Hanku

Tukiliivi synnytyksen jälkeen

76 posts in this topic

^^ Ostin ennen toista raskautta Lindexistä tukipöksyt, jotka ulottuvat tuohon rintojen alle. En kuitenkaan tykännyt käyttää niitä, koska minusta niissä voimakkain puristus tuli liian ylös ja se yläreunan resori (jossa kulkee silikoninauha) oli aika kova. Minulla on melko leveä rintakehä ja alimmat kylkiluut ovat leveällä, ja tuntui, että jouduin pöksyjä käyttäessäni supistamaan rintakehääni ja ylävatsalihaksia, jolloin taas alavatsan kontrolli hävisi ja alavatsa alkoi pömpöttää helpommin. Ja siis tämä raskauksien välillä, kun olin jo palautunut ekan jälkeen kutakuinkin vanhoihin mittoihini. Omalla kohdallani siis noista housuista tuskin olisi synnytyksen jälkeen apua. Parhaaksi kuvittelisin semmoisen vain vyötärölle ja vastalle ulottuvan liivin taikka pitkähelmaisen, muotoilevan aluspaidan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan kokeillut tuollaista edelliselläkin sivulla mainittua Verkkoapteekin edullista tukivyötä? Tukeeko riittävästi, onko ahdistavan kuuma kun sisältää villaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on tuo Verkkoapteekin vyö! Se on miellyttävä päällä, joustaa siis hyvin (kannattaa valita mieluummin pienehkö koko kuin reilu), villa ei kutita eikä nyt talvella ole ollut yhtään liian kuuma. Kesällä voisi kyllä olla... Vyö ei tue hirmuisen paljoa, koska se on tasainen pötkö eli sitä ei voi kiristää tiukemmalle juuri vyötärön kohdalta kuten ehkä esim. Bellybandittia voi (ei ole tosin kokemusta). Mutta kevyehköön käyttöön ok! Ja tosiaan tuo on niin miellyttävä päällä, että sitä viitsii pitää päällä vaikka koko päivän. Mulla oli tukevampikin vyö, mutta se puristi niin että sain mahavaivoja (ei ilma kiertänyt suolistossa kai :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon ehkä ihan hippusen ajoissa kyselemässä tässä ketjussa, mutta ;)

Onko kellään kokemusta tuosta Carriwellin belly binderistä? Belly bandit on ilmeisesti hyväksihavaittu, mut onhan se kallis, ja ainakin mua epäilyttää et se voi kesällä jäädä kuumuuden takia käyttämättä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen surffinut ihan huolella noita belöly bindereita/tukiliivejä. Jotenkin ero mikä pisti silmään tuossa Carriwelissa se näytti jotnekin tosi kaposelta ja mulla ainakin esikoisen jälkeen suurin tuen tarve on tuolla navan alapuolisella alueella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suosittelen belly banditia, tää ei hiosta oikeasti yhtään (mulla se belly bandit bamboo), ja kursii mahaa hyvin kokoon! Mulla tehtiin sektio, ja pystyin laittaa tän n. 3pvää sektiosta päälle (kun vatsassa ei ollut enää ilmaa ja pystyin jo vähän liikkumaan). auttaa suunnattomasti myös kipuihin joita tulee kun vatsaa roikkuu ja heiluu valtoimenaan. ei yhtään haittaa pitää tätä 24h, on mukava :)  multa siis 2 vinkkiä: käyttäkää jojobaöljyä mahaan palauttamaan ihon kimmoisuutta, ja tukivyö päälle heti kun voitte niin oon varma että parantaa mahiksia palautua vatsasta :) toimii mulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin loppuraskaudesta tuon Carriwellin, ja tuli sitä aluksi käytettyäkin. Oli ihanan napakka tunne tuo vyö päällä, kun se maha oli lähinnä pullataikinaa. Mut en kauaa jaksanut päälle pukea tuota, mulla kyllä mahanahka palautui tosi äkkiä, eikä jääny vararengasta juurikaan. Tiedä sitten onko tuolla tukiliivillä tekoa siihen asiaan. Mut ei mikään turhake missään nimessä ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostelen..

 

Belly bandit bamboon hankkimista suunnittelen (jos vaikka bambunen ei ois niin tukala kesälläkään) mutta todella mietityttää tuo kokoasia, miten ihmeessä sitä osaa valita oikean!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä mietitään samaa.. Yhdessä blogissa näin ja kiinnostuin itse kans kyseisestä vyöstä ja antaahan se hyvin tukea selällekkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kanssa tuon belly bandit bamboon koon kanssa mietin, että mikä se pitää olla. Tuotteen omilla sivuilla oli ohje, että 1-2 koko isompoi kuin ennen raskautta tai 8.kuun mahan ympäryksen koko. Jos nyt ymmärsin oikein. Jenkeistä tilattuna tuotteelle tulisi hintaa 54e, mikä houkuttas enemmän kuin ostaa suomesta.

