Annis_

Kemiallinen raskaus

233 posts in this topic

Ilmeisesti kemiallinen raskaus täälläkin. Perjantaina (2.3.) haaleaakin haaleampi haamu testissä, taisi tulla testiajan jälkeen, että oliko sitten roskishaamu. Sunnuntaina 4.3. ilmestyi ehkä aavistuksen vahvempi, mutta silti tosi hailura haamu testiajan sisällä. Toiveet kohosivat ja täällä alettiin vauvaa odottamaan. Aikaisin tänä aamuna heräsin ja tunsin kovaa kipua. Vessakäynnillä huomasin, että vuoto oli alkanut. Olin niin yllättynyt, kun oli jo sellainen varmuus, että nyt olen raskaana. Toki tiesin, että vielä voi käydä kuinka vaan. Toisaalta oon iloinen siitä tiedosta, että raskaus on mahdollinen. Ajattelin, että en varmaan edes ovuloi kun olen pillereitä käyttänyt niin pitkään. Mutta voiskohan syy olla liian ohuissa kalvoissa tai jotain..?

Mä epäilin edellisiä menkkojakin keskenmenoksi, kun oli niin kivuliaat ja runsaat, myös paljon hyytymiä ja riekaleitakin. Tuolloin en ehtinyt testiä tekemään, joten totuutta en tiedä. Mielessä kävi epäilys kohdunulkoisesta, joka keskeytyi itsestään. Tuolloin oli nimittäin lämpöä max 37.4 ja kipua vasemman lapaluun kohdalla, joka heijasti puristavaksi vanteeksi rintakehän ympärille. Silloin ajattelin, että olin kipeänä, kun perheessämme muutkin sairastivat. Myöhemmin tajusin, että nuo oireet hävisivät, kun vuoto alkoi ja tulloin kiertokin jäi (oletettavasti) 24 päiväiseksi. Nythän kp:t oli jo jotain 48...

Tuolla toisessakin ketjussa kyselin, että miten tässä pitäisi menetellä, että oisko syytä käydä lääkärissä? Vai riittääkö esim. testin tekeminen vuodon loputtua todentamaan, että hormonit on laskenu (jos siis nega). Oikeestaan mulla ois muutenkin aika käydä tarkistuttamassa paikat, että hyvähän tuo ois käydä.

Mutta voi vehnä tätä ketutuksen määrää... -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ei tartte käydä lääkärissä. Mä oon testannut vuodon loppumisen jälkeen, että oon nähny, että hcg on nollissa. Pahoitteluni sinulle!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ei tartte käydä lääkärissä. Mä oon testannut vuodon loppumisen jälkeen, että oon nähny, että hcg on nollissa. Pahoitteluni sinulle!

 

Miten pitkän aikaa vuodon loppumisen jälkeen olet testannut ja saanut negan? Meillä nyt sellainen tilanne, että heti plussauspäivänä 10.3. alkoivat suht kovat vatsakivut ja kirkas verinen vuoto, jota jatkui 5-6 päivää yhteensä. Samalla hävisivät kaikki raskausoireet.

 

Viikko tuon jälkeen tehtiin uusi digitesti, josta edelleen tuloksena "raskaana 1-2", eli olisiko sitten hormonitasot vielä sen verran korkealla. Minulla itselläni on tunne, että raskaus meni heti kesken/oli kemiallinen, mies edelleen uskoo, että pieni on tulossa. Soittelin neuvolaan ja sieltä ohjeistivat testaamaan vielä kerran nyt tulevana viikonloppuna, eli 2 viikkoa vuodon alkamisesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos! Me nyt hätäpäissämme testattiin eilen eli päivän verran yli kaksi viikkoa vuodon alusta ja näytti ihan puhdasta negaa. Eli tuo pari-kolme viikkoa on varmaan hyvä aikaväli testailla tilannetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime ti digitesti näytti Raskaana 2-3vk, perjantaina snadia vaalpun tuhrua, sit aukes vähitellen hanat ja tänään maanantaina hcg enää 12 ja lekuri arvioi kemialliseksi raskaudeksi..

Toivottavasti merkkaavat kirjoihinsa ja kansiinsa jotta päästäis pian tutkimuksiin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pahoittelut tännekin icela ja gurmeli :( ja tietysti muillekin pettyneille halauksia :lipsrsealed:

 

Oma kemiallisten saldo on 5-6 ja siihen päälle yksi ku epäily joka hiipui itsestään (r-testi selvä plussa kp9 ja nega kp11).

