nuupis

Mitä söit synnytyksessä?

234 posts in this topic

En syönyt mitään synnytyksen aikana. Jo kotona ennen sairaalaan lähtöä kun supistukset olivat vielä epäsäännöllisiä aloin oksentaa. Sama jatkui sitten sairaalassa, supistukset jotenkin saivat sen aikaan vaikka kipu ei missään vaiheessa ollut sietämätöntä. Ei tullut mieleenkään, että olisi halunnut syödä.... Lapsen syntymän jälkeen saliin tarjoiltu kahvi + leivät sitten maistuivatkin. Miehellä oli eväitäkin mukana, mutta ei ehtinyt/muistanut/tarvinnut alkaa niitä syömään kesken synnytyksen. Oli sen verran vauhdikasta toimintaa kun koko hommassa meni vain 6 tuntia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä synnytin yötämyöten, joten en saanut mitään synnytysaikana.

Aamulla sain sit kuuden aikaan aamupalan saliin. Oli sen verran runsas, että riittä miehellekin vaikka kaikkea olikin vain yksi kappale. Eli yksi banaani, jugurtti, lasillinen mehua, kupillinen teetä, pullo jaffaa, yksi tumma, toinen vaalea leipä.

 

Kätilo vielä korosti,ettei tapana ole ruokkia miehiä "talon puolesta".

 

Mukana repussa oli suklaata ja pillimehua. Tällä kertaa ajattelin banaania ja viinirypäleitä mukaan myös.

Tämä KSKS.ssä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En syönyt, enkä juonut mitään koko synnytyksen aikana sektiouhan vuoksi. Varmaan ihan fiksu päätös, koska synnytys sitten päättyi sektioon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytys käynnistyi yöllä.. aamuvarhaisella söin vesimelonia ennen sairaalaan lähtöä.. sielä sitten yhden piltin ja sairaalan puolesta mansikkakiisseliä ja kylmää mehua, nälkä ei ollut kyllä yhtään ja kaikki noi tuli ylöskin jonkin ajan kuluttua.

Muistan vaan sitte kun tulin leikkurista "paikkauksesta", niin vieläkin tuotiin vaan kiisseliä ja mehua.. sokeritippa meni, että ei ollut nälkä mutta vasta ylivuorokauden kuluttua synnytyksen käynnistymisestä sain ekan kerran kiinteetä syötävää.

Kauhea nälkä ja jano oli kyllä koko sairaalassa olo ajan, ja ruoka oli musta vielä ihan hyvää.. :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En syönyt enkä juonut mitään - synnytin yöllä, joten sairaalan puolesta ei ruokaa tarjoiltu, eikä omia eväitä ollut enkä niitä kaivannutkaan. Oli vähän muut asiat mielessä kuin syöminen (joskus niinkin :D).

Edited by Myria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytys käynnistyi aamulla, synnytyssalissa tarjosivat aamupalaa kun vauva liikkui niin laiskasti siellä mahassa että saa sekin energiaa. Jotain perusaamupalaa se oli, leipää ja jogurttia. Myöhemmin join jotain (varmaan vettä tai mehua, en muista) mutta sit jossain vaiheessa en saanut juoda enkä syödä yhtään, sektio uhan takia. Ihan hirveästi ois tehnyt mieli vettä, edes yksi kulaus.. Muutenkin sokeritipasta huolimatta mulla oli heikko-olo. Synnytyksen jälkeen iltamyöhällä sit toivat mulle ja miehelle iltapalaa. Tyttö oli mun rinnalla enkä ylettynyt kunnolla niihin ruokiin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me oltiin pe-la välisenä yönä synnärillä, lauantaina kätilö kiikutti meille aamupalat ilman että edes kysyttiin. Enpä paljoa kyennyt syömään supistusten ollessa päällä. :D Lounaan olisin skipannut, mutta kätilö mun kielloista huolimatta kiikutti mulle ruokaa. Iltapalan aikoihin tyttö oli jo syntynyt ja kummasti maistui ruoka. :P

 

