nuupis

Mitä söit synnytyksessä?

234 posts in this topic

Mä synnytin yöllä enkä syönyt synnytyksen aikana mitään. Mehua tuli juotua pari kannullista ja osa tuli oksennuksena ulos. :P Synnytyksen jälkeen saimme saliin kahvit ja leivät ja lisäksi minä sain heti osastolle päästyäni normalin aamupalan, kun oli aamiaisaika.

Syöminen ei käynyt mielessäkään koko sinä aikana, kun olimme synnytyssalissa. Nälän ja heikotuksen tajusi vasta sitten, kun vauva oli syntynyt. Mies piti kuppia huulillani, että sain juotua, kun itse pelkäsin läikyttäväni kuumaa juomaa vauvan päälle. Kädet tärisivät niin paljon urakan jälkeen. Joo, me siis tosiaan syötiin ja juotiin siinä vaiheessa, kun mä olin vielä synnytyspöydällä ja vauva oli vielä pesemättömänä mun paidan sisällä. Ei varmaan ihan normaali menettelytapa. :huh:

Edited by Kyllikki-Kaarina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voisinkin tarkentaa, että mies sai synnytyksen jälkeen omat ruoat siksi, että meillä oli perhehuone. Mies siis oli vauvan syntymän jälkeen myös sairaalan asiakas. Synnytyksen aikana ei, vaan silloin söi omia eväitä. Jos ei ole perhehuonetta, niin luonnollisestikaan ei ruokiakaan tarvitse antaa kuin äidille.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En syönyt mitään synnytyksen aikana. Aamupalan olin syönyt yhdeksän aikaan ja muksu syntyi 22.10. Lääkäri käski olla syömättä sen takia, että oli riski joutua sektioon.

Synnytyksen jälkeenkään en saanut syödä mitään, vaikka sektioon ei jouduttukkaan. Jouduin leikkaussaliin synnytyksen päätteeksi muuten ja ruokaa sain vasta aamupala-aikaan. Aamuyöstä heräämöstä selvittyäni sain juoda.

Oli nälkä. Tipassa tuli kyllä ravintoliuosta, mutta olis sitä tehnyt mieli jotain syödä. Eli n. 22 tuntia syömättä. Juomatta hieman vähemmän.

 

Toisessa synnytyksessä en ehtinyt syömään mitään. Mehua join. Synnytyksen jälkeen saatiin aamukahvit, voileipiä ja hedelmiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sairaalassa synnytyksen aikana ei tullut mieleenkään syödä mitään! Vettä härpin omasta juomapullosta tasaisin väliajoin. Ei ehtinyt syödä mitään siksi, että olin sairaalassa vasta siinä vaiheessa, kun olin jo täysin auki ja sain luvan ponnistaa. Heti kun tytön sain punnerrettua ulos, totesin ensimmäiseksi, että mulla on kamala nälkä! Onneksi päivällistarjottimet olivat odottamassa meitä ja mies sitten lämmitti ruoka-annokset uudestaan. Oli vain aivan liian pieni annos kasvissosekeittoa siihen nälkään! :)

 

Omana eväänä mulla oli sairaalassa pala Sacher-kakkua ja viinirypäleitä. Kakun pala oli mun synttärikakku, joka jäi kotona syömättä, kun ei enää maistunutkaan... Kakku maistui niiiin hyvälle Haikaranpesän perhehuoneessa heti, kun sinne synnytyksen jälkeen päästiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistan syöneeni talon tarjoamaa mehukeittoa, jonka oksensin lähestulkoon samantien ulos. En muista syöneeni juurikaan muuta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

