Kirppu

Phil & Teds [sport vs vibe]

1200 posts in this topic

^^ Tarkoitin konepesukieltoa. Tosiaan, kangasosia saa ilmeisesti huljutella käsin lämpimässä vedessä, mutta itse haluaisin saada karistettua edellisen omistajan sotkut pesukoneessa ja kunnon pesupulverilla pois. :) Tuo "Do not use detergents" koskee käsittääkseni tavallisia pesupulvereitakin. Meillä oli ohjekirjassa maininta noista pesuohjeista ja lisäksi joissain kangasosissa ja mm. vauvan kantokopassa.

 

Kiitos tiiti tiedosta - taidan uskaltautua heittämään nuo istuinpehmusteet ainakin koneeseen. Toivottavasti muista osista lähtee tarpeeksi hyvin lika imurilla ja kostealla rätillä.

Edited by Maiskis

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ok. Mä kun aina heitän kaikki "käsinpesu"-merkinnällä varustetut pesukoneeseen, kun ainakin meidän (ja varmaan suurimmasta osasta muistakin) konesta löytyy käsinpesuohjelma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ ihan samalla tavalla on melkein kaikissa rattaissa (ja usko pois, mulla on kokemusta, reilun 3v:n aikana yli 40 rattaat/vaunut!!!) on konepesukielto. silti mä olen heittänyt kaikki koneeseen, yleensä ulkovaatepesuohjelmalla (30-40 astetta, linkous n. 800 kierrosta). mikään ei ole tuhoutunut. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja monesti se pesukoneen käsinpesuohjelma voi olla jopa hellävaraisempi, kuin tavallinen käsintehty käsinpesu. Ehkä nuo voisi laittaa käsinpesuohjelmalla koneeseen vaikka ilman pesuaineita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ laita jotain mietoa, nestemäistä (hajusteetonta) pesuainetta, esim. lv sinne. :) nyt on ainakin sitä pikkuväen lv:tä uutena, jossa on tahranpoistoainekin mukana. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan tilannut jenkeistä? Nyt euron kurssi on niin vahva dollariin nähden, että kiinnostaisi selvittää, paljonko hinnaksi tulee tulleineen. Oisko kenelläkään vinkkejä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olikos joku jo tilannut ne uudet Vervet ja kenties saanut jo käyttöönkin? Haluis kuulla kokemuksia! :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vervet tuli vihdoin :girl_in_love: Aivan ihanat ja just meille hyvät!

 

Tässä muutamia eroja vibeen verrattuna:

 

-Työnnetävyys on paljon paljon parempi, onnistuu jopa yhdellä kädellä vaikka kyydissä olisi 2 lasta

 

- Pääistuin on pienempi, siis istuin osan syvyys on pienempi, mikä ainakin meillä on tosi hyvä juttu kun "vauva" 8kk istuu siinä niin näkee jopa sivuille jotain ja viihtyy paljon paremmin kuin vibessä (joissa upossi jotenkin tosi syvälle). Ihan hyvin meidän vajaa 3 vuotiaskin siinä istuu, mutta hänelle viben istuin näytää paremmalta (riippuu tietty kuinka kauan raittaille on käyttöä). Vervessä kun tuo isompi voi myös istua tuolla takana, molemmissa istuimissa painoraja 20kg. Taakse mahtuu isompi myös hyvin, ja hänen mielestä siellä on jopa hauska istua, ja aika paljon myös jo kävelee niin kiva pitää pienempi edessä.

 

- Mutta sitten tuo istuimen syvyyden pienuus vaikutta ehkä siihen tilaan negatiivisesti missä vauva on silloin kun sisaristuin on päällä, mutta ehkä vauva ei ole siellä niin pitkään kun sisaristuinta saa kallistettua, niin vauva ilmeisesti siirtyy sisaristuimeen aikaisemmin mitä vibessä. Meillä ei onneksi ole enää tuo asento käytössä, eli että vauva olisi makuullaan ja sisaristuin päällä. Eikä olisi ehkä muutenkaan ollut ongelma, paitsi talvella pakkasessa tai tuulessa (vauva on niin paljon suojaisemmassa paikassa siellä omassa kolossaan).

 

- Tuo istuimen koko vaikuttaa myös siihen että sisaristuin on edempänä (takana ollessaan, jolloin työntöaisassa voi pitää laukkua (aivan loistavaa!) :girl_dance:

 

- Työntöaisa on vielä paremmin käteen sopivaksi muotoiltu mitä viben v2

 

Tälläsiä asioita tässä pikasesti huomasin, eli kaikin puolin olen tosi tyytyväinen verveen, ja ehdottomasti sen olisin valinnut jo ihan aluksi jos mahdollista olisi ollut. :tender:

 

Mutta silti vibe voi olla jollekkin toiselle parempi ratkaisu. Kerron mielelläni lisää vervestä ja eroista vibeen jos jollekkin tulee jotain mieleen. :girl_crazy:

 

muoks. Niin ja vervessä tulee se taka uv suoja vakiovarusteena (tuulisuojan kanssa), mitä moni kaipaili vibeen. Enkä nyt enää maininnut tuota sisaristuimen kallistusta erona, sen kaikki varmaan jo tietää :girl_wink:

Edited by Pami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saako sekä verveissä että explorereissa molemmat istuimet kallelleen? Minkä ikäisenä olette siirtäneet vauvan pois "pussista"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mistä olette ostaneet vervejä ja millä hinnalla? mua alkoi nyt myös himottaa ne...

