Snazu

Vauvani/lapseni oppi taidon!

339 posts in this topic

Meillä opittiin samana päivänä nousemaan istumaan, ryömimään eteenpäin ja konttausasento.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä noustiin konttausasentoon! :) Nyt sitä sitten suututaan valtavasti jos lattia on liukas eikä siinä pysy kontillaan vaan jalat mätkähtää takaisin maahan. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en nyt tiedä onko tämä niin riemurikas taito, mutta poika oppi avaamaan keittiön laatikot, vaikka niissä ei ole vielä vetimiä. :blink: (muutettiin jouluksi vastarakennettuun omakotitaloon ja jätettiin vetimet vielä laittamatta ettei poika pääse tyhjentämään kaappeja ja laatikoita, nyt ne kai sitten voi laittaa... :rolleyes: )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kun pojalle sanoo "ei, ei" se pudistaa päätään. :P

 

Joo sama homma ja kun nostaa sormen ja sanoo "soo soo", poika heiluttaa etusormeaan ja heiluttaa päätään. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuopus kääntyi tänään ensimmäistä kertaa selältä vatsalleen. Olin niin iloinen toisen puolesta, kun se on sitä monena päivänä kauheella "raivolla" naama punaisena yrittänyt ja nyt se sitten onnistui :wub: Saa nähdä onnistuuko enää huomenna...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä en nyt tiedä onko tämä niin riemurikas taito, mutta poika oppi avaamaan keittiön laatikot, vaikka niissä ei ole vielä vetimiä. :blink: (muutettiin jouluksi vastarakennettuun omakotitaloon ja jätettiin vetimet vielä laittamatta ettei poika pääse tyhjentämään kaappeja ja laatikoita, nyt ne kai sitten voi laittaa... :rolleyes: )

 

Laita johonkin alalaatikkoon muovisia kippoja ja kuppeja ja sitten annan pojan availla sitä laatikkoa ja tutkia niin saat laittaa ruokaa ja touhuta rauhassa. Mä aloin tekemään näin kun tyttö alkoi tempomaan laatikoita auki...Nyt tyttö menee ite sille alalaatikolla ja levittää kaikki kipot lattialle ja rummuttelee niitä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nyt meillä ryömitäänkin! Ihan muutamia senttejä kerrallaan, mutta kuitenkin, ja selkeästi itseään vetää :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän poika on oppinut mitä tarkoittaa pupu :) Tänään 4 kertaa haki lelupupunsa kun kysyttiin että missä pupu on :wub: Tää on siis eka sana, jonka tarkoituksen todistetusti ymmärtää, siksi siis iso juttu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poika oppi tänään niistämään ihan itse ja omatoimisesti. Itkuparkukohtauksen (ah, uhmaaa?) jälkeen käveli tomerasti vessaan, otti palan paperia ja töräytti siihen. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poitsu taisi tänään ekan kerran nousta tukea vasten seisomaan kun mä makasin kyljelläni lattialla ja poitsu kiipesi mun lantiota vasten ja seiso sitten siinä kädet ja jalat suorina... kai se lasketaan? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun mä laulan "Blinka lilla stjärna där" (tuiki tuiki tähtönen) poika tekee sellaista tuikkimis-liikettä kädellään eli puristaa käden nyrkkiin ja avaa sen monta kertaa peräjälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poikani 1v 11kk oppi piilottamaan puhelimeni DVD-kotelon sisään ja laittamaan ko. kotelon takaisin DVD-hyllyyn. :huh:

 

vietin sitten riemukkaan kolme tuntisen etsiessäni puhelintani. onneksi on Facebook, jossa voi ilmaista tarpeensa tulla soitetuksi. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ :lol:

 

Poika (9kk) opi juuri tuomaan pallon jos pyydän hakemaan sen. Oppi myös ajamaan leikkiautolla ees taas sen sijaan että hakkaisi sillä vaan lattiaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän poika kääntyi tänään ensimmäistä kertaa ihan oikeasti ja tarkoituksella selältään mahalleen! :) Viisi kertaa peräjälkeen ei voi olla enää sattumaa tai vahinkoa. Ikää jantterilla 3kk ja 11pv.

 

Enää pitäisi oppia tykkäämään siitä mahallaan olosta eli tukemaan ylävartaloa käsillä... nyt poika räpistelee kädet ilmassa ja ähkii tuskissaan kun on varmaan kohtalaisen raskasta pitää koko yläkroppaa ilmassa selkä- ja niskalihaksilla :lol: Noh, ehkä se oivalluksen leimaus tässä vielä tulee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän pojalla on selvästi jotain ajatustoimintaa päässä! :D Olin yllättynyt, että vauva oivaltaa heti, miten taaperokärryllä tehdään uukkari tai muuten käännetään. Lisäksi äijä ymmärtää yllättävän hyvin puhetta. Esim "missä on se kirja missä on se koira" sai äijän menemään lelulaatikolleen etsimään neljässä osassa olevan kirjan sitä osaa, missä on koiran kuva. Pitääköhän tässä jo ruveta kohta varomaan mitä suustaan ulos latelee... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poika seisoo tuetta jo lyhyitä aikoja mutta ajat pidentyy hiljalleen.

Edited by violetti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö oppi eilen (5kk, 1vko ja 5pvä) nousemaan konttausasentoon ja peruuttamaan. Tänään peruutti monta metriä ja olisi mennyt varmaan pidemmällekin, jos mielenkiintoinen kukkaruukku ei olisi tullut tielle. Pikkusormet melkein yltti multaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poika oppi toissapäivänä nousemaan istuilleen. Lisäksi pinsettiote on hallussa, valitettavasti... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä noustaan seisomaan ketterästi kaikkea vasten, valitettavasti :lol: Komeasti lensi tavarat tv-tasolta tänä aamuna :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now