Kirppu

Phil & Teds [sport vs vibe]

1200 posts in this topic

Meillä muutama kuukausi sitten Snowflakesista tilattuihin Vibeihin kuului sisaristuimeen kuomu. Ilmeisesti ne on noi v2-mallia olevat. Ja olen ymmärtänyt, että v2 on paranneltu etupyörää jotenkin. Muista eroista en tiedä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vibe v2:ssa on käsittääkseni myös työntökahva vähän erimuotoinen kuin aiemmassa versiossa. Se etupyörä kyllä on yks paska edelleen... sen toiminta riippuu ihan hulluna siitä miten painopiste vaunuissa asettuu. miten huono lienee se entinen sitten ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Aijaa :huh: Mä en ole kyllä huomannut mitään? Mutta eipä mulla olekaan kokemusta muista kolmipyöräisistä, ja vähän jännitän miten noi talvella lumessa kulkevat. Mitä ongelmia sulla on ollut sen etupyörän kanssa?

 

.. ja sisaristuimen kaltevuus sillä esikoinen on normirattaissakin aina turvakaarta vasten "kenottamassa". Sisaristuimen ollessa ylhäällä siihen ei saa turvakaarta ja siten asento on koko ajan aika makaava (tai sitten en ole ymmärtänyt jotain kikkakakkosta...).

Mä mietin tätä samaa aikanaan ennen kuin saatiin tuplat käyttöön (meillä Vibet) mutta ei sen kanssa ole missään vaiheessa tullut ongelmaa. Esikoinen tykkääkin yllättäen istua siinä vähän makaavassa asennossa, ja silloin, kun ei viihdy, niin ottaa kädet pois valjaista niin että pääsee istumaan pystymmässä. Silloinkin tyttö on ihan tiukasti kuitenkin kiinni vaunuissa eikä esim. pääse putoamaan tai keplottelemaan itseään kokonaan irti :)

 

 

Kertokaa viisaammat, että mitä eroa on vibe v1 ja v2:lla? onko v2:ssa kuomu myös sisaristuimessa? onko muuta eroa?

katsoin kuitenkin esim snowflakesin sivuilta, niin sisaristuimessa ei kuvassa ole kuomua, mutta kuitenkin lukee v2. mitä tämä siis tarkoittaa?

Ihmettelin samaa kun alkuvuodesta tilattiin Vibet, mutta se kuva siis on harhaanjohtava. Siinä uudessa mallissa on mukana sisaristuimellekin kuomu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pienen hissin omistajat huomio!! :)

 

 

Ketju on kahlattu nyt kertaalleen läpi. Loistavaa tietoa saa täältä! Itse pohdiskelen vibejen ja explorereiiden välillä. Mutta ongelma on se, että meillä on todella pieni hissi. Siis näitä 70-luvun koppeja! Eräillä vieraillamme oli dashit ja ne mahtuivat hissiin, samoin naapurin sportit mahtuvat. Onko explorerit täsmälleen samankokoiset kuin sportit? Entä vievätkö vibet enemmän tilaa?

 

Jos täällä on joku joka omaa vibet tai explorerit sekä pienen hissin, oisin tuhannesti kiitollinen jos voisit ottaa mitat hissistä! Olis mukavaa tarkalleen tietää, että minkä kokoiseen hissiin rattaat mahtuu! Koska en halua ostaa rattaita, jotka eivät mahdukaan hissiin. Liikkeissä on kyllä mittoja otettu, mutta hankala silti tietää, että mahtuvatko ne todella, koska kysymys on senteistä!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kävin mittaamassa meidän hissin. Leveys oven kapeimmasta kohdasta on 68cm (sisätila on vähän leveämpi) ja pituussuunnassa mittaa on 98cm. Meillä on siis Vibet ja tuonne hissiin mahtuvat ihan hyvin kun rattaat ovat vielä yhden lapsen käytössä. Jatkossa kun tulee sisaristuin, niin eivät mahdu taapaero-taapero-moodissa hissiin ilman sisaristuimen irrottamista. Vauva-taapero-moodissa menevät, mutta alaslaskettua selkänojaa (jossa vauva on) joutuu ilmeisesti ihan vähän nostamaan ylöspäin.

