Kirppu

Phil & Teds [sport vs vibe]

1200 posts in this topic

oran laudan pitäisi sopia samalla tavalla; ja hintakin olisi halvempi :D joten kokeillaan, saahan aina sitten palauttaa jossei toimikaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

osaako kukaan neuvoa tuon vibeihin kuuluvan travel bagin käyttöä?

Onko kyseessä täysin erillään kannettava/ vedettävä laukku vai saako sen jotenkin vibeihin runkoon kiinni?

Löydän kuvia vain bagista sellaisenaan, enkä vaunuissa kiinni, mutta olen kuullut että ne saattaisi saada jotenkin vaunuihin alas kiinni..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^me laitettiin se tarvel bag. Kyllä se on ihan erillinen laukku. En kyllä tiiä miten sen vaunuihin sais kiinni, se laukku on niin isoki että jos sen tunkee vaikka tavarakoriin niin sisaristuimelle ei jää takana yhtään jalkatilaa. Ei sitä laukkua kyllä kokonsa vuoksi haluakaan raahat mukana normaalissa elämässä... Mut hyvin se on pehmustettu. Meki otetiin se oikeestaan varalta lentomatkoja varten ja niillä suojaa kyllä varmasti hyvin vaunuja. tuskin tulee käytettyä ku autolla mökillelähetään (vaikka seki oli ajatus) koska renkaat ja lokasuojat pitää irrottaa ku Vibeä laittaa suojapussiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AHAA. Eli se on siis kassi koko vaunuille, eikä esim hoitotarvikkeille, niinkuin luulin.

Noissa vibeissä kun ei ole taapero+taapero asennossa mitään säilytystilaa, kun koriin ei saa mitään. (isoa kuten hoitolaukku)

Yritän löytää ratkaisua tähän ongelmaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

sivulaukut on tuohon ongelmaan ratkaisu, jos pitää enemmän saada tavaraa kulkemaan taapero+taapero moodissa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iik, pikakysymys olisi! Meidän Cocoon jäi pieneksi ja nyt tarvittaisiin kyllä vielä joku pehmeä koppa tilalle muutamaksi kuukaudeksi, mieluiten sellainen josta saisi sitten myöhemmin lämpöpussin. Minkäs merkkisiä kasseja teillä on ollut käytössä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sivulaukut on tuohon ongelmaan ratkaisu, jos pitää enemmän saada tavaraa kulkemaan taapero+taapero moodissa

 

Ne on vaan niin isot siellä sivuilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AHAA. Eli se on siis kassi koko vaunuille, eikä esim hoitotarvikkeille, niinkuin luulin.

Noissa vibeissä kun ei ole taapero+taapero asennossa mitään säilytystilaa, kun koriin ei saa mitään. (isoa kuten hoitolaukku)

Yritän löytää ratkaisua tähän ongelmaan..

 

 

Siis joo, se on kuljetuslaukku vaunuille. Hoitotarvikkeille on erikseen tämä :

 

http://www.prams-pushchairs.co.uk/phil-teds-vibe-base-bag-p-721.html

 

Mut en tiedä miten sekään toimii sisaristuimen kans.

 

Mä pääsin vertaamaan tänään cocoonia meidän Teutonia vaunukoppaan ja sano mitat mitä sano niin kyllä cocoon on kymmeniä senttejä lyhyempi. Tuntuu et turhaan taidettiin se ostaa vaikka se käytännössä tuliki kaupan päälle ku otettiin se pakettitarjous.

 

