Kirppu

Phil & Teds [sport vs vibe]

1200 posts in this topic

en ainakaan tuolta ozbabysta löytänyt.

Täytyy käydä helsingin reissulla tuolla Vaunuaitassa.

Kiitoksia vastauksista!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jee, Sportit kotiutuivat tänään. :) 4.3. tilasin Babybabyonlinesta eli kaksi viikkoa meni toimituksessa. Kaikki osatkin olivat pakkauksessa. Hämäsi kun tuolta ei tullut mitään välitietoa että on lähetetty tai muuta ja sitten tänään vain ovisummeri soi ja paketti tuli kotiovelle.

 

Vielä on vähän opettelua enkä ole vielä kokeillut kaikkia asentoja yms, mutta kyllä se tästä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

Nyt kaipaan pikaisesti apua!! Miten olette toimineet kun olette tilanneet babybabyonlinesta tai babykitdirectiltä kun se ei anna mun vaihtaa United kingdomia. Mulle babykitdirect ehdotti että minun pitäisi maksaa paypal.comin kautta. Osaisiko joku neuvoa sen käytössä? Miten te muut ootte maksaneet???

 

Kiitos etukäteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin Babybabyonlinesta sähköpostilla ja puhelimitse, ohjeistuksessa taitaakin olla että ulkomaille tilaukset muuten kuin verkkokaupan kautta. Soitin ensin, laitoin sitten sähköpostilla tilaustiedot ja soittivat sitten takaisin ja pyysivät kortin tiedot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillekin nyt vibet kotiutuneet babybabyonlinesta, itseasiassa jo jokunen viikko sitten! Tosi nopeasti tulivat, alle viikossa. Ainoastaan uv-suoja puuttui, sen pitäisi tulla myöhemmässä toimituksessa. Sieltä tilaaminen tosiaan ei onnistu netin kautta, vaan soittamalla heille. Jos esim. osoitetietojen kanssa haluaa pelata varman päälle, kannattaa vielä laittaa puhelun perään sähköpostitse heille omat osoitetiedot.

 

Minä sain ainakin tosi hyvää palvelua ja mieshenkilö linjan toisessa päässä oli ihan että he ovat ihan ihmeissään, kun myyvät näitä rattaita niin paljon juuri Suomeen?!! :o Että mistä te olette löytäneet kontaktin juuri heille!? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kesä kun (kohta) koittaa, niin vinkkinä Sportin hankkineille: Takana matkustavalle hankin viime kesäksi tällaisen, ja todella tyytyväinen olin. Rauhassa sai vauvanen köllötellä varjossa.

backtandemonlarger.jpg

 

Se tuplasuoja oli jotenkin hankala, jos isompi (etummainen) halusi katsella maisemia ilman UV/hyttys-suojaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin tammikuussa Sportit Babybabyonlinesta (taisivat saapua helmikuussa?) ja koko homma hoitui sähköpostitse. Jotenkin en halunnut alkaa soitella sinne, varsinkin kun esikoinen pyörii päivät pitkät jaloissa enkä pysty kauheasti välttämättä keskittymään puhelimessa puhumiseen... Yritä siinä sitten sönköttää englantia vielä :rolleyes: Luottokorttitietoja oli tietty vähän tyhmä lähettää meilitse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

babykitdirectistä tilasin vibet viime syksynä. Ostoskorin kautta tilasin. Olin kuitenkin yhteydessä sähköpostitse ennen sitä. maaksi jätin tuon United kingdom mutta osoitteen laitoin suomeen. Lisätietokenttään pistin vielä uudestaan että toimitusmaa suomi. Postikulujen osuuden sain sähköpostilla. maksoin saamieni ohjeiden mukaan paypalin kautta. Helposti kävi ja jo saman iltana oli rattaat matkalla suomeen.

