star

Miten ilmoititte vauvan syntymästä?

142 posts in this topic

Mies soitti meidän vanhemmille synnytyssalista. Muutamille lähti textiviesti ja loput saivat tietää miehen fb päivityksestä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä soitin äidille ja siskolle ja mies soitti omalle äidille. Muille ei taidettu edes ilmoitella, ei tulle edes mieleen. Tiesin, että mun äiti soitta koko suvun läpi ja samoin anoppi soitti koko niiden suvun läpi ja kertoi uutisen.

Kolmannen kohdalla, soitan äidin ja siskon lisäksi mun ystävälle ja laitan viestin veljille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies soitti joillekin meidän vanhemmista mun ollessa vielä leikkauksessa ja heräämössä. Muille vanhemmista taisi laittaa lyhyen viestin. Mä laitoin sitten lopuille läheisimmille, lähisuvulle ja ystäville, viestin mittoineen, kun osastolle pääsin. Vanhemmat ja siskot toki ilmoittelivat asiaa aika paljon sitten eteenpäin. Kotiuduttuamme laitoin kuvan vauvasta fb:hen ja siinä sitten loputkin tutut saivat asiasta tietää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omilla vanhemille soitetiin synnytyksen jälkeen, toisille lähetimme tekstiviestit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lahetin muutamalle kaverille tekstiviestin jo sairaalaan lahteissa kun tiesin etta haluavat olla hengessa mukana. Osastolta sitten laitoin kuvaviesteja tyyliin 'pituus-paino-sukupuoli' niille joiden nimet tulivat ensimmaisena mieleen. Jai pari aika laheistakin informoimatta, mutta ei siina hormonihuuruissa kiinnosta puhelinta hirveesti raplata. :tender: Ajattelin etta kylla sana kiertaa. Ja aiti informoi muita sukulaisia. Ja sitten noin viikko synnytyksen jalkeen laitoin Naamakirjaan kuvan, siina sitten saivat loputkin tiedon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä soitettiin (mies soitti) salista isovanhemmille ja isoisovanhemmista yhdelle, ja miehen veljelle, lapsen tuleville kummeille ja muutamalle muulle lähimmälle kaverille laitoin tekstarit, joissa oli ihan vaan jotenkin tyyliin "Nyt on vauva! Pieni tyttö.<3 Molemmat voidaan aivan hyvin.", en tainnut edes mittoja laittaa. Äiti sitten kuulutti asiaa "muutamalle" ja viestittelin sitten jaksamisen mukaan vähän jos kenenkin kanssa, suurimmalle osalle vastailin vasta kotiinlähtöpäivänä. Facebookiin päivitin joskus yöllä (tyttö syntyi illalla) että "pieni tyttö.<3", en siihenkään mitään mittoja. Runot ei ollu oikein meidän tyylisiä joten toi oli meille paras tapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä soitin keskellä yötä osastolta äidilleni ja juttelin nopeasti myös isäni kanssa. Siskolleni lähetin tekstiviestin, veljeni kuuli vanhemmilta (asuu vielä kotona). Mies soitti omille vanhemmilleen seuraavana aamuna. Seuraavana päivänä laitoin lähimmille ystävillemme viestit, jossa luki jotakuinkin näin: "Neiti Kevät on tullut kaupunkiin! Täydellinen tyttäremme (nimi) syntyi 16.3.2012 iltakympin aikaan. 3740g & 52cm." Lopussa oli vielä meidän nimet. Illemmalla päivitin sitten Facebook-statukseen uutisen. :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta lähetin viestin: "Vieressä tuhisee 52cm ja 4100g rakkautta. Pieni poikamme jne..." Keskimmäisestä en muista viestiä lainkaan, mutta tekstiviesti joka tapauksessa lähimmille lähti. Äitini sai tietää puhelimitse, kun sattui soittamaan ihan muutama minuutti pojan syntymästä ja olin niin hyvässä kunnossa, että ajattelin vastata ja yllättää tuoreen tuplamummin saman tien :D Kuopuksesta mies ilmoitti todella perussetin muutamalle lähimmälle tekstiviestillä mun ollessa heräämössä ja laajemmin syntymästä ilmoitettiin sitten Facebookissa. Tosin kännykällä surffatessa ja englanniksi kirjoittaessa tuli viestiin muutama todella dorka kirjoitusvirhe (esim. Our on viestissä out :D ), joten viestin olisi ehkä voinut naputella etukäteen valmiiksi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me laitettiin osastolle päästyämme toi Puh-tekstiviesti perheille ja ystäville. Ei huvittanut soitella kun oltiin molemmat niin pilvissä ettei puhumisesta olis tullut mitään.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuore iskä soitteli isovanhemmille, sisaruksille ja lähimmille kavereille n. tunnin kuluttua neidin syntymästä. Lopuille laittoi tekstarin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta ja kakkosesta soitettiin tuoreille mummuille ja lopuille tekstiviestit sitten kun ehdittiin. Nyt kolmannesta laitettiin tekstaria missä luki

 

"Onnellinen oli syntymän hetki kun päättyi 20.3. klo 13.56, pitkä odotuksen retki.