Omina eväinä oli mandariineja, joita mies sit pääsääntöisesti söi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odotellessani supistusten kunnollista käynnistymistä ja säännöllistymistä söin osastolla aamupalan. Juuri ennen lounasta piti lähteä saliin, joten ehdin syödä lounaaksi vain mehukeittoa. Salissa sitten sainkin ponnistusvaiheen aikana glukoosia suoraan suoneen, joten varsinaisen synnytyksen aikana en syönyt yhtään mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytys käynnistettiin ja olin syönyt neljältä päivällisen (sairaalassa). Jos olisin tiennyt, että yksi Cytotec-tabu riittää ja synnytyssaliin lähdetään jo klo 19 niin olisin tankannut ruokaa enemmän. Synnytyksen aikana en muista miettineeni nälkää tai ruokaa, jonkin verran meni mansikkasoppaa ja join paljon (mehua + vettä). Tyttö syntyi 3.42 aamuyöstä ja aamupala saatiin synnytyssaliin joskus kuuden aikoihin. Silloin oli ihan hirvittävä nälkä. Mut toisaalta nälkä oli mennyt jo niin yli + vissiin synnytyksestä ja väsymyksestä johtuen vähän jo huono olokin, että sain pakottaa itseni syömään. Ruokaa oli ihan hirmuisesti tarjolla ja aika paljon mä sitä söinkin girl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla oli sen verran nopea synnytys että ei siinä ehtinyt käydä ruoka mielessäkään. Olin mennyt sairaalaan aamulla vesien menon takia, ja siinä päivän aikana supistusten alkamista odotellessa söin sairaalassa ruokaa, mitä siellä oli ruoka-aikoina tarjolla. Supistukset alkoivat sitten noin puolenyön maissa ja klo 4.47 oli tyttö sylissä, joten nuo sydänyön tunnit supistusten kourissa menivät ilman ajatustakaan ruoasta. Synnytyssaliin saimme sitten kunnon aamiaisen ja kyllä se sitten maistuikin.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me mentiin synnärille yhdeksän aikaan illalla ja sitä ennen olin närppinyt kotona jotain pientä supistusten välillä muistaakseni kuuden aikaan. En muista että minulle olisi salissa tarjottu mitään ruokaa, en sitä kyllä kaivannutkaan. Vettä hörpin silloin tällöin omasta pullosta, mutta sitäkään ei koko yön aikana mennyt paria desiä enempää. Poika syntyi aamulla klo 5.00 ja olisiko sitten pari tuntia syntymän jälkeen meille tuotu aamupalaa. En kyllä tuntenut itseäni aamullakaan nälkäiseksi, mutta ruoat tuli ahmittua ihan hirvittävällä vauhdilla :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mentiin sairaalaan klo 24.00, enkä muista koska olin viimeksi syönyt. Mukana oli energiapatukoita, ja taisin syödä yhden sellaisen jossain kohtaa. Aamulla sain aamupalaksi puuroa ja leipää sairaalan puolesta, mutten pystynyt syömään mitään, vaan oksensin kaiken ulos samantien. Synnytyssalissa söin muutaman karkin ja join trippejä. Synnytyksen jälkeen noin klo 19. sain sitten iltapalan, jonka tosin pistimme miehen kanssa puoliksi koska hänkään ei ollut hirveästi kerinnyt syömään.

Syömättä ja nukkumatta siis synnytin, mutta täytyy sanoa etten kyllä huomannut koko asiaa, ja aikakin kului ihmeen nopeasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytysreisulle lähdettiin sunnuntaina aamupäivällä kaikessa rauhassa, sillä synnytys aiottiin käynnistää koska viikkoja oli 42+0. Sunnuntaina söin sairaalassa lounaan, päiväkahvit, päivällisen ja iltapalan. Illalla yhdentoista aikaan alkoi tapahtumaan ja aamulla 8.26 tyttö syntyi. Yöllä en syönyt mitään, join vaan sairaalan tarjoamaa sekamehua. Mitään en kaivannutkaan, sillä olin niin hyvin tankannut sunnuntaipäivänä. Aamulla saimme sitten aamiaisen synnytyssaliin. Aamiainen sisälsi leipää ja päällisiä, jogurttia, mehukeittoa, hedelmiä ja limpparia, kahvia kun ei tehnyt mieli vaan jotain mahdollisimmman kylmää juotavaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusinoita :lol:

 

Ja ne oli ihan omasta takaa mukana ;)

Edited by kvam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Illalla tultiin synnärille ja silloin mies kävi hakemassa hesestä meille ruokaa, kun supistukset olivat vielä kestettävissä.