 

Kannattaa siis olla yhteydessä sähköpostitse jos mietityttää. Vastaukset tuli ainakin todella nopeasti sähköpostilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ompelin muuten uuden sadesuojan noihin Vibeihin, kun esikoisen jalat eivät mahtuneet alkuperäisen tuplasuojan alle. Piirsin kaavat yhdistämällä alkuperäisen suojuksen ja matkarattaisiin tarkoitetun suojuksen. Meneepähän tämä nykyinen vähän pienempään tilaan mutta takapenkillä istujakin näkee kuitenkin ulos.

 

Tässä siis sadesuoja:post-520-126937753145_thumb.jpg

 

Kuva ei oo laadultaan paras mahdollinen mutta ehkä tuosta selvän saa. Etuosan kangas on normi sadesuojissakin käytettyä kangasta jonka ostin kangaskaupan palalaarista ja takaosan kirkas osa on ihan läpinäkyvää vinyyliä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voisin kyllä miettiää tuon vauvan uv-suojan hankkimista, minkä panda linkkasi. Huutiksessa ainakin niitä joku yleensä myy. Kuvassa oli muuten saman väriset Sportit mitä meillä.

 

Kesän tullen varmaan tulee taas noita kiesejä enempi käytettyäkin. Ovat seisseet meillä oikeestaan koko talven. Ellei sitten esikoinen intoudu ihan tosissaan kävelemään. Nyt se on ruvennut viihtymään yhdistelmien kyydissä laudalla.

 

Me käytettiin sitä tupla uv-suojaa koko viime kesä, kun esikonen, silloin vajaa 2v nukku aina päikkärinsä noissa Sporteissa, niin hänen suojana. Tuplasadesuojaa ei juurikaan olla käytetty, koska meidän jätkä ei sen muovipressun alle suostu menemään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Thank you for your email, unfortunately we are unable to process overeseas card details unless they are through our secure payment on our website. If it is possible to transfer the funds to us via Paypal to the address [email protected] then we can process you order this way.

 

Please be aware that there is an extra £48 delivery charge to to Finland.

 

Kind Regards,

 

Ed.

Babykit. "

 

Tällaisen viestin siis sain sieltä kun laitoin sähköpostitse tilauksen ja osoite ja luottokorttitiedot myös siinä samalla.

Voisiko joku selventää että mitä minun nyt pitää siis tehdä? En ole koskaan käyttänyt Paypalia ja en ymmärrä kun tossahan on vaan niiden sähköpostiosoite, enkö tarvi niiltä esim tilinumeroa tai jotain...

 

Kiitos älyttömästi teille jotka viititte vastata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eli sinun pitää rekisteröityä paypalin käyttäjäksi. Sinne "liitetään" oma luottokortti. Eli kun maksat paypal tilistäsi maksu menee luottokortiltasi. Luotuasi paypal tilin teet tilauksen tuonne babykitiin. Omalta paypal tilistäsi maksat sitten yhteensä tuotteiden hinnan ja postimaksun.

 

Maksun tekemiseen tarvitset juurikin tuon Firman laittaman sähköposti osoitteen. Oikean valuutan voit valita sitten sieltä paypalista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulipa tämän keskustelun perusteella tilattua Vibet meillekin Babykitistä. Paypalilla maksoin ja vajaan viikon kesti toimitus kotiovelle! Paketissa oli kaikki mitä pitikin (tilasimme samalla myös turvaistuimen). Aivan loistavasti koko tilausprosessi meni.

 

Eilen tuli rattaat jo kasattua ja sekin onnistuikin helposti. Lapsetkin (9kk ja 2,5v) koeistuivat rattaat ja molemmat tykkäsivät (varsinkin pienempi). Yritin taitella niitä myös kasaan mutta siinä en ihan onnistunut.... Onko noissa Vibeissä jotain erityistä huomioitavaa kun ne laittaa kasaan (kun sisaristuin on kiinni)?

