Kirppu

Phil & Teds [sport vs vibe]

1200 posts in this topic

^^Jos mä nyt oikein muistan niin Vibejen akseliväli taitaa olla hieman leveämpi kuin Sporteissa. Eikä ne muuten leveät olekaan muuta kuin juuri tuosta taka-akselista. Meidän Vibet on lokarista lokariin 65 cm, joitain yhtä leveitä yhdistelmävaunuja varmasti on mutta esim. melkein kaikki tän vuoden Gessleinit on kapeampia.

 

 

Ai niin, isoista ilmakumirenkaista plussaa!

Edited by Riitta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eiks sportit olekkin paljon kapeemmat kuin vibet!?

 

Esitteen mukaan Soprtit on 2cm Vibejä kapeammat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksoset olisivat tulon päällä ja näit P&t:tä katsellut kovasti. Ykkösvaunuiksi toki tavalliset tuplarattaat, mutta paljon matkustavina arvostaisin ko. vaunujen ketteryyttä.

 

Vaunut tulisivat lähinnä matkakäyttöön, joten niitä pitäisi aika paljon taitella auton perään ja lentokoneeseen yms, joten pari kysymystä:

- onko taittomekanismi yksinkertainen/ nopea kun siihen tottuu (tottunut esikoisella matkavaunuissa yhden käden taittoon)

- taittuuko muut mallit kuin Vibe sisaristuin kiinnitettynä, katsoin sivuilta, että osassa piti ainakin ottaa pois.

 

Kiitos vastauksista etukäteen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ainakin Vibessä taittomekanismi on yksinkertainen ja nopea. Muiden mallien taittumisesta sisaristuimen kanssa ei ole tietoa, mutta olen ymmärtänyt, että muissa malleissa pitää irrottaa.

 

Olethan tietoinen, että P&T:t on lähinnä vauva-taapero tai taapero-taapero käyttöön? Itse, jos ostaisin matkarattaita kaksosille, päätyisin kyllä varmaan ihan "oikeisiin" tuplamatkarattaisiin, esim. Maclarenin Twin Technoihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä kaikkialta liikkeistä näitä saa pk-sudulta? Ois kiva päästä testailemaan livenä, mutta tilaan kuitenkin vaunut sit netistä....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisiko kellään laittaa kuvaa siitä, miten noissa vaunuissa lapset ovat silloin, jos on vauva kantokopassa ja vanhempi lapsi istuimessa? Mä en vaan oikein hahmota :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos ei kukaan muu kerkiä ennen, niin mä voin illalla napata kuvat, kun mennään lintsille ja rattaat lähtee matkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me laitettiin sunnuntai-iltana vibet tilaukseen tuolta babykitdirectistä Englannista. Tilaus käsiteltiin maanantaina kun ihmiset oli töissä ja jo eilen, keskiviikkona, tuli mailia että ne on laittettu tulemaan! Nopeaa toimintaa! Toivottavasti kärryjen matka kotiin sujuu hyvin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ebayn (uk) kautta löytyy yksi firma lisää, joka toimittaa Phil & Tedsejä Suomeen: Golfgear4less.

 

Hinnat huomattavan edullisia ja heiltä löytyy myös Dash-mallia, jota ei saa Suomesta eikä monista nettikaupoistakaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Me laitettiin sunnuntai-iltana vibet tilaukseen tuolta babykitdirectistä Englannista. Tilaus käsiteltiin maanantaina kun ihmiset oli töissä ja jo eilen, keskiviikkona, tuli mailia että ne on laittettu tulemaan! Nopeaa toimintaa! Toivottavasti kärryjen matka kotiin sujuu hyvin :D

 

Kärryt tulivat! Tilauksesta kului 1vko 1pvä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun yks puoli tuttu on tilamassa sportit jenkeistä ebayn kautta. Mä yritin vähän hienovaraiseti sille vihjata että englannista sais varmaan helpommalla ja halvemmalla. Oli kuitenkin sitä mieltä että jenkeistä tulee halvemmaksi :rolleyes: Mua nyt kiinnostaa minkä hintasiksi on teidän rattaat tulleet englannista postareiden kanssa? Jos siis pakettiin kuulluu sisaristuin ja sadesuoja. Mä voin sitten ens kerralla kun nähdään kertoa ihan fakta tietoa. Hä oli siis osittain vielä siinä uskossa että englannista ei saa enää ollenkaan suomeen tilattua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eilen oli jossain kaupassa 339 puntaa limet, sis tuplaistuimen ainakin, sportit. mutta kun meille ei moisia enää tarvita, niin en katsonut lähettävätkö suomeen tms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me tilattiin Dashit sisaristuimella ja hintaa tuli toimituskuluineen 458£. Hintatasoltaan ja ominaisuuksiltaan Dashit on Sporttien ja Vibejen välistä.

