Kirppu

Phil & Teds [sport vs vibe]

1200 posts in this topic

^ Minäkin oon nähnyt kuvia tuosta kombosta. Musta on aika rumaa laittaa peanut kankaiden päälle. Ne kankaat saa ihan TOSI helposti pois, enkä mä nyt usko että ne mitenkään älyttömän helposti kippaavat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ilman kankaita oon nähnyt sen, että on peanut+sisaristuin. en muista oliko peanut ylimmässä vai alimmassa vaihtoehdossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

Mitenkäs noihin vibeihin mahtuu kovat kantokopat? Meillä on tulossa kesävauva ja esikoinen on tuolloin 1,5vuotias. P&T:sejä ollaan myös harkittu kovasti, vaikka hinta tuntuukin pahalta, kun ollaan juuri ostettu tosi hyvät brion yhdistelmät, jotka on ollu paremmat kuin hyvät käytössä. Näistä vaunuista meil ois brion kova kantokoppa tallessa ja mietitäänkin, että kannattaako muuta koppaa enää tilatakaan, jos kerta muidenkin vaunujen kopat mahtuu P&T:seihin?

 

Vai onko Brion kova kantokoppa ihan liian iso ja jäykkä P&T:seihin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistelen täällä olleen aiemmin jo keskustelua sisaristuimen koosta, mutta olisko jollain antaa ihan mittoja eli miten pitkä lapsi mahtuu vielä Sportin sisaristuimeen niin, että voi käyttää kallistusta? Meillä Vibet nyt käytössä taapero-vauvalla, mutta kun vauva muuttaa istumaan, niin hirvittää, mahtuuko pää enää kesällä kaaren alle vai joutuuko olemaan koko ajan pystyasennossa. Kuinka pienet vauvat teillä ottavat nokosia sisaristuimessa? Toinen asia, mistä mielestäni on aika vähän keskusteltu on vaunujen pituus. Silmämääräisesti Sportit tuntuisivat olevan aika paljon Vibeja lyhemmät, onko näin vai optista harhaa vaan? En ole löytänyt sisaristuimen enkä koko vaunujen pituutta mistään. Mahdutteko hyvin bussiin Vibeilla, jos kyydissä toisetkin vaunut? Me ollaan esikoisen kanssa reissattu paljon ja nyt olen vähän surkeana, kun Vibet tuntuvat niin valtavilta. Toisaalta aika kalliiksi tulisi vaihto, vaikka Englannista onkin tilattu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auttakaa pihalla olevaa.. Kahlasin nyt koko ketjun läpi ja pää on niin täynnä informaatiota, että se luultavasti kohta poksahtaa. Sain muutama päivä sitten kotiin käytetyt Vibet ja sisaristuimen, mutta kiitos ison mahan, kovan flunssan ja touhukkaan taaperoikäisen, en ole ehtinyt juuri lainkaan tutustua niihin. Päällimmäinen ongelma on nyt, että mitä hankin vauvalle kantokassiksi - riittäisikö XL Cocoon koko talvikaudeksi ja sopiiko se paikoilleen vaikka sisaristuin ei olisi ylimmässä paikassa? Vauvan pitäisi syntyä siis ihan viikon, parin sisään, eli tulossa on todellinen talvivauva (ja ennustusten mukaan kylmä talvi). :girl_impossible:

 

Tää vastaus tulee sulle myöhässä, mutta jos jotain muuta askarruttaa, niin vastaanpa. XL Cocoon riitti meidän tammivauvalle niin pitkään kuin vain viitsin sitä käyttää. Toki riippuu lapsen koosta, mutta joulukuun vauvalle olettaisin, että pitäisi riittää, jos yhtään normikäyrillä kasvaa. Sopi paikoilleen, vaikkei sisaristuin ollutkaan ylimmässä paikassa.