 

-Antti

Share this post


Link to post
Share on other sites

me laitettiin peanut http://www.philandteds.com/upload/index.php/sleep/55 tilaukseen. aattelin kokeilla kun kesävauva on tulossa niin saa vähän ilmaa vauvan ja kopan väliin. voi hyvin nukuttaa vauvaa ulkona kun esikon 1v7kk kanssa leikitään pihalla. samalla toimii matkasänkynä pienemmälle jne.

 

Oliko teillä Vibet? Sä varmaan tiedätkin mutta tota peanutia voi niissä käyttää sisarituimen kanssa. Mä oon jossain nähnyt kuvan mutta huonon. Nyt oonkin heti sulta kärttämssä kuvia miten toimiin "luonnossa".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulipa tämän keskustelun perusteella tilattua Vibet meillekin Babykitistä. Paypalilla maksoin ja vajaan viikon kesti toimitus kotiovelle! Paketissa oli kaikki mitä pitikin (tilasimme samalla myös turvaistuimen). Aivan loistavasti koko tilausprosessi meni.

 

Eilen tuli rattaat jo kasattua ja sekin onnistuikin helposti. Lapsetkin (9kk ja 2,5v) koeistuivat rattaat ja molemmat tykkäsivät (varsinkin pienempi). Yritin taitella niitä myös kasaan mutta siinä en ihan onnistunut.... Onko noissa Vibeissä jotain erityistä huomioitavaa kun ne laittaa kasaan (kun sisaristuin on kiinni)?

 

-Antti

 

Kasasitko, kun sisaristuin on päällä vai alla? Luit varmaan ohjekirjasta, että päällä ollessa sisaristuin pitää olla ylemmissä koloissa kiinni. Alla ollessa se kasaus vaatii pikkasen enemmän asioiden tsekkaamista. Nää oon ohjekirjan lisäksi huomannut hyviksi asioiksi varmistaa: kato, että saat sisaristuimen taitettua "keskelle" (siihen varsinaisen istuimen taitekohtaan, mistä rattaat taittuu kahtia, osaa nyt paremmin alkaa selittään :rolleyes: ), eli että varsinaisen istuimen nauhat ei jää mihkään kinnaamaan, muista nostaa sisaristuimen istuinosa selkänojaa vasten (pikkasen, ei tartte kunnolla runnoa, mutta silleen, että se alkaa taittua nätisti) ja sit muista tsekata vielä tavarakorin taittaminen. Ja ei saa missään nimessä runnoa. Jos joutuu käyttämään voimaa, on jossain joku väärin. Kun saat taitettua oikein, ne lukitussiivekkeet saa napsautettua melko pienellä voimalla takas alas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasasitko, kun sisaristuin on päällä vai alla? Luit varmaan ohjekirjasta, että päällä ollessa sisaristuin pitää olla ylemmissä koloissa kiinni. Alla ollessa se kasaus vaatii pikkasen enemmän asioiden tsekkaamista. Nää oon ohjekirjan lisäksi huomannut hyviksi asioiksi varmistaa: kato, että saat sisaristuimen taitettua "keskelle" (siihen varsinaisen istuimen taitekohtaan, mistä rattaat taittuu kahtia, osaa nyt paremmin alkaa selittään :rolleyes: ), eli että varsinaisen istuimen nauhat ei jää mihkään kinnaamaan, muista nostaa sisaristuimen istuinosa selkänojaa vasten (pikkasen, ei tartte kunnolla runnoa, mutta silleen, että se alkaa taittua nätisti) ja sit muista tsekata vielä tavarakorin taittaminen. Ja ei saa missään nimessä runnoa. Jos joutuu käyttämään voimaa, on jossain joku väärin. Kun saat taitettua oikein, ne lukitussiivekkeet saa napsautettua melko pienellä voimalla takas alas.

 

Sisaristuin oli alla. Ohjekirjan ohjeet eivät olleet kovin selkeät...mutta täytyy kokeilla uudelleen. Jotenkin tuntui, että se kasaaminen ottaa kiinni siitä edessä olevasta istuimesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muakin kiinnostaa kovasti tirpiaisen kokemukset tuosta Peanutista. Mä tykkäsin esikoisellakin kovasta kopasta ja se P&T:n pehmeä (ainakin Sportien) on ihan onnettoman pieni, eihän siihen talvivauva montaa viikkoa mahdu.

