Sign in to follow this  
Followers 0
Hellu

Liikkuvan vauvan unien huonontuminen

10 posts in this topic

Olin jo tottunut, että meillä nukutaan hyvin. Korkeintaan yksi yösyöttö ja unet jatkui. Nyt on tullut uusi tilanne!

 

Kertokaa muut miten teillä on selvitty öisistä "jumppatuokioista"? Täällä neiti 8kk +, joka konttaa kovaa ja nousee tukea vasten, on viikon ajan kukkunut pari tuntia putkeen nousten koko ajan seisomaan pinniksessä. Ilman puheita neitokainen on selätetty uudestaan nukkuma-asentoon, mutta jo kohta ollaan taas ylhäällä kova selitys päällä. Ja tämä tapahtuu klo 2-4 aikaan, jolloin pitäisi nukkua. Jatkanko sitkeästi nukkumaan laittoa vai mitä? Viime yönä yritin tyrmätä tissillä, onnistuikin aika hyvin. Tosin tuosta yösyötöstä olisi jo aika päästä eroon.. Suo siellä, vetelä täällä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä esikoisella alkoi kans noi yöhulinoinnit jossain vaiheessa. Välillä poika nukkui 9 tuntia yössä ilman syöttöjä, mut tuossa vaiheessa oli pakko ottaa tissi takaisin tainnutuskeinoksi kun muuten jätkä hulinoi kaiket yöt ja rauhottui unille vain syömällä. En muista enää kunnolla kauan toi vaihe kesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä hulinoitiin rankasti liikkumisen takia. Aiemmin heräsi vain 1-3kertaa yössä (syömään), 6kk iässä - viikko ennen kuin oppi konttaamaan - alkoi heräillä yli 10kertaa yössä, syömään, huutamaan, muuten vaan..kamala pyörinä ja hyörinä, jatkuvasti seisoi sängyssä. Niinhän ne opastaa että takas makuulle vaan, ei suurta showta asiasta, kyllä se lapsi tajuaa että yöllä nukutaan. Meillä ei kyllä toiminut mikään. Ei edes sairaalan unikoulu (tai sairaalassa nukkui kyllä, kotona ei enää), paitsi siellä saatiin syötöt jätettyä pois, mutta hulina jatkui muuten vaan... Vasta 11kk iässä rauhoittui, kun oli silloin kävellyt noin kuukauden verran itse, oli jo kävely sujuvaa.

Näin mä siis ainakin itse olen diagnosoinut että liikkumisista nuo johtui, kun ajoittui juuri konttaamisen ja kävelyn opettelun aikajaksojen välille. Rankka ajanjakso kyllä.

 

Nyt reilun vuoden iässä aloitti kyllä uudelleen saman homman. Mitähän se nyt opettelee öisin? Varmaan sitten myöhemmin tajuan sen taas, nyt tää on taas vaan niin käsittämätöntä. Mutta jospa se vaikka viimeistään täysi-ikäisenä nukkuis yönsä...tai ainakaan ei silloin kaipaa meitä vanhempia kaveriksi valvomaan. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä samanlaista öisin....Yöt olleet jo useamman kuukauden yhtä prklettä. Eka opittiin ryomiin, sit istumaan, sit konttaamaan ja nyt seisomaan ja käveleen tukea vasten. Kaikki viimesen kolmen kuukauden aikana. Tosin ei meillä koskaan oo kovin hyvin nukuttu mutta kuitenkin paremmin kun nyt. Yösyötöt loppui 7kk iässä enkä niitä enää halua aloittaa. Eli lienee vaan sitkuteltava tämä aika läpi. Pelottaa vaan se kun aloitan työt vajaan kuukauden kuluttua ja teen kolmea vuoroa. Miteköhän sitä jaksaa kun ei saa nukkua???

Share this post


Link to post
Share on other sites

samma här. Meidän kohta 8 kuukauden ikäinen poju on reilun kuukauden ajan heräillyt öisin ja se tuntuu tosi rankalta kun ollaan kumminkin sitä ennen nukuttu monta kuukautta kokonaisiä öitä.. Aloitin työt viikko sitten ja eka viikon jälkeen olen puolikuollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista. Tämä menee sitten siihen gategoriaan että "ei auta kuin jaksaa".. Onneksi oma töihinlähtö on edessä vasta syksyllä. Syyttäkööt itseään kun päivisin seurana on einiinvireä-äiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä vasta poika konttaa, mutta tytölläkin on selvästi kova hinku oppia liikkumaan. Molemmat jumppailevat öisin pinniksissään ja silloin tällöin makkariimme kantautuukin jos jonkinmoista ähinää ja nöhinää ja itkunpoikasta... Aamulla muksut ovat pinniksissään päät jalkopäässä, sukat on lähteneet jaloista, täkki on mytyssä ja osa unileluista lattialla. Meno on siis ollut kovaa! Minun ja mieheni onni sekä pelastus taitaa olla tosiaan se seikka, että vauvat nukkuvat eri huoneessa ja me aikuiset nukutaan korvatulpat korvissa. Puolestani vauvat saavat mellastaa öisin minkä jaksavat, kunhan minäkin vain saan nukkua. ;)

 

(En tosin tiedä, että miten tuo yöllinen heräily ja jumppailu muuttuu sitten, kun opetellaan seisomaan...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:huh:

 

Hjuumor jyy nou :P

 

Korvatulpat ovat joskus todella paikallaan! (Täytyy alkaa harkita pikku vintiön siirtämistä omaan huoneeseen koisaamaan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Okei, hyvä. :P Hetken jo mietin, että ootko ihan tosissas, siks toi what-naama. ;)

Ja joo, korvatulpat on TODELLA hyvä keksintö. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0