Kirppu

Phil & Teds [sport vs vibe]

1200 posts in this topic

^Jos satut käymään esim. Lauttasaaren Vaunuaitassa, tai jossain muussa liikkeessä, joka myy P&T:tä, niin sieltä pitäis saada P&T:n esitekirjaisen, jossa on mun mielestä paremmin esitelty noita vaunuja ja lisävarusteita, mitä siellä nettisivuilla on. Me ollaan nyt reissussa, mutta voin kotiin palattuani tsekata, vieläkö mulla on kyseinen kirjanen tallessa ja löytyykö niistä rattaista mitä eroavaisuuksia.

 

Mä oon kyllä tykännyt tosta muovisesta jalkaosasta. Ei mene heti likaiseksi, tai vaikka meniskin, niin voi vaan pyyhkäistä kurat pois.

 

Ja just mun äitille tilitin, että oli kyllä p*run kalliit rattaat, mutta pois en vaihtais. On ollut kyllä joka sentin arvoiset ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jihuu, miul on miun omat phil & tedit, sportit, limet.

- voin keksii siihen jalkaosaan jonkun jipon...

 

 

sattu olee huutonetissä samalla paikkakunnalla myynnissä ja ositimma pois. ihanat vaikken oo viel kunnolla ehtiny etes kokeilee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

katselin jotain ruotsalaista thuuuuuning-kuvaketjua p&t rattaista. siinä oli taaimmaiseen istuimeen tehty kuomu jotain gracon / maxi cosin kaukalon aurinkosuojasta, mustana istui siihen näppärästi neppareilla =)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mikäs se on tuo P&T dash?

miten se eroo sportista / vibestä?

 

Löysin kotoa ton P&T:n esitekirjasen. Tässä olis pikkasta listaa enkuksi dashin varustelusta:

- Sunhood with a peek-a-boo flap (sama kuin sportissa)

- Intelligent handle for everything at your fingertips: trigger fold & braking mechanism

- Double kit attachment with zip layback (sama kuin sportissa)

- Quick zip coverage: single & double sun & storm covers (sold separately) (sama kuin vibessa)

- Multi-position active seat: infinite snooze & cruise possibilities (lie-flat through upright), with removable active liner for cushy cruisin'

 

Eli mun käsittääkseni kuomu on dashissa muuten sama kuin sportissa, mutta lisäksi siinä on vetoketju"etuosa", eli siihen saa yksikkösadesuojan vetskarilla kiinni samoin kuin vibeen. Sportissa ja dashissa on molemmissa teräsrunko, vibessä alumiini. Työntöaisassa on eroja kaikkien kolmen mallin välillä, samoin istuinosissa. Ison istuimen "jalkaosa" on sportissa kangasta, dashissa ja vibessa muovia. Renkaat taitaa olla sportissa ja dashissa samanlaiset. Sisaristuin liitetään sportissa ja dashissa samalla tavalla, vibessä erillä tavalla. Vibessä on isompi tavarakori. Dashissa ja vibessa on "liukuva" selkänojan säätö, sportissa 4 asentoa. Ja ulkonäöllisesti sport ja dash muistuttaa toisiaan.

 

Dashin ja sportin paino on 10,5kg, viben 10kg. Mitat ovat sportissa ja dashissa samat: leveys 62cm, koko taitettuna ilman pyöriä 76,2x58,8x22,8cm. Viben leveys on 64cm, koko taitettuna ilman pyöriä on pienempi: 75,9x55,8x21,8cm. Sportin sisaristuin painaa 1,8kg, dashin 1,9kg ja viben 1,7kg. Sportin ja dashin sisaristuimessa on teräsrunko, vibessa alumiini. Sisaristuimen leveys vibessa 38cm, korkeus 62cm. Muissa malleissa leveys on 44cm, korkeus 56cm. (Mun mielestä sportin sisaristuinmen selkäosa vaikuttaa pidemmältä mitä viben, mutta tän kirjasen mukaan asia olis toisin päin.)

 

Oliskohan siinä kaikki, mitä tästä kirjasesta saa irti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei kiitti, mäkin just mietin mitä eroa tolla dashilla ja muilla on. Saakohan tohon Dashiin sitä isompaa kantokoppaa vai onko mitoitukseltaan juuri kuin toi sport?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^Se on varmaan kans ihan toimiva ratkaisu mutta minä olen täysin rakastunut mun protect-a-bub aurinkosuojan, se on loistava=)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku vielä kertoa Sportin ja Viben eroa renkaiden ja kulkemisen suhteen? Kun rattailla pitäisi päästä loskassa, lumessa, hiekkatiellä jne. koirien kanssa.

