Helea

Matkarattaat

1030 posts in this topic

Ärrinmurrin! Meidän Emmoista pamahti eilen eturenkaan jarrupala rikki ja nyt rengas pyörii holtittomasti ympyrää. Eikun nettikauppaan pyytämään et jos sais uuden renkaan... Rattaat pamahti ihan suoralla tiellä ostoskäytävän sisällä, ja sitä ennen olivat olleet autossa. Mitään kiviä sun muita ei pyörien välissä ollut. Toivottavasti saatais uusi rengas... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meidän Emmoista on myös se lukitus rikki, joilla saa eturenkaat lukittua menemään suoraan. Joten varaudu. Meillä se on aina ollut rikki, kun käytettynä ostettiin. Ja edellinen omistaja sanoi, että oli heillä ollut oikeestaan aina rikki. EIpä tuo tosin käyttöä haittaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mua houkuttaisi hirveästi Maclarenin Techno XT:t (juurikin sen säädettävän kuomun ansiosta). Myydäänkö niitä etelä-suomessa muualla kuin vaunuaitassa?

 

Vaunuja ostaessamme kävimme tuolla, mutta palvelu oli niin huonoa, että mentäisiin mieluummin jonnekkin muualle ostoksille :)

 

Me ei ostettu meidän Maclareneita Vaunuaitasta. Muistaakseni hankittiin ne Pikku Hurmurista, mutta en ole ihan täysin varma. Liike oli kuitenkin n. vuosi sitten Vantaalla. Mutta ainakin Pikku Hurmuri myy Maclareneita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Pikku-Hurmuri oli ennen Tikkurilassa. Nyt ne ovat muuttaneet Keravalle, jossa niillä on paljon isompi liike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^No sitten se oli just Pikku Hurmuri, mistä meidän Maclaren Tchno xt:t on ostettu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Juu, löysinkin tuon Pikkuhurmurin netistä. Mutta, niitä ei ollut ei Vaunuaitassa eikä Pikkuhurmurissa. Kuulemma XT:t on tällä hetkellä maahantuojaltakin loppu, eikä ole tietoa, koska tulee lisää. Harmi, koska me ei voitu jäädä odottelemaan ja ostettiinkin sitten Gessleinin Swiftit!

 

edit. Ja Vaunuaitan tätin mukaan hintakin tulee nousemaan kovasti kun uudet XT:t saapuvat..

Edited by anina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistäs tällä hetkellä sais halvimalla Peg Peregon Plikot? Katsoin, että yhdestä Suomen nettikaupasta sais jo hintaan 245 €, tosin vain yksi väri tarjolla. Onko kukaan löytänyt tuon halvemalla esim. Italiasta tai Saksasta. Nyt on myös tainnut tulla uudet 2009 värit liikkeisiin, myyvätköhän "vanhoja" värejä edulisemmin?

Muita vaihtoehtoja olis Ingelsina Zippyt ja Gesslein Swift. Saakohan niihin kumpaakaan seisomalautaa viritettyä? Katsoin yhdessä liikkeesä noita Swiftejä mutta niissä ei ollut haluamaani turvakaarta. Minä kun en aina jaksa köyttää lasta niihin valjaisiin. Myyjä sanoi, että uudessa mallissa olis turvakaari, rupesin miettimään ettei sittenkin tarkoittanut S1 mallia, pitänee tiedustella uudestaan asiaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Myyjä sanoi, että uudessa mallissa olis turvakaari, rupesin miettimään ettei sittenkin tarkoittanut S1 mallia, pitänee tiedustella uudestaan asiaa.

 

Mun mielestä meidän rattaat on vuoden 2009 mallia, tuskin 2010:t on vielä tuloillaan. S1:ssä tosiaan on turvakaari, mitä luultavimmin myyjä tarkoitti niitä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Itse tilasin joulukuussa Bimbomarketista Plikot.

Edited by Nappula

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mukitelineestä..

Ostin quinnyn rattaisiin Bugaboon mukitelineen, jossa on mukana 4 adapteria eli cameleon, gecko, bee ja mikähän se neljäs olikaan :D

Mutta noista tuon been pala istuu quinnyn runkoon, hintaa tuolla oli 20e.

Harmi vaan että kohta kun vaihtuu rattaat, ei tuo been pää varmaan käy ja olen hukannut ne muut päät :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä oon kanssa katellut noita gessuja. Onko jollain tietoa niistä adapterista joilla saa niihin Maxi-Cosin kiinni. Oon yrittänyt nettikaupoista niitä pongata, mutta huonolla menestyksellä. Haluisin nähdä ihan minkä näköiset ne adapterit on. Siis tiedän että ne on olemassa, mutta missä ja minkä hintaiset!?