 

ei, ei, ei, me EI tarvita tuplia enää, ei!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mieädn Vibeissä on nyt se etupyörän kääntyvyysongelma. Aika rasittava työntää vaunuja kaupassa vauva + kaukalo kiinni, kun etupyörä ei pahimmillaan käänny ollenkaan sivuasennosta suoraan. Muutenki työntäminen tuntuu tosi hankalalta ku lapsia on kaks kyydissä. Ajettavuus parani vähän ku laitettiin renkaisiin oikein kunnolla ilmaa, mut edelleen nen puoltaa reilusti oikeelle :girl_to_take_umbrage2:. Mitkä ne neuvot nyt olikaan?! Vaselinia ja jonku tapin hiominen, mut minkä tapin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pami: Miten tuohon Verven sisaristuimeen mahtuu isompi lapsi - näyttää kuvissa melko "lyhyeltä"? Meillä tulisi mahdollisesti vasta vuoden lopulla käyttöön, jolloin nyt noin 87 cm pitkä poika on reilu 2 vuotta. Ajattelin kyllä, että hankittaisiin rattaat jo aiemmin ihan yhden lapsen käyttöön, kun on niin hienot.... ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sisaristuin on samankokoinen mitä vibessä.. Meillä ainakin siihen mahtuu jopa meidän 7 ja 5 vuotiaat, tosin niillä pää tulee selkänojan reunan yli (istumaan mahtuu hyvin, mutta eipä tuon ikäisen tarvi enää nukkumaan mahtuakkaan). Meidän vajaa 3v. on n.90cm, ja mahtuu hyvin vaikka nukkumaankin :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos, Pami! Kyllä nuo Vervet varmaan tulevat meille asumaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamilla olikin jo hyvä lista Verven ominaisuuksista verrattuna Vibeen. Minä olin jo tilaamassa Vibet, mutta onneksi löysin Vervet ja maltoin odottaa. Meille ne myös kotiutuivat pari viikkoa sitten ja vaikuttavat oikein hyviltä, tosin vauva on vielä kuukauden masussa, joten tuplakokemusta ei ole. Mutta koosta ajattelin kommentoida, meidän pitkä nyt ehkä noin 97-senttinen reilu 2-vuotias tyttö mahtuu myös alakertaan oikein hyvin ja varmaan vielä niin kauan kuin tarvetta on, eli ainakin vuodenvaihteeseen. Ja myös oikein hyvin aurinkosuojan alle tuplaistuimen ollessa päällä, suojanhan saa vaikka miten ylös tarvittaessa. Asumme USAn etelässä ja täällä aurinko paistaa jatkuvasti ja auringolta suojautuminen on ykköskriteeri. Tilasin myös vauvakaukalon adapterit sekä keltaiset istuinsuojat, jotka toivottavasti kuumuvat vähän vähemmän kuin perusmusta. Meillä on toisina rattaina Bugaboon Beet ja oli hyvä plussa, että molempiin kärryihin sai samaan kaukaloon (Graco) sopivat adapterit. Aioin ensin tilata myös Peanutin, mutta jätän sen myöhempään tarveharkintaan, voi olla, että pärjätään ilman, koska kesä menee varmasti pääosin ilmastoiduissa sisätiloissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigella: Löysitkö jostain verveen sopivat istuinsuojat? Vai onko ne samat mitä vibeen, siis ne pehmusteet (cushy)? Meillä on sellaset vaaleanpunaiset, mutta ne tuntuu vähän liian isoilta/leveiltä (selkänojansäätö on vähän hankalampaa). Meillä on myös beet :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pami: Minä tilasin just ne cushyt. En ollut kokeillut, tänään sitten viritin ja eihän ne ihan täydellisesti istu. Mutta en usko, että parempiakaan löytyy tähään hätään. Lähinnä se pääistuimen istuinosa on liian syvä niissä, muutoin ne meni musta ihan suht kohilleen. Luulin tosin värin olevan vähän erikeltainen, netissä ne näytti pastellisävyisiltä, mutta olivatkin ihan kirkkaan sinapinkeltaiset. Noh, ehkä sen kestää. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen myös päätynyt nettisurffailujen jälkeen hankkimaan Vervet. Onko jo muita Vervejä kokeilleita? Olisi kiva kuulla mistä ja millä hinnalla olette ne hankkineet, kauanko kesti jne. Tietääkö joku, onko noita tulossa Suomeen myyntiin jonnekin pk-seudulle? Olisi kiva päästä ihan livenä tiirailemaan. Kuopus on tulossa lokakuussa, silloin viimeistään vaunut olisi kiva olla kotona.

