Kirppu

Phil & Teds [sport vs vibe]

1200 posts in this topic

Mitenkäs olis fiksuinta toimia kesävauvan kanssa? Meille on tulossa toinen kesäkuun alussa ja mietin kanssa tuota koppa-asiaa. Lämpöpussi meiltä löytyy talvea varten, mutta entäs ensimmäiset kuukaudet (kesä-syys/loka) kun pussi on liian kuuma? Saako vauvan laitettua sinne alle ilman mitään, pitääkö olla jokin jolla nostaa ja asetella vauva paikoilleen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitenkäs olis fiksuinta toimia kesävauvan kanssa? Meille on tulossa toinen kesäkuun alussa ja mietin kanssa tuota koppa-asiaa. Lämpöpussi meiltä löytyy talvea varten, mutta entäs ensimmäiset kuukaudet (kesä-syys/loka) kun pussi on liian kuuma? Saako vauvan laitettua sinne alle ilman mitään, pitääkö olla jokin jolla nostaa ja asetella vauva paikoilleen?

 

Jos olisin tilaamassa rattaat, ottaisin kesävauvalle sen Cocoonin, mahtuu kyllä hyvin melko pitkäänkin ilman toppavaatteita, koska pussi joustaa (varmaan puolivuotiaaksi ilman vaatteita, vaikka sisämittaa on vaan se n. 60 cm). Tietysti edelleen, jos on joku muu koppa, niin mitä sitten turhaan toista tilaamaan. Rattaita (ulkomailta) tilattaessa ei hintaa kuitenkaan tule kuin pari kymppiä lisää. Itse jätin pois tilauksesta lähinnä sen vuoksi, että en jaksa enää yhtään lisää tavaraa säilytettäväksi. Muutoin olisin varmaan hinnan puolesta tilannut tällekin vauvalle, vaikka ei kauaa siihen olisi mahtunutkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ eikös sitä cocoonia saa xl-koossakin? on siis isompi kuin tuo minikokoinen cocoon.

 

meillä oli käytössä ihan brion pehmeä koppa vibeissä (menee myös sporteihin) ja se on reilusti isompi kuin tuo cocoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on itse asiassa Gessleinin puolikova koppa, mutta ajattelin että myydään nyt vaunut pois, koppa mukanaan. Tietysti voisi myydä pelkän ratasosan, mutta saattaa hinta pienentyä aika paljon. Tietysti jos sen Cocoonin saa halvalla, niin ehkä sitten se + talvella lämpöpussi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko mitään järkeä hankkia Phil&Tedsejä vain yhdelle lapselle? Onko ne hyvät vai kannattaako yhden lapsen kanssa miettiä muita merkkejä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko joissain maissa nyt jotain estoja, ettei voi tilata P&T:tä suomeen? Englannissa oli ainakin jossain välissä, mutta voiko Saksasta vielä tilata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Voi tilata saksasta, mutta ainakin vibet on yleensä ollut paljon halvemmat englannista, kuin saksasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon ollu tosi tyytyväinen vibeihin :girl_in_love: en oo keksiny mitään mitä muuttaisin niissä, ainakaan vielä ku sisaristuin on päällä, mut myöhemmin se makuuasento olis kiva :girl_wink: Kantokoppa on kyllä kätevä kun vauvaa laittaa ja ottaa pois. Vähän isomman varmaan saa laitettua ilman koppaakin, mutta vastasyntynyt on vielä niin "vetelä" että suosittelen koppaa. Meillä molemmat nukkuu rattaissa päikkärit ja kopan kanssa saan siirrettyä vauvan tarvittaessa vaunuihin, niin tytöt ei herätä toisiaan. Meillä on isommalla ticketin pussi sisaristuimessa, ja se sopii siihen loistavasti :girl_dance: Olisi varmaan myös lämmin vauvalla, ja hommaan ehkä toisen myöhemmin talvella. Ei kellään sattuis muuten olemaan sellasta myytävänä, pinkkinä?

Miten muilla on se läpinäkyvä vauvan suoja kestänyt pakkasta, meillä se on mennyt halki yhdestä taitos kohdasta? :hysteric:

 

muoks. Niin ja meidän vibet tilasin juuri englannista..

Edited by Pami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, eli siis englannista voi yhä tilata noita?

Mä olen ihan pihalla näistä, täälläpäin ei käsittääkseni myydä kun Sporteja ja Exploreria. Me ajateltiin että Explorer olisi hyvä, kun siinä saa taaksekin kuomun. Mutta Vibeissa näyttäisi P&T:n sivuilla olevan myös kuomu. Muttta missään liikkeessä olevissa kuvissa tota kuomua ei näy. Onko siinä siis kuomu molemmille (taapero+taapero mallissa)) vai ei? Ei ymmärrä.

Vibe kuulostaisi sen puolesta paremmalta, että ne on vähän isommat. Luulen.. Ne näyttääkin vähän tukevimmalta.