Mä en meinaa saada meidän vaunuja "keulimaan". Kun pitäs päästä kynnysten yli, niin saa aivan kaikella voimalla vääntää et eturenkaan saa ilmaan ja nousemaan yli ja tämän mahan ja supitelujen kans kulkeminen on nyt aika hankalaa. Jotenki se eturenkaan lukitus on kans hankala käyttönen ku on niin pieni nappi ettei sitä taho löytää. noh, täydellisiä vaunuja ei oo olemassakaan. Harmi etten ehtiny testata vaunuja ennen lumien tuloa niin olis tienny miten ne tasaisella alustalla kulkee, lumella kaikki kulkee aina huonommin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä on tuo Base Bag sekä SkipHopin satulalaukut, jotka istuvat tosi nätisti Viben kylkeen (kuva meidän kieseistä laukuilla on jossain ketjun alkupuolella). BB toimii ihan hyvin myös sisaristuimen kanssa. Irti sitä ei tosin sieltä istuimen alta saa, mikäli "pikkutaskussa" (=siinä korin puolelle tulevassa) on tavaraa. Ja taas jos siinä ei ole tavaraa, niin sitten saattaa tipahtaa pois kyydistä, mikäli taas sillä isolla puolella on painava lasti... Mä oon käyttänyt sitä lähinnä sellaisen tavaran säilytykseen, mitä ei tarvitse olla koko ajan kaivelemassa ja laittanut sitten satulalaukkuihin ne paljon käytetyt tavarat. Yleensä BB:ssä on pienellä puolella yksikkösadesuoja ja isolla puolella tuplasadesuoja.

 

Jos pitäisi valita Base Bagin ja SkipHopin satulalaukkujen väliltä, niin annan ehdottomasti ääneni satulalaukuille!

Share this post


Link to post
Share on other sites

BB toimii ihan hyvin myös sisaristuimen kanssa. Irti sitä ei tosin sieltä istuimen alta saa, mikäli "pikkutaskussa" (=siinä korin puolelle tulevassa) on tavaraa. Ja taas jos siinä ei ole tavaraa, niin sitten saattaa tipahtaa pois kyydistä, mikäli taas sillä isolla puolella on painava lasti... Mä oon käyttänyt sitä lähinnä sellaisen tavaran säilytykseen, mitä ei tarvitse olla koko ajan kaivelemassa ja laittanut sitten satulalaukkuihin ne paljon käytetyt tavarat. Yleensä BB:ssä on pienellä puolella yksikkösadesuoja ja isolla puolella tuplasadesuoja.

 

 

nyt rupes harmittaan ettei tilattu BB:tä, mietittiin mut ajateltiin ettei tarvi. Noh, hyttyssuojalle ja sadesuojalle ei nyt oo oikein säilytyspaikkaa ja tonnehan ne olis saanu. pitää katella Suomen puolelta jos hommais jälkikäteen...

 

Muaki kiinnostaa mistä oot satulalaukut hommannu, ne näytti niin näppäriltä siinä sun kuvassa kun sen joskus aikoja sit oon täältä jostaki kaivanu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ ja ^^ Toisen satulalaukun oon ostanut Suomesta, kun tarvitsin äkkiä laukun meidän matkiksiin. Sitten, kun hommattiin Vibet, huomasin, että satulalaukku sopii siihen kylkeen tosi hyvin, joten tilasin lisäksi toisen Englannista. En enää muista, että ostinko Funkymoosesta vai Happybagsista, mutta tieto saattaa löytyä sieltä ketjun alkupuolelta. Joka tapauksessa ulkomailta saa huomattavasti halvemmalla kuin Suomesta! Tai ainakin silloin pari vuotta sitten sai... Samoin kaikki P&T:n varusteet tuli ainakin siihen aikaan selkeästi halvemmaksi ulkomailta (=Englannista) kuin Suomesta ostettaessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mäkään tajunnu tilata tota bb:tä.. vaunuaitassa se maksaa 45€, vähän liikaa verrattuna snowflakesin n.27€ :girl_to_take_umbrage2:

