Kirppu

Phil & Teds [sport vs vibe]

1200 posts in this topic

Tuplien osto ei nyt vielä ole ihan ajankohtainen, mutta kysynpä nyt kumminkin.

 

Lueskelin tuolta aikaisemmalta sivulta että se perusmallin cocoon on vaan 60 cm pitkä. Katsoin meijän pojan neuvolakortista että se on ollut 2kk vanhana 60 cm pitkä, eli toi koppa menisi siis ruhtinaalliset 1,5 kk... :rolleyes:

 

Miten pitkä tuo itse makuutila on Sporteissa ja Vibeissa? Tuntuisi nimittäin hullulta jos rattaat joutuisikin heittämään nurkkaan siinä vaiheessa kun vauva kasvaisi makuupaikaltaan ulos eikä kuitenkaan osaisi vielä istua.

 

Kiitos jo etukäteen! Noi olis vaan niin loistavat rattaat muuten. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sporteissa on ranteeseen pujotettavan pitkän remmin lisäksi toinen lyhyempi turvaremmi, jolla sisarusistuin kiinnitetään ratasosan metalliputkeen taapero+vauva modessa.

 

Okei. Selvittänee hiukan asiaa. Meillä ei kyllä ollut mitään toista remmiä noiden mukana, vaan tolla aisassa olevalla remmillä sisaristuimen kiinnitin, silloin kun sitä testasin.

 

 

Miten pitkä tuo itse makuutila on Sporteissa ja Vibeissa? Tuntuisi nimittäin hullulta jos rattaat joutuisikin heittämään nurkkaan siinä vaiheessa kun vauva kasvaisi makuupaikaltaan ulos eikä kuitenkaan osaisi vielä istua.

 

Meidän kohta 1v 11kk poika nukkuu tällä hetkellä Sporteissa päikkärinsä, joten ei tarvii rattaista heti luopua. Eihän se tietty enää ihan suoraksi sinne mahdu, mutta ihan hyvin mahtuu kuitenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Megan: Vibeissä se cocoonin pituus on suurempi kuin perus cocoonissa. Monet tuntuvat myös

käyttäneen muun merkkistä kantokoppaa P&T:ssä. Itse havaitsin (vaunut ei oo vielä käytössä)

että se cocoonin päätyosa on sellainen joustava joka antaa perikis, ei kova.

 

 

Sitten oma kysymys: Meillä on odottamassa sellainen Ticketin tosi paksu makuupussi vauvalle.

Voikohan sitä käyttää yksinään vauvalla (ilman kantokoppaa) vai onko se vauva sitten siellä

jotenkin tosi suojattomasti (ei olla kokeiltu vauva-asentoon meidän vaunuja vielä ollenkaan).

Lähinnä ajattelin tuota tilannetta jos cocoon käy lopputalvesta ahtaaksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisää kysymyksiä jos vaikka suskis tai joku muu osaisi vastata.

(Mielestäni nuo ohjeet eivät selvitä ihan kaikkea, pitäisi varmaan enemmän rassailla ja kokeilla)

 

- Jos sisaristuin on päällä, onko sisaristuimen selkänojalla vain yksi asento? (vai tapahtuuko asennon säätö niillä

vetskareilla, eli kaksi asentoa on?)

 

-Jos sisaristuin on päällä (ja vauva alla) niin istuimen näyttäisi saavan kahteen korkeuteen.

Kumpaa käytätte ja eikö korkeammassa asennossa sisaren pää osu jo sinne ylärimaan?

Jos taas istuin on alemmassa, jääkö vauvalle tarpeeksi tilaa alas? (Mahdoton testata ilman vauvaa :D )

 

- Onko teillä suojakuomu ollut aluksi jäykkä? Luulen asentaneeni sen väärin kun se jää mielestäni aika ylös..

 

- Kun vauva on kyydissä, jääkö pääosa paljaaksi (järjellä ajateltuna jää sillä eihän siellä muuten saa kai happea :lol: )

Käytättekö siinä jotain harsoviritelmää tms. suojana kun vauva on unilla?

