Guest siipi

Äitiysvaatteita netistä

112 posts in this topic

^ On kokemusta, hankin sellaisen juuri tuolta Vekaravintistä. Yritin ensin löytää Helsingin mammavaatekaupoista, mutta turhaan. Beluassa sanottiin, että "on meillä joskus ollut mutta nyt ei ole eikä ole tulossakaan". Nooh, muutamaa viikkoa myöhemmin satuin käymään Beluassa, ja silloin myyjä kyllä tarjosi hyllystä juuri tuota samaista tuotetta, kun minulle eivät heidän housunsa oikein kelvanneet.

 

Mutta asiaan, hyvä kapistus tuo on, olen toistaiseksi käyttänyt sitä ilman niitä kangaspaloja. Mahani on vielä sen verran pieni (17. viikko menossa), että pidentäjä on pienimmälläkin säädöllä liian iso. Olenkin tuunannut sitä hakaneulalla, jolloin saan pituudesta juuri itselleni sopivan. Luulisin, että tuon avulla useimpia housuja voi käyttää raskauden loppuvaiheille saakka.

 

Kannattaa muistaa, että tuon vyönpidentäjän käyttö edellyttää, että housuissa/hameessa on nappi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lady Liia: Mäkin katselin juuri noita pillifarkkuja. Mietin vaan kun olen aika pieni ja tilaisin koon 34, niin onkohan ne minkälaiset reisistä, ettei olisi liikaa löysää? Kokeilin kyllä H&M:n mammafarkkuja ja olisin päätynyt kokoon 36, tiedän lantioni levenevän taas kunnolla. Uskallankohan siis ottaa tuon suosituksen mukaan, että "ota mitä ennen käytit"? Onko 34 kokokin (tai se koko jonka ostit) ihan reilu ja venyvä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin Bebelanelta just Seraphinen äitiysfarkut, toivottavasti on hyvät päällä ja hyvännäköset. Tuun sit infoaan ku saapuvat. Vähän kirpasee laittaa niin paljon farkkuihin, mutta on niillä aika pitkä käyttöikä kuitenki, niin ehkä ei haittaa jos on hyvät..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Minkä pituisia tilaamanne housut ovat olleet? Itse olen 179 cm pitkä, joten mietin, ovatko esim. Seraphinen farkut liian lyhyet.

 

Kannattaa mitata nykyisistä farkuista lahkeen mitta lahkeen sisäpuolelta haaraan asti ja katsoa löytyykö seraphinen farkuista sopivan mittaista. Siellähän voi valita sen lahkeen mitan. Mulla kans on ongelma usein liian lyhyet lahkeet semmosissa normihousuissa, joten aina joutuu ottaan pitkällä lahkeella. Muuten en varmaan olis edes uskaltanu tilata ellei lahkeen mittaa olis voinu valita.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tilasin Bebelanelta just Seraphinen äitiysfarkut, toivottavasti on hyvät päällä ja hyvännäköset. Tuun sit infoaan ku saapuvat. Vähän kirpasee laittaa niin paljon farkkuihin, mutta on niillä aika pitkä käyttöikä kuitenki, niin ehkä ei haittaa jos on hyvät..

 

Mä tilasin kans. Ja lisäksi vielä suorat housut töihin. Pakko yrittää näyttää asialliselta sittenkin, kun masu on vielä isompi. Mulla puristaa nykyiset vaatteet jo nyt, vaikka ihan alussa vasta olen. Mutta tuun kans raportoimaan, kunhan paketti saapuu...siis housupaketti. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viivi: Tilasin sitä kokoa mitä oikeastikin olen eli 36. Olin sen kokoinen myös ennen raskautta. Lahkeet ovat minulle juuri sopivan tiukat ja sivuilla olevat venyvät resorit antavat lantiolle hyvin tilaa. Toivottavasti näistä olis sinulle apua, ja voihan housut tarvittaessa vaihtaa jos eivät olekaan sopivat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lady Liia: Saanko vielä jatkaa sun häiritsemistä :). Mittasin just, et mun lantio on leveimmältä kohdalta noin 89 cm tällä hetkellä (levenee vielä varmasti). Onkohan sun lantio paljonkin pienempi tai isompi vai suunnilleen saman kokoinen. Anteeksi kun kyselen, mutta tieto helpottaisi kauheasti, kun en haluaisi ruveta vaihtamaan housuja edes takaisin, vaan olisi ihana jos ne olisi kerralla kunnolliset :)

 

Kiitos älyttömän paljon, jos viitsit vastata :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bebelanelta tuli paketti.

