Kirppu

Phil & Teds [sport vs vibe]

1200 posts in this topic

Tässä edelleen kova pähkäily päällä ostaa vaiko eikö osta vervet. Mitenkähän on, voiko verveihin laittaa peanut kopan sekä sisaristimen, kun kankaat ottaa pääistuimesta pois. Mietin vaan, kun onhan myös turvakaukalo yhdessä sisaristuimen kanssa sallittu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saako noissa vibeissä istua painavampi alhaalla ja pienempi päällä vai kippaako? Kun verveissä ilmeisesti saa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Virallisesti ei saa, mutta kyllä meidän 15kg on istunut alla, kun 11kg on istunut päällä. Yleensä, kun liikenteessä ollaan, vanhempi haluaa välillä kävellä, jolloin pienempi jää alas ilman, että päällä ketään/mitään ja rattaat tuntuvat hyvin tukevilta myös näin. Yhden ainoan kerran olen Vibet saanut kippaamaan, kun olin parkkeerannut rattaat ylämäkeen (etupyörä reippaasti korkeammalla kuin takapyörät) ja pienempi lähti mun huomaamatta kiipeämään alaistuimeen niin, että oli polvillaan istuimessa ja käsillä piti kiinni selkänojasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko joku tilannut snowflakesista? Kuinka kauan meni että tuote saapui? Tuliko se mitä kautta(siis toiko se kotiin postinsetä vai jonkun muun firman)? Oon niin kahden vailla että vervet vai vibet... Onko ne vervet sen hinnan arvoiset? Vibet kun saisi edullisemmin mutta sitten karsastan sitä kolmipyöräisyyttä ja kaipaisin niitä verve mallin ominaisuuksia. Vaikeaa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mun mielestä tässä ketjussa on ollut aika paljonkin keskustelua ja kommentteja Snowflakesista. Kannattaa lueskella noita aiempia sivuja :)

 

Meillä on nyt olleet Vibet käytössä esikoisella viikon ajan. Aluksi ne tuntuivat tosi oudoilta ja kömpelöiltäkin super-ketterien Teutonia Spiritien jälkeen, mutta nyt alan tottua niihin ja tykätään tosi paljon! Ainoa, mikä harmittaa, on mun käteen vähän epäergonominen työntöaisa, joka on siis vähän huonon mallinen (meillä on v1-runko). Lisäksi olen varmaan 100 kertaa onnistunut jättämään kämmenen nahkan väliin, kun käännän työntöaisan ylös hissiin mennessä, auts! Niin ja sadesuojassa saisi olla aukko, että sen saisi auki esim kaupassa käydessä ilman, että koko suoja tarvii nostaa pois. Mutta kaikkea ei voi saada rolleyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ oon lukenut tän koko ketjun varmaan pari kertaa lävitse enkä nyt just muista mitä ihmiset on tosta snowflakesista kommentoinut enkä nyt jaksa kolmatta kertaa ruveta selaileen. No ei kai auta kun ottaa sanakirja käteen ja yrittää ruveta vääntään tekstiä englanniksi ja kysyä liikkeestä suoraan :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me tilattiin Vervet tuolta http://www.practicalpushchairs.co.uk/pushchairs/phil-and-teds/310/phil-and-and-teds-verve-double-buggy-pushchair-verve-new-verve.html

 

Edullisemmat toimituskulut Suomeen ja muutenkin himpunverran edullisempi paketti, kuin Snowflakesissa. Oli viikossa perillä ja DPD toimitti kotiovelle.

 

Meillä oli vuoden verran Vibet käytössä yhdellä lapsella. Ei moitittavaa, mutta ehdottomasti voin suositella Vervejä! Tahdoin nelipyöräiset, jousituksen ja kallistettavan sisaristuimen. Mielestäni hintansa arvoiset, ihan huiput! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en voi muuta kuin kehua snowflakesia. Saanut erittäin hyvää palvelua ja myös takuu hommat toiminut erittäin hyvin.

 

Kaakaopapu, toi v1 runko oli munkin käteen vähän huono, mutta kun meidän etupyörä vääntyi niin saatiin myös uusi runko ja toi v2 on vaan niin paljon parempi. Sori, ei varmasti lohduta sua hirveesti..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä edelleen kova pähkäily päällä ostaa vaiko eikö osta vervet. Mitenkähän on, voiko verveihin laittaa peanut kopan sekä sisaristimen, kun kankaat ottaa pääistuimesta pois. Mietin vaan, kun onhan myös turvakaukalo yhdessä sisaristuimen kanssa sallittu....

