Snazu

Vauvani/lapseni oppi taidon!

339 posts in this topic

Miedän neiti oppi uimaan ilman kellukkeita :D !!!

Sukeltaa osasi jo alku kesästä, mutta nyt vetelee suht. pitkään pinnanpäällä :)

Äidin iso rakas prinsessa :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihanaa, luvan kanssa saa hehkuttaa! Aino oppi 2 kk:n 2 vko:n ja 2 pv:n iässä kääntymään selältään mahalleen! (joo, eka arvelin et sattumaa/vahinkoo, mut sen jälkeen se on pyöriny joka päivä - siis yht. neljänä päivänä, ei kai se enää vahingossa sitä tee, eihän?)

 

muoks. eipäs ku 2 kk 3 vko ja 2 pv. Aino oppi kääntymään, äiti ilmeisesti ei oppinu laskemaan.

Edited by Loorus

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meilläkin opittii juuri itsekseen taputtamaan epämääräisesti :) Ihan selvästi kuitenkin taputtaa. Laululeikeissä, joissa minä taputan neidin käsiä, neiti pitää kätensä nyrkissä.

 

Meillä opittiin eilen myös kääntämään kirjan sivua! Onhan neiti ennenkin käännellyt sivuja mutta nyt hän käänsi iltasadussa joka sivun, kun loru oli luettu :wub: Ihanaa, meidän iltasadun lukeminen sai taas uuden muodon. Siis luetaan äitiyspakkauksen mukana tullutta lorukirjaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lapseni tunnistaa automerkkien logoja :lol: Ei nyt vielä sentään erota niitä toisistaan, mutta hihkuu kuitenkin "hevvi" (oma sanansa autoille) ja osoittelee Toyotan logoa. Kyseisessä mainosläpyskässä ei ole mitään muuta autoihin viittaavaa, vain tekstiä ja maisemakuva... Lapsonen on jo aikaisemmin osoittanut tunnistavansa TM:n logon muiden lehtien joukosta, ja tietää, että siinä on autoja, vaikkei kansikuvassa olisikaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö oppi pari viikkoa sitten taputtamaan kypsässä 1v2kk iässä :lol: Mä olin jo luopunut toivosta että ei se opi ikinä. Nyt taputtaa ihan innoissaan aina kun pyytää. Ihanaa!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä poika oppi sanomaan ruokailun päätteeksi "kiitti" :wub:

 

Meillä kans...paits että se sanoo "täätti". :lol: Mä siis aina ruokailun jälkeen kysyn että "Mitä sanotaan" ja tähän poika vastaa täätti!

 

Sitten poika vihdoin uskalsi päästää irti mun kädestä ulkona kävellessään eilen, ja tänään jo kiisi useita satoja metrejä ihan itsekseen metsätiellä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä opittiin viimein kävelemään, tänään mentiin jo "pitkiä" matkoja, aiemmin vain muutamia askelmia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä opittiin eilen tuomaan äidille tavaroita, ja äiti sitten viskoo niitä pitkin asuntoa, ja poika juoksee perässä ja tuo takas... Todella hauskaa pikku ukkelin mielestä :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vihdoin, yli puolen vuoden sitkeän ja kivikkoisenkin harjoittelun jälkeen näyttäisi siltä, että juuri kolme vuotta täyttänyt esikoisemme on oppinut kokonaan (= molemman laatuisten hätien suhteen) päiväkuivaksi. Puuh, jee, vihdoin! Yövaippaa vielä pidetään eikä sen kanssa niin kiire olekaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poitsu kiipesi just äsken eka kerran ulkoportaat ylös ja alas ihan ilman apuja! :o Rappusia on kymmenisen kappaletta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poika oppi kääntämään taaperokärryä itse B) Ei tarvii enää olla vierssä kääntelemässä joka kulman tai käännöksen kohdalla vaan poika osaa itse!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö nousi tiistaina eka kertaa itse istumaan <3 ja tänään teki sen jo toisen kerran, vähemmällä ähertämisellä! ^_^

(toki pian sen jälkeen kun äiti oli tullut ihastelemaan, mentiinkin liian kovaa vauhtia takaraivo edellä lattiaa kohden, eli itku pitkästä ilosta, mutta kyllä se siitä! B) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä opittiin taputtamaan <3

 

Minkäs ikäinen vauva teillä on? Tikkeri kun puuttuu, niin ei tiedä milloin tämä ihastuttava taito on opittu ;)

 

marninkainen Kiva kun vinkkasit lentosuukoista :) Mä en ollut sellaisia edes muistanutkaan. Nyt mekin harjoitellaan lentosuukkoja :lol: Neidin mielestä on erittäin hauskaa kun äiti lähettää lentosuukon. Itse hän ei vielä taitoa osaa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä otettiin eilen ensiakeleet! <3 Tähän asti on kyllä useamman viikon kovaakin viilettänyt taaperokärryn tmv. avulla ja noita ekoja askeleita ilman tukea on jo ehdittykin odottelemaan... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jee, ihanaa huomata, että tyttö ihan oikeastikin ymmärtää puhetta (eikä vain äidin mielestä ;))! Osaa kerätä tavaroita lelukoriin, kun sanotaan, että "nyt siivotaan, laita lelut koriin", menee valokatkaisimen luo kun kysytään haluaako laittaa lampun päälle ja ojentaa esim. lelun kädestään pyynnöstä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän 7kk ikäinen poitsu on nyt vajaan viikon verran noussut tukea vasten seisomaan. :wub: Ihan hirveellä tahdilla tulee uusia juttuja nyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tyttö nousi just ensimmäisen kerran tukea vasten seisomaan! :D Ja korjattua ikää on siis 7kk. Ja viime viikonloppuna tyttö oppi konttaamaan. :wub:

Edited by dizo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän poitsu kääntyi selältä vatsalleen ja samointein vielä takaisinkin :lol:

 

edit. Tämä taito siis löytyi kun poika oli 4kk3vko3pvä vanha..

Edited by adamo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Minkäs ikäinen vauva teillä on? Tikkeri kun puuttuu, niin ei tiedä milloin tämä ihastuttava taito on opittu ;)

 

Ois muuten ihan kiva että ihmiset kirjoittais kanssa lapsen iän, kun ei tosta tickeristäkään oo hyötyä pidemmän päälle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now