Edited by Kaakaopapu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos tuhannesti kaakaopapu! :) tuo auttoi kovasti, meillä taitaa olla juuri samankokoinen hissi. Mutta vibessähän voi nostaa sisaristuinta kädellä hieman ylöspäin, sen ollessa takana, siis taapero-taapero-moodissa. Kun kävimme liikkeessä katsomassa vibejä, myyjä näytti sen, ja silloin sisaristuin ei pitäisi juuri tulla työntöaisan yli. Joten elän toivossa, että mahtuisi hissiin myös taapero-taapero-moodissa. Sitä ei taas explorerissa ei voi tehdä.

 

Ehkä alan kallistumaan vibeihin, jospa ne hissiinkin mahtuisivat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ miksi kukaan kävisi vaunuaitassa... skilletgirl.gif se mesta on niin sieltä ja syvältä, valitettavasti.

 

Taitaa vaan olla ainoa paikka Helsingissä, josta noita Vervejä voisi nähdä livenä. En minäkään niitä aio sieltä ostaa, mutta haluisin silti todeta omin silmin, onko mitään järkeä maksaa n. 200 eur enemmän Vibeihin verrattuna vain yhden lisäetupyörän takia.. :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

voitko tupla-uv/hyttyssuojaa käyttää vain yhdellä lapsella? vai onko järkevämpää tilata single-suoja? kun mietin tässä, että onko tuo tuplasuoja edes tarpeellinen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Explorer + hammerheadin sisaristuin

Meillä oli ensin explorerin sisaristuin ja tilasin uuden istuimen, koska esikoisen pää aina retkotti nukkuessa. Ja kun nyt vauva istuu takana, en olisi voinut kuvitellakaan siirtäväni häntä täysin pystyyn istuimeen alle puolivuotiaana. Mutta se lepoasento on aika makaava, joten siinä pysyy hyvin. Joten olen todella tyytyväinen hammerheadin hankintaan.

 

Tupla-uv

Hyttyssuojaksi siitä ei oikein ole, koska se on alhaalta avoin, jolloin hyttyset pääsee sisään. Se single-suoja on kyllä myös turhan paljon auki sivuista, joten sieltäkin pääsee hyttyset kulkemaan. Single-suojan ehdoton plussa on taka-aukkoon tuleva suoja, jota on kätevä käyttää, kun lapsi nukkuu, jolloin rattaat ovat hieman suojaisammat (eikä tarvitse käyttää kesällä sitä kuumaa muovilärpäkettä)(ainakaan explorereissa ei tule sitä hyttysverkkotakaläppää vaunujen mukana). Meillä on 2 tavallista hyttysverkkoa kesällä mukana, kun haluan suojata hyttysiltä ja ne saa kohtuu hyvin viritettyä molemmille erikseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.. ja sisaristuimen kaltevuus sillä esikoinen on normirattaissakin aina turvakaarta vasten "kenottamassa". Sisaristuimen ollessa ylhäällä siihen ei saa turvakaarta ja siten asento on koko ajan aika makaava (tai sitten en ole ymmärtänyt jotain kikkakakkosta...).

 

Mä mietin tätä samaa aikanaan ennen kuin saatiin tuplat käyttöön (meillä Vibet) mutta ei sen kanssa ole missään vaiheessa tullut ongelmaa. Esikoinen tykkääkin yllättäen istua siinä vähän makaavassa asennossa, ja silloin, kun ei viihdy, niin ottaa kädet pois valjaista niin että pääsee istumaan pystymmässä. Silloinkin tyttö on ihan tiukasti kuitenkin kiinni vaunuissa eikä esim. pääse putoamaan tai keplottelemaan itseään kokonaan irti smile.gif

 

