Kirppu

Phil & Teds [sport vs vibe]

1200 posts in this topic

Voi vitsit, ehkä minäkin tuon joudun tilaamaan kun olisi paljon helpompi pistää vauva alas ja taapero ilman sisaristuinta ylös, mies kyllä saa hepulin kun kuulee mitä tuo istuin maksaa :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^En voi kun vain suositella! Ja kun teillä jää vielä niin pitkästi käyttöaikaakin. Senhän voi sitten myydä pois kun ei enää tarvi. Uskon et meillä täälläpäin menee istuin varmasti kaupaksi kun ei saa täältä liikkeistä ja jos Hammerhead on vielä poistuva mallikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mintsu oliko istuimia ihan Vaunuaitan verkkokaupassa kun ostit vai tilastitko erikseen liikkeestä? Nyt ei ainakaan ole verkkokaupassa ja liike ei vastaa kyselyyni :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

kysykääpä vauvapisteestä tammistosta tuota istuinta myös. siellä oli ainakin viimeksi käydessäni hammerheadia. vaunuaitta on sieltä ja syvältä! myös pikku hurmuri voisi ehkä auttaa asiassa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^OT: Miksi vaunuaitta on syvältä? Itse asun pohjoisessa enkä ole koskaan liikkeessä asioinut. Istuimen tilasin puhelimitse, palvelu oli hyvää ja tuli nopeasti perille.

 

Kuunlilja: Verkkokaupassa ei istuimia ole, mutta mulle vinkattiin tässä ketjussa että vaunuaitassa on joten soitin sinne voivatko postittaa.

Edited by Mintsu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mintsu sattuivatko kysymään, ovatko rattaasi suomesta vai ulkomailta ostetut? yleisesti ottaen heiltä ei saa edes ostettuna varaosia ulkomailta tilattuihin p&t:ihin... ainakaan aiemmin ole saanut. voi toki olla, että ovat viime aikoina muuttaneet asennettaan, kun monet äänestivät jaloillaan...

 

mä en enää henk. koht. k.o. liikkeessä tule asioimaan kuin pakon edessä, sen verran olen huonoa palvelua itse saanut, samoin kuin lähipiiri. siksi siis suosittelen muita liikkeitä, vaikka vaunuaitta maahantuoja onkin... muiden kautta sentään saa hankittua osia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille tuli eilen vibet sisaristuimineen, snowflakesta tilattiin. hyvää, sujuvaa, nopeaa palvelua, voin suositella!

 

muuten olen tyytyväinen, mutta yllätys oli, että kuinka pieni tuo sisaristuin todella on meillä 1v2kk jonka pää osuu jo rautaan! miten te joilla on esim yli 2-vuotias? viihtyykö istuimessa vaikka on niin pieni? oletteko pehmustaneet rautaa jotenkin vai suojaako istuinpehmuste niin ettei paina? tai ei kai isompi lapsi enää istuessa paljon nojaile..

 

siihen olen kuitenkin tyytyväinen että sisaistuimen ollessa päällä vauvan tila on suht iso. toisin kuin explorereissa, vaikka siinä taas sisaristuin olisi isompi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sikkaralla: Ei kysytty. Puhelimessa asia hoitui nopeasti ja sähköpostitse sain laskun jonka maksettuani istuimesta tuli pian toimitusvahvistus. Mulla ei ainakaan tän kokemuksen perusteella ole pahaa sanottavaa, mutta ikävä jos muilla on muunlaisia kokemuksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin just Saksasta Hammerheadin ja oltiin just koeajamassa niitä. Me vielä mentiin niin, että esikoinen oli siellä sisaristuimessa ja tyttö sit siinä ylhäällä tavallisessa istuimessa ja hyvin meni :) Ovat kyllä todella kevyet työntää verrattuna meidän tuplamatkarattaisiin tai veljen perheen tupliin! Meillä on siinä sisaristuimessa se istuinsuoja siinä sen kovan tangon päällä, eikä se näyttänyt poikaa häiritsevän. Ostettiin ne tuplat kuitenkin enemmän sitä varten, jos nyt kolmas tulee, niin sit siinä voi kuljettaa tyttöä ja vauvaa. Voi olla, ettei poikaa sais laitettua sisaristuimeen niin, että on siinä "nukkumisasennossa", mutta tyttö vielä mahtuu sinne. Olin positiivisesti yllättynyt myös siitä, että vaunut mahtuvat meidän hissiin (jotkut P&T:t ei mahdu ja veikkaisin, ettei mitkään 3-pyöräiset mahdu, kun noikin mahtui just ja just riittävän lyhyet). Noi ei myöskään kipanneet, vaikka poika kiipes sinne alas niin, ettei tyttö ollut kyydissä.

