Kirppu

Phil & Teds [sport vs vibe]

1200 posts in this topic

Juuri sain laitettua sulle postia. Ja kyllä sinne alle sellanen Vibe/Verve cocoon (62cm) menee hyvin alle. Meillä on sellanen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moikka!

 

Meille on nyt sitten pitkällisen pohdinnan jälkeen kotiutumassa P&T Hammerheadit, niissä ovat kaikki vaaditut ominaisuudet ja löytyi sopuhinnalla. Meille tulee ikäeroksi todennäköisesti alle 2v1kk, joten käyttöikää ei kamalasti tule kertymään niin edullisuus oli tärkeä valintakriteeri mahdollisimman pienen koon lisäksi.

 

Nyt kun lueskelin näitä viestejä hiukan paremmin tuli selväksi, että tarvitsemme uuden kantokopan, Teutonian pehmeä koppa ei tule sopimaan. Mitkä olisivat parhaat kantokopat näihin rattaisiin, kun vaatimuksena sille on 4-6kk käyttöikä (tuleva talvivauva), tietääkö kukaan mitä eroa käytännössä Hammerheadien kyseessä ollessa on P&T XL-kopalla, oran pehmeällä kopalla tai esimerkiksi Emmman kantokassilla? Muitakin sopivia saa vinkata :)

 

Mietin myös hoitolaukku asiaa, jos on sisarusistuin käytössä, ei varmaankaan saa hoitolaukkua roikkuvaan aisassa? Kumpi olisi fiksumpi P&T mini diddie vai Skip Hop Saddle Bag tai kenties joku ihan muu? :girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ei kai Hammerhedeihinkään mahdu pidempi koppa kuin se lyhyempi cocoon, eikös se ole vaan Vibe mihin menee se XL-koppa/Emman/Oran koppa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikö siis Exploreriin mahdu esim. Oran koppa? Apua! Olin jostain lukevinani, että mahtuisi... Pitääkin miettiä uusiksi sitten asiaa, jos ei exploreriin mahdu kuin pikkuinen kantokassi :(

 

Muoks. Ei mitään sittenkään. Ketjussa lukikin tuolla aiemmin (maaliskuun kohdalla), että Oran kantokassi mahtuu Exploreriin kai ihan kivasti :)

Edited by susanee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän Explorereihin ei kyllä millään mahtuisi Oran kantokassia, meillä on tavallinen lyhyt pikkucocoon ja senkin mahtuminen on mielestäni vähän siinä ja siinä ja sitä saa urakalla runnoa ja kikkailla että menee paikoilleen sinne alle, ihmettelin juuri että miten ihmeessä sen saa sinne siististi kun vauvakin on kantokassissa eikä sitä voi niin kovin juntata (kokeilin siis tyhjällä kassilla).

 

Lisäyksenä vielä että ehkä pidempikin kantokassi menee, mutta sitten siitä täytyy kyllä ottaa reunojen kovikkeet pois jotta mahtuu tulemaan rytättynä sisaristuimen alta ja sinne väliin jää niin vähän tilaa että en kyllä vauvan jalkoja sinne laittaisi puristumaan jos vauva vaikka hitusenkin liukuu kantokassin sisällä.

Edited by Kuunlilja

Share this post


Link to post
Share on other sites

^No hui! Ei kuulosta kivalta :( Onkohan muillakin samanlaisia kokemuksia? Tuolla aiemmin Kupla oli kirjoitellut positiivisia kokemuksia tuosta combosta... Yritin yksäriä laittaa hänelle, muttei onnistunut. Olisitko täällä sattumoisin lueskelemassa Kupla? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakin monilla verkkokaupoilla on viben cocoon ja xl cocoon viben omien tarvikkeiden joukossa ja muiden rattaiden kohdalla tarvikkeista löytyy, sekä tavallinen cocoon, että xl cocoon.