Mulla ennen raskautta koko olisi XS, nyt 7. kuun mahan ympärys SM, eli mun pitäis tilata koko M, jos nyt käsitin oikein..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mua harmittaa, kun oon niin arka, etten uskalla ikinä tilata ulkomailta mitään. Tota samaa vyötä kun itekin oon metsästänyt, mutta se on tosiaan kamalan kallis täällä. Ja mistään ei taho käytettynä löytyä.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin oon hieman pohtinut joko Belly Banditin ja Carriewllin belly binderin hankintaa. Vasta ajatuksen tasolla on mietinnät. Belly Banditin suhteen mietin juuri tuota kokoa. En osaa sanoa mikä koko olisi ennen raskautta, mutta nyt rv32 mittasin juuri mahanympärystää navan kohdalta ja sain lukeman 95-96cm. Olisko 8. raskauskuukausi, jolloin mahan mittaamista pitäisi tehdä rv 28-32. No jokatapauksessa mun pitäisi kai tilata tällöin koko M, mutta silti jäin itse miettimään, että pitäisköhän kuitenkin ottaa se pienempi SM. Ed. raskaudessa maha ei kasvanut enää lopussa paljoakaan näiltä viikoilta ja mietin, että sitten harmittaa, jos kallis tukivyö jääkin liian reiluksi nopeasti. (Ihmepalautuminen mulla varmaan kuvitelmissa :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ mulla taitas mitta mennä niin niukasti yli tuon s- koon, joten tilaan sen. Js sais ekoina päivinä kursitta mahan ympäri niin ei jäisi heti reiluksi..tulee muuten suolanen hinta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama juttu, jos päädyn Belly Banditiin, niin tilaan koon S. Ihan muutaman sentin mahanympärys nyt ylittää tuon S-koon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^minä tilasin oman belly banditin juuri samalla ajatuksella. Mittojen mukaan S olisi ollut pari senttiä liian pieni, mutta tilasin kuitenkin sen. Se olikin synnytyksen jälkeen juuri sopiva. Tietysti jos olisi joutunut sektioon, niin voi olla, että vatsa olisi palautunut vähän hitaammin, mutta todennäköisesti pienemmälle vyölle tulee kuitenkin melko pian käyttöä. Muistaakseni Pepinon kanssa sai sovittua pitemmän palautusajan belly banditille. Sitä kannattaa kysyä, jos aikoo tilata Suomesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä uskaltauduin nyt ostamaan ton bamboo belly banditin. Ehkä olis pitänyt odottaa vielä muutama viikko, että olisi varmistunut toi mahanympärysmitta, mutta otin nyt vähän riskillä, kun sai "halvalla". Tällä hetkellä siis rv 31+3. Löysin netistä käytetyn, koossa L. Toivottavasti ei oo hutiostos. 

 

Kuinkahan nopeesti sektion jälkeen voi alkaa tota vyötä käyttämään? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä yritin sinne pepinoon ottaa yhteyttä puuttuvasta koosta jonka olisin halunnut, mutta kahdesta yhteydenottopyynnöstä huolimatta ei sieltä vastattu mitäään. Melko huonoa asiakaspalvelua..löysin omani kuitenkin käytettynä ja pitää vaan toivoa että s menisi joten kuten päälle.

Edited by hernevarvas

Share this post


Link to post
Share on other sites

hernevarvas, ompa tosiaan huonoa palvelua :( 

itse kun laitoin sinne s-postia, niin sain heti seuraavana päivänä vastauksen. Voisikohan jotenkin tää kesäaika vaikuttaa.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laittelin itsekin Pepinolle postia kokoa kysyäkseni, kun tuota S-kokoa mietin, kun menee sen muutaman sentin yli. Vastaus oli että sen S-koon saa venytettyä vielä jopa 100cm ympärykselle, vaikka ohje on koolle S 84cm - 94cm, jos tästä apua on jollekin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuo Belly Binder Carriwellilta oli tosi paljon käytössä lopputalvella ja myös keväällä, kesällä ei hikoilun takia laittanut (aika paksua jämäkkää kangasta), yleensä liikun julkisilla ja työntelen vaunuja joten joka tapauksessa hiki tulee ilmankin. Itsetuntoa ja ryhtiä kohottava vaikutus oli mun kohdalla ja, kun tietoisesti piti samalla myös keskivartaloa itsekin enemmän korsetinomaisesti lihaksilla, tuntui kyllä keskivartalolihaksissakin alussa. Mulla siis auttoi myös muistamaan itse vetämään selän suoraksi ja rintakehän ryhtiin - eihän sillä mahamakkaroita saa kadotettua vaan piilotettua kylläkin. Kesällä vartalo oli jo niin palautunut että ei sitä oikeestaan tarvinnutkaan enää. Suosittelen kyllä Belly Binderia vaikka itsellä ei muista tukiliiveistä ole kokemusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ööö, hiukan hölmö kysymys, mutta onko muilla BB:n käyttäjillä tuntunut siltä että alakerrasta tulee jotain ulos kun sen ympärilleen kiristää? kokeilin sitä kun kotiin päästiin 4pv synnytyksen jälkeen ja ikävä paineen tunne tuli alakertaan. :huh: En sitten uskaltanut uudelleen kokeilla..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Joo todellakin, oon voinut pitää vaan pieniä hetkiä sitä, kun tuntuu, että alakertaa turvottaa entisestään ja eppari kipeytyy. Ja että virtsarakko lumpsahtaa pihalle. Harmittaa vähän, mutta odottelen jos se tunne helpottais ja vois vielä käyttää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yritin tilata Belly Banditia suoraan ko. firmasta, mutta tilauslomake vinkuu siitä, ettei osoitteeseemme löytynyt toimitustapoja, que?

 

Äh, olkoon. Ei siinä nyt niin tolkuttoman kovaa hintaeroa ole Pepinoon.

Edited by Jenny-Maria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now