Pieni ongelma meillä on toisessa takarenkaassa, mutta saa nähdä, osaako mies korjata sen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saimme vibet viime viikolla ja nyt ihmettelen sitä, että mihin KAHTEEN eri korkeuteen sisaristuimen saa silloin kun se kiinnitetään päälle/eteen. En vaan tajua. Sehän menee samaan kohtaan kuin turvakaari, mutta mihin muuhun korkeuteen/kohtaan sen voi saada? Ehkä mulla ei vaan leikkaa, valaiskaa mua viisaimmat. Kiitos! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mintsu, minkä mittainen teidän 7kk tyttö on? Mä oon kanssa harkinnut, josko hommaisin tuon hammerhedin istuimen exploreihin, mutta meidän kohta 8kk neiti on jo reilusti päälle 70 cm pitkä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

muuten olen tyytyväinen, mutta yllätys oli, että kuinka pieni tuo sisaristuin todella on meillä 1v2kk jonka pää osuu jo rautaan! miten te joilla on esim yli 2-vuotias? viihtyykö istuimessa vaikka on niin pieni? oletteko pehmustaneet rautaa jotenkin vai suojaako istuinpehmuste niin ettei paina? tai ei kai isompi lapsi enää istuessa paljon nojaile..

Joo, Explorerin sisaristuin on kyllä isompi. Me ollan nostettu se kova pohja siitä sisaristuimesta tangon etupuolelle ja oikein kivasti tuo melkein kolmevuotias ja n. 95cm pitkä tyttönen siinä matkustaa. Toki sitten sitä kallistusta ei voi käyttää..

 

Saimme vibet viime viikolla ja nyt ihmettelen sitä, että mihin KAHTEEN eri korkeuteen sisaristuimen saa silloin kun se kiinnitetään päälle/eteen. En vaan tajua. Sehän menee samaan kohtaan kuin turvakaari, mutta mihin muuhun korkeuteen/kohtaan sen voi saada? Ehkä mulla ei vaan leikkaa, valaiskaa mua viisaimmat. Kiitos! :)

Viben rungossa on kahdet reiät, joihin myös sen turvakaaren saa (me pidetään turvakaarta sekä sisaristuinta aina niissä alemmissa rei'issä). Tässä kuvassa stroller.jpg

turvakaari on ylemmissä rei'issä ja alemmat reiät näkyvät rungon taitekohdan alapuolella. Vai voiko olla, että teillä on jotenkin viallinen runko, jos siinä ei ole kuin yhdet reiät?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sori tyhmä kuva, mutta en jaksa käsitellä yksittäistä kuvaa uudestaan. Tässä mun kuvassa toisena näkyy meidän Vibet edestäpäin:

 

gallery_325_8_44511.jpg

 

edit. Meillä pidetään tuota kuomua muuten niin alhaalla kuin mahdollista (ero näkyy aika hyvin tuohon valmistajan kuvaan nähden) ja silti esikoisen pää mahtuu sinne hyvin alle :)

Edited by anina

Share this post


Link to post
Share on other sites

No hemmetti, en nyt paremmin sano. Meille tuli just Vibet Snowflakesista ja ei niissä oo kun yhdet reijät, tuossa taitekohdan päällä. Mä en ala, jos ne on jotenkin vialliset ja pitää alkaa palauttelemaan ja säätämään. Prrrr :skilletgirl: Onks kellään kokemuksia tällasista tilanteista Snowflakesin kanssa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jokipaltio:

 

ei meidänkään vibeissä oo kun yhdet reiät!! snowflakesista siis tilattiin ja tuli viime viikolla. siis meijän rattaissa vaan noi ylemmät reiät! en käsitä! mutta ei kai ne kaikki voi olla viallisia? vai voiko olla että uusimmissa on vaan yhet!? onko muilla kokemusta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja yksi huomio vielä. Meidän vibeissä lukee Phil & Teds, eikä Vibe kuten kuvissa näkyy. En tiedä onko merkitystä, mutta miten muilla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löysin seuraavan tekstin snowflakesin sivuilta vibe kuvauksesta:

 

Please note: Phil & Teds have made a slight change to the design of the Vibe, in that it now features only the higher set of holes for the double kit and bumper bar to fit into.