me saatiin lounas, illallinen ja vissiin iltapalaakin... ja vauva syntyi ennen seuraavaa lounasta joka myöskin saatiin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aamulla kun synnytys käynnistyi, yritin syödä jotain, mutta ei oikein maistunut. Aamupäivällä sitten sairaalaan ja synnytyksen aikana tarjottiin vettä ja mehua, ei ruokaa. Vauva syntyi sitten puoli neljän aikaan iltapäivällä ja heti sainkin päivällisen eteen, nakkikeittoa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytys meni niin nopeesti ettei kerennyt ruokaa ajatellakaan vaikka kotoa lähtiessä eväitä kipuissani kassiin pakkasin. Heti synnytyksen jälkeen saatiin lounas, jossa oli lämmin ruoka(mulle), tuoreita kurkkuja kupissa lisäkkeenä, leipää, jugurttia, mehua, kahvia ja marjakiisseli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin sairaalassa vähän ennen klo 04 ja poika syntyi klo 17.54. Koko aikana mulle tarjottiin vain vettä, mehua ja mehukeittoa. En osannut pyytää tai ajatella edes muuta. Mies söi myslipatukoita ja kävi kahviosta ostamassa leivänkin itselleen. Kun vauva oli syntynyt, tuotiin meille tarjotin, jolla oli leipää ja jugurttia ja banaania ja keksejä, teetä ja kahvia ja mehua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sairaalaan meni klo 17 ja Kirppu syntyi 04.18. Vähän mehukeittoa söin, mutta sekin koska kätilö "pakotti". En tuntenut nälkää. Mieskään ei tainnut syödä mitään. Taidettiin jännittää niin täysillä. Kirpun synnyttyä saatiin kunnon aamiainen, pommac-"shamppanjat", teetä, kinkku- ja juustoleipiä, hedelmiä, jugurttia, elovena-juomaa.

 

Sairaalakassissa meillä oli myslipatukoita mutta ne taisi tulla takaisin kotiin. Oli laitoksella niin hyvä tarjoilu, ettei omia eväitä missään vaiheessa kaivannut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sairaalassa oltiin klo 20.00, muksu syntyi pilkun aikaan. Ruokaa ei välissä tarjottu ei mulle, eikä miehelle.

Aamiainen saliin klo 06.00 oli sen verran runsas, että siitä riitti molemmille, mutta siltikin katettu vain yhdelle. Eli yksi jogurtti, banaani, kaksi palaa leipää joista toinen tumma toinen vaalea +päälliset. Teetä mukillinen ja limsapullo.

 

Jkl synnytin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pari tuntia sairaalaan saapumisesta sain lounaan ja myöhemmin oltaisiin

tarjoiltu päivällistä, mutta ruokaa ei tehnyt silloin enää mieli.. Synnytyssalissa

join omia trippimehuja, mutta kolme tuntia ennen vauvan syntymää en saanut

enää edes juoda sektio mahdollisuuden vuoksi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruuat olisi saanut Kätilöopistolta, mutta minä vaan oksensin... Synnytyksen jälkeen sitten maistui kahvi+voileivät :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

KYS:lla saatiin kahvit synnytyssaliin sekä minulle että miehelle...ja lisäksi toivat mitä pyydettiin esim limpparia tai kivennäisvettä...(mies joi synnytyksen aikana kivenäisveden jota sitten kaipailin synntyksen jälkeen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pillimehuja join. Ei ollut ruoka mielessä siinä touhussa. Synnytyksen jälkeen maistui TYKSin tarjoamat eväät; kahvi, leipä, mehukeitto ja jogurtti.

 

