Annis_

Kemiallinen raskaus

233 posts in this topic

Mä kävin yksityisellä kun mulla oli jo kaksi kertaa tapahtunut keskenmeno. Kävin kierron puolessa välissä. Kerroin et epäilen kohdun olevan liian ohut. Sit kun lääkäri tutki niin se sanoi vaan että kohtu on siisti ja kunnossa...

Ei siis sanonut kuinka paksu se oli. Mutta oletin et se olisi ollut sitten ok, mut jotenkin jäi varmistamatta se asia...

 

Muoks. kävin taas yksityisellä ja se sanoi että liian ohut kalvo, ei siinä kuulemma mikään pysy mukana! Helpotti kuulla että tähän löytyi joki syy! Nyt toivotaan Terolutien avulla parempaa tulosta...

Edited by Kirppu82

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ "kiva" kuulla että selitys löytyi! toivotaan että terot auttaa limakalvon paksuuntumiseen! tai jos ne ei auta niin sitten joku muu lääke varmasti ainakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kemiallisen raskauden ja varhaisen keskenmenon erot taitavat olla pienet, joten enpä oikein tiedä kummasta puhuisin. Mutta testasin odotetun plussan kp 29/26-27. Oireet olivat olleet jo kohtalaisen selvät reilun viikon: tissit sattuivat, alamaha sattui, huono olo ja heikotus jne. Itse olin jo hyvin varma että nyt taitaa tärpätä. Muutama päivä ehdittiin plussasta iloita, kunnes alkoi runsas vuoto, testi näytti miinusta ja raskausoireet katosivat samantien ja tilalle tuli tyypillinen kuukautisolo. Harmittaa kun ehti jo niin iloita asiasta ja nyt täytyy palata takaisin yrittämiseen. Hyvänä puolena on että nyt tiedämme että raskaaksi tuleminen onnistuu. Jotkut teistä saman kokeneista ovat käyneet gynellä tai verikokeissa, nyt mietinkin onko se tarpeellista tässä tilanteessa kun alkua pidemmälle ei päässyt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kans ilmeisesti viime kierron lopulla kemiallinen raskaus. Testi näytti parin päivän ajan haaleaa mutta selkeästi havaittavaa plussaa ja kiinnittymisvuotoakin oli viikko ennen plussausta. Vuoto alkoi kuitenkin parin päivän päästä ja oli heti runsaampaa kuin yleensä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin on ollut ilmeisesti kemiallinen raskaus juuri ennen raskautta, josta tuloksena oli meidän typy. Vuoto alkoi ennen kuin olin ehtinyt testata mutta oli todella pitkä, runsas ja kivulias, minkä takia menin lopulta lääkäriin. Verikokeessa sitten näkyi, että olin ollut raskaana. Koska en ollut ehtinyt testata, mä itseasiassa ilostuin tosi paljon tuosta tiedosta, että olin ollut ainakin hitusen raskaana. Mä nimittäin pelkäsin, etten oikein ovuloi, mutta tuo kemiallinen raskaus todisti ainakin hedelmöityksen tapahtuneen. Lisäksi ultrassa lisääntymiselimet vaikuttivat olevan kunnossa, joten vauvan yritykseen tuli rennompi ote. Pidettiin seuraava kierto taukoa ja sitten heti tärppäsikin. Toissapäivänä varmentuneesta RV 11+2 keskenmenosta en ole ihan yhtä iloinen. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taalta loytyy tuore kokemus kemiallisesta raskaudesta :(. 6 paivaa sitten tein kaksi positiivista raskaustestia, 3 paivaa sitten negatiivisen, ja sita seuraavana paivana alkoi vuoto ja se varhainen keskenmeno. Viikkoja oli kasassa vasta 4+5. Eipa paljon naurata, mutta toisaalta vasta nain alkumetreilla asiaa on ehka helpompi ajatella realistisesti ja etsia siita jotain positiivista. Hedelmoittyminen sentaan onnistui, joten eikohan se onnistu uudestaankin. Tilastot ovat aika hurjaa luettavaa, jopa 50-60% raskauksista menee kesken nain aikaisin - tosin usein niin aikaisin, ettei raskaudesta edes tiedeta ja keskenmeno menee myohastyneiden menkkojen piikkiin. Olin menossa tanaan verikokeeseen noiden viime viikkoisten testitulosten takia, mutta nytpa sita ei tarvita... yritysta jatketaan silti saman tien tasta uudesta kierrosta, positiivisella mielella eteenpain vaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin kuulun tähän kerhoon. Viiime kierrossa tein haamun 37/37 kun tiputtelu ei menkoiksi yltynytkään, mutta sitten myöhemmin ei tullut enää haamuakaan ja tiputtelu vaan jatkui. Kunnon vuoto alkoi vasta 20 päivää myöhemmin (eli oisko tuo nyt sitten "keskeytynyt kemiallinen raskaus" :) ). Seuraavasta kierrosta sain plussan ja nyt ois menossa 6+2, saapa nähdä käykö nyt parempi flaksi vai not.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä luulen kanssa kuuluvani tänne tai en tidä oisiko tää varhainen km. Testasin kp 31/30-34 haalean plussan, samoin seuraavana päivänä. Sitten kp 34 tuli testiin heti plussa, mutta se haihtui kun kontrolliviiva piirtyi. Samana päivänä hieman punaista vuotoa pyyhkäistäessä. Nyt menossa kp 36 ja tullut enemmän vuotoa ja kipuja. Vuoto ei vielä kuitenkaan ole kunnollista. Luulen, että siis on km tapahtumassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mäkin kuulun tähän kerhoon. Viiime kierrossa tein haamun 37/37 kun tiputtelu ei menkoiksi yltynytkään, mutta sitten myöhemmin ei tullut enää haamuakaan ja tiputtelu vaan jatkui. Kunnon vuoto alkoi vasta 20 päivää myöhemmin (eli oisko tuo nyt sitten "keskeytynyt kemiallinen raskaus" :) ). Seuraavasta kierrosta sain plussan ja nyt ois menossa 6+2, saapa nähdä käykö nyt parempi flaksi vai not.