Onko joku tehnyt jotain vertailuja noista kahdesta? Dashiin en uskalla lähteä edes tutustumaan, kun nyt jo on ihan sekasin :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse tilasin reilu kk sitten Englannista. Suomessa myydään myös Vibeä. Sport jäänee kokonaan pois. Vibessä on sisaristuimen kuomu.

Itse päädyin Vibeen vertailtuani Sportiin (kaupassa ei ollut explorereita vielä) seuraavien seikkojen takia:

 

 

  1. Viben sisaristuimessa on enemmän istumatilaa pitkälle 2-vuotiaalle, koska sen voi asentaa kahteen paikkaan. Tämä oli tärkein syy
  2. Viben vauvalle jäävä tila on isompi ja sinne mahtuu isompi koppa - tämä myös tärkein syy
  3. Vibet tuntuivat työnnettäessä vakaammilta
  4. Vibeissä on muovinen jalkatuki, kankainen varmaan likaantuu tosi nopsaan
  5. Vibeissä on sisaristuimen kuomu ja pieni kallistusmahdollisuus
  6. Viben city-look miellytti enemmän omaa silmääni

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Lisäys, explorereissa ei saa sitä sisaristuinta ollenkaan säädettyä, eli sit kun vauva siirtyy sinne n. 6kk ikäisenä, niin sitä ei voi ollenkaan laittaa makuuasentoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Mamabarba ja cranberry! Pikkusen edes selkiyttää tätä pään sekasotkua :)

Tuon listan perusteella Vibet kuulostaisi järkevimmiltä. Erityisesti toi sisaristuimen kallistusmahdollisuus on aika iso pointti.

 

Tarkotin siis aiemmin, että täällä meilläpäin ei myydä kun Sportteja ja Exploreria. Tai en ole ainakaan löytänyt noista liikkeistä. En tiedä missä olisi lähin Vibea myyvä kauppa, Helsingissä varmaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

riippuen missä asut, esim jyväskylässä myy vibejä juniorit (ei myy sportteja, ne taas löytyy babystylesta)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Pirkanmaalla asutaan. Lahdessa tulee aina välillä käytyä, onko tietoa myydäänkö siellä missään Vibeja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

voiko tosiaan olla niin, ettei explorereissa saa sisaristuinta ollenkaan säädettyä? vaikea uskoa. kun kerran sporteissakin saa...

 

mä tykkään henk koht enemmän sporteista. meillä oli ensin vibet, mutta ne oli todella kolhot ja jotenkin se etupyörä ei toiminut niin kuin pitäisi... sportit sen sijaan menevät ihan mihin vaan. :) vibeissä miellytti alkuun ulkonäkö enemmän, nyt olen jotenkin niin tottunut noihin sporteihin, että vibet näyttävät hassuilta. :D

 

jos nyt olisin uusia ostamassa, ostaisin varmastikin explorerit.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vibeissä on V2:ssa kokonaan uusittu se etupyöräsysteemi, vanhoissa oli ilmeisesti niin paljon susia. Eli uudet Vibet kulkevat ainakin oikein hyvin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

voiko tosiaan olla niin, ettei explorereissa saa sisaristuinta ollenkaan säädettyä? vaikea uskoa. kun kerran sporteissakin saa...

 

 

On se, koska ovat explorereissa muuttaneet painopistettä niin että se on "turvallista" isommankin istua takana ja sillon saa vauvan turvakaukaloon eteen. Monessa maassa varmaan hyödyllistä, kun on aika tavallista että vauvat pidetään paljon enemmän kaukaloissa kuin Suomessa.

 

Yks vaihtoehto vois olla että laittaa Sportin sisaristuimen niihin (jos se sopii) niin sais kallistuksenkin, mutta sillon varmaan kippaavat helpommin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eikai ne sen helpommin kippaa jossei lapsia jätä niihin yksin ja päästä irti. tietää ainakin olla silloin varovaisempi kun se on kallistettuna..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitenkäs olis fiksuinta toimia kesävauvan kanssa? Meille on tulossa toinen kesäkuun alussa ja mietin kanssa tuota koppa-asiaa. Lämpöpussi meiltä löytyy talvea varten, mutta entäs ensimmäiset kuukaudet (kesä-syys/loka) kun pussi on liian kuuma? Saako vauvan laitettua sinne alle ilman mitään, pitääkö olla jokin jolla nostaa ja asetella vauva paikoilleen?

 

meillä oli peanut eli kova koppa phil & tedseihin joka olikin enemmänkuin tarpeellinen viime kesänä kuumilla helteillä. koppa on reilu joten oli tilaa ja ilmaa ympärillä. cocoon on niin pirun topattu etten voinut ajatellakaan laittavani lastani siihen kesällä. ja no, talvella se ei siihen enää mahtunutkaan.

 

lisäksi tuohon saa tosi tiiviisti hyttysverkon jota esim pelkkiin rattaisiin ei saa, siis sitä perus uv-suojaa, se jää alhaalta kuitenkin auki, ei sitä niin tiiviisti saa.

 

peanut toimi meillä myös matkasänkynä ja alakerrassa päikkäripaikkana. mahtuu erittäin pieneen tilaan matkustettaessa joten ei tarvi miettii et ottaako mukaan vai ei.