Miesparka olisi vissiin jotain tahtonut syödä synnytyksen aikana, mutta unohdettiin pakata sille eväät mukaan, eikä se halunnut syödä mulle pakattuja pilttejä eikä karkkeja. Olo oli kuulemma vähän heikko kun vihdoin pääsi kotiin syömään...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli eväänä karkkia, suklaata, sipsejä, pillimehuja ja pillikiisseleitä, lisäksi mies pakkasi itselleen voileipiä mutta unohti ne kotiin. Minä käytin noista ennen vauvan syntymää vain vähän pillimehua, mies noita kiinteitä. Olin reilut 12h syömättä kun ei vaan maistunut, eikä oikein maistunut se sairaalan (TAYS) tarjoama "syntymäpäivän aamiainen" josta taisin syödä pari lusikallista jogurttia, mehua ja vähän leipää. Eväät maistui kyllä sitten osastolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kätilöt sanoivat jo valmennuksessa, että jos äiti pyytää ruokaa, niin ei sillä ole vielä synnytys kunnolla käynnissäkään. ;) Ja ei kyllä tosiaankaan käynyt ruoka mielessäkään synnytyksen aikana! Vettä hörpin supistusten välissä ja synnytyksen jälkeen olikin sitten sudennälkä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain jotain hedelmäkiisseliä ja sekamehua. Nälkä ei kyllä ollut tippaakaan, synnytys kesti n. 12h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin syönyt päivällisen kuuden aikaan (tiesin muutaman tunnin kuluessa lähteväni synnyttämään). Kun kymmenen aikaan saavuimme sairaalaan aloin oksennella rajusti. Vähän ajan kuluttua olin ihan järjettömän nälkäinen, mutta sain vain mehua ja mustikkakeittoa. Olin itse vähän huolissani jaksamisestani, mutta kätilö sanoi, ettei ole hyvä syödä mitään koska se tulee todennäköisesti myös ylös. Nälkää oli enemmän tai vähemmän ja hörpin mustikkakeittoa pitkin yötä. Lapsi syntyi aamulla ja aamupalaa sain synnytyksen jälkeen ennen kymmentä aamulla. En ollut tähän päivään mennessä ajatellut, että omia eväitäkin olisi voinut olla ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No en piru vie mitään :skilletgirl: Ois siellä jotain hyvää ollu, mutta yllättäen ei maistunut, kun supparit tuli niin tiheästi. Pillimehuja ukko juotti varmaan kolmen litran edestä synnytyksen aikana :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain salissa (TAYSissa) aamupalaleivät ja jogurttia ja mehua, ja saman setin myös lounasaikaan. Myöhemmin iltapäivällä sain vielä lasillisen mehua, sen jälkeen mut laitettiin lopuksi aikaa sokeritippaan (tai itseasiassa jossain vaiheessa siitä luovuttiin kun piti laittaa jotain kuumetta alentavaa tilalle). Pitkä synnytys ja radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä pyysin saada palan leipää illalla kun oli niin kamala nälkä, olin yhden aikaan iltapäivästä syönyt edellisen kerran. Yritin syödä sitten niitä leipiä supistusten välissä mutta ei siitä lopulta mitään tullut. Ehkä yhden haukkaisun sain nielastua ja muutaman kurkun. Tyttö syntyi 23:17. Synnytyksen jälkeen saatiin herkkutarjotin täynnä leipiä ja jogurttia ja leikkeleitä jne, ja taisin syödä suuren osan miehenkin herkuista :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mitään. Tuli oltua yli vuorokausi syömättä ja päällimmäisin tunne synnytyksessä oli nälkä. Söin edellisenä iltana kun aamulla tuli lähtö. En tajunnu siinä lähtiessä syödä mitään ja sektiouhan takia en saanut juoda edes vettä koko päivänä. Kauhea jano oli synnytyksen jälkeen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehdin olla vain tunnin sairaalassa, joten mitään en ehtinyt synnytyksen aikana syömään :) Olin varannut sairaalakassiin pikkumehuja ja suklaapatukan, ne join ja söin osastolla ollessani. Heti saliin tultuamme kätilö toi sinne kannulliset mehua ja vettä ja niitä join synnytyksen aikana. Synnytyksen jälkeen sitten saliin tuotiin tarjottimella aamupala, joka maistui hyvin. Osastolle pääsin kuuden maissa ja puoli kahdeksalta olikin sitten osaston aamupalan vuoro. Ilmeisesti oli aherruksen jälkeen vähän nälkä :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kyllä tullut synnytyksen aikana mitään syötyä... Ei tullut edes mieleen. Sairaalassa meni se 6 tuntia synnytyssalissa, kunnes vauva syntyi ja sen jälkeen viel pari tuntia oltiin siellä ja sain sinne syötävääkin sairaalan puolesta; leipää, juustoa, leikkelettä, tomaattia, kurkkua, margariinia, kaakaota, jogurttia ja banaania. Niin ja kaakaon kanssa oli keksi. Ihan hyvät eväät, tulin täyteen, kun en ollut syönyt vuorokauteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now