Olen laskenut kemiallisiksi vain ja ainoastaan ne kerrat, joissa joko digi on plussannut, tai testiin on tullut ihan selvästi viiva testiajalla ja viivaa on tullut useampana päivänä peräkkäin kierron lopulla, yleisimmin dpo10-14. Jos laskisin kaikki roskishaamut kemiallisiksi, niitä olisi jo ainakin 10 sillä joka kierron lopussa saan raskaustestiin vähintään selkeää viivanpaikkaa kun testin teosta on kulunut +15min. Tosi monessa testissähän lukeekin ellei jopa kaikissa, ettei testiajan jälkeen tulleet viivat meinaa mitään eikä niitä pidä tulkita kemialliseksi tai miksikään muuksikaan, koska kaikkiin testeihin voi tulla "harhaviiva" testialueelle testiajan ulkopuolella ilman että veressä on hcg koholla.

Digitesti on niin herkkä (25 yksikköä), että jos saa samanherkkyyksiseen pregcheck-liuskaan testiajalla punaista viivaa, pitäisi diginkin sanoa raskaana.

 

Fiksuintahan se olisi nakata testi heti roskiin kun on katsonut tuloksen ettei tule ikäviä väärinkäsityksiä. Mutta kummasti ne omatkin negat usein jää kaappiin roikkumaan.. Onneksi on tässä melkein puolentoista vuoden yrityksen aikana oppinut ettei kannata pitää raskautena jokaista viivaa jonka testialueelle saa, vaan uskoa vain siihen mitä näkee testiajalla :)

Edited by -Mollamaija-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla mitä ilmeisemmin oli tammikuussa kemiallinen raskaus. Kierto normaalisti 25-27-pvää ja nyt vuoto alkoi kp33. Sitä ennen tein pari testiä, en nyt enää muista kierron päiviä mutta ekaan tuli selkee viiva ja toiseen himmeämpi. Aikaisemman suhteen selittämättömästä lapsettomuustaustasta johtuen askarruttaa nyt että miten tuo kemiallinen pitäisi ottaa, positiivisena, että jotakin edes tapahtuu vai ajatella se niin, että kiinnittymisessä on tod.näk jotain häikkää.... Hirmu yleistähän on että raskaus menee kesken jo ennen kuin edes tietää olevansa raskaana mutta omalla kohdalla tää oli pisin vaihe mihin on koskaan päästy edellisessä tai tässä nykyisessä suhteessa, jossa ehkäisy jätettiin pois 11/2011.

Edited by Retiisi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tapahtunut tällä viikolla.

 

Menkat olivat 12 pvää myöhässä ja vasta silloin (nyt ma) näytti hailean plussan. Mutta silloin alkoihin jo vuoto. Eiliseen mennessä olin vuotanut siis 4 pvää ja menin gynelle. Diagnoosi oli kemiallinen raskaus - ja nyt kun luen teidän muiden kokemuksia, tiedän vihdoinkin (kun koko heinäkuun ja menkkojen viivästymisestään viivästyessä ihmettelin että MIKÄ on) mitä mulle on tapahtunut.

 

Gyne sanoi, että aina jos on raskaustesti plussalla ja silti vuotaa yhtään runsaammin verta, pitäisi käydä tarkistuttamassa mistä on kyse; onko kohdun ulkopuolinen raskaus tms. Eli hänen mukaansa kannattaa mennä näyttämään vaikka itse arvaisi mistä on kyse.

 

Lisäksi hän sanoi, että raskaushormonin poistuminen verestä on yksilöllistä ja siinä on sama logiikka kuin alkoholin poistumisella: jos on paljon hormonia, sen poistuminen kestää pidempään. Oman hailun hormonini hän arveli jo nyt poistuneen, mutta neuvoi varmistamaan asian testillä vasta ensi viikolla. Toisaalta pidemmälle ehtineen raskauden keskenmenon jälkeen voi kestää hyvinkin pitkään ennen kuin hormoni poistuu kokonaan.

 

Osan otto kaikille saman kokeneille! Eilinen on takana ja pikkuhiljaa eteenpäin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kertokaapas vähän fiksummat, että mitä tarkoittaa kun reilu kaksi viikkoa sitten tein selkeän plussan herkkään testiin. Plussa katosi seuraavan kerran testatessani seuraavan päivän iltapäivällä ja aloin odottelemaan menkkoja, koska oletin sen olevan kemiallinen. Nyt on menossa kp42, edelleenkään menkkoja ei näy, kaikkia monenmoisia alkuraskausoireita löytyy. Eilen tein päivällä 1,5h pidättelyn jälkeen pregcheckin testiin "roskishaamun". Kuinka kauan siis voi mennä että kemiallisen jälkeen vuoto alkaa? Voiko kemiallinen olla ns. keskeytynyt eli ei tajua vuotaa pois? Vai olisiko tuo pari viikkoa sitten ollut herkän plussa voinut olla ovis? Neuvolaan kun soittelin niin täti oli ehdottomasti sitä mieltä ettei raskaustestit näytä ovulatioita... Onko kokemuksia tällaisesta hassusta kemiallisesta? :girl_mad:

Edited by Herttane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herttane, onpas epäselvä ja varmasti kuluttava tilanne! :-(

Paha alkaa "arvuuttelemaan" toisen tärkeää asiaa, mutta ensireaktioni kyllä oli ajatus, että jos yhtenä päivänä on selkeä plussa, se ei yksinkertaisesti voi kadota verestä heti seuraavaksi päiväksi, eli jompi kumpi testi oli viallinen. Eikä testi voine näyttää ovulaatiota, koska se metsästää hormonia, joka ilmenee vasta kun alkio koskettaa kohdun seinämää.