 

Me ollaan nyt ilmeisesti tilaamassa noita Gessleinin Swiftejä Babyonlineshopista ja siinä kysytään tilauslomakkeessa, haluaako adapterin ja Maxi Cosin adapteri on näköjään siellä 20 euroa. Kuva noista adaptereista löytyi Gessun omilta sivuiltauebersicht-adapter.jpg

 

 

Babyonlinestä tilattuna rattaisiin kuuluu myös mukiteline, mitä en muualla ole nähnyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos, yritin sieltä gessun omilta sivuilta kattoa mutta en vaan löytänyt oikeita. Paljon on postarit tuolta babyonlinesta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Musta noi näyttää samoilta, kuin gessleinin muutkin adapterit (Visionin). Luulisi niitä myytävän niissä lastentarvikeliikkeissä, missä myydään gessleineja muutenkin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^Mä olisin halunnut tilata lisävarusteita Gessleineihin (ostoskorin ja pumpun) babyonlineshopista, mutta en onnistu siinä ilman tilaamatta kärryjä myös. Kertokaa joku, jos saatte tuon onnistumaan ja miten ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emman rattaiden lukitus korjattu. Maahantuoja lähetti minulle uuden renkaan, mutta huomasin että renkaan yläpuolella oleva osa oli myös haljennut. Sitten lähimpään lastentarvike-liikkeeseen jotka tappelivat keskenään nettikaupan ja maahantuojan kanssa että kuka ottaa vastuun takuukorjauksesta. Noh, lopulta maahantuoja ja lastentarvikeliikkeen myyjä saivat sovittua että siellä liikkeessä korjaavat veloituksetta sen renkaan. Ja kuulemma olen tervetullut jatkossakin jos jotain ongelmia rattaissa on :) Ihanaa palvelua, ja rattaat ovat taas kuin uudet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaa vertaillut Quinny Zappien ja Gesslein Swiftien istuin "tilavuutta". Siis etä kummas on enemmän tilaa/jalkatilaa lapselle. Kaikki muutkin huomiot otetaan mielellään vastaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkos kukaan ostanut noita Peg Peregon Pliko switch rattaita? Käyttökokemuksia kaipailisin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monalisa, meillä 2v9kk iso poika mahtuu ihan ok swifteihin. poika siis noin 95cm pitkä ja painoa 16kiloa. Rattaita oli vielä hyvä tönäilläkin...olihan se vähän koomisen näköistä kyllä :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kiinnostaisi Graco Mirage+, onko kellään kokemusta?

 

Tällaiset siis:

 

00267-0909_lim_full.jpg

 

Kertokaa hyviä ja huonoja puolia, jos tiedätte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille kotiutui tänään Gesslein Swift matkikset babyonlineshopista. Toimitus olikin nopea, sillä sivuilla sekä tilausvahvistuksessa luki 6 viikkoa, mutta nämä olivat kotiovella 1,5 viikkoa tilaamisesta.

 

Edellisillä sivuilla oli pohdintaa turvakaaresta sekä maxicosin adaptereista - eli tässä 2009 mallissa on mukana irroitettava turvakaari. Ja nuo adapterit eivät ole samanlaiset kuin oli veikattu (eli tuo kuva minkä Sadette oli laittanut), vaan näissä on tällainen runkoon (tuohon putkeen) kiinnitys klipsu ja tästä mötikästä lähtee yläviistoon sellainen puolikkaan jakoavaimen näköinen osa johon tulee kiinni turvakaukalo :) Oispa helpompaa jos laittais kuvan, voin laittaa jos joku vielä tietoa tarvii!

 

En ehtinyt vielä sen tarkemmin testailemaan, voihan olla etä nää mun osat ei sovikaan tohon kun saan koko komeuden viritettyä :) Ja muki teline löytyy! Hianot o!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meille kotiutui tänään Gesslein Swift matkikset babyonlineshopista. Toimitus olikin nopea, sillä sivuilla sekä tilausvahvistuksessa luki 6 viikkoa, mutta nämä olivat kotiovella 1,5 viikkoa tilaamisesta.

 

Edellisillä sivuilla oli pohdintaa turvakaaresta sekä maxicosin adaptereista - eli tässä 2009 mallissa on mukana irroitettava turvakaari. Ja nuo adapterit eivät ole samanlaiset kuin oli veikattu (eli tuo kuva minkä Sadette oli laittanut), vaan näissä on tällainen runkoon (tuohon putkeen) kiinnitys klipsu ja tästä mötikästä lähtee yläviistoon sellainen puolikkaan jakoavaimen näköinen osa johon tulee kiinni turvakaukalo :) Oispa helpompaa jos laittais kuvan, voin laittaa jos joku vielä tietoa tarvii!

 

En ehtinyt vielä sen tarkemmin testailemaan, voihan olla etä nää mun osat ei sovikaan tohon kun saan koko komeuden viritettyä :) Ja muki teline löytyy! Hianot o!

