star

Miten ilmoititte vauvan syntymästä?

142 posts in this topic

En oikeen osannut hahmottaa mihin tälläinen ketju kuuluisi, joten tämän paikkaa saa vaihtaa!!

 

Miten/millaisilla viesteillä olette uudesta tulokkaasta ilmoittaneet ystäville/sukulaisille?

 

...itsellä se on pian ajankohtaista, joten kaikki ehdotukset ovat tervetulleita :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ei haluttu mitään runorimpsua vaan ilmoitimme ihan "tavallisesti" vauvan syntymästä tyyliin "Tänä aamuna meille syntyi pieni poika...".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuoreille isovanhemmille soitettiin silloin illalla (syntymästä olikin jo 4 tuntia aikaa silloin..) ja samalla myös tädeille, sedille ja enoille. Muille, siis lähimmät ystävät yms., ilmoiteltiin sitten ihan vaan lyhkäsesti tekstarilla, jossa oli tämä suuri uutinen ja sen hetkinen tieto lasten voinnista (lapset siis olivat vastasyntyneiden teholla) jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oli just miehen kanssa puhetta, että pitää tehdä joku valmis viestipohja tän puhelimeen, jotta voi vaan

sitten mitat sinne täyttää. Uskoisin, että mihinkään sen kummempaan ei rahkeet riitä siinä myräkässä. ;):D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Hyvà idea! Eikà siinà tunteiden myllàkàssà raaskisi kànnykàn kanssa kamalasti leikkià, niin ei haittaa vaikka olisi jo jotain valmiina.

 

Mekin ilmotettiin ihan vaan tavallisesti ettà "Tànààn meille syntyi pieni tyttò..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oli laittanut viestin valmiiks kännykkään niin, että täydennettiin vaan mitat siihen.

"katso jalanjälkiä Puh", huudahti Nasu. " kahden seuraan on liittynyt kolmas!" Vauvan tiedot perää ja toisena vaihtoehtona oli: Ei ole kooltansa suuri tuo pikkuinen (mitat) ja aikaan sai muutoksen suuren. Toi elämään mukanaan valoisan lisän. Teki toisesta äidin, toisesta isän.

 

Me soitettiin lähimmille ja muut saivat viestin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me tehtiin myös etukäteen miehen puhelimeen valmiiksi viestipohja, johon sitten täydennettiin tiedot. Lisäksi tehtiin etukäteen lista ihmisistä joille lähetetään viesti ja joille soitetaan. Lähimmille soitettiin mekin (tai siis tuore isi soitti).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me laitettiin ihan "tavis"-viesti molemmilla kerroilla, josta löytyi kaikki faktatiedot. Vanhemmille ja parhaalle ystävälle soitin kummankin synnytyksen jälkeen. Kuopuksen nimi paljastettiin myös viestissä, sillä ajattelimme esikoiselle olevan helpompaa jos vauvaa kutsutaan alusta asti nimellä eikä miljoonilla eri lempinimillä. Esikoinen kun on itsekin juuri vasta oppinut kunnolla puhumaan (1 v. 8 kk).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä sain ystävältäni viestin kun lähti synnärille.. ja minusta se oli tosi ihana asia.. jännitin koko päivän puhelimeni vieressä ja en malttanut odotta että saan seuraavan viestin kumpi tuli ja että kaikki on ok..ja että voisin ehkä pinkaista salaa halaamaan ystävääni ja näkemään uuden tulokkaan vaikka eihän sinne mielellään päästettäisikään..minulle oli ihan sama mitä siinä luki mutta ystäväni on minulle sen verran tärkeä ja en voi kaikissa asioissa olla mukana ja tukena mutta minulle oli pääasia että olin ensimmäisten joukossa jakamassa tämä ihana uutinen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kanssa talletettu valmis runorimpsu puhelimeen ja sitten vain täydensin vauvan tiedot siihen ja lähettelin ilouutisia syntymästä :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies muistaakseni soitti siskolleni, joka ilmoitti muille sukulaisille. Joillekin kavereille ja töihin laitoin vaan tekstarin. Siinä luki jotain tyyliin "meille syntyi tänä aamuna kaksi pientä vauvaa, n.1kg/hlö jotka ovat nyt hyvässä hoidossa lastenklinikalla",

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aluksi suunniteltiin runonpätkää, loppujen lopuksi laitettiin ihan vaan perusviesti, jossa ilmoitettiin sukupuoli, syntymäaika ja strategiset mitat. Mitään listaa ei ollut siitä, kelle lähetetään, vaan kännyn luettelosta vaan aakkosjärjestyksessä eteenpäin ja kaikille kynnelle kykeneville lähetettiin. Ja miehen kanssa molemmat noita läheteltiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meiltä lähti tunti pojun syntymän jälkeen tekstiviestit kaikille, kenelle se haluttiin laittaa. ;)

 

Isovanhemmille ja mun siskolle kyllä sitten vielä soitettiinkin yön kynnyksellä. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me oltiin käynnistykseen pääsyä odotellessa näpytelty viestipohja valmiiksi sekä tyttöä että poikaa varten. Sai sitten mies olla tarkkana, että lähetti oikean, kun hänen kännykästään viesti lähti samalla ryhmälähetyksellä kaikille.