 

 

Kiitos ja anteeksi näistä kysymyksistä, pelkään että jos lähden liikenteeseen omine viritelmine selvittämättä

näitä niin koko kärry rysähtää ja muut P&T omistajat katselevat liikenteessä et onpas oudon näköiset vibet :lol::lol:

Edited by siipi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lisää kysymyksiä jos vaikka suskis tai joku muu osaisi vastata.

(Mielestäni nuo ohjeet eivät selvitä ihan kaikkea, pitäisi varmaan enemmän rassailla ja kokeilla)

 

- Jos sisaristuin on päällä, onko sisaristuimen selkänojalla vain yksi asento? (vai tapahtuuko asennon säätö niillä vetskareilla, eli kaksi asentoa on?)

Vetskareilla saa säädettyä sisaristuimen selkänojan asentoa sekä istuimen ollessa päällä että alla.

-Jos sisaristuin on päällä (ja vauva alla) niin istuimen näyttäisi saavan kahteen korkeuteen.

Kumpaa käytätte ja eikö korkeammassa asennossa sisaren pää osu jo sinne ylärimaan?

Jos taas istuin on alemmassa, jääkö vauvalle tarpeeksi tilaa alas? (Mahdoton testata ilman vauvaa :D )

Mä käytän sitä alempaa asentoa, niin pojun jalat yltää sinne "jalkatukeen". Vauvalle jää ihan hyvin tilaa alle (voit testata cocoonilla). Mikä ylärima?

- Onko teillä suojakuomu ollut aluksi jäykkä? Luulen asentaneeni sen väärin kun se jää mielestäni aika ylös..

Onhan sulla kuomu asennettuna oikein päin (vetoketjureuna menosuuntaan)? En mä meidän kuomua ainakaan jäykäksi sanois. Kandee tsekata, että kuomun raudat ovat ehjät. Meillä oli ekan kuomun kanssa ongelmia ja havaitsinkin, että kuomun raudat oli vääntyneet... Sitä saikin runnoa sitten urakalla, että sai sen auki. Tää ehjä toimii nätisti. Ja sitä kuomuahan voi siirtää haluamalleen korkeudelle sitä runkoa pitkin.

- Kun vauva on kyydissä, jääkö pääosa paljaaksi (järjellä ajateltuna jää sillä eihän siellä muuten saa kai happea :lol: )

Käytättekö siinä jotain harsoviritelmää tms. suojana kun vauva on unilla?

Siihen pääosan aukkoon kuuluu sellainen läpinäkyvä muovi (kuuluu rattaiden hintaan, ei ole mikään erikseen ostettava juttu), joka kiinnitetään niihin pieniin kumilenksuihin kuomun alla ja rattaiden ulkosivussa. Mä käytän aina tota muovia ja olen vielä sen päälle virittänyt harson näkösuojaksi. Ilma pääsee kiertämään kuitenkin ylhäältä kuomun alta.

 

Tosta makuupussijutusta: Kyllä mä ainakin suunnittelin käyttäväni meidän lodgeria ja jääkarhumakuupussia sitten syksymmällä, kun typy ei enää mahdu koppaan, ja kun ilmat tarpeeksi viilenee. Näyttäis ainakin siltä (en ole kokeillut), että vauva on kuitenkin hyvässä suojassa siellä sisaristumen alla ilman kantokoppaakin. Etenkin, jos jonkun makuupussiviritelmän sinne laittaa.

 

Istuinosan pituutta en ole mitannut, mutta meillä myös poju otti päikkäreitä siellä sujuvasti ennen vauvan syntymää. Ja voisin kuvitella, että kun Vibessä asentaa sen sisaristuimen korkeammalle tasolle, niin sisaristuimen alta mahtuu jalat tulemaan isommassakin makuupussissa, niin mahtuu pidempikin lapsi sinne päikkäreille. Kunhan päällä olija ei vaan potki alempaa...

 

Laitoin lainaukset kursivoidulla, kun tää alkoi herjaamaan liian monesta lainauksesta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvalla mahtaa olla kuuma esim jääkarhupussissa siellä omassa yksiössä sisaristuimen alla. ehkä parempi ihan tavismakuupussi jossei oo paukkupakkaset.. :P

Eiköhän vibeen mahdu pitkä lapsi, meidän city jeteissä makaa nyt 98cm hyvin päiväunille :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokeiltiin tänään 2v3kk pojan kanssa makoilua vibeissä (siis poika makoili)

ja hyvin mahtuisi tuolla nukkumaan jos vielä vaunuissa ylipäätään nukkuisi.

