Nadda

Paljonko kertyi raskauskiloja?


603 posts in this topic

Kiloja tuli tasan kahdeksan! Neljä päivää synnytyksestä ja kaikki on kadonnut :girl_dance:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tuli 14 kg:a. Pelkäsin kamalasti, että saan raskausajan diabeteksen, ja siksi olin aluksi kovin huolissani painonnoususta. Mulla tuli ainakin puolet tuosta kilomäärästä ekan 4 kk:n aikana. -_- Pahoinvointiin auttoi vain syöminen ja se jäi "vähän päälle". Puolivälissä raskautta lopetin kuitenkin painosta stressaamisen, eikä sokerirasituskaan antanut mitään aihetta huoleen. Loppuraskaudesta painonnousu tasaantui, eikä mulle tullut turvotusta, joka olisi lisännyt kiloja reippaasti.

 

Poika painoi 3460 g:a syntyessään, ja laitokselle jäi sen lisäksi pari kiloa. 5 vko:ssa oli kaikki raskauskilot jo tippuneet ja sen jälkeen vielä ylimääräiset 7 kg:a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Painoa tuli raskauden aikana 6,7 kg. Sairaalaan jäi kaikki (tosin ehdin olla siellä yhdeksän päivää pojan kanssa) tulleet kilot ja vähän ylimääräistäkin... Tosin kilot alkavat palautua vähän turhan hyvän ruokahalun johdosta! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vajaa neljä kiloa, yllättäen kaikki jäivät sairaalaan. Läpi raskauden jatkunut huono ruokahalu vaikutti varmasti asiaan, mutta silti yllätyin vähän noinkin pientä painonlisäystä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiloja tuli yhteensä 2,5, ylipainoinen kun olin ennen raskautta. Laitokselle jäi lopulta -13 kg eli tehokas dieetti tuo synnytys. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

18kg tuli ja n. 6kg jäi laitokselle. Mutta nyt viikon kotona olon aikana on tippunut paino toiset 6kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loppuvaiheessa punnitus vähän sekavaa kun en käynyt neuvolassa vaan äitipolilla seurannassa, kotona sitten vaa´alla - mutta ekasta tuli n. 12,5-15 kg (vaihtelu järkyn turvotuksen takia) joista YKSIKÄÄN ei jäänyt synnärille tuolloin vaan kilojen tippuminen kesti täysimetyksestä huolimatta kuukausia :skilletgirl: Nyt tokassa kiloja tuli taas vähän arvioiden 10-13,5, niistä onneksi tippunut jo kotiutuessa ainakin 5 ja nyt vähän yli viikon kuluttua synnytyksestä lähteneitä kiloja 7,5 - siis tuosta suurimmasta kilomäärästä laskettuna ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitoin tuon 12-16 kg, vaikka en ole ihan varma kuinka paljon kiloja tosiasiassa kertyi. Ennen raskautta punnitus oli mitä oli ja viimeisinä viikkoina vaihtui kesälomien takia joka kerta neuvola ja nyös vaaka girl_sigh.gif . Laitokselle jäi ehkä 6 kiloa, ja pari viikkoa synnytyksestä oli tippunut noin 10 kg (itsekseen). Samassa kymmenessä kilossa mennään vielä nyt 4 viikon päästäkin. Nyt ei siis paino enää itsekseen tipu, vaan pitäis tehdä töitäkin ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lähes 11kg tuli painoa lisää. Punnitus kauhistutti neuvolassa joka kerta, olen aiemmin ollut kovasti alipainoinen ja paino normalisoitui vasta pari vuotta ennen raskautta enkä ollut vielä tottunut uusiin kg lukemiin vaikka ulkomuotoon olinkin tyytyväinen.

Punnitus tuntui siis pahalta ja olo tuntui entistä valtavammalta.

Kukaan ei pahemmin huomautellut painosta, vain mahan kokoa kommentoitiin.