 

 

Mä voisin kans jatkaa tätä saagaa: eli tuo raskaus meni kesken myös. Seuraavasta kierrosta (eli nyt) tuli myös plussa päivää ennen menkkojen alkua, mutta sitten alkoi taas menkat, ihan ajallaan kylläkin. Jokohan neljäs kerta toden sanois. :)

 

Muoks: pitäisköhän munki kokeilla teroluteja kohta... miten sä Kirppu niitä käytät?

Edited by inkkumaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä luulen että mulla oli tämmöinen hässäkkä edellisessä kierrossa, sain haamuplussia dpo 10 lähtien cbllä ja oireitakin oli, mutta sitten plussat haaleni ja menkat alkoi muutama päivä muistaakseni myöhässä. Tässä kierrossa ei kummiteltu ja menkat alkoi ajallaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin kuulun kai tähän joukkoon valitettavasti. 11/08 sain plussan testiin mutta seuraavat testit olivat haaleampia ja kuukautiset alkoivat pari päivää myöhässä. 3 päivää sitten testasin ilmeisesti taas haalean plussan. Heti seuraavana päivänä testasin uudelleen mutta mielestäni viiva oli haaleampi. Tänään testasin uudestaan ja plussa sekin näyttäis olevan, muttei yhtään vahvempi. En usko, että tämäkään jaksaa kiinnittyä :( Perseestä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mulla ei tässä raskaudessa plussaviiva vahvistunut muistaakseni kovin paljoa. Tein muutaman testin ja viiva oli aina yhtä haalea. Nyt on kuitenkin meneillään jo rv 37.

 

Toivotaan, että sullakin kävis näin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muoks: pitäisköhän munki kokeilla teroluteja kohta... miten sä Kirppu niitä käytät?

