yksi sänky oli koko aika tyhjä. Mukavan rauhallista oli. 

 

Ollaankohan me oltu kaikki siellä samaan aikaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko tuoreita kokemuksia Jorvista? Ilmeisesti työmaa alkaa valmistumaan, mahdollisesti parkkihalli jo käytössä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ollut vielä parkkihalli ainakaan eilen käytössä. Valmiilta se kyllä näytti, mutta portit oli kiinni. Sivuilla näköjään kyllä mainitaan, että käytössä olisi, mutta ei sinne päässyt ajamaan. Hmm.

Edited by maam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin Jorvissa synnyttämässä la 17.9., synnytyssalissa kätilö ja kätilöopiskelija olivat taas aivan ihania. En tiedä oliko kuinka täyttä saleissa mutta jäi sellainen vaikutelma, että oli aika rauhallista. Anestesialääkäri tuli nopeasti paikalle ja kätilöopiskelija oli suurimman osan aikaa mun kanssa siinä samassa huoneessa. Tosin mä en ollutkaan salissa kuin sen 2h. :grin:

 

Jouduttiin seuraamaan vauvan verensokereita mun radin takia ja päädyin osastolle N6 6. kerrokseen. Oli nimeltään Perhepesä ja vähän semmoinen omatoiminen osasto eli hoitajat ei enää käyneet huoneissa häiriköimässä vaan sovittiin erikseen hoitotapaamiset tiettyinä kellonaikoina sinne hoitajien huoneeseen. Ihania oli kaikki ketä siellä tapasin vaikkakin pikkasen syletti keskellä yötä herätä kellonsoittoon ja laahustaa vauva kainalossa hoitotapaamiseen. Eilen päästiin kotiin ja kotiinlähtötarkistuksessa lääkäri kuuli pienen sivuäänen, joka käytiin samantien ultrauttamassa erikoislääkärillä (kaikki kunnossa onneksi). Kaikenkaikkiaan palvelun taso ja koko paikan henki oli musta ihan 10. Oli tunne, että hyvissä käsissä ollaan.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jorvissa on edelleen parkkihallin ovella aidat eikä sinne pääse ajamaan, eli onko se taas kiinni..? Outoa, en ole kertaakaan vielä nähnyt ohi ajaessa että sinne pääsisi ajamaan, vaikka täälläkin kommenttia oli että käytössä olisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jorvissa on edelleen parkkihallin ovella aidat eikä sinne pääse ajamaan, eli onko se taas kiinni..? Outoa, en ole kertaakaan vielä nähnyt ohi ajaessa että sinne pääsisi ajamaan, vaikka täälläkin kommenttia oli että käytössä olisi.

Sinne mennään sieltä pihan puolelta, sisäänajo jää vasemmalle, kun ajetaan kohti synnärin vastaanottoa.

 

Me oltiin liikkeellä oman synnytyksen aikaan keskellä yötä, niin auto mahtui kivasti oven eteen, mutta hallikin olisi siis ollut käytössä. Puomit oli silloinkin edessä siinä heti ekana vastaantulevalla sisäänajolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahaa okei ei käynytkään tuo edes mielessä että sinne pitäö ajaa jostain muualta kuin siitä liikenneympyrästä olen vain kytännyt sitä sisäänajoa missä ne aidat on vieläkin. Kiitos!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎20‎.‎9‎.‎2016 at 9:21 AM, lavella said:

Olin Jorvissa synnyttämässä la 17.9., synnytyssalissa kätilö ja kätilöopiskelija olivat taas aivan ihania. En tiedä oliko kuinka täyttä saleissa mutta jäi sellainen vaikutelma, että oli aika rauhallista.

Jouduttiin seuraamaan vauvan verensokereita mun radin takia ja päädyin osastolle N6 6. kerrokseen. Oli nimeltään Perhepesä ja vähän semmoinen omatoiminen osasto eli hoitajat ei enää käyneet huoneissa häiriköimässä vaan sovittiin erikseen hoitotapaamiset tiettyinä kellonaikoina sinne hoitajien huoneeseen. Ihania oli kaikki ketä siellä tapasin vaikkakin pikkasen syletti keskellä yötä herätä kellonsoittoon ja laahustaa vauva kainalossa hoitotapaamiseen. Eilen päästiin kotiin ja kotiinlähtötarkistuksessa lääkäri kuuli pienen sivuäänen, joka käytiin samantien ultrauttamassa erikoislääkärillä (kaikki kunnossa onneksi). Kaikenkaikkiaan palvelun taso ja koko paikan henki oli musta ihan 10. Oli tunne, että hyvissä käsissä ollaan.  :)

Hyvin samanlainen kokemus mulla, synnytin Jorvissa viikko sitten. :) Ei ollut ruuhkaa ja kaikki tapaamamme kätilöt sekä synnytyksessä mukana ollut kätilöopiskelija olivat ihania. Me päästiin myös perhepesään synnytyksen jälkeen (meille syntyi siis toinen lapsi), eli oltiin miehen kanssa molemmat kaksi yötä siellä. Infektioaikana osastolla oli vierailukielto eli esikoinen ja isovanhemmat eivät päässeet meitä katsomaan, mutta eipä mekään siellä sairaalassa kovin kauaa oltu. Omatoiminen sai perhepesässä tosiaan olla, mutta kyllä meistä ainakin silti pidettiin hyvää huolta eikä tuntunut siltä, että oltais jääty jotenkin oman onnemme nojaan. Imetykseenkin sai hyvin apuja. Tosi tyytyväinen olen Jorvin synnytys- ja lapsivuodeosastoon. :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuoreita kokemuksia Jorvista eli ESSYstä? :) Pohdin NKLn ja ESSYn välillä. Ainakin ammeen saa jokaiseen huoneeseen. Miten suhtaudutaan luonnonmukaiseen synnytykseen? Doulan mukanaoloon? Saako ammeeseen synnyttää vai onko vain avautumisvaiheeseen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä jään tänne seurailemaan, la syyskuussa ja olen menossa Espoon sairaalaan synnyttämään, koko Jorvi on mulle vielä ihan vierasta maaperää, kun ollaan vasta niin vähän aikaa asuttu täällä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytin Espoossa viime elokuussa kiireellisellä sektiolla. Sitä ennen olin 2 pv salissa, joten tuli nähtyä paljon kätilöitä. :) Kaikki mun kohdalle osuneet kätilöt oli ihan huippuja! Tosi mukavia ja empaattisia. Muutama ovella piipahtanut ”ei-mun-kätilö” vaikutti vähän tylyltä, mutta onneksi ei heidän kanssaan tarvinnut paljon asioida. Pari opiskelijaakin ehti olla mukana.

Myös leikkaussalin henkilökunta oli mukavaa ja tosi ammattimaista.

Vuodeosastolla oli kiva, kun oli kaikille omat huoneet. Isille oli sellainen vuoteeksi levitettävä nojatuoli (kuten myös saleissa), joten kaikki huoneet oli perhehuoneita. Ruoka oli hyvää, kätilöt mukavia vuodeosastollakin. Oltiin 3 pv synnytyksen jälkeen vielä sairaalassa.

Ja olihan se koko sairaala tosi hieno ja hulppea! 

Valitettavasti ammejuttuihin en osaa ottaa kantaa, kun en itse käyttänyt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now