 

kiva kuulla että tuo kaltevuus voi kuitenkin sitten oikeasti käytössä toimia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sit tilasin Hammerheadin sisaristuimen Explorereihin etukäteen istuinta näkemättä ja olen kyllä TOSI tyytyväinen!! Sehän kallistuu tosi hyvin, ei todellakaan vain vähän vaan ihan kunnolla. Vaikka oikeastaan olis varmaan pärjätty ilman tätä ominaisuutta, mutta helpottaa kyllä elämää kun vauva voi vedellä siinä mukavasti torkut jos haluaa eikä tarvitse miettiä uniaikoja. Kun meillä ei 6kk ikäinen vauva viihdy enää ollenkaan siellä alhaalla hereillä ja nukahtaminenkin sinne on jotenkin vaikeaa kun ei ole tottunut siellä nukkumaan. Suosittelen! Explorereiden sisaristuinta uskon kuitenkin vielä tarvittavan enkä myy sitä pois, sillä Hammerheadin istuin on kyllä selvästi pienempi ja se Hammerheadin tanko osuu istujaa päähän jossain vaiheessa, ehkä jo tulevana talvena.

Edited by Mintsu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä sellasen Hammerheadin istuimen voi tilata yksistään?

Meillä on exporerit ja tykkään niistä. Vaikka onhan tuo vauvan tunkeminen tuonne aika ärsyttävää, kun esikoisen aikana tottu normaaliin kovaan vauvakoppaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vibet tilattu tänään Snowflakesta. Hei samasta paikasta tilanneet, mikä se seurantakoodi on, jolla voin seurata UPS:n sivuilta? Onko se sama, joka tulee vahvistusviestissä sähköpostiin? nelinumeroinen luku siis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sähköpostiin se tuli ja oli pitkä numerokirjainyhdistelmä muistaakseni. Ei nelinumeroinen vaan pidempi. Muistaakseni ne laittoi sen erillisessä s-postissa, kun tuote lähti heiltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Kamilla tiedosta! Hermoilinkin jo melkeen, että oisko jossain pitänyt olla joku pitkä numerosarja. Mutta lähettävät sen ilmeisesti vasta kun tuote lähtee. Sitä odotellessa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulisiko kenellekään mieleen mitään muuta yhtä pientä kantokassia tuohon Verveen kuin merkin oma Cocoon? Jos yrittäisi jostain vähän säästää :).

 

Ja olen yrittänyt netistä etsiä Verve / Vibe mittoja, mutta eri paikoissa annetaan eri mittoja! Kääk. Lähinnä kiinnostaa siis se, kummat ovat pidemmät / leveämmät - tarkkoja mittoja otetaan ilolla vastaan, jos jollain on ne saatavilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snowflakesista tuli tänään ilmoitus, että tuote lähtenyt ja tuli koodi, jonka mainittiin olevan UK mailin rahtikoodi. Täältä oon lukenu, että lähetystä voi seurata UPS:n sivuilta, joka toimittaa paketin täällä suomessa. Onko toi uk mailin koodi nyt joku eri juttu? En ymmärrä... mistä voin siis seurata lähetystä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vieras_helka: Minkälaisen setin tilasit? Paljon tuolta snowflakesta on toimituskulut?

 

Onko tässä kuvassa olevassa setissä nyt tossa sisaristuimessa myös kuomu kun kuvassa sitä ei näy?

 

http://www.prams-pushchairs.co.uk/phil-teds-vibe-buggy-v2-doublekit-doublecover-cocoon-black-p-1628.html

 

Mä olen nyt miettinyt viben ja explorerin välillä ja vaikka olen lukenut aihetta koskevat ketjut niin taidan olla aika puusilmä sillä en vieläkään oikein tajua mikä merkittävä ero noissa kahdessa on.

 

Mulla ei ole minkäänlaista kokemusta kolmipyöräsistä. Pääseekö niillä lumessa miten eteenpäin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vieras_helka: Minkälaisen setin tilasit? Paljon tuolta snowflakesta on toimituskulut?

 

Onko tässä kuvassa olevassa setissä nyt tossa sisaristuimessa myös kuomu kun kuvassa sitä ei näy?