 

Luna.jpg

 

cordskirt.jpg

 

AquaTieTee.jpg

 

Annettebumpwraptop.jpg

 

Aivan ihania kaikki, ja ihan oikean kokoisia, kun valitsin saman koon mitä ennen raskauttakin olen käyttänyt. Ihanan tuntuista materiaalia nuo paidat ja kaikki istuukin tosi hyvin päälle.

 

Jos muita vaatteita vielä tarvitsee, tilaan jatkossakin. Tosin taidan tilata suoraa Seraphinelta, ovat edllisempia siellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tilasin Bebelanelta just Seraphinen äitiysfarkut, toivottavasti on hyvät päällä ja hyvännäköset. Tuun sit infoaan ku saapuvat. Vähän kirpasee laittaa niin paljon farkkuihin, mutta on niillä aika pitkä käyttöikä kuitenki, niin ehkä ei haittaa jos on hyvät..

Ei ollu hyvät ei. Tilasin eka sen taulukon mukaan oikeaa kokoa ja ne oli aivan liian isot ja ihan kamalan näköset päällä. Vaihdoin ne pienempään kokoon ja neki oli huonot. Jaloista meni hyvin, mutta näytti kamalta ja mahasta oli liian tiukat. Ei siis oikein istunu mun päälle nuo farkut. Löysin sit ihan mammavaatekaupasta Mamalicious farkut ja ne oli tosi hyvännäköset ja mukavat päällä. Hintaa tuli 10€ vähemmän eli eipä paljon harmita enää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei,

 

mistä ihmeestä löytäisin syksyksi ulkoiluvaatteita mammamallia - yhdet ainoat housut löysin MissyMom-sivustolta, mutta pakkohan niitä muitakin on olla..

 

PK-seudun kauppavinkit sekä nettilinkit otan kiitollisena vastaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin ekaa kertaa Asos.comilta. Olen monesti ihaillut putiikin valikoimia normimallistoissa, ja nyt sitten uskaltauduin tilaamaan. Tällä kokemuksella, voin suositella!

 

Tilasin asiallisempaan työkäyttöön mustat suorat housut:

image1xl.jpgimage4xl.jpg

 

ja mustan, pitkän t-paidan / topin, jossa on toisessa olkaimessa solmu:

image1xl.jpgimage2xl.jpg

 

Topista ei kyllä hoksaa, että se on mammamallistoa. Menee hyvin jo nyt. Housut olivat vielä vähän reilut, mutta painonlisäystä on kait odotettavissa :rolleyes:. Tilasin molemmista koon 10, vaikka Briteistä ostamani Gapin mustat housut ovatkin kokoa 12. Alkuraskauden jänskäilyä on vielä ilmassa, joten toivottavasti housutkin pääsevät vielä tositoimiin ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hei,

 

mistä ihmeestä löytäisin syksyksi ulkoiluvaatteita mammamallia - yhdet ainoat housut löysin MissyMom-sivustolta, mutta pakkohan niitä muitakin on olla..

 

PK-seudun kauppavinkit sekä nettilinkit otan kiitollisena vastaan!

 

Mielenkiintoista olisi kyllä tietää, miksi äitiysulkoiluvaatteita on niin vaikea löytää. Itse jouduin sinnittelemään vanhoissa, numeroa liian suurissa tuulihousuissa, joista oli lopulta pakko luopua rv 30 paikkeilla kun eivät enää pysyneet ylhäällä :rolleyes:

 

Amerikkalaisesta nettikaupasta löytyisi fleece-"trikoot", en mene takuuseen niiden pakkasenpitävyydestä, vaikka talviurheiluun suosittelevatkin.

 

Näissä juoksuhousuissa on viileällä vähän pakkokin juosta, että pysyy lämpimänä.

 

Todella niukat valikoimat on kansainväliselläkin tasolla. Eivätkä nuo MissyMominkaan housut täydelliset ole - edes kiristysnyöreillä noin leveät lahkeet eivät sovi esim. pyöräilyyn (vaikka tämän voi tietysti "tyylikkäästi" ratkaista laittamalla vaikka säärystimet lahkeen päälle).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuo mamaliciouksen vaatteet ovat kivan näköisiä. Eikä mitään hirvittävän hintaisiakaan.. Mitään en vielä uskalla kyllä tilata.. Ja viimeisillään olevalta ystävältänikin saan joitain äitiysvaatteita lainaaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asos.comin ostoksia:

Pillifarkut (30£) ovat kokoa 10, mutta lahkeen pituutta ei voinut valita. Lahje taitaa olla kokoa 32. Olisi saanut olla 33-34, mutta menee nyt balleriinojen kanssa ja talvella saappaiden kanssa. Ovat päällä joustavat, eivätkä ahdista.