 

Pljon tuli hintaa paketille? Ja oliko siinä mukana se kuljetuskassi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mua kiinnostaisi Graco Mirage+, onko kellään kokemusta?

 

Ei nyt millään pahalla, mutta mielestäni noi rattaat oli ihan kauheat käytössä. Siskollani on noi ja käytin niitä viikon kun oltiin sielläpäin lomailemassa.

Kyllähän ne asiansa ajaa eli niillä pääsee eteenpäin ja esim. kaupparattaiksi varmasti ihan ok. Mutta kun käytin niitä viikon nukuttamiseen ja kaikkeen mihin nyt rattaita tarvitsee pienen kanssa niin itselleni en ottaisi. Mitenhän minä voisin ymmärrättevästi kuvailla kokemukseni...

Rattaat olivat mielestäni "muovisen oloiset" eli työntömukavuus ei ollut ihan huipussaan. Myös kankaat oli halvan oloiset eli ainakin pakkasessa sellaiset kovat ja kahisevat. Ei varmaan lapsella kovin kiva istua tuollaisissa "muovikankaissa" esim. kesällä kun on vähissä vaatteissa.

 

Me omistettiin ennen Peg Peregon Plikot, joten tulen varmaan aina vertaamaan kaikkia rattaita niihin, sillä rakastin niitä kärryjä! ;)

 

Eli siis kyllä noilla Gracoilla varmasti pärjää, mutta jos arvostaa työntömukavuutta ja laadukkuutta niin ehkä ei kannata noihin rahojansa laittaa. Toki laadukkaat kärryt on kalliimmat, mutta on niillä hyvä jälleenmyntiarvokin. Nyt saa esim. Plikoja viime vuoden väreissä vähän reilulla 200 eurolla ja kun ne myy huuto.netissä niin niistä voi saada n. 200 euroa. Niin ainakin omista pari vuotta vanhoista sain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Joo, kuului siihen se kuljetuskassi myös sekä sadesuoja.

 

Mulla ei ole nyt tarkkaa loppusummaa lähellä kun miehen kortilta maksettiin. Mutta sivujen mukaan hinnat = 179,95e (matkis+adapteri) ja postimaksu Suomeen 39,95e.

Edited by Iiris

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin, nyt mulle tuli ihan pahamieli kun "lyttäsin" niin pahasti noi Miraget. :rolleyes:

 

Kerrotaan siis joitain hyviäkin puolia:

- selkänojan saa makuuasentoon eli niissä voi nukuttaa lasta ja käyttää vaikkapa vastasyntyneestä asti

- niillä pääsee eteenpäin eli jos käyttäisi pelkkinä kaupparattaina niin mitäpä sitä sijoittamaan kärryihin esim. 300 euroa

- hyvä hinta-laatusuhde

 

Mutta jos rattaita on tarkoitus käyttää esim. lomamatkoilla ja muutenkin joskus ihan arkikäytössä niin sitten sijoittaisin vähän enemmän rahaa ja ostaisin laadukkaammat menopelit, joissa on pyörissä jotain jousitusta ja kunnon renkaat. Näin niitä on kivempi työnnellä ja lapsenkin on niissä varmasti kivempi istua kun kyyti ei ole niin pomppuista ja kankaat ihoa vasten miellyttävämmät.

Ei meidän neiti kyllä valittanut noista Mirageista, vaikka meno lumessa ei niin tasaista ollutkaan. Joten lapselle se voi kyllä olla ihan sama millaisissa rattaissa se istuu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noh, täytyy mun tulla kertomaan nyt oma kokemukseni Mirage+:sta kun sellaiset ostettiin. :)

 

Tyytyväinen olen ollut, kulkevat hyvin lumessa, helppo työntää ja lapsi tykkää istua niissä. Kankaat on ihan normaalia kangasta, ei mitään muovista tai edes muovitetun tuntuista. Kokeilin kaupassa muitakin matkarattaita ja osa tuntui heiveröisiltä ja jotenkin liian kevyiltä niin ettei kulkeneet mutta Miraget on tuntuneet tukevilta, käteviltä ja jämäköiltä. En millään halunnut ostaa paljon yli 100 euron MATKArattaita kun ne ovat nimenomaan matka-, loma- ja kaupunkireissukäytössä. Ns. normaaleilla rattailla mennään sitten lenkit ja muut pitemmät/vaativammat matkat. :)

 

Plussat:

+ tukevat

+ 3 selkänojan säätöasentoa

+ helppo taittaa kasaan ja ottaa käyttöön taas

+ pyörien lukitus

+ kevyet käsitellä/nostaa

+ hyvä hinta-laatusuhde

+ irrotettava tarjotin

 

Miinukset:

- turvavyöt on lyhyehköt

- ei jalkapeitettä

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.