 

Kiitos taas suskis vastauksista! Kuomu on tosiaan väärinpäin :rolleyes: .

Lisäksi tuo muovinen suoja vauvalle on jäänyt huomioimatta, mutta nyt tiedän mihin

se kuuluu.

 

Meillä täällä korvessa on sen verran kylmiä pakkaskelejä että tuo makuupussi on varmaan tarpeen

talvella, kun ei ajateltu ihan pienelle ostaa paksua toppapukua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun kummipoika on nukkunut sporteissa tossa jääkarhupussissa ja ihan täällä etelässä asuvat :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

me asutaan kanssa, ja kuopus nukkui siinä talvella. mutta siis jos se on siellä piilossa vauvayksiössä ja isompi päällä, hikeä pukkaa varmasti.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kyllä meillä on jääkarhupussi ollut käytössä ihan Teutonian yhdistelmissäkin. Ja suojaisemmat noi yhdistelmät on, mitä P&T:t, mielestäni. Ei se vauvan kolonen mikään umpio ole, vaikka siinä se sisaristuin päällä onkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mäkään noita kauheen suojaisina pidä. Tosin yllättävän hyvin suojaavat tuulta kuitenkin, kun poju nukkui eilen ja tänäänkin aika kylmässä noissa rattaissa ja päällä ei ollut hirveesti mitään.

 

Mä en oo käyttänyt sitä muovilätkää kovin montaa kertaa, kun tän ison sällin kanssa se on ihan liian hiostava ollut. Pelkkä harso ollut aukon edessä ja päikkäreillä myös se verkko. Syksyllä ja talvella vauvan kanssa sitten varmaan sitä muovia tulee pidettyä.

 

Kyllä mä aattelin kans jääkarhupussia käyttää. En ostanut mitään P&T:n omaa pussia, koska meillä on tuo. Kyllä mä pitäisin meidän yhdistelmien topattua jalkapeitettä "saman tasoisena" kuin päällä olevaa sisaristuinta, et en tiedä onko se nyt sen kuumempi. Riippuu tietenkin keleistä ja lapsesta.

Edited by Haavis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitti noista mitta-arvioista. :D Pääsin vähän kärryille asiasta. Eipä toi kantokoppa sinänsä niin kovin pakollinen ole, mut oishan se ihan pikkuisella jotenkin helpompi. Tärkeintä on kuitenkin se että kärryihin mahtuu nukkumaan tosiaan vielä 2 kk vanhemmatkin. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt tarvittaisiin sitten kokeneempien apua.

 

Eli sain vibet tänään ja tulivat siisteinä ja ehjinä perille. Ongelma onkin nyt sitten siinä etten saa tuota tuplasadesuojaa millään yltämään rattaiden päälle :huh: Tuntuu, että koko suoja on ainakin 20cm joka suunnassa liian pieni. Kun kiinnitän sadesuojan etupään ei suoja yllä kuomun yli ja jos taas laitan takaosan tarrat kiinni, ei etupää yllä paikalleen. Tuntuu, että varsinkin tuo matka etuosasta kuomun etureunaan on liian lyhyt. En nyt tähän hätään saa kuvia laitettua toivottavasti joku ymmärsi selostuksestani jotain.

 

Olenko nyt vaan niin raskausdementoitunut etten tajua miten tuo pitäisi laittaa vai onko minulle satunut jokin maanantai kappale tuosta sedesuojasta. Mielestäni tuo ei ole single versio, koska siinä ei ole vetoketjua ja tuplasuojan kuitenkin tilasin. Kuomunkin pitäisi olla oikein päin asennettu.

 

Onko muilla takapyörät löysät? Minulla nuo pyörät siis irtoavat ihan vaan vetämällä mistään painamatta. Olenkohan asentanut ne väärin? Jarru kyllä toimii ihan moitteetta...

Edited by Helea

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Onko sulla kuomu liian korkealla? Kokeile laskea kuomun tasoa, jos auttais.

