nuupis

Mitä söit synnytyksessä?

234 posts in this topic

Ekassa synnytyksessä söin, en muista mitä. Mutta "jäin kiinni itse teosta", ja lääkäri kielsi minua syömästä. Lopetin siihen. Muissa synnytyksissä en sitten ole yrittänytkään syödä mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buranan :D

Lapsi syntyi yhden jälkeen yöllä ja koko homma hoidettiin edellisen aamun aamupalan voimalla. Saliin menin melko lailla sen aamupalan jälkeen. En saanut edes vettä (paitsi Buranaa varten). Oli kyllä jano ja nälkä sitten jälkikäteen. Tuollon 2007 siis K-SKS:ssa ei kyllä annettu miehelle mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pari palaa suklaata ja muistaakseni yhden pillimehun. Ennen sairaalan lähtöä olin syönyt rahkan. Oksensin jossain vaiheessa, joten eipä niistä syömisistä paljon apua olisi ollut.

13h synnytyksen jälkeen sairaalaan eväät kyllä maistui. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join mehua lähinnä. Söin muutaman glukoositabletin ja yhden "proteiinipussin" (Dexal). Noin 8 cm kohdalla piti lopettaa juominen koska sai aikaan oksennuksen eli sitten vain purskuttelin mehua ja syljin pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siinä aamuna, kun synnytys alkoi, söin aamupalan kotona, sairaalassa söin pelkästää pari palaa suklaata ja join vettä, seuraavan kerran söin vasta yöllä kolmen aikaan pojan synnyttyä. Ei vaan pystynyt syömään, kun jännitti ja olin niin täpinöissän!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta olin osastolla, koska vedet olivat menneet yöllä. Aamulla söin puuron, mutta oksensin sen saman tien pois. Lounasaikaan söin appelsiinin ja oksensin senkin pois. Salissa en ehtinyt ruokaa kaipaamaan.

 

Kuopuksesta söin päivällisen viiden-kuuden maissa ja synnärille menin yön aikana. Tuolloinkaan en salissa kaivannut ruokaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aamupalan sain osastolla. Vedet menivät aamulla ja lähdettiin sairaalaan, mutta supistukset heikkenivät, joten menin osastolle odottelemaan. Jos olisi etukäteen tiennyt, että synnytys siinä ennen puoltapäivää alkaa, niin en olisi mitään edes tarvinnut. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En syönyt mitään pitkiin aikoihin. Onneksi näin, koska leikkaukseen päädyttiin loppujen lopuksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mehua ja vettä meni paljon. Karkkiakin taisin napostella. Kolmannessa synnytyksessä isäntä haki viereiseltä heseltä mulle juustoaterian :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnärillä söin jugurtin ja join mehua. Eipä siinä paljon muuta olisi kerennytkään, kun koko homma oli ohi aika nopeasti. Kotona olin syönyt ihan normaalisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söin synnärillä jugurttirusinoita ja join mehua ja vissyä. Kotona supistusten kanssa kärvistellessä söin mustikkakeittoa, tomaattikeittoa ja raejuustoa. Mitään raskasta ei tehnyt mieli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytys kesti 18 tuntia ja en ehtinyt syödä ennen sitä, joten nälkä oli hirveä mutta kivuilta ei pystynyt syömään. Epiduraalin vaikuttaessa söin Skyr-rahkan sekä banaanin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytyksen aikana (14 h) söin kotona jogurtin ja marjoja sekä sairaalassa yhden piltin, joka ei kuitenkaan pysynyt sisällä. Vettä join aika paljon ja jonkin verran myös BonAquaa. Ennen synnytystä ehdin syödä aamupalaksi sämpylän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnärille menin aamu 8 ja vuorokauden siellä piti pörrätä. Ruokaa kyllä tuotiin 3 tunnin välein ja aina löytyi lautaselta lämmin ruoka, leipää ja jälkkäri, hyvä oli ruokahalu ja niin oli ruokakin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oltiin 30h sairaalassa ennenkuin neiti syntyi, tuona aikana taisin syödä suklaarusinoita, lakuja ja pähkinöitä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytys käynnistettiin sunnuntaina päivällä, jolloin söin vielä ihan normaalisti iltaan asti. Sen jälkeen ei ruoka oikein enää maistunut, kun kivut kovenivat, ja maanantaina taisinkin lähinnä juoda ja yrittää syödä pari leipää, jotka eivät supistusten takia juuri maistuneet. Siitä eteenpäin tiistai-aamuyöhön asti (jolloin lapsi syntyi) en sitten syönytkään mitään, vettä join.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vissyä, ihan hanavettä ja pähkinöitä sekä hedelmiä. Mitään kauhean raskasta ei tehnyt edes mieli!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juuri ennen synnärille lähtöä aamulla söin Bonan, sekin tuli synnytyksen aikana ylös. Sairaalalle tullessa olisin saanut syötävää halutessani, sitten ei enää saanut syödä. Taisin juoda yhden lasin mehua koko toimituksen aikana... Seuraavan kerran sitten saatiin ruokaa (kahvia, hedelmää, jogurttia, leipää) synnytyksen jälkeen illalla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lounaan söin, kun synnytystä vasta käynnisteltiin. Myöhemmin, supistusten aikaan maistui vain jogurtti ja kiisseli sekä mehu. Koskaan ei ole ruoka maistunut yhtä hyvälle kuin synnytyksen jälkeen saatu yöpala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now