Nadda

Paljonko kertyi raskauskiloja?


603 posts in this topic

Paljonko kertyi raskauskiloja?

reilu 10kg, BMI ennen raskautta 21

 

Miten suhtauduit kertyneisiin kiloihin?

Hyvä ettei tullut tuon enempää. Ekassa neuvolassa rv12 kiloja oli tullut jo 4 ja pelkäsin, että sitä vauhtia paisun sotanorsuksi raskauden loppuun mennessä. Alussa minulla oli kuitenkin ilmeisesti turvotusta, joka hävisi ja kilojen tulo tasoittui hitaaksi mutta varmaksi.

 

Miten pian pääsit kiloista eroon?

Vauva on nyt 2 viikon ikäinen ja kiloja on jäljellä 1,5. Lihaksia on toki lähtenyt, koska salireenistä piti luopua jo alussa ja lopulta lähes kaikki muukin urheilu oli pakko jättää pois. Toivon, että imetys pudottaa painoni pari kolme kiloa lähtöpainon alle. Onneksi pääsee taas liikkumaankin! Ihanaa! Stressiä en asiasta aio ottaa enkä nipistää syömisistä ;) .

 

Onko kilojen kertyminen kauhea asia vai enemmän asiaankuuluvaa?

Asiaankuuluvaa. Aika luurangoltapa sitä näyttäisi, jos painaisin nyt 10kg alle lähtöpainoni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paljonko kertyi raskauskiloja?

Viimeiseen neuvolaan mennessä hieman vajaa 4 kg, kiitos RaDi:n joka pakotti vahtaamaan syömisiä tosi tarkkaan. Lähtö-BMI 22.

 

Miten suhtauduit kertyneisiin kiloihin?

Lähinnä vaan ahdisti tuo dieetti, olisin erittäin mielelläni ottanut kiloja lisääkin.

 

Miten pian pääsit kiloista eroon?

Nyt 5pv synnytyksestä paino on kaksi kiloa alle lähtöpainon.

 

Onko kilojen kertyminen kauhea asia vai enemmän asiaankuuluvaa?

Tottakai se kuuluu asiaan, eikä ole missään määrin kauhea asia.

Edited by Linea

Share this post


Link to post
Share on other sites

painoa tuli kaksosraskaudessa 20kg. synnytyssaliin jäi 12kg ja sairaalasta kotiinlähtiessä jäljellä oli 3kg. viikon kotonaolon jälkeen paino 2kg miinuksella lähtöpainosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tuli raskauskiloja n. 12-13kg, tarkkaa lukemaa en tiiä, koska viimeisin puntarilla käynti oli n. viikkoa ennen synnytystä ja silloin oli tullu 12kg. :)

 

 

Olin iha tyytyväinen,varsinkin kun en voinut loppuajasta juurikaan liikkumaan supistusten ja kipujen takia. ja eikö tuo ole aika normaali painonnousu normaalipainoisella ihmisellä..?! :)

 

Kun synnytyksestä oli kulunut kolmisen viikkoa, 10kg oli jo lähtenyt ja edelleen on ne kolme kiloa pudottamatta. Nyt synnytyksestä on siis 4kk. Pitäisi alkaa tosissaa pudottaa.:)

 

Kilojen kertyminen raskauden aikana on mun mielestä todellakin asiaan kuuluvaa, mutta se, että kuinka paljo kiloja kertyy on sitten eri asia. :) tietysti jos on hirvee hoikka,niin kiloja voi tullakki enemmän..

Edited by valkosuklaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 kiloa tuli :huh:

 

4kk synnytyksestä oltiin raskautta edeltävässä painossa ja nyt kohta 7kk synnytyksestä kiloja on lähtenyt vielä neljä ylimääräistä. Eli vaatteet alkaa jo roikkua... Ja kuntokuurina on ollut imetys ja vaunujen työntely. Suklaata olen muistanut myös syödä joka päivä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paljonko kertyi raskauskiloja?

15 kg

 

Miten suhtauduit kertyneisiin kiloihin? Entä miten ympäristö suhtautui? Kuinka neuvolassa huomioitiin painonnousu?