 

Pyörät ei meidän Vibessä irtoa kuin napista painamalla. Olethan laittanut ne varmasti oikein? Jos olet, niin reklamaation paikka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pyörä ongelma ratkesi. Olin kiinnittänyt lokasuojat huolimattomasti, joten pyörät eivät päässeet lukkiutumaan paikalleen. Kun poistin lokasuojat ja laitoin pyörät paikoilleen, ne loksahtivat ihan tukevasti kiinni, eivätkä irtoa itsestään.

 

Kiitos kuvista tuon sadesuojan suhteen. Totesin, että minulla on kyllä ihan oikean näköinen sadesuoja ja kuomuakaan ei enää alemmaksi saa. Sadesuoja todellakin vaikuttaisi olevan liian pieni. Matka etuosan kiinnityssysteemistä kuomun reunaan tulevaan saumaan on ihan liian lyhyt <_< . Täytynee nyt ottaa myyjään yhteyttä ja kysellä mitäs nyt tehdään.

Edited by Helea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nopeaa palvelua ainakin tuolla nettikaupassa. Laittelin kuvia tuosta meidän sadesuojasta ja olivat sitä mieltä, että meillä on väärä sadesuoja (en sitten tiedä miten se on väärä kun muuten ihan oikealta näyttää, mutta onko esim vibejen ja sportien suojissa kokoeroja?). Nyt pitäisi sitten laittaa sadesuoja postissa sinne ja laittavat oikean tilalle. Täytynee vielä neuvotella postikulujen korvaamisesta... Mutta toistaiseksi on tämän ongelmatilanteenkin suhteen sujunut kommunikointi tuohon firmaan varsin hyvin. Vajaassa tunnissa on olleet vastaukset sähköpostissa.

 

Katsotaan nyt sitten miten meidän lopulta käy. Mutta rattaat on muuten hyvät, poika on täysin myyty niihin ja toimivat kuten pitää. Renkaatkin istuu nyt nätisti paikallaan, kun mies kiinnitti lokarit kunnolla paikalleen :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitäisköhän vai eikö. Kauan teillä on kestänyt tilauksesta, että rattaat on saapuneet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin siis tuolta babykitdirectistä. Tein tilauksen viime viikon torstai iltana, perjantaina olivat laittaneet kärryt tulemaan ja tänään siis tulivat postin mukana kotiovelle. Muuten oli kaikki ok paitsi tuo väärä sadesuoja. maksoin paypalilla ja postikuluja tuli 38£ tilauksen päälle, mitähän tuo nyt euroissa tekee... Mikäli tää sedesuoja asia ratkeaa, niin oon 100% tyytyväinen tuohon paikkaan. Toimituksen nopeudessa ja tiedotuksessa ei ainakaan oo ollu moitittavaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lomarahat, palkat jne tulee vika päivä, ja joskus alkukuusta oltaisiin menossa korkeasaareen (siis hyvä syy noille, vaikka esikoinen on sitten 3v ;D )

en oikeastaan muuten niin kiireellä tarvitsisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no voi hitto, miks mä löysin tän ketjun.....

 

oon kuolannu noita kiesejä (sporteja) jo kauan mutta ukko vastustaa niiden ostoa kun meillä on toistaiseksi vain yksi lapsi, tosi hyvät yhdistelmärattaat ja ihan ok:sti toimivat matkikset. mutku mie haluun!

 

pitäsköhän vaan tilata.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

^No tietysti pitäisi :lol:

Oikeasti itteä harmittaa että en ollut tietoinen näistä esikoisen aikaan,

olisin ostanut jo yhdelle ehdottomasti. Vibejä ei silloin ollut kyllä vielä

saatavilla, joten siinä mielessä hyväkin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä en osaa ainakaan ihan suoralta kädeltä sanoa, mitä eroa noilla on. Mutta Suomestahan ei Dasheja saa (tietääkseni). Kannattaa käydä P&T:n sivuilta katsomassa, eiköhän siellä ole kerrottu aika hyvin noista kaikista rattaista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no sieltähän mie niitä yritin vertailla mut en huomannu ku pari eroa, portaaton säätö istuimen selkänojassa ja muovisen jalkaosan, jotka on miun mielestä aika hyviä eroja.

 

ukko jo lupas nuo miulle heikkona hetkenä mutta peru par päivää myöhemmin kun rahat menis mieluummin neitin huoneen remppaan.... vielä mie nuo saan....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.