Ilmeisesti Verveihinkään tätä mahdollisuutta ei valmistajan puolesta suositella, kuten ei myöskään Vibeihin. Keväällä kävin Vaunuaitassa tätä yhdistelmää testaamassa Vibeihin ja ihan tukevalta combolta tuntui kuitenkin. Meillä tuo kaatui siihen, että Peanutille olisi kyllä saanut oman sadesuojan, mutta sisaristuimessa istuva esikoinen olisi sateen yllättäessä jäänyt täysin vaille suojaa..

 

Meidän Vibet kotiutui Snowflakesista UPS:n kautta. Netistä saattoi toimitusta seurata ja UPS:n äijä soitti puolisen tuntia ennen toimitusta ja sovittiin treffit seuraavalle päivälle, kun ensimmäisenä tarjoamispäivänä oltiin Ruotsissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaakaopapu, toi v1 runko oli munkin käteen vähän huono, mutta kun meidän etupyörä vääntyi niin saatiin myös uusi runko ja toi v2 on vaan niin paljon parempi. Sori, ei varmasti lohduta sua hirveesti..

Joo, mä tiedän että v2:ssa se aisa on eri muotoinen, en tosin ole päässyt sitä testaamaan. Me kyllä saatiin nuo Vibet niin edullisesti, että jos tuplille on paljon käyttöä tulevaisuudessa, niin ehkäpä tilataan uusi runko joskus... Vaikka ei tuo nyt toisaalta niin huono ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kehuisin myös Snowflakesia! Tilattiin pari kuukautta sitten Vibet sieltä. UPS tosiaan toi ne kotiovelle saakka vajaassa viikossa, olikohan 4 arkipäivää. Mulle tuli viesti, että paketti olisi tulossa, soita nroon xxxxxxxxx ja sovi toimituksesta. Soitosta meni pari tuntia ja rattaat oli meillä. Kaikki meni varsin moitteetta. Ja äiti sekä esikoinen 1v8kk tykkää uusista rattaistaan! Toivottavasti viihtyy myös sisaristuimessa.

 

Enkä muista kirjoittelinko aiemmin jo loppua kyselemääni cocoon-asiaa, mutta löysin kuin löysinkin meille huuto.netistä xl-cocoonin. Ihanaa! Nyt vaan edelleen odotellaan käyttäjää sille. Laskettuun aikaan olisi kolme viikkoa....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me tilattiin Vervet tuolta http://www.practicalpushchairs.co.uk/pushchairs/phil-and-teds/310/phil-and-and-teds-verve-double-buggy-pushchair-verve-new-verve.html

 

Edullisemmat toimituskulut Suomeen ja muutenkin himpunverran edullisempi paketti, kuin Snowflakesissa. Oli viikossa perillä ja DPD toimitti kotiovelle.

 

Meillä oli vuoden verran Vibet käytössä yhdellä lapsella. Ei moitittavaa, mutta ehdottomasti voin suositella Vervejä! Tahdoin nelipyöräiset, jousituksen ja kallistettavan sisaristuimen. Mielestäni hintansa arvoiset, ihan huiput! :)

Ymmärsinkö oikein että vervet+sisaristuin+tupla sadesuoja on 650£? pystyyköhän tuolla maksamaan paypalin kautta? En huomannut vielä itse kyseistä mainintaa. Tuon kauttahan tulisi huomattavasti edullisemmaksi lisävarusteineen kuin s.flakesin :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä juurikin niin, eli Vervet+sisaristuin+tuplasadesuoja ja vielä noiden lisäksi buggy buddy-lukko. Siihen sitten 30£ postareita, niin ei ole paha. :) Paypalista en osaa sanoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko verve ja vibe mallin sisaristuimen selkänoja yhtä pitkä? Kun jotenkin kuvien perusteella jäi sellainen kuva että vervessä olisi pienempi s.istuin. Edelleen siis pähkäilen noiden kahden mallin välillä :D vibet kun saisi niin paljon halvemmalla mutta pelkään että kadun sitten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielestäni ovat kyllä ihan saman mittaiset. Meillä ehti siis molemmat kärryt olemaan vajaan viikon yhtäaikaa kotona. Silloin en ainakaan mitään silmämääräistä eroa huomannut. Vertailtiin kyllä kovasti kaikkea, kun kerta mahdollisuus oli. :D Ainut kokoero mielestäni sisaristuimissa oli se, että Vibejen istuin oli hieman syvempi. Sama pätee myös pääistuimeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verveistä:

 

Hei! Olen kallistumassa tässä tuplaviidakossa p&t:n rattaisiin ja vibet tai vervet kiinnostaisivat. Olen lukenut ketjua ees taas niin kauan, että puolet hyvistä vinkeistä on jo pudonneet pois muistista, mutta tähän nyt ainakin tarvitsisin tarkennusta:

 

Millä tuon ylempänä olevan istuimen ja yläkuomun välisen reiän saa tukkoon? Ja saako vauvan ollessa makuuasennossa siellä perusistuimessa sen takaosan jotenkin tukittua, vai onko vauvan pää koko ajan "näkyvissä"? Saako näihin siis jotain läppää, joka lähtisi ylemmän kuomun takaosasta ja päätyisi ylemmän istuimen alle? Ilmeisesti jotkut olivat metsästämässä Vibeihin ykkös-uvsuojaa osittain tähän tarkoitukseen... Mutta sitten taas joku toinen kertoi, että Verveihin tulisi paketin mukana jokin takaläpykkä - mistään en kuitenkaan löydä kuvaa rattaista sen kanssa tai mainintaa... Argh, pääsisipä liikkeeseen tutkimaan:D Toivottavasti joku ymmärsi ja osaa vastata. Kiitos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikissa p&t rattaissa tulee mun tietääkseni sellainen läpinäkyvä muovinen tuulisuoja rattaiden mukana, siis juuri tuohon aukkoon. Ja vervessä tulee mukana myös se uv suoja siihen samaiseen aukkoon, eli sellanen "verkko". Ja näitähän voi pitää myös päällekkäin jos haluaa sekä tuulelta suojaa, että valolta :girl_smile: Mä oon kyllä vähän suunnitellut tekeväni itse siihen aukolle talveksi jonkun samanlaisen suojan kuin se läpinäkyvä, mutta tuulenpitävän mustan kankaisen :girl_crazy: Silloin meillä on vervet varmaan enää yhdellä lapsella käytössä, niin sellasella sen sais vähän suojaisammaksi päikkäreitä varten (vauvaa en kyllä hirveästi tukkisi millään ylimääräisillä jutuilla sisaristuimen alle). Nyt kesällä se verkko on aivan loistava, kun ilma pääsee kiertämään, eikä rattaista tule niin kuumat. Minäkin suosittelen ehdottomasti vervejä, ne kun ostin niin myin viben lisäksi myös meidän toiset rattaat. Vervet on paljon helpommat ohjattavat mitä vibet oli, niin vibejen aikana en vielä halunnut meidän toisista rattaista luopua... mutta vervet on niin näppärät, ja ihanaa kun ei ole enää monia rattaita :girl_dance:Jos en vervejä olisi ostanut, niin jossain vaiheessa olisin vibeistä kuitenkin luopunut ja tarvittaessa käytetty vanhoja rattaita seisomalaudan kanssa. Mutta vervet korvas ehdottomasti molemmat rattaat, ja kun sisaristuimen painoraja on se 20, niin sitä voidaan käyttää niin kauan kuin tarvetta on, eikä seisomalautaakaan tarvita enää ollenkaan. Olen edelleen tosi tyytyväinen ostokseeni, ja ehdottomasti hintansa arvoiset (saman verran mulla olis ollut niissä kaksissa rattaissa rahaa kiinni). Ja on meillä kuitenkin vielä matkarattaat vervejen lisäksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tollanen http://www.sannas.fi/category/151/kurtis-baby-peace Emmaljungissa käytössä ja kokeilin että passaa tosi hyvin myös sekä Vervejen, että Vibejen takasuojaksi tarvittaessa. Meillä oli jo Vibeissa se UV-takasuoja olemassa ja nyt myöskin Verveissä. Tolla linkissä olevalla verholla saa vielä peittävämmäksi aukon, jos haluaa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kans tollanen, mut jotenkin ehkä kaipaisin talveks vielä sellasen joka pitäis myös tuulen, ja niin että se vois olla siellä koko ajan kiinni, sillonkin kun selkänoja on pystyssä (toisin kun se muovinen). :girl_sigh:

 

Niin ja mä käytin tota verhoa vibessä sen muovi suojan päällä, sai sitä vauvan tilaa pimeemmäksi :girl_smile:

Edited by Pami

Share this post


Link to post
Share on other sites

mypram.de verkkokaupassa on Hammerheadit tarjouksessa, 499e sisältäen sisaristuimen ja sadesuojan, hintaan tulee 3%:n lisä ALV, mutta ei toimituskuluja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei saa. Kiinnitysmekanismi on samanlainen, mutta Viben siaristuimessa on pidemmät runkoputket, kuin Verven istuimessa. Siihen eteen sen kyllä saa, mutta ei siis taakse. Kokeiltu on.

Edited by iines83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iines: vastasin postiisi aamulla, tulikohan perille?

Kyllä mä uhkaavasti rupeen kaatumaan noihin verveihin, vielä kun jostain löytäisi kuvan kun kantokassi on siellä sisaristuimen alla :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.