Itseäni kauhistutti, mutta muut sanoivat, ettei kilot näy missään muualla kuin vatsassa, joka kyllä olikin jättimäinen. Neuvolassa suhtauduttiin asiallisesti painonnousuun, vaikka loppuvaiheessa sitä tulikin nopealla tahdilla lisää.

 

Miten pian pääsit kiloista eroon?

Viikon kuluttua synnytyksestä oli lähtenyt 11 kg eli 4 jäljellä. Kahden viikon kuluttua jäljellä oli 2 kg ja neljässä viikossa kaikki poissa. :)

 

Onko kilojen kertyminen kauhea asia vai enemmän asiaankuuluvaa?

Asiaankuuluvaa, vaikka toki toivoin, että olisin päässyt vähemmällä kilomäärällä.

 

Muoks. Täydensin tietoja.

Edited by Siona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Painoa oli tullut rv38 13 kiloa. En tiedä kuinka paljon sitten rv40+2 painoa olisi ollut, kun poika syntyi. Viikon päästä synnytyksestä painosta oli enää alle kilo jäljellä :) ja eiköhän sekin kohta pois lähde. Itsellä tosin kiloja on vaikka muille jakaa, eli ihan mielellään paino saa tippua reeeeeilusti enemmän kuin lähtöpainoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa raskaudessa tuli +19kg, tässä raskaudessa on tullut +8kg (rv 35). Edellisestä raskaudesta jäi +5kg, joten ihan hyvä että tällä kertaa on tullut vähemmän (kun on vähän vähentänyt herkkujen määrää, suhteessa edelliseen raskauteen :rolleyes: ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paljonko kertyi raskauskiloja?

9 kiloa kertyi, BMI ennen raskautta 18,5

 

Miten suhtauduit kertyneisiin kiloihin?

Yllättävän positiivisesti. Raskausaikana olen alkanut tykkämään kropastani paljon enemmän.

 

Miten pian pääsit kiloista eroon?

Parin viikon jälkeen olin jo melkein lähtöpainossa. Imetys kuluttaa ihan hirveästi energiaa!

 

Onko kilojen kertyminen kauhea asia vai enemmän asiaankuuluvaa?

Asiaankuuluvaa. Mä lähinnä stressasin, ettei kiloja tullut tarpeeksi, kun lähtöpainoni oli aika pieni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paljonko siis kertyi raskauskiloja?

Kiloja kertyi yhteensä 22,5 kg. Paino nousi tasaisesti pari-kolme kiloa kuussa ihan alkuraskaudesta asti, joten painon kertymistä ei juuri huomannut. Loppuvaiheessa tosin turvotusta tuli lyhyessä ajassa ihan kiitettävästi, parin kilon viikkovauhtia.

Miten suhtauduit kertyneisiin kiloihin? Entä miten ympäristö suhtautui? Kuinka neuvolassa huomioitiin painonnousu?

Itseä kilot ei sinänsä ahdistaneet, koska en mitenkään erikoisesti herkutellut raskausaikana, joten niiden kertymistä en voinut suuremmin hallita. Paino kertyi lähinnä lantiolle ja vatsaan, joten lähipiiri lähinnä arvaili ettei kiloja ole tullut kymmentäkään ja järkyttyivät kun kerroin totuuden ;) . Neuvolassa ei juuri sanottu paljon mitään asiasta, kyseltiin vähän ruokatottumuksista ja oman äidin painonnoususta raskausaikana, mutta koska oon pitkä ja lähtötilanteessa normaalipainoinen, ei painosta tehty mitäåän numeroa.

Miten pian pääsit kiloista eroon? Onko kilojen kertyminen kauhea asia vai enemmän asiaankuuluvaa?

Synnytyksestä on nyt reilut 5 viikkoa ja kiloja on jäljellä 9, eli 13,5 kg on jo lähtenyt. Toivoin, että painoa olisi tullut puolet vähemmän, mutta onhan tässä loppuelämä aikaa niitä tiputella. Ajattelin että kolme kiloa kuussa olisi realistinen pudotustahti (toivottavasti imetys vähän avustaisi tässä) ja jouluksi olisin sitten lähtöpainossa. Sinänsähän imetysaikana ei olisi hyvä laihduttaa, joten viimeistään sitten imetyksen loputtua annetaan kiloille kyytiä. En ole huolissani, ennenkin se on onnistunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paljonko kertyi raskauskiloja?