Vibe jotenkin miellyttäisi ulkoisesti mutta onko Sportin renkaat kuitenkin ne paremmat vaativaan menoon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Tää on nyt aikas mutu-tietoa yhden lyhyen "vertailuajon" perusteella... Muistaakseni Sportissa on pikkasen kapeammat/pienemmät renkaat mitä Vibessä. Mutta voi olla, että vain näyttää siltä :rolleyes: Sportin renkaiden väli on 2cm kapeampi mitä Viben. Johtuisko sitten siitä, että Sportit tuntuu pikkasen ketterämmiltä, kun taas Vibet tuntuvat "vakaammilta". Mutta ero ei ole mitenkään huima. Kannattaa oikeasti käydä jossain liikkeessä testaamassa kumpaakin mallia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista. Kävisin mielelläni testaamassa myös Vibeä mutta kun lähin taitaa olla pääkaupunkiseudulla...eli pitää vain lueskella ja katsella valmistajan sivuja.

Joiden kuvista heräsikin vielä yksi kysymys.

Vibessä näyttää kuomu, ainakin ala-asennossa, menevän työntöaisan päälle/tielle, kun työntöaisa on maksikorkeudessa? Onko siis tiellä vai vain optista harhaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aikalailla kiinni tuossa aisassa se kuomu on, mutta sitä on kyllä helppo siirtää. Ja minulla mahtuu ainakin kädet ihan hyvin työntämään vaikka kuomu siinä lähellä onkin. Ehkä enemmänkin itselle ollut tottumiskysymys tuo kuomun läheisyys.

 

Olen siis ollut varsin tyytyväinen noihin meidän Vibeihin. Kyllähän niissäkin paranneltavaa olisi mutta meidän tilanteessa kuitenkin toimivin ratkaisu. rattaiden työntäminen ei mielestäni ole yhtä helppoa kuin edellisissä rattaissani. Mutta ne olivatkin jonkin verran leveämmät ja työntöaisa tuli kauemmas rattaista. Mielestäni nuo p&t:t liikkui kahden lapsen kanssa jotenkin ketterämmin kuin vain yhden ollessa kyydissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten olette kokeneet P&T talvivaunuina? Äärettömän näppärän oloiset vaunut varsinkin pieniin tiloihin ja shoppailukäyttöön, mutta epäilen, onko ne oikeen talvivaunut. Ne näyttää niin ohuilta ja kesäisiltä :) Suojaako ne pientä vauvaa yhtään vai onko se jossain umpinaisessa kolossa? Mua saattais myös ahdistaa se, että alatasolla oleva lapsi on tosi lähellä maata, eikä hän näe eteenpäin ja hänen jaloissaan kaikki matkatavarat :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietääkö kukaan, mahtuuko noihin Vibeihin muiden valmistajien pehmeät kantokassit?

Meillä olisi valmiina Teutonian musta kassi ja se vähän kaventaisi tuota sporttien ja viben hintaeroa.

Vaunuaitassa sanoivat suoraan että sportteihin ei mahdu, vibeihin ehkä.

Kuulosti musta oudolta, en varmaan oo ainut joka tätä kysyy.

 

Meillä hankinta on tosi ajankohtainen, pikkukakkosen laskettuun aikaan on viisi viikkoa..

Joten jos joku on huomannut tarjouksia yms. ulkomaisissa verkkokaupoissa, on vinkit enemmän kuin tervetulleita!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerkesin just meidän Teutoniat myymään eteenpäin, joten en voi ihan käytännössä testata, mutta muistan joskus kokeilleeni, että Teutonian pehmeä kantokoppa tosiaan menee Vibeen. Tosin, selkänojaa joutuu ehkä kikkailemaan päädystä ylöspäin, että kopan saa vaakatasoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kysymys siitä sisaristuimesta, kun se on siinä päällä. Eli kuinka pitkä lapsi mahtuu istumaan siinä että sen kuomun saa alas sekä selkänojaa kallistettua? Kysymys koskee sekä sporttia että vibeä.....Onko viben sisarstuin tukevampi? Ja sitten viel saako noihin sisarstuimiin laitettua hyvin lämpöpussin, kun ne on päällä siis? ettei se jää roikkumaan hämärästi..

Käyn kovaa taistelua päässä kummat ottaisin sprtin vai viben. Kiitos jos joku viitsii vastata tähän!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mittailin, että Viben sisaristuimessa se pään yllä olevan kaaren alareuna on 40cm:n korkeudella penkistä. Eli kun lapsen peppu-päälaki -väli on alle 40cm, niin saa kallistettua. Me kokeiltiin pojun ollessa n. 1v6kk, että poju oli liian pitkä, jotta sisaristuinta olis voinut kallista.

 

Mä en ihan ymmärtänyt, että mitä tarkoitat kuomun alas laittamisella, mutta Vibessähän kuomua saa liikuteltua, joten olen aika varma, että kuomun kanssa ei Vibessa tule ongelmia pidemmänkään lapsen kanssa.

 

Ainakin Viben sisaristuimeen saa lämpöpussin hyvin. Luulen, että myös Sportin sisaristiuimeen saa, ei ne niin kovin erilaiset ole. Jos katsot sisaristuimen muotoa, niin voit itsekin päätellä, että kyllähän se lämpöpussin jalkaosa jää roikkumaan, mutta ei se mitenkään kummalta näytä tai vaikeuta lämpöpussin käyttöä (vielä ei tosin kokemusta asiasta ole, kunhan äsken vain meidän lodger bunkerilla asiaa mallailin ;) Ja typykin vetelee ulkona Vibessa päikkäreitä, niin en nyt viitsi lähteä sisaristuinta rattaisiin sovittelemaan ;) )

 

Näppituntumalla sanoisin, että Viben sisaristuin saattaa olla pikkasen tukevampi. Tai ainakin se näyttäis olevan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei olla vielä päästy tuota Sporttien sisaristuinta käytännössä testaamaan, mutta toivottavasti pian päästään. Viben istuin ainakin näyttä tukevammalta kuin Sporttien en sitten tiedä miten on.