 

Luulisin myös, että tässä alla olevassa kyselyssä P&T asiakaspalvelussa olisi kerrottu asiakkalle, ettei XL cocoon mahdu:

http://philandteds.com/en/chatterbox/forum/view-postlist/forum-503/topic-503-xl-cocoon-for-explorer

 

Eihän se ole leveämpi vain ainoastaan pidempi, siinä tietenkin voi olla jotain siinä mallissa, että se sopii paremmin kuin emma tai ora. Minulla ei ole aavistustakaan. Pitää lähteä kyselemään P&T asiakaspalvelusta tuon kantokassin sopivuudesta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käykö P&T vaunuihin se niiden oma tuplasadesuoja silloin kun sisaristuin on päällä, miten istuu? Meillä Explorerit. Ajattelin kysyä kun meillä ei sadesuojaa vielä ole ja oon nähny vaunuista kuvia sadesuojan kanssa vain taapero-taapero asennossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakin monilla verkkokaupoilla on viben cocoon ja xl cocoon viben omien tarvikkeiden joukossa ja muiden rattaiden kohdalla tarvikkeista löytyy, sekä tavallinen cocoon, että xl cocoon.

 

Luulisin myös, että tässä alla olevassa kyselyssä P&T asiakaspalvelussa olisi kerrottu asiakkalle, ettei XL cocoon mahdu:

http://philandteds.com/en/chatterbox/forum/view-postlist/forum-503/topic-503-xl-cocoon-for-explorer

 

Eihän se ole leveämpi vain ainoastaan pidempi, siinä tietenkin voi olla jotain siinä mallissa, että se sopii paremmin kuin emma tai ora. Minulla ei ole aavistustakaan. Pitää lähteä kyselemään P&T asiakaspalvelusta tuon kantokassin sopivuudesta :)

 

Kyllähän se XL-cocoon mahtuu Explorereihin jos niitä käyttää yksöisrattaina eli ei käytä sisaristuinta, mutta sinne alatasolle ei kyllä pituutensa vuoksi mene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käykö P&T vaunuihin se niiden oma tuplasadesuoja silloin kun sisaristuin on päällä, miten istuu? Meillä Explorerit. Ajattelin kysyä kun meillä ei sadesuojaa vielä ole ja oon nähny vaunuista kuvia sadesuojan kanssa vain taapero-taapero asennossa.

 

Ainakin Vibeihin käy ihan hyvin. Se sadesuoja on kuomun varassa, joten jos se istuin ja istuja mahtuu kuomun alle niin kaiketi luulisi käyvän? Samaten on hyttyssuojan kanssa, hyttyssuoja ei taitais oikein auttaakaan alhaalla sisaristuimessa istuvaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Samoin sporteissa menee se sadesuoja ihan hyvin :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iines83 tai Pami: Onko se niin, että Verveissä pääistuin on pienempi, mitä Vibessä, ja kuinka paljon pienempi? Vaikuttaako siis kovasti pääistuimessa nukkuvan vauvan tiloihin, jos sisaristuin päällä? Vevet varmaan on yhtä leveät kuitenkin, mitä Vibet..?

 

Meillä tällä hetkellä Vibet (ja Vervet toivelistalla..), lapset 2v8kk, ja 11kk. Lähinnä ensi talvi ja vauvan (tai taapero kai tuo sitten jo on) sisaristuimen alle mahtuminen mietityttää, jos Vervet hommataan.

 

Tuntuuko nuo etupyörät niin isoilta ja hyviltä, että pääsee hangessa etiäpäin? Ne visiin on pikkasen sisempänä, mitä takapyörät..?

 

Kiitti, jos jaksatte vastailla!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verve vs Vibe kysymysralli jatkuu...

 

Tuli vielä mielleen, että onko kuomut samanlaiset Verven ja Viben sisaristuimessa ja pääistuimessa? Ja onko taka-aukon muovihärpäke samankokoinen - eli meneekö samat sade- ja UV-suojat, mitkä Vibeenkin? Ja vielä viimeisenä; onko Verven sisaristuimessa samanlainen tukirauta (mikä on just pidemmän lapsen pään alla), mitä Vibessä, vai onko siihen kehitelty joku toinen systeemi?

 

Kiitos taas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon ymmärtänyt että sitä tukirautaa ei ole verven sisaristuimessa siellä pään yläpuolella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllähän se XL-cocoon mahtuu Explorereihin jos niitä käyttää yksöisrattaina eli ei käytä sisaristuinta, mutta sinne alatasolle ei kyllä pituutensa vuoksi mene.