 

 

En olekaan huomannut sinun viestiäsi... :)

 

Taisin kerran käyttää teroluteja, mutta vaihdettiin ne lugesteroneihin. Ne on kuulemma parempia, mutta en uskaltanut heti kokeilla niitä pähkinäallergian vuoksi. Ei ole onneksi tullut mitään oireita.

Niitä siis otetaan ovulaation jälkeen 10 päivää. Mä laitoin alateitse kolme kapselia yöksi vaikuttamaan. Kierron puolivälissä kävin aina gynellä tarkistuksessa ja hän määräsi aina koska aloitan luget. Mun kierrot heitteli jonkin verran.

 

Nyt en ole niitä käyttänyt kun tutkimukset alkoi alusta, mutta toivottavasti kohta saan taas niitä. Uskon, että mä tarvin ehdottomasti niitä, ettei mahd. alkava raskaus menisi kesken....

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä sain eilen myös Lugesteron-reseptin eilen näiden mun kahden kemiallisen/varhaisen km:n jälkeen. Kohdun limakalvo oli kuulemma tosi esimerkillinen 8,4mm ja muutenkin niinkuin pitää. Epäili, että kyseessä voi olla keltarauhasen vajaatoiminta, jolloin oma tuotanto on niin vähäistä, ettei se jaksa ylläpitää raskautta ja limakalvoa. Kyse on voinut olla myös vain tosi huonosta tuurista.

 

Mun käyttöohjeeni on, että 4 päivää ovistestiplussan jälkeen 1 kapseli (200mg) emättimeen ennen nukkumaanmenoa. Noin 2 vkon kuluttua ovisplussasta raskaustesti ja jos näyttää plussaa, niin Lugeja jatketaan ainakin rv6 tai ar-ultraan asti. Jos raskaustesti on nega, niin Lugejen käyttö lopetetaan ja menkat pääsee tulemaan. Tuliko sulle, Kirppu82, niistä jotain sivuvaikutuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

Mun muistaakseni, mulle ei tullut niin kauheesti mitään sivuvaikutuksia, kun useille muille. Ainoastaan ärsytti se, kun niistä tuli ihan selkeitä raskauden oireita! Innostuin joka kerta... mutta turhaan...

 

Mä aion kans kysyä gyneltäni kun sen seuraavan kerran nään, että pitäisikö munkin jatkaa niiden ottamista vaikka raskaus todetaan. (kunhan se tärppi tulis ensin!!) Kun edellinen gyne sanoi, että se 10 päivää riittää. Mut mä olen ihan varma, et mun kannattais jatkaa sitä, että mahd. raskaus pystyisi jatkumaan. Mullakin parani niiden avulla kalvon paksuun, mutta siltikin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuinka nopeasti teillä on vuoto alkanut?

 

Itsellä on tilanne, että sain viime sunnuntaina haalean plussan cb:llä, mutta nyt alkuviikosta en saanut enää yhtä nähtävää plussaa (apteekin oma näytti negaa ja kahdessa cb:ssä oli jotain pientä havaittavissa, muttei plussaksi voi sanoa). Nyt mietityttää, että koska vuoto alkaa vai alkaako :unsure: Missä kohtaa kannattaisi soitella neuvolasta ohjeita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla meni kaksi päivää, kun vuoto alkoi. Ja se vuoto kestikin vain kaksi päivää. Oli tosi outoa, sillä normaalisti mulla on kyllä runsaammat menkat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun menkat alkoi tuli vain ruskeaa tuhrua ja tein testin joka oli positiivinen. Tämän jälkeen meni 2 päivää kunnes alkoi kunnon vuoto kipuiluineen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nonni! Selvisihän tämäkin asia eli kemiallinen raskaus taitaa olla mulla nyt kyseessä. Kirjoitinkin asiasta jo tuonne kuumeilupuolelle, mutta tännehän mä kuulunkin...

