Guest miau

Käsintehdyt vauvanvaatteet!

59 posts in this topic

Osallistunpa minäkin, vaikka masuasukki onkin vasta tekovaiheessa. Vaatteita on silti jo kertynyt kivasti, tässä tekemäni puuvillatumput :) . Näihin voi ostaa metrihinnaltaan kalliimpaakin kangasta hyvillä mielin, kun tarvittava määrä on niin pieni. Nyt tekisi mieli kokeilla pikkuisten bodyjen ompelua :) .

 

 

DSC_0036.JPG

 

 

 

DSC_0038.JPG

 

 

 

DSC_0035.JPG

Edited by Elinainen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt tekisi mieli kokeilla kestovaippojen ompelua. Saakohan PUL-kangasta ihan Eurokankaasta (Helsinki/Espoo), vai täytyykö tilata netistä...? Ensimmäisiin kokeiluihin kun en mitään kovin kallista kangasta haluaisi tuhlata. Netistähän saa kyllä ihania kuoseja, mutta haluaisin ensin harjoitella jollakin muulla :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosi ihania kaikki vaatteet. Itse en ole jaksanut vaivautua tekemään vaatteita, mutta onhan noita lahjaksi tullut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saakohan PUL-kangasta ihan Eurokankaasta (Helsinki/Espoo), vai täytyykö tilata netistä...? Ensimmäisiin kokeiluihin kun en mitään kovin kallista kangasta haluaisi tuhlata.

Mä ostin Vantaan Variston eurokankaasta pul-kangasta. En nyt kuollaksenikaan muista metri-hintaa, mutta laskin että yhden vaipan hinnaksi imun kanssa tuli n 4-5 euroa, mutta se imuosa oli ehdottomasti kallein, koska tein ne jostain bambu+joku muu-sekoitekankaasta. Jos en ihan väärin muista niin pelkän imun osuus oli jopa 3 euroa/vaippa, eli jos käyttää imuna jotain muuta, niin itse pul-kuori ei maksa montaakaan euroa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin oulun eurokankaasta pullia viime viikolla ja hinta oli 13,90/m. Tarjolla oli puolenkymmentä eri väriä, olisko ollut ainakin ruskea, turkoosi, punainen ja valkoinen, ehkä sininen... Yksivärisiä kaikki. Kangas oli ihan normilevyistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elinaisen tekemät tumput ovat ihanat! Tumpuista on otettu vielä kauniit kuvatkin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi huopasesta tehdyt liinailu-töppöset on aivan ihanat! Onko niihin josain ohjetta, vai ihanko omasta päästä pitäisi tehdä?

 

Onko jollain tietoa mistä lehdestä voisi löytää fleece-haalarin ohjeen? Meillä kun pentu syntyy lokakuussa ja äitiyspakkauksen haalariin se varmasti hukkuu vielä ensimäisenä talvena, niin voisi tehdä vähän sopivamman kevyehkön talvihaalarin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tein myös "omasta päästä" nuo liinailutöppöset.

En vain ymmärtänyt niitä ohjeita, huono sisälukutaito kai...

 

6575_232119560275_679620275_8173799_1945147_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon neulonut ipanoille aika paljon kaikenlaista, etenkin lapasia, sukkia ja pipoja löytyy jos jonkinmoisia. Tässä uusimmat sukat ja lapaset isommalle:

3761331198_1d17ce191f_m.jpg

 

Vauvan kesäpusero:

3668988650_7346e83a06_m.jpg

 

Vauvalle mekko:

3515196404_2cf7cbfb17_m.jpg

 

Tää ei ole vaate, mutta vauvan juttu kuitenkin. Ruokalappuja olen neulonut vinon pinon:

3499288381_9db31befb5_m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun täytyy vielä laittaa tämä, kun kuva löytyikin arkistoista. Tämän tein esikoiselle pari vuotta sitten, ja oli mun ensimmäinen neulomus ikinä!

3318266279_4f9cb33571.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sisi. Oisko sulla ohjetta noihin ruokalappuihin? Uskon, että on yksinkertaiset vaan tehdä, mutta mä oon ihan käsi ilman ohjeita.

 

muoks. Mä löysinkin ton ohjeen garnstudion sivuilta. Siellä oli kaikkea muutakin ihanaa.

Edited by salamanteri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihania neuleita ja ompeluksia!