 

Onhan siis niin, että Sporteissa voi käyttää vain Peanutia, mutta Vibeissa myös sisaristuinta (kuten Monalisa kirjoitti)? Meneekö Peanut silloin varsinaisen istuimen paikalle ja sisaristuin sinne alaosastoon? Mä en ole onnistunut tästä kombosta löytämään yhtään kuvaa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä on sportit, mutta sillon kun vauva nukkuu esim omalla pihalla, laitan hänet mieluummin koppaan nukkumaan kun siihen cocooniin (on meillä sekin). varsinkin kun vauva syntyy nyt kuukauden sisällä niin alkaa nuo ilmat lämmetä joten tuntuisi tukalalta tyrkätä poika siihen ahtaaseen cocooniin. olkoon se varalla sit kun lähdetään koko konkka ronkka liikkeelle.

 

ja joo, sportteihin saa vain tuon, ei sisarta, mut meinaan kyllä kokeilla. testaan myös ton autokopan (meillä graco logico s) ja se käy kans noitten sporttien kans ja ainakin siihen mahtuu sillon toi sisaristuin koska niitä vetoketjuja ei tarvii avata kun sen ylimmän (se pienin).

 

tuun kertoo kokeumuksia kohan saan kopan ja vauvan meille :)

ja jos ei toimi, nukkukoot aikansa ja pistän sit myyntiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Muistaakseni joskus aikaisemmin oli puhetta, että Vibessä peanutia käyttäessä sisaristuimen sais sinne alle, kun sen varsinaisen istuimen ottaa irti (jotenkin ne kankaat pois rungosta tms.).

 

Sisaristuin oli alla. Ohjekirjan ohjeet eivät olleet kovin selkeät...mutta täytyy kokeilla uudelleen. Jotenkin tuntui, että se kasaaminen ottaa kiinni siitä edessä olevasta istuimesta.

P&T:n omilla sivuilla on mun mielestä pikkasen selventävempi opastus. Mutta mullakin meni useampi kerta, ennen kuin opin tekniikan ;) Ja mulla kans tuntui aluksi, että se varsinainen istuin aiheuttaa ongelmia, mutta todellisuudessa sisaristuin ei vain taittunut tarpeeksi keskelle, kun en huomannut, että ison istuimen selkänojan säätönaru otti kiinni. Kandee tosiaan katsoa, että ne varsinaisen istuimen säätönarut ei jää väliin ja se sisaristuimen istuinosa pitää taittaa selkänojaa vasten (mikä ei muistaakseni niistä ohjekirjan kuvista näy), niin sitten pitäis onnistua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo ne kankaa pitää ottaa irti ja sisaristuin tulee sinne alle. Mä oon yhden kuvan löytänyt, mutta en tietenkään enää. Sillon kyllä linkitin sen tänne, mutta en kyllä jaksa alkaa ketjua kahlaamaan läpi jotta löytyisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei te, joilla on sportit! Saako vauvan niin suojaan vaunuihin, että voisi nukuttaa yksin pihalla? Mietin, voisiko sportit korvata vanhat yhdistelmämme.

 

Entä onko jollain tietoa sopisiko esim. Oran kuomullinen pehmeä kantokassi sporteihin? Ajattelin, josko kantokassin kuomu toisi vähän vauvalle "lisäsuojaa". Ja millä hintaa olette saaneet babybabyonlinesta (kuljetuksineen) tilattua viime aikoina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vielä askarruttaa se, että tuleeko sporttien mukana automaattisesti "takamuovi", eli kun vauva on pussissa niin pussin eteen (vauvan ja äidin väliin) tuleva suorakaiteenmuotoinen suoja vai onko tuo kohta täysin avoinna ja suoja tilataan lisävarusteena?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.