 

Esikoisen käytössä on ollut Teutonian Spirit S3:t, jotka ovat olleet mahtavat, mutta nyt, kun painoa rattaille tulee aika paljon, on kinoksessa varmaan helpompi edetä neljällä pyörällä kuin kolmella.....

 

Tietääkö joku lisäksi mahtuuko Teutonian Spirit S3:n pehmeä kantokoppa tuonne Verveihin vai pitääkö ostaa Vervejen oma Cocoon?

Edited by liikki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastaan itselleni: Vervejä on tulossa ainakin Hgin Lauttasaaren Vaunu-Aittaan piakkoin. Siellä oli jo Verven sisaristuimia, muttta ei itse rattaita. Valitettavasti henkilökunta ei vielä osannut sanoa rattaista mitään, muttta toivottavasti niitä pääsee hipelöimään ja vertailemaan Vibeihin pian. Ja tosiaan Vibeihin ja Verveihin mahtuu Teutonian pehmeä koppa, mutta Explorereihin taitaa olla vähän enemmän tunkemista, kun alempana oleva isomman lapsen istuin pienentää aikamoisesti vauvan jalkatilaa. Verven sisaristuin näytti ja tuntui todella mukavalta ja tosiaan se ei ole välttämättä liian lyhyt pidemmällekään lapselle makuuasennossa kuten Viben sisaristuin, jossa kallistetussa asennossa rauta tulee ainakin meidän 1v4kk esikoisen pään keskikohdalle (= kallistusta ei voi käyttää).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kellään sattuis olemaan nurkissa VIBE Cocoonia kokomustana? Verveihin ei mahdu XL-cocoon(70cm) millään, joten pakko saada se perusversio. Kantokopan tahdon, vaikka se menisikin vain pari ensimmäistä kuukautta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin siis tosiaan kaikille tiedoksi Verveistä, että kun sisaristuin on päällä, ei alapuolelle mahdu mitään normikokoista kantokoppaa. Tungettu on. Pituuden puolesta mahtuu XL-cocoon hyvin(niin kuin varmaan muutkin normikopat), jos päällä ei olisi sisaristuinta. Kun sisaristuimen yrittää laittaa päälle, niin se ei onnistu edes väkivalloin... Kokeilin Vibejen sisaristuinta Verveihin siihen päälle ja tilaa olisi ollut kilometritolkulla! Eli PALJON on muuttunut malli sisaristuimissa Vibejen ja Vervejen välillä. Kärryissä ei siis ole pituuseroa, vaan sisaristuimen kiinnikkeiden sijainnilla, joka siis vaikuttaa mahtuvuuteen. Tajusikohan kukaan...

 

Eli siis Vibet ovat huomattavasti syvemmät, minkä takia Vibeihin mahtuu jopa emmaljungan quatrolift, mitä mun ei tartte Vervejen omistajana edes haaveilla... :(

Edited by iines83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heips! Nyt oli pakko vihdoin kirjautua tänne, vaikkakin koko ketju on jo luettu läpi aikoja sitten :)

 

Elikkä meille muutti jo reilu kuukausi sitten ihanat vibet, joita on tietenkin jo käytetty esikoisella. Toisen laskettu aika olisi 11.7. Enkä hölmönä silloin tilannut minkäänlaista kantokoppaa vauvalle niihin ja olen nyt tullut katumapäälle..

Tuo xl-cocoon houkuttaisi kovasti, mistäköhän sellaisen saisi halvimmillaan? Kaikista parasta olisi jos jollakin olisi sellainen ylimääräisenä ja haluaisi myydä sen uuteen hyvään kotiin :)

Vai pitäisikö sittenkin tyytyä normi-cocooniin? Mistä sellaisen saisi edullisimmin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^postikuluineen tule yhtä kalliiksi tilata ulkomailta kuin Suomesta jos tilaa pelkän kantokassin. Minä ostin meille vähänkäytettynä normicocoonin huuto.netistä

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä oli vibeissä käytössä ihan brion pehmeä kantokoppa. tota xl-kokoista olisin voinut ehkä voinut harkitankin, mutta se p&t:n normi-cocoon on kyllä mun mielestä ihan turha, kun on niin pieni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tota Huuto.nettiä on kyllä tullut selailtua, muttei ole vielä kohalle sattunut. Ei kumpaakaan kokoa. Mä niin toivoisin löytäväni ton xl-cocoonin käytettynä (eli edullisemmin)! Sen käyttöikä kuitenkin olisi mitä ilmeisimmin pidempi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.