 

Koska itsellä "odotuksen odotusaika" muodostui suht pitkäksi, on kaapissa jo jos jonkun näköistä neuletta. Täytyisi tsempata ja ottaa niistä kuvia. Osan ehdin laittaa jo lahjaksikin, toivottavasti nyt on se oma käyttäjä kaapin neuleillekin tulossa....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auttakaa! Itse olen ihan käsi kutomisessa, mutta tumppujen jälkeen kuitenkin aloitin säärystimien teon. Mutta ongelma - Miten ihmeessä ne päätellään? Vedetäänkö lanka vaan silmukoitten läpi? Vai onko siihen joku oikeaoppinen tekotapa?

 

Niin ja vääntäkää rautalangasta. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käspaikassa on tuohon hyvät ohjeet, en itse osaisi vääntää enemmän rautalangasta :D

 

muokkaus: Niin siis tuolla on kolme ohjetta, kaksi ensimmäistä sopii säärystimien päättelyyn

Edited by Pullas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekisi mieli ommella lapselle "jotain kivaa", mutta mitähän sitä tekisi?

Onko jossain tietyissä SK lehdissä erityisen paljon vauvojen vaatteiden ohjeita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä en osaa antaa muuta vinkkiä, kuin että kirjastoon vain koluamaan lehtiä. Mulla on tältä syksyltä kolme peräkkäistä SK:n numeroa ja mulle jäi vähän semmonen kuva, että niissä ei kauheasti mitään ole. Kirjaston lehdistä löytyy varmasti hyviä ohjeita.

 

Pitää oikein hehkuttaa, kun äiti osti mulle joululahjaksi ompelukoneen! Oma lehmä tais olla ojassa, mulla kun on vauvaikäinen sisko, jolle pitää nyt sitten ommella kaikkea kivaa :P Pitää herättää ompeutaidot henkiin, että pääsen meidän tulokkaallekin näpertämään kaikkea.

 

Olen itse hakenut inspiraatiota täältä. Aivan ihania vaatteita ja mm. ruokalapun ohje!

 

Muoks. Korjasin linkin.

Edited by Annamaaria

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ottobressa on tosi paljon kivoja lastenvaatteita, 4 numeroa vuodessa ja aina vauvasta kouluikäiseen erilaisia vaatteita. Kirjastosta löytynee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vinkeistä! Tuota Ottobreä täytyykin koittaa kirjastosta nyt sitten metsästää. Tässä ompeluhädässä menin kahlaamaan äidin luokse viimeisimmät SK-lehdet ja sieltä löytyikin yksi aika kiva vauvan haalarin malli. Vähän muokkasin kaavaa ja tein meidän pojalle sametti-polvihousu-haalarin. Siitä tuli tosi suloinen, pitää ottaa kuvia ja laittaa se näytille kunhan nyt kerkiän. Nyt on meidän malli jo unilla tältä päivältä...

 

Minäkin saan (sain jo) joululahjaksi ompelukoneen! Äiti totesi, että kun hänen kone nyt mulla on kuitenkin lainassa, niin saan virallisesti pitää sen. Hän ostaa itselleen jonkun uuden halvan koneen, hällä kun on nyt uusi saumuri, jolla rälläillä. Siispä olen nyt virallisesti ompelukoneen omistaja! Seuraavaksi täytyy vaan alkaa hankkia muita pieniä lisätarvikkeita tähän ompeluharrastukseen. Ensimäiseksi tulee mieleen tosi kattava kangasvalikoima, mistä voi sitten hakea inspiraatiota ja minne mennä kun "tekee mieli tehdä jotain". Joku kiva "työkalulaatikko" olisi tarpeen kaikille muille pienille osille, langoille, puolille, saksille, kuminauhoille, tarranauhoille tms pikkusälälle, etteivät ole pitkin poikin huushollia ja aina saa metsästää tarvikkeet ennen kuin aloittaa työt. Kun kamat on kasassa, niin sitten jo rääkyy penskakin, ja siinäpä se inspiraatio sitten menikin jo ohi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässäpä uusin hengen tuotokseni.

Mallia otin valmiista piposta ja metodin sovelsin itse. Tuohon eteen tulisi vielä joku kiva merkki, kunhan pääsen tilpehöörikauppaan.

Ja kuvan ottamisen jälkeen tein vähän noita "korvia" pienemmiksi...

 

17956_478278670275_679620275_11069074_4299604_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now