Synnytyksestä on nyt reilu 2 viikkoa ja olo on ihanan kevyt, painosta ei ole kylläkään mitään tietoa, ja parempi niin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

17kg tupsahti. aluksi paino nousi hirveän hitaasti, mutta lähti hurjaan nousuun sitten lopussa. täytyy myöntää että liikuin aika vähän ja söin miten sattuu girl_sigh.gif toisaalta olin myös hirveän turvonnut. 7kg jäi sairaalaan ja muutama hassu kilo katosi kotona itsestään. nyt puolivuotta synnytyksestä ja 4-5kg. jäljellä, eivät meinaa lähteä millään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta kertyi 10, toisesta 12kg. Neuvolassa ei painonnousua kommentoitu oikeastaan mitenkään. Kilot lähtivät hyvinkin pian synnytyksen jälkeen, olisikohan jälkitarkastuksen aikaan ollut jo normaalipaino. Sen kummempia en tehnyt, imetys riitti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

14kg tuli ja synnärille jäi 4kg. Nyt on kulunut 12 päivää synnytyksestä, lähtenyt 10kg ja jäljellä siis 4kg. Eipä tuo painonnousu missään vaiheessa oikeastaan ahdistanut, kuuluu asiaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta tuli 19kg, lopussa oli paljon turvotustakin. Siitä lähti äkkiä puolet, mutta loput piti ihan laihduttamalla laihduttaa. Jostain syystä täysimetys piti kilot tiukasti kiinni, joten loput kilot alkoi putoamaan vasta kun esikoinen oli 5kk ja siirryttiin osaimetykseen. Nyt oon taas raskaana ja edellisiä raskauskiloja jäi vieläkin 2 jäljelle. Tässä raskaudessa yritän olla tarkempi ja saalistaa vähän vähemmän kiloja. Mutta kyllä ne kilot lähtee. Jos ei helposti, niin sitten vähän vaikeammin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 kg tuli painoa. Nyt 2 viikkoa synnytyksestä paino on 2 kg vähemmän kuin raskaaksi tullessani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiloja tuli lisää tasan 10 kg ja niistä ei nyt lähes kahden kuukauden jälkeen synnytyksestä ole yhtään jäljellä. Synnytyksen jälkeen jäi muistaakseni vain kolme tai neljä kiloa lisää lähtöpainosta ja nekin lähti sitten tosi nopeasti. Olen jopa nyt joutunut tankkaamaan ruokaa oikein urakalla että paino ei laskisi lisää. Olen ollut siis aina aika pieni kokoinen ja nuoruudessa kärsinyt alipainosta. Viimeisten vuosien aikana on paino ollut normaali lukemissa onneksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tästä kakkosesta tuli kiloja 13-14, joista nyt kaksi viikkoa synnytyksestä on jäljellä n. 4-5kg. Toivottavasti imetys veisi nuo loputkin, esikoisesta niin kävi. Silloinkin painon nousu oli samaa luokkaa, tosin turvotusta oli lopussa huomattavasti enemmän kuin nyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiloja tuli 14 kg. En ollut huolissani, tosin nelisen kiloa tuli viimeisten 4 viikon aikana.. Olin isomahainen (kaikkiaan 90 kg loppuvaiheessa) ja se aiheutti "ihastusta". :grin: Vähän jännitti etukäteen miten kilojen kanssa käy... Neuvolassa peloteltiin vain isolla vauvalla. Vauva oli alle 4-kiloinen, sairaalaan jäi 10 kg ja 4-5 kg on nyt kolmessa viikossa lähtenyt itsekseen. Kilojen kertyminen raskausaikana kuuluu asiaan, kohtuudella ainakin. Toivon, että joskus saamme toisen lapsen ja silloinkaan kiloja ei synnytyksen jälkeen jää.. Muutenkin olen vähän ylipainoinen ja en halua vedota siihen, että "raskausajalta jäi 10 kg" tms. koska en näe itseäni kovinkaan kurinalaisena laihduttajana.. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiloja tuli n. 10, joista puolet vauvaa, istukkaa yms. :D

 

Raskauskilot "kuuluvat asiaan", joten en suhtautunut oikein mitenkään. En huomannut ympäristön suhtautuvan myöskään mitenkään erityisemmin. Neuvolassa toki "kyttäsivät", koska mulla ylipainoa ennestään. :)

 

Kaikki 10 +2 kg "ylimääräistä" olivat lähteneet, kun synnytyksestä oli kulunut 2 viikkoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paino nousi 8kg, siitä vauva oli 4190g ja muut tykötarpeet päälle. Kilot jäivät saliin.

 

Olen normaalipainoinen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now