Meillä oli xl-käytössä sisaristuimen alla 3 kk. Ei se nyt ihan sujauttamalla paikalleen mennyt, muttapäivittäin laitoin ja otin pois ihan onnistuneesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on täysin samaa kirjoitettavaa kuin Emijalla yllä, eli Vervet ovat nyt saapuneet ja ne on kyllä aikamoisen ihanat! lipsrsealed.gif

 

Tilattiin Practical Pushchairista UK:sta ja tasan viikko kesti tilauksesta kotiovelle.

 

Tosi hyviltä vaikuttavat vaikka ollaan toki päästy käytännössä testaamaan vasta yhden lapsosen kanssa. Tosi kompaktit (mun verrokkina on meidän Teutonian Spirit S3:t, joten oikeasti nää on pienet sisarusrattaiksi) ja silti tosi tukevat. Kulkevat helposti yhdellä kädellä ohjattaessa näin kesäaikaan sekä pururadalla että asfaltilla ja uskon, että etupyörät lukittuna hyvin myös paksummassakin lumessa. Etupyörät on siis hieman takapyöriä sisempänä. Huomautan, että mitkään rattaat ei varmasti ole Kevyet, kun kyydissä on kaksi ipanaa ja puoli metriä lunta... Kolmipyöräisten Teutonioidemme kanssa kyllä teen töitä hiki hatussa talvella.

 

Lisäksi tavarakori on paljon isompi kuin oletin ja on kokonaan käytössä vauva&taapero-vaiheessa. Lisäksi ainakin meidän Teutonian oma iso hoitolaukku sopii rattaisiin ohjaustankoon roikkumaan, sillä se on niin matalalle menevä, ettei mun mielestä kyllä osu vauvaa eikä taaperoa päähän ohjaustangossa roikkuessaan. Roikkuu siis niin alhaalla, että ottaa kiinni sisarusistuimen tai vauvan makuualustan rautaosaan, eikä pääse liikkumaan. Jos joku ymmärsi, mitä tarkoitan...

 

Miinus tulee multa sadesuojasta. Sama miinus kuin Teutonioiden omassa sadesuojassa, eli paikalleen asennettuna oikein hyvä ja peittävä, mutta koska on tehty paksusta materiaalista, aivan mahdoton saada pieneen tilaan...... Esim. takaisin säilytyspussiinsa. Meneekö P&T:hin joku muu tuplasadesuoja?

 

Ja kuten Emija huomautti, Verven sisaristuimen saa kallistettua kokonaisuudessaan, eli tukirauta ei ota taaperoa takaraivoon missään vaiheessa vaan takaraivon kohdalla on aina pehmuste. Ja pääistuin on ainakin meidän 1,5v ikäiselle ja 85cm pitkälle taaperolle hyvin iso. Olin kuvitellut, että taaperolla on tiukkaa istua kummassakin istuimessa, mutta sisaristuin vaikuttaa sopivan kokoiselta, pääistuimeen napero hukkuu vielä, ja joutuu kurkkimaan sieltä turvakaaren yli, jotta edes näkee eteen girl_crazy.gif . Ei siis mun mielestä pelkoa, että Vervet kävisi nopeasti pieneksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En pääse kirjautumaan puhelimella niin siksi "vierailu tunnus" mutta siis,

Me tilattiin nuo vervet myös practicalilta. Ma ne lähti matkaan ja pe oli meillä :)

Otettiin rattaat+sisaristuin, tuplasadesuoja, uv-suoja single, kantokassi, maxi-cosi adapterit ja tuli maksamaan postikulujen kanssa 980e.

Että edulliset oli, ottaen huomioon mitä sama setti tulee maksamaan suomessa(vielähän verveä ei myydä täällä mutta tässä kuussa pitäisi tulla. Ja vibejen hintahan on jo 685e niin vervet ovat vähintään sen verran).

