Galaxy

Minkä ikäisenä lapsi kodin ulkopuolelle hoitoon?


182 posts in this topic

Tyttö oli 1v9kk, kun meni hoitoon. Alku oli vähän takkuinen, kun tyttö oli niin kovasti mun perään, mutta hyvin se siitä sitten lähti käyntiin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 v 4 kk oli poika, kun päiväkoti alkoi. Onneks pystyttiin järjestämään kotihoito sinne asti, koska poika vierasti voimakkaasti yli vuoden ikään asti. Pari ekaa viikkoa oli vaikeaa, mutta sen jälkeen lapsi on ollut itse aurinko päiväkodissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lapset oli noin 4,5v ja 2,5v, kun menivät hoitoon. Oon tyytyväinen, että pystyttiin pitämään heidät niin pitkään kotona töistä ja opiskeluista huolimatta ja nytkin lasku oli kevyt, kun hoitoajaksi riittää max. 20h/vko. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,5v oli poika kun aloitti 15pvä/kk sopparilla. :) Alku oli todella ankeeta, 2kk tajutonta huutoa koko päivän ja kotonakin ahdistunut ja stressistä oireileva lapsi. Sitten pidettiin pieni palaveri henkilökunnan kanssa, jokin muuttui radikaalisti koska 1,5 vkoa sen jälkeen jäi lapsi iloisena hoitoon ja sen jälkeen asiat on sujunu tosi hyvin! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö oli 1v9kk, kun meni hoitoon. On aina ollut tosi paljon mun perään (välillä vieläkin tokaluokkalaisena :rolleyes: ) ja alku oli haastava. Itki todella paljon aamuisin ja vielä 5-vuotiaanakin esim. kesälomien jälkeen alku oli hankala. Olis aina ollut parempi, kun ei olisi lomia ollutkaan, saati sitten sairasteluja kun se paluu oli aina niin raastavaa. Mutta aina sitten kun on päässyt vauhtiin niin on mennyt hyvin. 

 

muoks. Oon näköjään vastannut jo aiemminkin. :girl_haha: Noh, hyvin samaa sanoin, vaan vähän laajemmin. :D

Edited by annima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä nuorempi aloitti 1v10kk iässä hoidon ja on sujunut suorastaan hämmästyttävän hyvin, on nyt ollut reilu 2kk hoidossa eikä vielä ainakaan mitään takapakkia. Alussa jääminen ja päiväunet aiheuttivat itkeskelyä, mutta nopeasti meni se vaihe ohitse.

Esikoinen aloitti samalla 4v4kk iässä (on kyllä käynyt kerhossa kolme kertaa viikossa hiukan vajaa kolmevuotiaasta), ja hyvin sujunut hänelläkin. Päivälevosta ei tykkää, mutta muuten kyllä viihtyy päiväkodissa ja saa enimmäkseen hyvää palautetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen oli jo 3v5kk, kun hän pääsi aloittamaan päiväkotitaipaleensa. Tässä vajaa vuoden aikana hän on vaihtanut kerran päiväkotiakin muuton vuoksi. Käsittämättömän hyvin on sopeutunut. Hän itseasiassa oikein odottaa, että koska on päikkypäivä. Toki hän ei ole vieläkään kokopäiväisenä, koska olen vielä nuorimmaisen kanssa kotona. Kevyt aloitus ja kaverin kaipuu-ikä varmasti auttoivat sopeutumista. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now