XXX lle ja XXX lle pikkusisko syntyi, siitäkös ilo yltyi.

Pituutta 50,5cm ja painoa 3880g verran, saavat äiti ja isä olla ylpeitä jälleen kerran!"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuore iskä lähetti kuvan kera tekstiviestit lähimmille sukulaisille ja ystäville. Mittoja viestissä ei lukenu vaan "nyt se on täällä!" :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekstarilla lähetettin kuva vauvasta samana iltana lähimmille sukulaisille ja ystäville.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poika syntyi yöllä ja jouduttiin odottelemaan ilmoittamista aamuun asti :grin: Mies soitti aamulla omille vanhemmilleen ja siskolle ja minä soitin omilleni ja siskolleni. Muut saivat puheluiden jälkeen viestiä, jossa luki perinteisesti sukupuoli ja mitat. Ihania onnitteluviestejä tuli ja niihin sai vielä vastaillakin. Kiva niin, kun sairaalassa oli tylsää, vauva vaan nukkui :give_heart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylsästi testiviestillä. Mies laittoi kyllä myös fb-profiiliinsa päivityksen kuvan kera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poika syntyi puolen yön aikaan, joten silloin laitettiin tekstarit molempien vanhemmille. Sitten seuraavana aamuna laitoin tekstarit kavereille ja muille sukulaisille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omille vanhemmille soitettiin ja sisaruksille lähti heti perään tekstiviestit. Lähimmille kavereille lähti sitten myöhemmin samana päivänä vielä tekstarit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitettiin eka viestit lähipiirille (jotka tietoa on takuulla tehokkaasti levittäneet), vähän myöhemmin sitten niille ketkä tietoa ei muuten saa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies laittoi heti tuoreeltaan viestin ja kuvan molempien vanhemmille ja sisaruksille.

Itse olin heräämön puolella sektion jälkeen, mies oli synnytyssalissa vauvan kanssa.

 

Viestissä oli lukenut jotain tyyliin "terve poika syntyi sektiolla, kaikki kunnossa, uskomaton tunne"

Itse soitin vielä äidilleni kun olin päässyt heräämöstä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän viesti tais olla jotain tyyliin "Tänään 5.8.2011 syntyi klo 16:59 täyden ysin poika mitoilla 3925g ja 51cm".

 

Mä olin jo aiemmin laittanut viestiä sairaalasta käsin mun vanhemmille ja parhaille ystäville, olin just saanut kipulääkettä aamulla (ei yöllä viittitty alkaa ketään hätyyttelemään kun lähtö tuli 02:45) kun kävin aulassa naputtelemassa viestin joka kävi näin sunnilleen: "Lähtö tuli 02:45 viime yönä, juuri sain ilopillereitä ja nyt menen unten maille toviksi, JÄNNÄÄ!"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauva syntyi illalla. Yöllä, kun vihdoin oltiin osastolle asettauduttu, mies laittoi tekstareita lähimmille sukulaisille (myös mun). Itse olin niin väsynyt, että vasta seuraavana päivänä aloin miettiä, että jaa, pitäiskö tästä jollekin ilmoitella.. Sitten käytiin puheli läpi ja viestiteltiin kaverit ym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun esikoinen syntyi, taisin tekstailla että "Rollon ihanin rinsessa aloitti maailman valloituksensa tänään klo..." ja olikohan vielä jotakin siitä, että nyrkki pystyssä hän rynnisti maailmaan tjsp.

 

Kun kuopus syntyi, kirjoitin : Lukitkaa tyttärenne! Pikku kundilla oli kiire ja hän putkahti elämäämme jo tänään näyttäen pitkää nenää kokoarviolle! Saimme kokonaiset neljä kiloa rakkautta!

 

Ihan tarkkaan en just muista, mutta onneksi ne ovat vauvakirjoissa tallessa :) Samoin kuin monet läheisiltä takaisin tulleet ihanat viestit!! <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now