 

Tarkottaneeko tää siis että niitä alempia reikiä ei todella enää oo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ No näinhän sen ymmärtäisi. Mutta onpa kummaa :huh: Meillä tosiaan on pidetty sekä sisaristuinta että turvakaarta niissä alemmissa rei'issä. Näin ei ole tarvinnut kuomua nostaa korkeuksiin, jotta esikoinen mahtuu sinne alle ja silti pidempi Oran koppa on mahtunut alle oikein hyvin. Myös talvella, kun vaunut oli yhden taaperon käytössä, musta oli kätevämpi, että turvakaari oli alemmissa rei'issä - ei tarvinnut pitää valjaita, kun sieltä alta ei mahtunut luiskahtamaan.

 

Ja sekin hyvä alemmissa rei'issä on, että kun kuljetan pelkkää vauvaa, laitan kopan ns. väärinpäin eli pää menosuuntaan ja silloin pidän turvakaarta varmistamassa, että koppa ei luiskahda vaunuista (vaikka en kyllä usko, että se pääsisi muutenkaan luiskahtamaan).

 

Näistä "loistavista ominaisuuksista" ei nyt ole kyllä teille mitään apua, mutta miksihän P&T on tuollaisen muutoksen tehnyt, ihmettelen suuresti..

 

Ja mä olen ymmärtänyt, että Vibe ykkösissä lukee Vibe, mutta V2 (kuten meillä) lukee Phil & Teds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harmillista todella!! Mutta en itsekään lukenut tarkasti kuvausta tilatessani. Mutta outoa, että on muutos tehty. Jäähän siinä toki enemmän tilaa vauvalle kun sisaistuin on ylhäällä, mutta ei huvittaisi sitä kuomua pitää niin ylhäällä.. mutta eipä tässä muuta vaihtoehtoa ole!

 

Kiitos anina muuten vinkistä, että sisaistuimen kovan pohjan voisi siirtää, täytyy kokeilla sitten kun tulee ajankohtaiseksi. Nimittäin minua se arveluttaa miten isompi lapsi mahtuu siihen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa sportit. En malta odottaa :girl_dance: Nyt kaipaisinkin kokemuksia mikä kantokoppa kävisi noihin sporteihin? Sitä omaa en halua kun edellinenkin vauva oli 53cm syntyessään niin taitaa se 60cm jäädä heti pieneksi. Mutta jokin viileä koppa(=ei kauhean topattu) tarttisi saada maaliskuuhun mennessä. En jaksaisi millään selata koko 60 sivun keskustelua läpi.

Edited by Nera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onpa jännä tosiaan tuo Vibejen reikäuudistus. Me käytetään lähes pelkästään alempia reikiä turvakaukalolla/sisaristuimella. Ainoastaan silloin laitan kaukalon ylempiin reikiin, kun olen kaksin vauvan kanssa liikenteessä - painopiste asettuu jotenkin paremmin. Tuota painopistettä voisin epäillä uudistuksen syyksi: Vibet on hirmu raskaat työntää ja etupyörä takkuilee, jos painoa tulee paljon eturenkaalle.

 

Meillä kans lukee rungossa Phil and Ted's eikä Vibe. Näiden pitäis olla V2:set.

 

Nera: Käviskö Sporteihin tuo Aninan kuvissakin näkyvä Oran pienehkö peruskantokoppa? Siitä kun poistaa tai lyhentää sitä pohjalevyä niin voisin kuvitella sopivan. Myös monet tuplavaunujen kantokopat voisi olla varteenotettavia, ne kun on yleensä kapeampia ja pohjatuet lienee usein modattavissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

onpa tosiaan hassua että ovat poistaneet alemmat reiät. Meilläkin turvakaari on aina alemmassa reiässä..

 

V2 mallissa lukee kai kaikissa phil&ted's, mutta v1 mallissa luki alussa phil&ted's ja sit muuttivat sen vibeen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hammerheadin sisaristuimen koko:

Meillä ainakin 2v neiti (jotain reilusti yli 80 cm) mahtuu ainakin ihan hyvin matkustamaan siinä Hammerheadin sisaristuimessa, kun kallistettuna. Kun vetoketjut laittaa kiinni, on vähän vähemmän tilaa, mutta sitten istuimen selkänojan voi muljauttaa tangon etupuolelle. Takapenkki on kyllä oikeasti pikkuveljen paikka (7kk) ja hänellä on kyllä siellä reilusti tilaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.