 

Jos olisin tilaamassa rattaat, ottaisin kesävauvalle sen Cocoonin, mahtuu kyllä hyvin melko pitkäänkin ilman toppavaatteita, koska pussi joustaa (varmaan puolivuotiaaksi ilman vaatteita, vaikka sisämittaa on vaan se n. 60 cm). Tietysti edelleen, jos on joku muu koppa, niin mitä sitten turhaan toista tilaamaan. Rattaita (ulkomailta) tilattaessa ei hintaa kuitenkaan tule kuin pari kymppiä lisää. Itse jätin pois tilauksesta lähinnä sen vuoksi, että en jaksa enää yhtään lisää tavaraa säilytettäväksi. Muutoin olisin varmaan hinnan puolesta tilannut tällekin vauvalle, vaikka ei kauaa siihen olisi mahtunutkaan.

 

Mä ottaisin Vibeihin ehdottomasti XL Cocoonin, jossa on pituutta 70 cm. Englannista tuota ei mielestäni saa tilattua, mutta minä tilasin Saksasta erikseen.

 

Meillä törmättiin tänään Vibejen kans yllättävään "ongelmaan". mies lähti tytön kans junailemaan vanhempiensa luo. Pantiin vaunut jo kotona suosiolla kuljetuspussiin ja kannettiin vaan yhdessä konkkaronkka junaan. Yllätys oli suuri kun vaunuja sai oikein tunkemalla tunkea sinne pussiin, tuntu ettei ne yksin kertasesti vaan mahu! Aivan hirvitti vetää vetoketjut kiinni. Onko muillaki kuljetuspussi näin nafti ja tyköistuva?! Meillä kyllä oli istuinosassa lampaantalja paikallana ja mietittiin et voiko se tehdä niin suuren vaikutuksen et vaunut ei meinaa mahtua pussiinsa. Sillon ku rattaat tuli, sovitin niitä pussiin ja tuntuivat jo sillon melko hankalasti sinne tungettavilta ilman taljaaki, mut sillon en kehannu irrottaa renkaita ja lokasuojia...Mut ehdoton plussa ja huippu juttu Vibeissä oli se, et mies otti rattaista renkaat irti ja nosti ne tosta noin vaan läjättynä intercityyn sinne "hattuhyllylle" !!! Eli on todellaki pieni läjä, mä ku en taho saaha sinne normaalisti rinkkaa mahtumaan ku tytön kans reissataan :girl_haha:

 

Kyllä se kuljetuskassi on tosi tiukka, itse jouduin ohjetta katsomaan, että sain kärryt sullottua kassiin. :P Varmasti lampaantalja vaikuttaa, me esim. emme ole laittaneet sadesuojaa tai uv-suojaa kuljetuskassiin, kun eivät mahdu sinne kuljetettaessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ollut Vibet nyt reilun vuoden ja ollaan oltu tyytyväisiä. Kivasti saa kaksi lasta, ja vierastan itse hieman tuplien leveyttä, joten nämä ovat olleet meille hyvä ratkaisu. Pääsee hyvin eteenpäin kuoppasimmillakin teillä. Meillä on ollut käytössä Cocoon kuopuksella, missä ei mitään lämpöpusseja juurikaan lisäksi tarvitse, mutta meille hyvä, sillä hän syntyi tammikuussa. Kesällä on sitten mennytkin jo sisaristuimessa jonkun verran tai myöskin cocoonin kanssa. Olen vain taitellut sitä pehmustetta/peittoa siinä päällä cocoonin alle. Etupyörä on tosin välillä kenkkuilut, mutta tuossa ylhäällä taidettiinkin kirjoittaa, että se vika on uusimmissa Vibeissa korjattu. Ja mitä tohon kuljetuspussiin tulee, mulla on jo mennyt hermot sen kanssa. :girl_cry2: Se on aivan järjettömän ahdas. Jotenkin ne sinne saa tungettua, mutta tarvitsee tosiaan ohjeet vierelle, ei oo mikään läpihuutojuttu :D Painavat välillä kahden lapsen kanssa, mutta niin ne on varmaan kaikki rattaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jos lapset on vaikak 15kg+9kg, rattaat jotain 10kg niin tokihan kaikki painaa =) ja sitten lisäksi mahdolliset tavarat mitä on mukana, tai pari kauppakassia..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noihan on vielä kevyet tuplat, aatelkaa jotain järeitä hyökkäreitä tuplaversiona ja sinne kaksi lasta + kauppaostokset kyytiin :girl_haha::girl_impossible:

 

Mutta takaisin asiaan. Me käytiin vähän toista viikkoa sitten Vaunuaitassa noita Vibejä katselemassa ja vaikka myyjä ensin vähän ihmetellen suhtautui Peanut + sisaristuin -yhdistelmään, kokeiltiin sitäkin (tosi kankaita ei irrotettu) ja niihin alempiin reikiin kun Peanutin kiinnittää, sisaristuimeenkin mahtuu istumaan. Eikä ne kovin kiikkeriltä niin vaikuttanut, aika massiiviselta yhdistelmältä vaan :girl_haha:

 

Nyt vaan kummastelen vähän Snowflakesin hinnastoa, näköjään tuntuisi tulevan halvemmaksi tilata sieltä pelkät Vibet+Peanut ja ostaa suomesta tuplaistuin, kuin koko paketti sieltä. Erikseen ostettuna Peanut nimittäin kustantaa 150£, mikä ei ole kuin pari euroa halvempi kuin suomesta ostettaessa.. Lisäksi näyttää, että ovat nostaneet vuodenvaihteessa hintoja, tyypillistä.

 

Vielä yksi kysymys. Onko niin, että Vibeen ei saa kuin Maxi-Cosin cabriofixin? Ei siis Pebbleä? Tuo jälkimmäinen olisi kiinnostanut muuten ehkä enemmän..

Share this post


Link to post
Share on other sites

No on tosiaan nämä nyt ainakin kevyet! Painavat vähemmän kuin meidän Teutonia Timmy -rattaat yhdistelmistä puhumattakaan. Viben hinta on ilmeisesti tullut reilusti alaspäin Suomessakin, kannattaa varmaan pitää silmät auki.

 

Mutta hei jos joku ehtii, niin mittaisitteko sen Sportin sisaristuimen pituuden eli minkäkokoinen lapsukainen mahtuu lepoasentoon? Meillä neiti nyt 3 kk ja Viben sisaristuimen kaareen on arviolta matkaa 5 cm...

 

Entä onko joku saanut tilattua sisä- ja/tai ulkokumeja jostain ulkomailta? Meillä yhden renkaan venttiili vähän sökö ja mietin pitäiskö yrittää reklamoida Snowflakesiin vai yrittää ostaa uusi. Suomesta eivät ilm. myy.

 

Ja vielä kiinnostaa jos joku ostaa Hammarheadit, niin saapi tulla kertomaan kokemuksia:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei ja huh...

 

Meille on syntymässä kakkonen toukokuun aikana, jolloin isosiskolla ikää noin 2v. Tuplat on pakko hankkia ja oon kallistumassa Phil&Teds Vibeen... Mutta pää on täynnä tietoa, sekä epävarmuutta. Epävarmuutta lähinnä kustannusseikasta. Oon yrittäny ettiä mistä saisi tilattua paketin kaikkein edullisimmin, ulkomailtako? Olisko jollain antaa mulle ihan suoraan vaikka nettiosotetta? Mä oon niin surkee näissä asioissa...

 

Tarvetta meillä on anakin ite rattaille, sisarusistuimelle, sade ja hyttyssuojille. Mites katoin et joku puhu et Gragon kaukalon saisi noihin suht istuvasti (ei tietenkään lukittua, mut..)? Ja sit esikoisella oli herqules merkkisen vaunun pehmyt koppa, tuo varmaan mahtuisi kopaksi vibseihinkin ?? Entä onko kellään kokemusta mahtuuko näillä rattailla vanhanmallisen junan (ei siis matalalattia) ovista sisään?