Nuo ovat kyllä niin näppärän oloiset ja helpot kasata/koota :)

Ainoa miinus on se kun kantokoppa on sen sisaristuimen alla, on tosi tiivis jalkopäästä :( mutta menee varmasti hyvin tämän kesän/syksyn :) meillä on myös easywalkerin tuplat joten niitä aujon käyttää kun tarve vaatii mutta luulen kyllä että nää vervet tulikin ykkös käyttöön vaikka "auto" rattaiksi ne aattelin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kiinnostaisi, millaista Vibeillä on matkustaa bussissa? Erityisesti, kun sisaristuin on käytössä (vauva/taapero ja taapero/taapero-moodeissa). Kannattaako bussiin mennä etupyörä vai takapyörät edellä? Jos menee etupyörä edellä, tai jos jossain muussa tilanteessa tarvii "keulia", niin onko se raskasta?

 

Mä olen niin tottunut kulkemaan meidän vanhoilla Teutonioilla, että Vibejen käsittelyyn totutteleminen vie vähän aikaa. Pelkän taaperon kanssa menin niillä jokin aika sitten bussissa ja se onnistui ihan ok, mutta entäs kun kyytiläisiä on kaksi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä menen bussiin aina etupyörä edellä ja tulen bussista peruuttamalla (eli takapyörät edellä). Etupyörä on aina lukossa, muuten koen, että rattaat voisivat lähteä viettämään kesken noston. Hyvin sujuu edelleen, vaikka painoa matkustajilla on n. 12kg+16kg. P&T:t on hieman normaaleja rattaita pidemmät, niin jos bussissa ei ole toisia rattaita, niin laitan rattaat poikittain, etteivät jäisi yhtään käytävän tielle. Pituutensa ansiosta sitten taas bussista poistuminen on tosi helppoa, vaikka bussikuski ei tajuaisikaan kallistaa bussia tms. (pidempi etu- ja takapyörien väli, niin voi laskeutua pidemmän matkan, matkisten kanssa mulla on joskus ongelmia, jos kuski ei tajua ajaa ihan kiveyksen viereen). Eipä tuo bussissa matkustelu muuten mielestäni poikkea mitenkään "tavallisten" rattaiden kanssa matkustamisesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei, minkä kokonen pehmeä kantokassi/koppa sopii explorer malliin? Siis suurin mikä sopis? Meille tulossa siis expolerit, mutta koppa puuttuu. Enkä halua sitä niihin kuuluvaa, kun talvivauva tulossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kertokaapa viisaammat et tarviiko tuplamatkiksia jos on phil&tedsit??

 

 

Oon miettiny sporteja ja nyt kun selailin nettiä, niin en löydäkään enää sellaisia myynnissä (uutena). Onko siis niiden valmistus lopetettu vai onko nimi vaan vaihtunu exploreriin? Ne näyttää meinaan samanlaisilta.

 

Mitä eroja noissa on, tietääkö kukaan?

 

Mutta siis ydin kyssäri on se, et onko noi helppo koota ja kevyt nostaa autoon? Meidän autoon kyllä mahtuu, et se koko ei oo ongelma :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Minusta ei tarvi erikseen tuplamatkiksia jos on P&T:t kun ovat niin näppärät. Sportien uus versio on tosiaan Explorer ja käsittääkseni vaunut ovat juurikin paranneltu versio Sporteista.

 

Vinkkinä muuten, että se vauvan makuutilan muovilärpäke tekee kesällä vaunuista tosi kuumat, joten hommasin siihen tilalle Kurtisin Baby Piece vaunusuojan, passaa siihen aukkoon tosi hyvin ja pimentääkin, uv-suojakin ilmeisesti on. Ei tarvi mitään erillistä pimentävää suojaa alkaa tilaamaan ulkomailta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Tilasin juuri Hammerheadit, mutten ole vielä niitä saanut. Ajattelin vielä tilata peanutin ja kysyisinkin kokemuksia. Onko ollut hyvä ostos? Meillä la syyskuussa, joten ajattelin, että tuo koppa olisi suojaisampi kuin pehmeät kopat talvivauvalle, kun meillä ei ole muita vaunuja käytössä. Kannattaako tilata uv-suoja yhdelle vai kahdelle? Minkälaista hoitolaukkusysteemiä pidätte, että saatte kaikki tavarat hyvin mukaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.