 

suunilleen dpo 7 lähtien:

- aivastelua tosi paljon, jota ihmettelin

- lämmöt nousi 37,1:een, mutta en tuntenut olevani kipeä

- palelua

- väsymystä

- nenän tukkoisuutta

- dpo 10--> päänsärkyä joka ilta, vaikkei mulla yleensä särje päätä ollenkaan

 

Testasin dpo 12 aamulla clearbluella haamun. Seuraavana päivänä (eilen) menkkojen piti kertopäivien mukaan alkaa ja alkoivatkin. Eilen myös loppuivat kaikki raskausoireet kuin seinään. Vuoto on ollut menkkavuodon tapaista, mutta sisältänyt hyytymiä (mitä ei normaalisti ole) ja vuoto himpun vähäisempää, ehkä.

 

Harmittaa kovasti :/.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kemiallisen raskauden raja on yhtä keinotekoinen kuin jaottelu alku- keski- tai loppuraskauteenkin on. Rajana kemiallisen raskauden ja varhaisen keskenmenon välillä pidetään raskausviikkoa 5+0. Sitä ennen tapahtuneet keskenmenot luokitellaan kemiallisiksi raskauksiksi.

Tämä selvensi suuresti, kiitos! (Vaikka tuo lainaamani viesti onkin jo vuoden vanha ;))

 

Itselläni kun on nyt ollut juuri tällainen kemiallinen raskaus kahdessa peräkkäisessä kierrossa, viimeisin päättyi eilen :(

Alkaa jo mietityttää, mistä tällainen johtuu (vaikka yleisiähän nämä tuntuvat olevankin, jos kerran 50-60% alkaneista raskauksista päättyy näin)...

 

Olisikohan olemassa mitään ns. kotikeinoa, jolla alkaneen raskauden jatkumista voisi "tukea"...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole törmännyt aiheeseen liittyvissä nettisivuissa kotikonsteihin, mutta muakin kiinnostaa, jos joku tietää!

 

Mutta jos noin käy usein, niin kannattaa selvittää, että johtuisiko se liian ohuesta kohdun kalvosta tms. Tässäkin ketjussa joltain tälläinen ongelma löytyi, johon annettiin lääkkeitä. Kahdenkin kerran jälkeen syyn voi varmaan tutkituttaa.

 

Itse koin tämän ensimmäisessä yrityskierrossa tapahtuneen kemiallisen raskauden sen verran raskaaksi, että jos tapahtuu ensi kierrossa taas, niin ajattelin ainakin harkita tutkimuksia yksityisellä.

 

Kovasti jaksamista ja tsemppiä yritykseen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos, Luthien! :)

 

Tutkimuksiin yksityisellä meillä ei ikävä kyllä tällä erää ole varaa, mutta jos tätä vielä jatkuu, niin täytyy kyllä johonkin ottaa yhteyttä (kaipa ne julkisellakin jotain osaavat sanoa)... Mutta täytyy toivoa että onni kääntyisi, ja samoin teilläkin! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei toisesta ketjusta tutut Terppu ja Luthien ja kaikki muut!

 

Avauduin tuonne kuumeiluketjuun tästä myös, mutta varsinaisesti asiani kuuluu tänne:

 

Edellisessä kierrossa (yk1) huomasin selviä raskausoireita, kuten pahoinvointi, väsymys, paineen tuntu ja nippailu alavatsassa jne.. Tuli myös kiinnittymisvuoto. Kaikista oireista iloisena luulin tietäväni, että nyt tulee vauva! Kuitenkin kp29/32 tai kp30/32 (oon nyt niin väsy, etten muista ihan tarkkaan) aamulla raskausoireet loppuivat kuin seinään. Olin muistaakseni edellisenä päivänä testannut cb:llä haalean plussahaamun. Samana päivänä, kun raskausoireet loppuivat, alkoi vuoto. Ennen tätä kiertoni oli pitkään ollut 32 kp. Vuoto oli myös erilaista, kuin yleensä, tuli enempi hyytymiä, sattui paljon enemmän. Ennen vuodon alkua tuli ihan kamala päänsärky ja huimasi. Koen, että tässä oli kyse kemiallisesta raskaudesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now