 

http://www.prams-pushchairs.co.uk/phil-teds-vibe-buggy-v2-doublekit-doublecover-cocoon-black-p-1628.html

 

Mä olen nyt miettinyt viben ja explorerin välillä ja vaikka olen lukenut aihetta koskevat ketjut niin taidan olla aika puusilmä sillä en vieläkään oikein tajua mikä merkittävä ero noissa kahdessa on.

 

Mulla ei ole minkäänlaista kokemusta kolmipyöräsistä. Pääseekö niillä lumessa miten eteenpäin?

 

 

Tuossa Vibe V2-mallissa pitäisi olla kuomu, mutta sitä ei ilmeisesti noissa kuvissa vain ole. Tilasin vibet sisaristuimella, uv - ja sadesuojat, molemmat tuplina. Maksoi noin 650 euroissa. Toimituskulut on 40 puntaa. Tilattiin punnissa, koska se hinta oli niin vähemmän, kuin jos ois sieltä snowflakesin sivuilta vaihtanu euroiksi hinnan. Ne ei ilmeisesti päivitä kurssia sinne vaan pitää eurohinnat korkeampana.

 

Meillä oli edelliset rattaat myös kolmipyöräiset. Jos on paljon lunta ja auraamatonta, ei se eteenpäin meno kyllä herkkua oo! Vertailin kans paljon explorereita ja vibejä, eikä explorereissa mitään vikaa tunnu olevan, mutta päädyttiin vibeihin mm sen takia, että niissä enemmän tilaa vauvan kantokassille, kuin explorereissa. Sisaristuinta voi myös sen ollessa takana kallistaa, mutta explorerissa ei voi. Explorereihin sopii kyllä hammerheadin istuin, jota voi kallistaa, mutta en tiedä miten sen tilaaminen olisi onnistunut netin kautta. Suomesta voi ostaa kyllä explorerit ja sitten niihin hammerheadin sisaristuimen.

 

Uk mailin sivuilta tilauksen seuranta onnistuu! Kiitos, kuka neuvoi sinne! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä sellasen Hammerheadin istuimen voi tilata yksistään?

 

Mä tilasin vaunuaitan liikkeestä (halusin tilata Suomesta). Onko muuten totta että Hammerhead-malli on poistumassa? Jos on, niin tosi hyvä että tuon istuimen vielä sai. Itse olen edelleen tuohon istuimeen ollut tosi tyytyväinen!

Edited by Mintsu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin vaunuaitan liikkeestä (halusin tilata Suomesta). Onko muuten totta että Hammerhead-malli on poistumassa? Jos on, niin tosi hyvä että tuon istuimen vielä sai. Itse olen edelleen tuohon istuimeen ollut tosi tyytyväinen!

 

Paljonko tuo istuin maksoi vaunuaitassa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^En muista tarkkaa summaa, vähän päälle satasen tuli muistaakseni postikuluineen.

 

gallery_336_289_111647.jpg

 

Mut kuten kuvasta näkyy, neidin pää jo kohta osuu sisaristuimen tankoon vaikka on vasta 7kk, joten luulen että myyn vauvavuoden jälkeen tuon pois. Explorereiden molemmissa omissa istuimissa on reilummin tilaa, poikakin mahtuu pääistuimeen vielä pitkään kuten näkyy. Tuo Hammerheadin istuin on jo "pystyasennossakin" kaltevampi, tuossa ei edes vielä ole siinä lepoasennossa. Kun molemmat taaperoita niin ei tarvita enää tuota kallistusta.

Edited by Mintsu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkä ikäisen Mintsu uskaltaisit jo laittaa istumaan tuohon Hammerhedin sisaristuimeen eli onko niin kalteva että parikuinen vauva voisi siellä makuupussissa köllötellä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä kyllä voisin tuohon aika pienenkin laittaa, ainakin ehdottomasti pienemmän kuin 6kk vaikka istuimessa lukeekin ettei alle 6kk jostain syystä. Jostain foorumilta olen lukenut että raja olisi 4kk, mutta miksei pienempikin, ehkä 3kk voisin itse laittaa. Vähän suojatonhan tuo on pienelle, mutta kallistus on kyllä niin iso että sen puolesta voi laittaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.