 

 

VINK VINK: tuo peanut on myynnissä huutiksessa. tosin sulkeutuu huomenna ke mut ei ole huutoja joten tulee uudelleen myyntiin!

 

 

yv:llä voin antaa lisätietoa jos jotain kiinnostaa. en täällä ketjussa enää niin usein käy.

 

 

ja meillä sportit, niissä kyllä käytettiin ihan gracon autokaukaloa ja sisaristuinta ilman mitään adaptereita. hyvin toimi. hieman kiikkerämmät oli mut kun asian tiesi, osasi sitä varoa eikä noita muutenkaan jätetä yksin ilman valvontaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi! Kiitos kattavasta keskustelusta :)

 

Osaisiko joku vastata voiko Vibessa pitää sisarusistuinta Peanutin kanssa? Ilmeisesti ei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

voi pitää, oon nähnyt kuvia. ja se on mun suunnitelma jos tarvitsee kahta kuskailla keväällä kiireellä, vauva peanutiin, keskimmäinen sisaristuimeen ja esikoinen pyöräilee. samoin tällä peanut+sisaristuin kokoonpanolla taidetaan mennä kesän reissut, jos tarve tulee lepäillä jommankumman isomman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä törmättiin tänään Vibejen kans yllättävään "ongelmaan". mies lähti tytön kans junailemaan vanhempiensa luo. Pantiin vaunut jo kotona suosiolla kuljetuspussiin ja kannettiin vaan yhdessä konkkaronkka junaan. Yllätys oli suuri kun vaunuja sai oikein tunkemalla tunkea sinne pussiin, tuntu ettei ne yksin kertasesti vaan mahu! Aivan hirvitti vetää vetoketjut kiinni. Onko muillaki kuljetuspussi näin nafti ja tyköistuva?! Meillä kyllä oli istuinosassa lampaantalja paikallana ja mietittiin et voiko se tehdä niin suuren vaikutuksen et vaunut ei meinaa mahtua pussiinsa. Sillon ku rattaat tuli, sovitin niitä pussiin ja tuntuivat jo sillon melko hankalasti sinne tungettavilta ilman taljaaki, mut sillon en kehannu irrottaa renkaita ja lokasuojia...

 

Mut ehdoton plussa ja huippu juttu Vibeissä oli se, et mies otti rattaista renkaat irti ja nosti ne tosta noin vaan läjättynä intercityyn sinne "hattuhyllylle" !!! Eli on todellaki pieni läjä, mä ku en taho saaha sinne normaalisti rinkkaa mahtumaan ku tytön kans reissataan :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toimiiko ne Skip Hop Saddlebagsit Sportien kanssa myös, ei ainostaan Vibejen? Kannattaako niitä olla tasapainon vuoksi molemmilla puolilla?

 

Miten cocoonin saa pestyä? Saako ne kovikkeet sieltä jotenkin pois?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku vastata voiko Vibessa pitää sisarusistuinta Peanutin kanssa? Ilmeisesti ei?

 

voi pitää, oon nähnyt kuvia. ja se on mun suunnitelma jos tarvitsee kahta kuskailla keväällä kiireellä, vauva peanutiin, keskimmäinen sisaristuimeen ja esikoinen pyöräilee. samoin tällä peanut+sisaristuin kokoonpanolla taidetaan mennä kesän reissut, jos tarve tulee lepäillä jommankumman isomman.

 

Mä olin jo kovasti kallistunut tähän ratkaisuun, mutta tänään käytiin meidän lähivaunuliikkeessä, jossa tosin ei ollut Vibejä, pelkkiä explorereita ja myyjä oli sitä mieltä, ettei ko. kombinaatio onnistuisi. Näytti kuvastostakin kuvaa, jossa Peanut oli asennettu Vibessä alaslasketun istuinosan päälle (ts. selkänoja oli vaakatasossa), eikä siihen kai sisaristuin sitten mahdu..

 

Mulla on hämärä muistikuva, että olisin joskus nähnyt kuvan Peanut + sisaristuin kombosta, eikä siinä silloin ollut niitä kankaita. Puretaanko siis kankaat, vai irtoaako se istuinosa kokonaisuudessaan?

 

Huomenna yritetään tällätä itsemme Vaunuaittaan, kovin hyvää palvelua mä en ole sieltä koskaan saanut, mutta yritetään nyt vielä kolmas kerta. Onko vaunujen painopiste sitten kovin takana tuolla kombolla, ts. uskaltaako vaunuista sitten päästää ollenkaan irti? Meilläpäin kun joutuu vaunujen kuljettaja maksamaan bussissa.

 

Mutta ehdottomasti meille tulee P&T:t, Britaxin vastaavat oli tosi kolhot. Ja vaikka muutama hyvä ominaisuus löytyi, mitä P&T:ssä ei ole, taka-akselin leveys ja ilmakennorenkaat(? siis ei pumpattavat) on mulle niis isot miinukset, etten voisi niiden kanssa elää..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.