Synnytyksen jälkeen aamulla sairaala tarjosi meille mukavan aamiaisen, niin kuin edelliselläkin kerralla esikoista synnyttäessäni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli eväänä pistaasipähkinöitä, välipalakeksejä, hedelmiä ja pillimehua, mutten ehtinyt syödä mitään. :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multa kiellettiin syöminen, vaikka synnytys kesti kaikkiaan 19 tuntia, ja tätä ennen olin syönyt vain pienen aamupalan. Nälkä oli, ja kova olikin! Synnytyksen jälkeen meille tarjoiltiin voileipiä ja mehua.

 

Omat eväät olivat mukana (mm. paljon karkkia, pillimehuja ja hedelmiä), mutta ne jäivät syömättä juuri tuon kiellon takia. En edes tiedä miksi en niitä saanut syödä, ehkä varauduttiin leikkaukseen tai jotain?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sairaalaan mentiin aamulla yhdeksän jälkeen enkä ollut jännitykseltä/supistuksilta saanut oikein kotona syötyä niin sairaalassa oli sitten nälkä. 11 aikaan kun lounasta tarjoiltiin ja supistukset olivat vielä siedettäviä pyysin ruokaa ja sain ihan kunnon annoksen. Oli aika huono olo ennen syömistä mutta koheni huomattavasti kun söi. Itsellä oli mukana trippejä ja suklaata, trippejä tuli juotua ja suklaatakin vähän maisteltua. Mies kävi hesessä syömässä samoihin aikoihin kun itse söin salissa. Poika syntyi 17.05 ja varmaan reilun tunnin päästä siitä saatiin leipiä, keksejä ja teetä. Eipä niistä nälkä lähtenyt ja osastolle mentäessä joskus lähempänä iltayhdeksää iltapala-kärryt oli jo viety pois niin hoitaja teki mulle pari leipää ja mies lähtikin siitä sitten kotiin jo syömään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mitään. Ei ollut tilaisuutta missään vaiheessa syödä, eikä kyl mielikään tehnyt. Siinä kivuissaan kun kipristeli, ei kerennyt ajatella nälkää. Vaikka nälkähän oli ihan tajuton, kun en ollut vuorokauteen syönyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoista mentiin käynnistelemään osastolle ja kun vihdoin alkoi tapahtua 1,5 vuorokauden päästä, olin juuri syönyt sairaalan lämpimän aterian (n.klo 16). Poika syntyi seuraavana aamuna klo 4.49, tuona aikana sain mukillisen mehukeittoa ja varmaan 3 litraa mehua! ei oikeastaan muuta tehnytkään mieli...Miehellä oli jääkaappi pullollaan eväitä, mutta ei tainnut reppanalle maistua kuin kiireesti yksi kahvikupillinen :grin: Kun poika oli syntynyt, saatiin molemmat kunnon aamupalat synnytyssaliin ja voin sanoa, että kyllä maistui! :girl_haha:

 

Kuopus syntyikin sitten suunnitellusti sektiolla ja luonnollisesti olin ravinnotta ennen leikkausta ja sen jälkeenkin jonkin aikaa...Mies sai sitten itsekseen (tai no vauvelin kanssa :tender:) hörpiskellä synttärikahvit kun minä olin ommeltavana.

Edited by katzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime kerrasta "viisastuneena" otin eväitä mukaan sairaalaan (esikoisen synnytys kesti 17 tuntia ja alkoi yöllä), kun jouduin sinne, kun lapsivettä oli mennyt vähän. Tultiin sairaalaan klo 22 ja jouduin sit jäämään sinne. Supistukset onneks alkoi yöllä ja tyttö syntyi klo 7.41. Siinä ei sit tullu syötyä mitään, kun ei siinä ollu mitään ruoka-aikaa koko synnytyksen aikana. Aamiainen saatiin sit synnytyssaliin. Eväät tuli sit syötyä osastolla ollessa. Osa juomista oli jo menny ennen synnytyksen käynnistymistä, kun oli niin kuuma, niin join koko ajan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toka kerralla sain vasta 7h suppareiden alettua äippäpolilla ruokaa. Sekin tosin meni vähän niin ja näin, kun ei voinut istua suppareiden takia. Kiroilin ja söin sen verta kun pystyin :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kun on käynyt lukemassa kommentteja, niin aion ehdottomasti ottaa omia eväitä synnytykseen! Nyt kun sairaalakassin pakkaus alkaa pikku hiljaa olemaan ajankohtaista, ajattelin pakata sinne esim. myslipatukoita, pillimehuja ja pari suklaapatukkaa. Nii joo ja lähimmän pizzerin puhelinnumeron joka toimittaa tilauksia rolleyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now