Share this post


Link to post
Share on other sites
täältä mä tilasin noi skiphopit. Oli halvimmat mitkä löysin ja postaritkaan ei olleet ollenkaan pahat. Oisivat tulleet suht nopeasti, mutta sillon tulivuori tuhkan takia jäivät jonnekkin jumittamaan. Hyvää palvelua sain ja tämä myyjä sit sanoi että jos eivät kohta tule niin hän olisi lähettänyt uudet laukut ilmaikseksi minulle. Samalla ihmetteli miten juuri Suomesta tulee niin paljon tilauksia. ;) No ei ihmetellyt enää kun kerroin mitä maksavat täällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän vibet kotiutui maanantaina :girl_in_love: Ihanaa ettei joka paikkaan tarvi enää mennä autolla, tietty seisomalaudan kanssa ollaan pärjätty pieniä matkoja. Mutta pari päivää ollaan nyt vaan kävelty kaikki reissut ja hyvin on kaks pienintä nukkuneet päikkäritkin rattaissa :girl_dance: Mä oon kanssa täysin :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tästä on varmaan jo aikasemmin ollut täällä juttua, mutta mikä hoitolaukku olis kätevä/hyvä/tyylikäs vibejen kanssa? En välttämättä haluais niitä satulalaukkuja, olisko jotain muuta vaihtoehtoa? Saako esim. skip hopin hoitolaukkua kiinni niin että ei olis "tiellä", tai toinen mitä mietin on babymel hoitolaukku..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mulla on myös Babymelin Amanda ja sitä ei ainakaan saa kiinnitettyä järkevästi Vibeen. Tai siis saahan sen siihen kiinni, mutta paukuttaa pienempää päähän... Mä en ole keksinyt muuta järkevää hoitolaukkuviritelmää kuin ne satulalaukut ja sit se P&T:n BaseBag. Mulla on kyllä yksi käsilaukku, joka on leveä, mutta pystysuunnassa lyhyt. Sille olen ostanut vaunuklipsut (Stroller Clips) ja saan siis oman käsilaukun aisaan kiinni niin, että ei osu vauvaan. Mutta toi aisaviritelmäkin toimii siis vain pystysuunnassa lyhyille laukuille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisiko kenelläkään tarpeettomana Sportien kuljetuslaukkua? Voisin olla kiinnostunut ostamaan... Ollaan lähdössä lentäen matkalle ja hirvittää, että rattaat kärsivät reissussa. Onko kokemuksia tuosta "lentolaukusta" eli suojaako hyvin rattaita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auttakaa pihalla olevaa.. Kahlasin nyt koko ketjun läpi ja pää on niin täynnä informaatiota, että se luultavasti kohta poksahtaa. Sain muutama päivä sitten kotiin käytetyt Vibet ja sisaristuimen, mutta kiitos ison mahan, kovan flunssan ja touhukkaan taaperoikäisen, en ole ehtinyt juuri lainkaan tutustua niihin. Päällimmäinen ongelma on nyt, että mitä hankin vauvalle kantokassiksi - riittäisikö XL Cocoon koko talvikaudeksi ja sopiiko se paikoilleen vaikka sisaristuin ei olisi ylimmässä paikassa? Vauvan pitäisi syntyä siis ihan viikon, parin sisään, eli tulossa on todellinen talvivauva (ja ennustusten mukaan kylmä talvi). :girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko Tupuliinilla normivaunuja ja niihin kantokoppaa? Meidän Gessleinin kantokoppa menee Vibeen samoin esim. Teutonia ja riippumatta istuimen asennosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole mitään kantokoppaa, meillä on ennestään Emmaljungan City Crossit, joissa on sellainen iso kova koppa ilman mitään kantokahvoja tms. :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä on tuo Viben coccoon, eikä sinne kyllä oikeesti vauva kovin kauaa mahu toppavaatteissa. Me toivotaan et meillä mahtus edes 2kk niin selvittäs kovimmista pakkasista. Onko teillä tarvetta nimen omaan kantokopalle, siis tarviiko vauvaa kantaa siinä kopassa? Meillä oli yks ajatus alun perin, et oltas vaan laitettu untuvamakuupussi vaunuihin ja vauva sinne. Olis mahtunu pitkään ja varmasti ollu ainaki yhtä lämmin ku tuo Coccoon, jos ei jopa lämpimämpiki. Coccooniin on muuten ihan turha kuvitellakaan saavansa mahtumaan esim. äitiyspakkauksen lämpöpussia + vauvaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ se koppa on tosiaan pieni, mutta kaverilla on ticket to heaven makuupussi siinä. Ja se pussi on kyllä aika iso ja paksu. Ja vauvalla sit vielä talvihaalari ym. päällä. Ei tullut kylmä. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ollut nyt käytössä jääkarhun pussi. Tytöllä on ollut päällä vain kevyttoppis pussin sisällä ja on hyvin tarjennut ainakin vielä. Hikinenkin ollut monesti. Pussi on niin iso, että mahtuu kyllä toppapuvussa ja saa vielä kapaloituakin neidin villapeittoon ja työnnettyä pussiin. Eli uskon, että me pärjätään talvi tuolla kunnon lämpöpussilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.