 

Huoh, minkä takia tää tuntuu niin hankalalta?? x))

 

-Kiitos

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Muuhun mulla ei ole antaa kommentteja, mutta Vibet mahtuvat vanhoihin (lähi)juniin sisään (tai ainakin kaikkiin niihin juniin, joilla minä olen matkustellut, ollaan päästy sisälle).

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Mä olen tilaamassa täältä. Sähköpostitiedusteluihin olen saanut ripeät vastaukset ja täälläkin moni on tuolta tilannut ja ilmeisesti ihan luotettava firma on. Tuolta Snowflakesista saa Vibet + sisaristuimen + tuplasadesuojan samaan hintaan kuin täältä Suomesta pelkät Vibet. Toki päälle tulee 40 punnan postikulut vielä..

 

Vaunuaitan myyjän mukaan Vibeillä ei pääse vanhanmallisiin ratikoihin, ovat liian leveät. Mulla ei ei-pääkaupunkiseutulaisena ole asialla niin merkitystä, mutta osaako joku Vibet omistava Helsinkiläinen vahvistaa tiedon?

 

Mä pähkin täällä edelleen tuota Peanutia. Kova koppa olisi niin kätevä, mutta sadesuojaongelma on nyt pinnalla. Peanutiinhan saa oman suojan, mutta millä suojata sisaristuimessa istuva esikoinen :girl_impossible: Voi siis olla, että jää Peanut tilaamatta ja yritän löytää jonkun puolikovan kopan Vibeihin, onkohan se mahdollista? Mahtuisiko esim. Emmaljungan Quadrolift tai joku vastaava?

 

Miksihän tästä pitää tehdä tällainen elämää suurempi ongelma :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

anina, mitenköhän se tuplasuoja istuis peanutin+sisaristuimen päällä? Minäkin oon himoinnut peanutia, mutta kun haluan kovan kopan meidän emmaljungiin, niin en ehkä tarvitse useampaa

 

 

Jos en ihan väärin muista niin vanhoissa ratikoissa ois se ovi 62cm ja sillon ei vibet mene, mutta ei kovinkaan monet muutkaan vaunut. Nykyään moni vanha ratikka on keskeltä matala ja siitä mahtuis jopa kaksostenvaunut. Mä käytän ratikoita sen verran vähän, ja ne linjat mitkä yleensä käytän on matalalattia linjoja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko siinä viben tuplasadesuojassa erikseen vetskarit takapenkillä matkustavalle ja etupenkkiläiselle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ei ole mitään vetskareita. Se suojahan menee kuomun yli ja työntöaisan kohdalla on pienet reiät ja siinä jatkeena tarroilla kiinni. Meillä on vain tuo tuplasuoja, kun se singlesuoja ei suojaa kuomua ja suojaa muutenkin niin paljon paremmin tavarat jotka on tavarakorissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei taas,

 

Lisää kysymyksiä, joihin varmasti vastaus löytyy jostain keskustelun syövereistä, mutta mulla meni pää jo sekasin selailusta, joten kysyn itse...

 

Kuis noissa vibeissä menee noi istuimet makuuasentoon? Yksikkönä, sisaistuin edessä, sisaristuin takana?