 

Tekisi mieli rohkaista sinua menemään gynekologille; vain sillä tavalla voit saada selvyyden asiaan. Oma kemiallinen raskauteni alkoi vuotaa ulos kp 36 (normaali kierto 24) ja sekin oli kai aika pitkä viive kun suurin osa kemiallisia raskauksia menee kaiketi ohi äidin edes huomaamatta...

 

Voimia!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla 1. Icsin ainoa (pas)siirto oli kemiallinen pp10 seka apteekin oma että precheck haaleat plussat. Pp12 illalla precheck hiukan tummempi viiva. Seuraavana aamuna oikeastaan vain roskishaamu. Ja pp14 apteekin oma testiajalla vaalea haamu, mutta ei jaanyt edes nakyviin testin kuivuttua kuten pp10. Pp13 jalkeen lopetin lutinuksen ja menkat alkoi pp15 illalla.

Edited by T*ssu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kemiallinen näkyi näin,

dpo10-12 PC:n liuska sekä CB:n digi- negaa.

dpo13 PC:hen haamu,

dpo14 PC:hen plussa,

dpo15 CB:n digi"raskaana 1-2".

dpo 16 menkat alkoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä ollaan nyt todella vahvasti kemiallisen kannalla. Ekan testinhän tein tuhnun takia jo pp7 nyt on pp12 ja viiva ei oo vahvistunu yhtään minnekään ja ilmestyykin vasta testiajan ihan lopulla melkeenpä vasta sen jälkeen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tähtitomu Mulla oli kans toi sama, että ekat kaks minuuttia testi näytti negaa ja sitten viiva vasta alkoi ilmestymään... :girl_to_take_umbrage2: Viikon haamuili testeissä ja ehdin digiinkin saamaan raskaana 1-2 (tosin minuuttien odottelun jälkeen), kunnes viikon jälkeen ekasta haamusta apteekin oma oli nega ja vuoto alkoi siitä kahden päivän päästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Minä jo oon heittäny kirveen kaivoon ja todennu että tämä on kemiallinen. Suruttaa vaan kun mies on niin toiveikas :( No huomen aamulla saa mieskin tipahtaa pilvilinnoista.

Sekin on niin hassua kun mullahan ei vuodot tule muutenkaan ilman teroluteja niin tuleekohan sit nytkään vaikka kemiallinen oiskin. Ja voiko noi luget sit pitää vuodon mukamas pois?

Edited by Tähtitomu

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Se on ihan kamalaa, kun toisaalta koittaa henkisesti valmistautua siihen kemialliseen ja sitte toisaalta mä ainaki halusin ylläpitää toivoakin... Epävarmuus tuntui melkein vaikeammalta, kun sitten sen kemiallisen läpikäyminen ja sureminen. Onko siitä jo monta päivää, kun plussasit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikonpäivät noita haamulaisia tullu :/

Tässä tietty sekin että testasin viikkoo ennen varsinaista päivää, MUTTA kyllähän se viivan pitää silti tummumaan alkaa kerta sellanen on jo tullu.

Edited by Tähtitomu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tähtitomu,

oliko sulla lääkkeellinen PAS? Mulla vuoto alkoi muistaakseni neljäntenä päivänä lugejen ja estrogeenilaastarien lopettamisesta. Ja kyllä se vuoto sieltä tulee, vaikkei luomusti kierto kulkisikaan. Kemiallinen voi toki sekoittaa pakkaa hieman, joten odottelua saattaa olla edessä pari extrapäivää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokemusta täälläkin kahdesta kemiallisesta, toivottavasti ei tulis enää enempää. Testeissä näkynyt molemmilla kerroilla haalea mutta kuitenkin selvästi erottuva viiva. Valitettavan yleisiä tuntuvat olevan :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hupsis, tänne onkin jääny vastaamatta :blush:

 

Lääkkeelliseen kiertoon on meillä kaikki tehty. Minä oon kohta tosiaan joku hormoonihirviö, oon nyt popsiny sit zumenoneja joulukuun puolesta vlistä kun vuoto alko  :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now