 

En ole koklannut lämpöpussin sopivuutta tuohon. Enkä ajatellut sellaista siinä käyttävänikään. Aattelin, et ei kai reilu parivuotias semmosta siinä päällä istuessaan enää tarvi. Eipä me istuessa olla kyll juurikaan muutenkaan käytetty. Päikkäreillä ainoastaan ollana oltu pussissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia vastauksista! En kyllä millään osaa päättää noiden kahden välillää, aaargh.. Nii, tarkotin sitä kuomun laskemisella sitä, että osuuko se sit lapsen päähän. Pitää tässä jatkaa pähkäilyä....

Share this post


Link to post
Share on other sites

kokeilin muuten meidän sportteihin gracon logico s autokaukaloa ja hyvin kävi. ei siis tarvii ostaa uutta kaukaloa seuraavaa varten. jouduin aukasemaan selkänojan vetoketjut jotta sain kallistusta hieman taaemmas ja silloin kaukalo mahtuu siihen just hyvin sen turvakaaren kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miten olette kokeneet P&T talvivaunuina? Äärettömän näppärän oloiset vaunut varsinkin pieniin tiloihin ja shoppailukäyttöön, mutta epäilen, onko ne oikeen talvivaunut. Ne näyttää niin ohuilta ja kesäisiltä :) Suojaako ne pientä vauvaa yhtään vai onko se jossain umpinaisessa kolossa? Mua saattais myös ahdistaa se, että alatasolla oleva lapsi on tosi lähellä maata, eikä hän näe eteenpäin ja hänen jaloissaan kaikki matkatavarat :huh:

 

Kait nyt jollain on kokemusta p&t:n käytöstä talvella vaikkei talvi tällä hetkellä olekaan!? :P

 

Kiinnostaisi myös nähdä jonkun listaa siitä, mitkä ovat näitten kiesien plussat ja miinukset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ihan kunnon talvikäytöstä ei ole kokemusta. Maaliskuussa otettiin kärryt (Sportit)istumakäytössä yhdellä lapsella käyttöön. Silloin oli loskaa vielä. Vähän nihkeesti meni kunnon sohjossa (vs meidän Oran yhdistelmät isoilla leveillä ilmakumirenkailla), mutta kyllä niillä nyt eteenpäin pääsi. Vähän etupyörä vimppas.

 

Jotenkin oon pitänyt noita aika viileinä talvikäyttöön, mutta nyt kun oon enempi käyttänyt, niin kyllä siellä vauva varmasti ainakin kantokopassa hyvin tarkenee.

 

Nyt ollaan päästy muutama kerta kokeilemaan noita meidän Sportteja tuplina. Poju ei vaan millään malttais mennä kyytiin, joten on vasta pari kertaa istunut siinä päällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Me hankittiin Vibet jo esikoiselle koska haaveissa oli kaksi lasta pienellä ikäerolla.

 

Kiinnostaisi myös nähdä jonkun listaa siitä, mitkä ovat näitten kiesien plussat ja miinukset.

 

Melkoinen sattuma, eilen juuri tein tällaista listaa päässäni :P

 

+Samalla pelillä vaunuttaa yhden ja kaksi lasta

+Ketterä ja kevyt, helppo pyöritellä yhdelläkin kädellä esim. kaupassa.

+Kolmipyöräisenä mahtuu kulmittain meidän pikkuruiseen hissiin

 

-Yhdellä muksulla melkoisen pitkä ja leveä systeemi

-Avonaiset talvikäyttöä ajatellen

-Tavarakori jää pikkuvauva-asennossa pitkälle vaunujen alle, taapero-taapero-moodissa taas sinne tulee alhaalla istuvan jalat

-Jousitus puuttuu, joten epätasaisella meno melkoista höykytystä

-Työntö/istumasuuntaa ei voi vaihtaa

 

Mitähän muuta? Lisäilen jos vielä tulee jotain mieleen. Tää on tietysti vaan mun näkemykseni, joku muu voi olla asioista ihan eri mieltä. Mutta miinusmerkkien määrästä huolimatta ovat meille juuri oikea valinta :)

Edited by Riitta

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Aika samoilla linjoilla sun kanssa. Tosin leveenä en noita todellakaan pidä. Paljon kaposemmat nuo on kuin meidän yhdistelmät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eiks sportit olekkin paljon kapeemmat kuin vibet!?

 

Mun kummipojalla ja sen siskolla on sportit ja ne on yhden talven niitä työntäneet. Kuulemma yllättävän hyvin pääsivät hagessa eteenpäin kun oli tiet aurattu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.