 

Viesti oli suunnilleen tämä: "Ilon päivä! Tänään syntyi rakas tyttäremme ekanimi tokanimi kolmasnimi sukunimi, 47cm 2880g. keijutiira, mies ja hau-veli"

 

Ilmoitimme siis jo tuossa viestissä kaikille nimen (sekä tytölle että pojalle oli nimi valmiina) ja samoin sukunimen, joka tytön saatuamme oli miehen sukunimi, pojalle olisi tullut minun sukunimeni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin oli melko tavallinen ilmoitus tekstiviestillä sukulaisille ja ystäville tyyliin 'meille syntyi tänään terve prinsessa, joka syntyessään painoi 3570 g ja pituutta 60cm'..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me soitettiin molemmille isovanhemmille heti (keskella yota! :rolleyes: ), ja minun aitini lahetti laheisimmille ystaville sahkopostia (meidan toivomuksesta oli annettu heille s-postilista niista, joille viesti pitaisi heti laittaa).

 

Aidin s-postiviestissa luki:

"Joku on tullut ja täyttänyt asunnon kokonaan, kaikille paikkansa näyttänyt

hauraalla voimallaa.

 

Jennille ja Miehelle on syntynyt tänään aamulla pieni suloinen tyttövauva

joka on saanut nimekseen XXX. Neidin strategiset mitat ovat 3kg40g ja

pituutta kokonaiset 49 cm. Siitä on hyvä jatkaa. Pieni perhe voi hyvin ja kaikki kotiutuvat sairaalasta viikonlopun jälkeen jos ei ongelmia ilmene."

 

Mies laittoi pari tekstaria muutamalle kaverilleen myohemmin iltapaivalla, joissa kuitenkin pyysi, etteivat soittelisi takaisin onnitteluja ihan heti (etta voitaisiin olla sairaalassa rauhassa kolmestaan). Muille viesteille tuli aika vasta paivia myohemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aluksi suunniteltiin runonpätkää, loppujen lopuksi laitettiin ihan vaan perusviesti, jossa ilmoitettiin sukupuoli, syntymäaika ja strategiset mitat. Mitään listaa ei ollut siitä, kelle lähetetään, vaan kännyn luettelosta vaan aakkosjärjestyksessä eteenpäin ja kaikille kynnelle kykeneville lähetettiin. Ja miehen kanssa molemmat noita läheteltiin.

 

Meillä samoin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kavereille lähetin multimediaviestin missä ilmotin lapsen syntyneen ja kuva...

Ikävä kyllä jostain syystä ei kuvaa näkynyt :( Mies sitten soitti mun perheen jäsenille

ja omalle vanhemmilleen...Mies sitten ilmotti omilleen kavereilleen tavallisella tekstarilla...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aluksi suunniteltiin runonpätkää, loppujen lopuksi laitettiin ihan vaan perusviesti, jossa ilmoitettiin sukupuoli, syntymäaika ja strategiset mitat. Mitään listaa ei ollut siitä, kelle lähetetään, vaan kännyn luettelosta vaan aakkosjärjestyksessä eteenpäin ja kaikille kynnelle kykeneville lähetettiin. Ja miehen kanssa molemmat noita läheteltiin.

 

Meillä kans oli näin, paitsi molempien vanhemmille ja mun isovanhemmille mies ihan soitti.

 

Tässä toisen lapsen syntymää odotellessa olen taas tallentanut pari vaihtoehtoa kännykkään valmiiksi, joku oli enemmän runon tapainen ja toinen enemmän perusviesti. Katsotaan sitten, mikä lähtee eteenpäin... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuoreille isovanhemmille soitettiin heti, muille läheisille lähti kuvaviesti muutaman minuutin ikäisestä vauvasta ja loput saivat tavallisen tekstiviestin sukupuolen, mittojen ja vointien muodossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies soitti heti sairaalasta lähdettyään mun äitille, joka ilmotti sitten mun sisaruksille ja muille jännittäjille. Mies laitto äitille myös väliaikatietoja synnytyksen edetessä (tai just siks, kun se ei edennyt.. :rolleyes:). Mä pistin viestin sitten kavereilleni, kun olin osastolle päässyt ja mies laitto omilleen. Mitään runomittasta ei haluttu, kun ei oo yhtään meidän tyylistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me lähetettiin tämä viesti poika- versiona:

"

peiton alla posken nukka

jalassa punainen/sininen sukka.

tänään meille onni tuotiin

ikioma tyttö/poika suotiin. "

 

Loppuun paino, pituus ja pipo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässäpä muita:

 

tänään oli päivä arkinen

vaan pikku tyttö/poika muutti sen.

tuli päivästä suuri ja ihmeellinen

me varmasti kauan muistamme sen.

 

auringonsäde maahan koski,

syntyi soma nukkaposki.

tuli tähän maailmaan,

sydän iloa tulvillaan.

xx.xx klo.xx.xx

tyttö/poika xxxxg ja xxcm

 

pienoiset kädet,suu ihan suppu.

syntynyt uusi on ruusunnuppu.

se ihmeeltä suurelta silmissä näyttää,

sydämen kokonaan onnesta täyttää.

xx.xx klo xx.xx

tyttö/poika xxxxg ja xxcm.

 

elämä hentoinen syntyi toiveista

äidin ja isän.

antoi elämäämme suuren

valoisan lisän.

haikaran kyydissä nyyttimme

xx.xx syliimme siirtyi,

xxxxg ja xxcm mitoiksi

tytölle/pojalle piirtyi.

 

on jalassaan sillä pienoinen sukka,

tuntuu poskea vasten hentoinen nukka.

silmät on isän ja äidiltä tukka,

elämään vasta puhjennut kukka.

punaiseen/siniseen nuttuun

xx cm puen,

kortista xxxxg painaneen luen.

pian jatkamme elämää kotiutuen,

ilmoitan kun on aika vierailujen.

 

hiukkasista elämän on suuret

ihmeet luotu,

lahja kaikkein arvokkain

on iloksemme suotu.

tyttö/poika sukunimi syntyi

xx.xx klo xx.xx.xxxxg ja xxcm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now