18

 

Miten suhtauduit kertyneisiin kiloihin?

Lopussa alkoi ärsyttää, kun painoa vaan tulee ja tulee, mutta olihan mulla ihan järkyttävä suklaanhimokin muutaman vikan viikon. Samat äitiysfarkut meni kuitenkin koko ajan, että mahaan ja tisseihin se paino taisi mennä. Lopussa oli myös vähän turvotusta, jonka tajusin vasta synnytyksen jälkeen, kun kasvot olikin hoikentuneet.

 

 

Miten pian pääsit kiloista eroon?

3 viikkoa synnytysken jälkeen -13 kg, 5 vielä jäljellä

 

 

Onko kilojen kertyminen kauhea asia vai enemmän asiaankuuluvaa?

Kuuluu asiaan, kunhan tästä lähtevät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 kg tuli, synnärille jäi 8 kg ja nyt neljä viikkoa synnytyksestä on edelleen ne 4 kg jäljellä...jospa niistä jouluun mennessä pääsis eroon. Muuten ei ole niin väliä, mutta olis kiva saada vanhat housut mahtumaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ekasta toksemian takia alle parissa päivässä 5,5kiloa, lähtöpainon yli mentiin tuolloin kahdella kilolla

 

toisesta lähti odotusaikana vajaa 7kiloa. eli ei tullut yhtään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paljonko kertyi raskauskiloja?

17 kg.

 

Miten suhtauduit kertyneisiin kiloihin? Entä miten ympäristö suhtautui? Kuinka neuvolassa huomioitiin painonnousu?

Olin ennen raskautta todella hoikka ja lisäkilot olivat vain tervetulleita. Neuvolassa ei tarkkailtu painonnousuani mitenkään "sillä silmällä".

 

Miten pian pääsit kiloista eroon?

Synnytyksestä on nyt päivää vajaa kuukausi ja kiloja on lähtenyt 10kg.

 

Onko kilojen kertyminen kauhea asia vai enemmän asiaankuuluvaa?

Asiaankuuluvaa, niin kuin kaikki kehon muutokset raskauden aikana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viimeisellä neuvolakäynnillä rv 35+6 minulle oli kertynyt 6,5 kg. Poika syntyi rv 37+0, joten alle 7 kiloon taisivat raskauskilot jäädä. Kaikki kilot jäivät sairaalaan, ja pari viikkoa synnytyksen jälkeen olin väsymyksen, ruokahaluttomuuden ja murehtimisen takia (ennenaikainen synnytys oli melkoinen järkytys ja kaiken lisäksi jouduimme vauvan kanssa eroon toisistamme, sillä hän oli kuusi ensimmäistä elinpäiväänsä lastenosastolla) jopa laihtunut pari kiloa lähtöpainoa kevyemmäksi.

 

Ennen raskautta painoindeksini oli 22,5, nyt se on noin 22... Enemmänkin olisi saanut kiloja tulla, mutta eipä vain tullut, ja nyt sitten yritän tankata rasvaa ja proteiinia, jotten enempää hoikistuisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tuli ns.oikeaa painoa jotain 15kg, mutta turvotus oli synnytyspäivänä niin suurta että rapsahti vielä kiloja lisää siitä...

Mun paino nousi aikalailla oppikirjamaisesti eikä siitä kommentoitu juurikaan. Pieni kun olen niin vatsa oli iso ja sitä sitten kommentoitiin painolukemienkin edestä. :P

Suurin osa painosta hävisi parin ekan viikon aikana synnytyksestä, osaa tiputtelen vielä kun imetys ei vienyt kiloja pois. Saisi lähteä raskauskilojen lisäksi vielä muutama muukin kilo niin olisin tyytyväinen, vaikka lähes normaalipainoinen olenkin nyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiloja tuli yhdeksän. Kaikki jäi synnärille.

Mutta vaikka uskoinkin, että lahtuisin imettämällä vielä lisää niin ei käynyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now