 

Löysin useamman firman, jotka toimittaa Suomeen. Alla lueteltuna näitä:

 

Babykit Direct

Golfgear4less - Babythingz (Ebay)

Peppermint

My Wendyhouse

Babybaby Online

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taisinkin jo pari sivua sitten vastata, mutta meillä Vibet maksoivat euroissa hitusen päälle 700. Tilattiin siis Babykit directistä ja mukana oli vibet, sisaristuin, tuplasadesuoja, uv-suoja ja satulalaukut + postikulut.

 

En tiedä mitä maksaisi yhdysvalloista tilattuna, mutta noin iso lähetys jää taatusti tulliin, jolloin joutuu pulittamaan sekä alvit että tulli maksut. EU:n sisällä tilattaessa ei tarvitse tulleja maksaa, joten en usko että yhdysvalloista tilattaessa tulee yhtään halvemmaksi vaan päinvastoin. En toki oo noita hintoja katellut mutta uskoisin, että pelkät tullit ja alvit on useamman satasen... Nehän joutuu maksamaan jos ostos ylittää tietyn summan (olikohan 40euroa?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä maksoi tuolta babykitdirectistä vibet + sisaristuin + tupla-aurinkosuoja + tuplasadesuoja + toimituskulut 609,60£. Valuuttamuuntimella muutettuna tarkkaan 695,53e. Happy Bagsistä tilataan vielä Skipp-hopin saddlebagit 20£/kpl.

 

Meillä oli siinä toimituksessa mukana sellainen ihme muovilärpäke :huh: samaa materiaalia kuin sadesuoja mutta sadesuoja suojaa jo koko vaunut joten mihin tuota tarvitaan? On aika samaa kokoa kuin vaunujen kuomu. Mukana oli lisäksi kankainen säilytyspussi sisaristuimelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Se muovihärpäke on mitä luultavimmin suojus, jonka voi pingottaa vauva-taapero-mallissa vauvan makuutilan päätyyn (kuomun alla ja makuutilan ulkopuolella sivussa on lenksut ja siinä muovissa on vastinkappaleet). Vaikea selittää, mutta kun laitat "ison istuimen" selkänojan makuuasentoon, niin huomaat, miten se siihen menee.

 

Mä oon pitänyt sitä koko ajan siinä makuutilan päädyssä tuulen suojana. Lisäksi tohon muovin nappuloihin on hyvä viritellä harso näkösuojaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Peppermint ilmoitti Phil & Tedsien toimituskuluiksi Suomeen 40£, kun pari viikkoa sitten kysyin. Eli tällä hetkellä ainakin toimittavat Suomeen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemusta Phil & Teds dasheista? En ehtinyt kahlata koko ketjua läpi, ja oikeastaanhan tämä ketju on vain sporteille ja vibeille :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oliko kellään niitä kuvia, joita kyselin tuossa muutama viesti taaksepäin? Haavis? Joku muu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Uunituoreet Dashit saapuivat tänään postissa :D Nopea toimitus Englannista kesti 5 päivää.

 

Bianca: Dashien runko on sama kuin sporteissa, mutta muutamia ominaisuuksia on "paranneltu" sportteihin verrattuna

 

- istuimessa on irroitettavat pehmusteet

- jalkatuki on muovia (kuten vibeissä)

- selkänojassa on portaaton säätö (kuten vibeissä)

- jarru on kahvassa

- kasaus-painike kahvassa

 

Koeajon perusteella tosi hyvät pelit! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oliko kellään niitä kuvia, joita kyselin tuossa muutama viesti taaksepäin? Haavis? Joku muu?

 

Jossain muussa ketjussa niitä kuvia on ja varmaan googlellakin löytyy erilaisia. Mutta tässä on jotain.

 

all_applegreen.jpg

 

Ootko muuten tutustunut P&T:n omiin sivuihin? Sieltäkin löytyy kaikenlaisia kuvia.

 

Phil&teds

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vibet on ollut käytössä vielä yhdellä kun kakkonen ei ole syntynyt ja ongelmana on

ollut saada selkänoja tarpeeksi pystyyn asentoon. Eli saako sitä muulla säädettyä kun

sillä selkänojan takana kulkevalla hihnalla? :huh: Meillä se jää ainakin sen verran

löysälle, ettei selkäojaa saa 90asteen kulmaan tai edes lähelle. Tuntuu että poika

valahtaa sinne selkänojan mukana..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oliko kellään niitä kuvia, joita kyselin tuossa muutama viesti taaksepäin? Haavis? Joku muu?

 

Hitsin hitsi, kun silloin unohdin ja nyt ollaan reissussa. Joltain sivuilta bongasin aikanaan ihan hyvät kuvat, kun tosiaan itsekään en oikeen hahmottanut alkuun noiden toimintaa.

 

 

Sporteissa ei ainakaan selkänoja nouse ihan pystyasentoon, vaan on hiukan takaviistossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.