 

image1xl.jpgimage3s.jpg

 

Ja tämän printtiteepparin (18 £) ihan normimallistosta:

image1xl.jpg

 

.. Huomaa, että on tarvetta päivittää vaatekaappia lämpimän kesän jäljiltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näin muutenkin kirppiskahelina, tyhjätasku opiskelijana suosittelen Huuto.netissä myytäviä äitiysvaatteita. Vaatteet ovat ainakin tähän asti olleet myyjän kuvauksen mukaisia ja verrattain halpoja. Jotkin ovat käytettyjä, jotkin myydään käyttämättöminä. Suosittelen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin tutkailemassa nettikauppavinkkejä kun en ole löytänyt yhtäkään järkevää hametta (esim. farkkuhame ollut etsinnässä) kaupoista. Taitaa lähteä Bebelanelta tilaukseen tämä:

 

Jeansskirt3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Minä ostin huutiksesta hyvin samantapaisen parilla kympillä (posteineen), oli hyväkuntoinen. Kannattaa tsekata sekin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisko kellään tiedossa oikein pehmeitä ja joustavia housuja? Farkuissa viihdyn ja koko ikäni olen farkuissa kulkenut, mutta nyt maha sanoo, että EI. Käytössä on Mamalicoucsen alkuun oikein ihanalta tuntuneet farkut, joissa on se leveä resori, mutta se farkkuosa painaa istuessa edestä mahaa jo nyt, vaikka vasta 18. viikko menossa eikä mahaa juuri nimeksikään. Löytyiskö siis jostain toooosi matalia farkkuja, joissa olisi se resori?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaran mammafarkut ovat suht matalat ja resorilla, ja mukavat päällä.

 

Lisäksi suosittelen kyllä näitä, vaikka eivät ole farkut:

image1xl.jpgimage4xl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Manta: Mitä kokoa tilasit asos.comin nuo mustat housut? Ja mitä kokoa käytät ns. normaalisti eli Suomi-koossa (36/38/40 jne..)? Jos saa udella :) Mä olen tilannut asos.comista vaan hameita ja housukoot on vähän hukassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Saa udella :D. Olen normaalisti henkkamaukan housuissa koko 38.

 

Minusta tuntuu, että nuo kymppikoon housut saattavat mennä koko raskauden ajan jalkaan. Nyt (ts. viimeksi neuvolassa rv 18+5) oli painoa tullut +6kg eli vielä varmaan ainakin samanmoinen tulossa. Nyt tahti on ollut nopeampi kuin esikoista odottaessa. Housuissa on hyvin tilaa reisissä ja maha-peppu -sektorilla. Kangas on "stretsiä" eli tosi mukava päällä :).

 

 

Olen tilaamassa spanxeja asos.comista, mutta arveluttaa tulisiko ottaa S 8/10 vai M 10/12? Pikkujouluaika lähestyy ja kuumeinen hippavaatteiden pohdinta... ja noilla saisi jenkkakahvat piiloon :D.

 

image1xl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olisko kellään tiedossa oikein pehmeitä ja joustavia housuja? Farkuissa viihdyn ja koko ikäni olen farkuissa kulkenut, mutta nyt maha sanoo, että EI. Käytössä on Mamalicoucsen alkuun oikein ihanalta tuntuneet farkut, joissa on se leveä resori, mutta se farkkuosa painaa istuessa edestä mahaa jo nyt, vaikka vasta 18. viikko menossa eikä mahaa juuri nimeksikään. Löytyiskö siis jostain toooosi matalia farkkuja, joissa olisi se resori?

 

Mulla on ollut sama ongelma esikoista odottaessa ja tässä toisessa raskaudessa. Nyt löysin Bebesistä Espritin farkut, joissa ei ole tota leveää resooria ja muutenkin toi etuosan joustoresoori alkaa matalampaa ja vielä on mahtuneet omankokoiset näistä. Ja ihanat ovat kun ei paina. Noi Mamalicioukset on kivan malliset muuten mut mulla niitä sais ostaa raskaudessa ainakin kolmet erikokoiset... Joku on tainnut sanoa et nää matalavyötäröiset valuis. No, valuu ne ehkä vähän mut ei ainakaan mun mielestä niin paljon kuin ne korkearesooriset.

Share this post


Link to post
Share on other sites