 

NaMu -80

PiMu 04/09

MiMu La 19.5.2011

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin rupeaa pikkuhiljaa olla ajatuksissa tuplavaunut ja jäin hämmästelemään kuinka montaa mallia Phil&Tedsejä ulkomailla onkaan myynnissä. Osaisiko kukaan pikaisesti kertoa mitä eroa malleilla Classic, Dash, Explorer ja Vibe2 on keskenään? Vibe2:sessa tuntuu olevan eniten toimintoja ja ovat siisteimmät, mutta kaupassa olivat mielestäni kuitenkin liian jyhkeät Exploreriin verrattuna. Explorerissa taas ei se sisaristuimen selkä ilmeisesti menee yhtään makuuasentoon mikä taas tekee siitä meille huonon. Tai esikoinen ei kyllä nuku rattaissa eli hänen takiaan sitä ei tarvitsisi, mutta ole käsittänyt että pienempi kulkee kai aika usein alemmassa istuimessa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillekin on nyt sit tulossa Vibet ja Snowflakesista on tarkoitus tilata. Niitä täälläkin vilautettuja Vervejä himoitsin, mutta bongasin jostain P&T:n omilta keskustelusivuilta valmistajan edustajan kommentin, ettei niitä vielä lähikuukausina tulla tuomaan markkinoille - joten eivät ehdi meille.

 

Snowflakesin sivuillahan ei ole myynnissä xl cocoonia - onko kukaan kysynyt sitä tuolta (muistaakseni niillä oli kuitenkin jotain adaptereja, mitä sivuilla ei ollut...)? Ei huvittaisi tilata sitä erikseen muualta.

 

Ei kukaan olisi halukas myymään omaansa käytettynä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei sen kantokassin suhteen kannata liikaa nähdä vaivaa, ostaa huutiksesta minkä vaan käytetyn tai esim. käsittääkseni uutenakin Emman edullinen kantokassi menee hyvin. Meillä käytössä Teutonian, jota saa hiukan sovitella, mutta se onkin varmaan markkinoiden suurikokoisin (keskimittainen esikoinen nukkui siinä vielä yli 1-vuotiaana päikkäreitä!). Oikaiskaa, jos olen väärässä, mutta eikös Vibeihin mene tosiaan mikä vaan?

 

Just mittailin Sportteja ja Vibejä livenä ja näytti silmämääräisesti olevan vaan jotain 5 cm luokkaa pituusero, luulin, että Sportit huomattavasti lyhemmät. Kaipa noilla Vibeilläkin sitten bussiin mahtuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En muista saako täällä kaupata rattaitaan, mutta laitan nyt kuitenkin tän viestin tänne...

 

Eli myynnissä täysin uutta vastaavat Vibet. Myydään tarpeettomina, kun kuljetaan niin paljon autolla joka paikkaan eikä tarvita tuplia. Rattaat on ostettu Suomesta viime vuoden maaliskuussa muistaakseni ja takuu vielä voimassa. Käytetty noin kymmenen kertaa, hyvin ovat pelittäneet. Värinä kokomusta, mukana sisaristuin, tuplasadesuoja (vielä paketissa) sekä skip hopin satulalaukut (ei käytetty). Takuukuitti ja käyttöhjekirja mukaan. Jos kiinnostaa, tarjouksia voi laittaa osoitteeseen [email protected]. Rattaat ovat itä-uudellamaalla ja niitä saa tulla katsomaan. Voin myös mahdollisuuksien mukaan kuljettaa ne Jumboon/Helsinkiin tarvittaessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulin minäkin tänne kertomaan, että tilattiin Vibet tuolta Snowflakesta ja kymmenen päivän päästä UPS:n kuljettaja kolkutteli ovella. Hintaa tuli yhteensä noin 660€ kuljetuksineen sisältäen sisaristuimen, tuplasadesuojan ja tupla-UV-suojan. Ei paha. Ja mä seurasin paketin kulkua kieli pitkällä UPS:n sivujen kautta, mikä oli kaltaiselleni tahdon-tietää-milloin-mitäkin-tapahtuu -ihmiselle ihan mahtava juttu.

 

Rattaat on ihan huippuhienot ja ihanan "isot".. meillä siis on sukulaisilta perityt Sportit myös, mutta ne jäi tuplina käyttämättömäksi, koska meitin vauva ei yksinkertaisesti mahtunut sinne sisaristuimen alle näin talvella.

