Sign in to follow this  
Followers 0
katjahannele82

Oran vaunut (jovi, saaga, taiga)

83 posts in this topic

Ketjua lueskelin ja täytyi tulla toteamaan, että ihmettelen, miksi kovin monet ovat olleet sitä mieltä, etteivät vaunut sovi oikein kaupunkikäyttöön..? Sen ymmärrän kyllä, että jos bussilla liikkuu, niin ehkä nää on haastavampaa saada kyytiin, mutta hyvin me ollaan mahduttu kaikissa kaupoissa kulkemaan.

 

Meille aikoinaan isoin kriteeri ostaa Ora Jovi Airit oli (loistavan tarjoushinnan lisäksi :grin: ) se, että niissä on lapselle tilaa! Vaunukoppa itsessään on todella iso, mun jättivauvat on sopineet hyvin kyytiin. Lisäksi myös yhdistelmien ratasosa on tilava, meidän nelivuotias (n.105cm pitkä) mahtuisi edelleen istumaan niissä. Mulla ei oo niistä pahaa sanottavaa, paljon puhuttu painavuus ei mun mielestä ole mikään käytössä esille tuleva ominaisuus, meillä on ollut varmaan viiden eri merkin vaunuja ja kyllä mä noita lykin mieluiten. Mut jos noi on painavat, niin mulla on aika mahtava kunto!

 

Ainut mistä itse valitan, on noi ilmakumipyörät. Tosin samaa vikaa oli meidän toisissa ilmakumipyöräisissä vaunuissa. Ne perhanan kumit tyhjenee vaikka oisivat ihan ehjät! Oon itse epäillyt syyksi isoja lämpötilanvaihdoksia (säilytetään sisällä, kuljetaan ulkona säässä kuin säässä). Onneksi vuoden 2010 malleihin ja sitä uudempiin saa nykyisin tilattua täyskumipyörät, ne meille on matkalla postissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostettiin Ora Taiga 2011 ja siinä synnytyksen jälkeisissä höyryissä ei oikein tullut katsottua, miten ne kuomun osaset siinä ovat ja kuomu oli pakko pestä jonkun linnunkakkakatastrofin takia. Sen kanssa on sitten jälkeenpäin taisteltu eikä ole saatu toimivaa peliä. Että jos jollain on hyvät ohjeet tai havainnekuva, miten päin ne osat siihen oikeasti kuuluvat niin tänne voisi heittää. Miksi ihmeessä sellaista kuvaa ei ole käyttöohjeessa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meitä on ruvennut kiinnostamaan Oran Taigat. Oran omilta sivuilla olisi edulliseen hintaan muutama erikoisempi väriyhdistelmä alessa ja koen, että Orasta saisi parhaan hinta-laatu -suhteen. Mitä mieltä olette, sopisiko nää meille? Helsingin keskustan alueella asutaan eli liikkuminen enimmäkseen ratikoilla ja junalla, kaduilla sit ensi talvena myös loskassa. Autoa ei ole eli mihinkään takakonttiin mahtuminen/nostaminen ei ole ongelma. Hissi on iso ja toisaalta jonkinlainen vaunuvarasto löytyy alhaalta. Vauveli olisi tarkoitus myös opettaa mahd. pian kantoliinailuun ja -reppuiluun. Mummoloista löytyy univaunuiksi serkkujen vanhat kiesit, eli sinnekkään ei ole pakko näitä vaunuja raahata. Siskolta jää meille kans baby joggerin matkikset käyttöön vuoden sisällä.

 

Eli onko meidän oikeastaan edes otettava huomioon näitten vaunujen paino (joka on vaan sen tukevuuden ja juuri lumessa ja loskassa helpon työnnettävyyden varjopuoli) ja se, että ovat sen n. 5 senttiä leveämmät kuin kaupunkivaunuiksi mainostetut mallit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasattiin tänään Oran jovi airit jotka uutena ostettiin enkä tajua yhtään miten nää menee kasaan (siis sellaisiksi litteiksi kuljetusta varten), vinkkejä? :D Käyttöohjeista ei ollut mitään apua..

 

 

//Sainkin jo fb:n kautta apua :D oli aikas jäykät nappulat näin uusissa kieseissä niin ei meinannut pelittää

Edited by Nyytikki

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Onneksi ne ahkeran käytön seurauksena yleensä hiukan löystyy, ei tarvitse sitten sormet verillä pusertaa :grin: Meillä oli alkuun kaikki soljet myös niin älyttömän tiukat, että hyvä kun en hakenut saksia ja leikannut niitä välillä irti, ennen kuin opin niksin, millä ne sai sutjakkaasti aukenemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JoHe niinpä, mäkään en edes tajunnut tosta oikeasta kohdasta vetää, kun tuntui niin jäykältä että sehän hajoaa jos kaikin voimin siitä kiskon! :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei osaako joku sanoa, kun meillä on noi Oran 3 in 1 -vaunut, niin sopiikohan niihin tyyliin mikä vaan yleisseisomalauta, vai onko ollut jotain rajoitteita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille tuli tänään taloon käytetyt Oran vaunut. Todennäköisesti (pitkän päättelyn jälkeen) Saagat ja ilmeisesti vm 2012. Istuukohan noihin minkään muun merkin kuomut? Oralla ei tunnu olevan ja kuomun takana olevan taskun lipassa on nyt ilmeisesti hieman hometta, en aio vastasyntynyttä nukuttaa vaunuissa, joiden tekstiileissä on yhtään hometta... Mietin myös, että kankaat ois kyl muutenkin kiva saada vaihtoon ihan kaiken varmuuden vuoks mut voi mennä vähän hankalaksi, kun ei tosiaan tunnu löytyvän Oralta noita kangasvaraosia.

 

Kyselen huomenna kyllä liikkeestä, mutta jos jollain on kokemuksia, niin aika kiva ois kuulla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0