 

Yksi asia näin testiajossa vähän hämää; työntöaisa ja kuomu kohtaavat muissa kuin aisan alimmassa asennossa ikävästi - eli ei kunnolla saa aisasta kiinni, ellei kuomua työnnä reippaasti eteenpäin. Osaako joku sanoa, että ollaankohan asennettu jotain väärin, vai onko tuo vaan yksi pieni miinus muuten täydellisille rattaille?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Olisin kysynyt noista skip hopin satulalaukuista. Täytyykö ne irroittaa, kun vaunut kasataan? Onko irroittaminen vaikeaa? Hieman himoittaisi, kun meidän Vibessa ei ole mitään säilytystilaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Riippuu mistä ne on laittanut kiinni. Mä olen yleensä irrottanut toisen tarroista. Mun mielestä se helposti ottaa vähän vastaan kun laittaa vaunut kasaan, enkä ole halunnut ottaa mitään riskejä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi!

 

Kertokaahan talvisia kokemuksia Vibejen omistajat! Miten kärryt kulkee, jos tietä ei ole aurattu kovin hyvin? Miten suojaatte vauvan, ettei tule kylmä? Meillä suunnitelmissa hommata siis Vibet ja niihin se xl-cocoon. Mietin vaan, että kuinka hyvin xl-cocoonin sisälle mahtuu toppavaatteissa ja mahtuuko sen alle vielä esim. lampaantalja? Ja jos on jotain muuta mainitsemisen arvoista, niin kertokaahan! :D

 

Nyt en muista kuka oli hommannut vanhanmallisiin Vibeihinsä ne maxi cosin kaukaloadapterit, mutta sitä piti vaan kysyä, että mitäs olette tykänneet kaukalo-sisaristuin yhdistelmästä? Toimiiko?

 

Suuri kiitos vastauksista jo etukäteen! :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komppaan tuota Tuulukan kommenttia työntöaisan ja kuomun kohtaamisesta. Asia tulee mielestäni häiritsevästi esille bussissa, jolloin työntöaisaa tulee nostettua yläasentoon. Silloin sormet pitää suorastaan ujuttaa sinne aisan ja kuomun väliin.

 

Mielestäni kärryt kulkevat kyllä aika onnettomasti auraamattomalla tiellä. Varsinkin nyt, kun taapero eli painopiste on ylhäällä saa tosissaan työntää kädet maitohapoilla, etteivät rattaat kaadu esim. lumikokkareihin. Muutenkin on vauvalle aika kovaa kyytiä, kun ei ole jousituksia. Työntämistä mielestäni helpottaa etupyörän lukitseminen. Tästä voi muilla olla eriäviä mielipiteitä. Kelit ovat kyllä poikkeuksellisen ankeat rataskansaa ajatellen, joten tuskinpa millään rattailla on kovin iloista eteneminen:)

 

Lampaantalja ei kyllä varmaankaan mahdu sinne alle mutta ei kai vauvaa voi nyt ihan niin kylmillä ilmoilla kauaa ulkoiluttaakaan... Meillä Teutonian koppa ja sisällä untuvapussi, ihan on lämmin yhdistelmä. Eiväthän vaunut sen kylmemmät ole kuin mitkä tahansa muutkaan, jos taka-aukon on suojannut. Käytän nykyisin lähes aina vaunuissa tavallista rattaiden sadesuojaa (sellainen, jossa työntöaisalle kolo). Ei kärsi pakkasesta, menee pieneen tilaan ja suojaa samalla esikoisen jalkoja. Jos ei tuule/sada lunta koloa peitää pelkkä kangas (meillä Kurtis Baby peace -vaunusuoja, joka sopii kuin nakutettu siihen:).

 

Kyselinkin jo aiemmin, mutta oliko joku löytänyt nettikaupan, josta saisi lisävarusteena Viben kuomua tai renkaita?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.